Recenze: Shape Up!

Autor: Josef Brožek Publikováno: 18.11.2014, 20:24

Publikováno: 18.11.2014, 20:24

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Čas od času přijdou chvíle, kdy hráč, povaleč, má pocit, že jeho tělu se nedostává dostatečné péče a měl by si jít nakrájet okurku, k čemuž si večer dát 20 kliků, dřepů a leh-sedů, a pokud to nevyjde, tak alespoň od každého deset, popřípadě to odložit na druhý den. Takový hráč si tento den, hledá 365 dní v roce, a jestli ne aktivně, tak alespoň jednou denně mu podobná myšlenka hlavou proběhne. Jenže hráče téměř vždy zasáhne dilema, jestli udělat ještě jeden level ve své oblíbené hře, nebo si jít teda opravdu zacvičit. Většinou je volba jasná, a protože například poražení bosse v takovém Dark Souls není žádná deseti minutová, medová záležitost, protáhne se plánovaný level o tři hodiny, kdy nástěnné kukačky ukazují něco málo přes 23:00, a to se přece už necvičí, to je čas jít spát, protože proč? Protože ráno brzo vstáváme! Takže cvičení necháme na zítřek… ono se přece nic nestane!

Ubisoft se asi dlouho drbal na hlavě, než dokázal skloubit zábavu a fitness do, takové podoby, která bude bavit každého. Předchůdce Shape Up je podobně znějící Your Shape, ze kterého vlastně recenzovaná hra vychází. Problém Your Shape byl, že nepřinesl dostatek zábavy, aby udržel i jiné osazenstvo než fanoušky Kinectu a technologicky zapálené sportovce. Ubisoft, tak spojil opravdovou hru, kde zapojujete i závitečky mozkové, alespoň minimálně vaší pozornost, pamatováka a reflexy, to spojil s fitness a zabalil do zrovna frčícího, retrografického hávu (chcete-li pixelartového), k čemuž ještě navíc jako třešničku na dort přibalili kulantně ujetý nádech humoru a umíchali něco, co zvedne i největšího lenocha z gauče – Shape Up!

2f189af41f1c6767739b93db2bee43c3c8f32caa.jpg__0x529_q85_upscale

Musíme přiznat, že to nebyla vysoká čísla na váze, ale právě pixelartovitá grafika, co nás tak dlouho drželi zpocené u obrazovek. Je to opravdu pastva pro oči, navíc je to všechno tak roztomile ujeté, že nám dalo zavzpomínat na Guacamelee, možná nám jen chyběla ta mexikánská či peruánská hudba. Zároveň je nám Ubi dost líto, letos se mu vážně moc nedaří v ohledu optimalizace a technického zpracování, nejdřív Watch Dogs, pak beta The Crew, Unity a teď i Shape Up. Původně jsme měli v plánu vydat recenzi až po týdnu, kdy otestujeme týdenní workouty, kde třikrát týdně zmáknete šestinásobnou rutinu, proti vámi zvolenému protivníkovi, dle vybraného cvičení. Jenže, to by taky museli fungovat. Třikrát jsme zkoušeli čtyřtýdenní cardio workout spustit a vždy nám u druhého cvičení spadla hra, takže čekáme na update, který to dá do kupy. A to ani nemluvíme o problémem s Kinectem, na jaký si hra neustále stěžuje, je tedy dobré, mít prostor před televizí dopředu i do stran, pokud ho nemáte, na hraní se spoluhráčem zapomeňte.

e7c088c1a41a11edb580e6bf5ececc5cee90f878.jpg__0x529_q85_upscale

Byli jsme tedy odkázáni na svůj vlastní výběr, z několika desítek cvičení a workoutů (čti posilování), jež jsou stejnojmenně rozdělené do dvou skupin. Jednotlivá cvičení jsou 4-10 minutové, u kterých si navolíte vašeho protivníka v podobě opravdových, Ubisoftem najatých trenérů, mimochodem, jeden z nich vás provází v stylovém tutoriálu v prvopočátcích hry. Žena, muž nebo třeba váš obraz, pokud provedete nějaký vtipný taneček, co by zastupoval vašeho protivníka. Během hry provádíte podle předem určených pravidel, cviky, sportovní aktivity či posilování a snažíte v počtu se porazit protivníka, ať už toho od autorů nebo vašeho reálného kamaráda v módu pro dva. Podle toho s jakou přesností, pohyby provádíte, se vám body násobí, mimo jiné to taky ovlivňuje konečný počet spálených kalorií. Během každé hry se vyskytují minihry, který vám dopřejí odpočinek v náročném a měnícím se cvičení. Líbilo se nám oproti Your Shape, že se cviky vždy neopakovali, ale po třech až čtyřech opakování celého například pěti minutového (něco jako) skoku přes švihadlo začali pohyby měnit. A o tom, že se cviky v dané rutině průběžně mění a mění obtížnost ani mluvit nemusíme, vývojáři si do své dílny pozvali opravdu zkušené fitness trenéry.

abe74dfb917a8bc68b683a7655c7a0ba8a147a09.jpg__0x529_q85_upscale

Po každých několika propocených minutách vám hra spočítá úspěchy a kalorie, které následně započítá do něčeho podobajícímu se panelu zkušeností v RPG hrách. Týdenní rutiny mají pak už svůj vlastní systém, který včetně všech statistik najdete i na webu, kam vás hra občas zavede a mimojiné vám dokonce i poradí appku do vašeho smartphonu, jež bude počítat spálený tuk při případném joggingu. Možnost multiplayeru po internetu už je pak jen třešničkou na dortu už v tak komplexní a skvěle promyšlené hře se spoustou adekvátního nastavení osobních údajů pro vaše potřeby. My tak můžeme Shape Up! Jako první Fitness hru nazvat hrou. Je hravá, barevná a hlavně zábavná, což skvěle dosazuje do vzorce, kde prim hraje sport a zdraví. Retrografika byla tou nejlepší volbou a vzhledem k tomu, jak k vám hra přistupuje, jen tak jí do poličky „někdy si zase zahraju“ neodstavíte. Oblíbí si ji jak hráči tak i nehráči, jak zkušení sportovci, tak nepohyblivá dřeva. I přestože chápeme sportovce, kteří si radši půjdou zasportovat ven, musíme jim tento počin za litr doporučit alespoň na zimu a deštná období a to nejen, když máte někoho, proti komu chcete lámat melouny přes koleno (posilování nohou a rukou), ale i pro vás jako samotné, třeba takové dřepy se dělají většinou doma. A kde jinde se místo dřepů vystřelíte na měsíc? Hmm?

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

První opravdová fitness "hra", s povedeným technickým zpracováním, které shazuje nedostatečná péče vývojářů v beta testování. Shape Up! kombinuje veškeré potřebné možností nastavení pro udržování vaší postavy a obrovskou hromadu potřebných cviků k jejímu vylepšení, a to všechno v hravém stylu, kdy třeba například lámáním melounů přes koleno, trénujete velkou část vašeho svalstva. I přes dočasné chyby se díky multiplayeru a předem určených týdenních plánů jedná o nejlepší sportovní hru, kterou na trhu můžete sehnat, a to exkluzivně pro Xbox One.
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»
10. 06. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mafia III: Definitive Edition

Hodnotit zpětně titul není tak jednoduché. Obzvláště, pokud je všeobecně na pranýři už od dob, kdy se objevily první informace a videa. Od vydání se utvořil všeobecný názor, který můžu buď potvrdit nebo se vydat na válečnou stezku za popřením. Bohužel mi chybí moment překvapení, který má suplovat dodatečný obsah. K němu se dostali asi jen ti, kterým základ nevadil a hru si užili. Z toho vyplývá, že jsem na každý pád...

»
07. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Jsou tituly, které se při vydání nevyplatí kupovat. Ne proto, že jsou v horším stavu než české památky, ale proto, že je čeká ještě velký kus obsahu. Přitom nutně nemusí jít o poloprázdné projekty, u nichž jsou pozdější dodatky součást obchodní strategie. Svou specifickou úlohu zde mají právě bojovky. Ať už Tekken, Soulcalibur nebo Mortal Kombat, vždy vyjdou v dostatečném základu, aby později přiložily pod kotel. Poslední jmenovaný se teď po roce...

»