Recenze: SimAirport
Na Xbox míří SimAirport (24. 2. 2023 vychází) a na vás bude stát se majitelem letiště a světovou jedničkou v dopravě. Jedná se o hru, kterou hráči mohli vyzkoušet na PC v roce 2020, kde se těší celkem dobrému hodnocení (79% na Steamu). Uvidíme, jak se studiu LVGameDev LLC povedlo předělání hry na Xbox. Hra je velmi komplexní a vaše práce se bude týkat všech aktivit na letišti.
Hra nabídne dva módy a to kariéru, kdy projdete vše od začátku v rámci událostí a úkolů a pokud si chcete zahrát hru bez omezení, tak je tu připraven klasický SandBox. Osobně doporučuji vyzkoušet tutoriál, který vám toho hodně řekne a pomůže se základy. Hra totiž není úplně snadná a pokud nebudete vědět základy, tak by vás mohla odradit. On ani ten tutoriál není moc dobře udělaný, a tak jsem osobně šáhnul po videích na internetu. V nastaveních toho moc nehledejte, takže jdeme na hru.
Po spuštění na vás dýchne 2D grafika minulosti. Vše se odehrává z horní kamery a grafika je taková oldskůlová 😊 Prostě buď ji budete mít rádi nebo hru hned odinstalujete. Osobně tenhle styl grafiky moc nemusím, ale každá hra není AAA a napumpovaná budgetem až po strop. Pokud tedy zůstáváte, pojďme se podívat na opravdu zajímavou hru, která vás musí zaujmout hratelností, grafika a hudba to určitě nebudou.
Start kampaně si můžete zvolit – buď začnete doslova na zelené louce nebo už budete mít nějakou infrastrukturu a od toho se pak odvíjí i startovní budget. Dokonce si můžete vybrat, které aerolinky k vám budou moci létat. Jelikož hra není plně licencovaná, tak zapomeňte na naše či jiné známe společnosti. Je škoda, že autoři aspoň nedali k dispozici nějaký editor, který by dovolil si společnosti přejmenovat. Jakmile na vás vyskočí zelená louka, je potřeba začít makat. Stavět budete naprosto vše a k tomu najímat pracovníky. Pokud létáte, tak si hned vybavíte všechny radosti, ale také útrapy s tím spojené. Jak vás otravují fronty, proč to dobavení trvá tak dlouho a kde máte kufry … Tohle všechno se vám bude dít i ve hře a tím špatným budete vy, majitel letiště.
Hra jde opravdu do hloubky, takže se pokusím projít takový snadný začátek. Než přijede první autobus a přiletí první letadlo máme ještě chvilku čas – tak to pojďme vyladit.
První, co je potřeba udělat bude navrhnout aspoň jednu odletovou dráhu, k tomu nějakou příjezdovku a gate pro letadla – to jde celkem jednoduše a pomocí nástrojů v pohodě zakreslíte. Aby vše dobře fungovalo, musíte mít samozřejmě věž s řízením leteckého provozu. Pokud budete chtít létat i v noci, tak pořádně vylepšit dráhy. Asi si můžete rovnou nasmlouvat letecké společnosti, které k vám budou lítat. POZOR, při najímání sledujte bonusy za spolupráci, na začátku není moc peněz a každá kačka se hodí. Společnosti najímáte podle doby, kdy k vám mají lítat (ráno, odpoledne, v noci). Po každou dobu máte určitý úsek a můžete tam dát více letů. Nyní máme za sebou základní část pro odlety a přílety, tedy hodně základní a zjednodušenou přípravu a můžeme se vrhnout na služby pro lidi.
Když dorazí první cestující, musíte jim dát letenky a odbavit kufry a zajistit, jak se kufry dostanou do letadla. Následuje bezpečnostní kontrola, kde budete mít možnost postavit skenery, celní budky a mnoho dalšího. Opravdu si zde vzpomenete na každý krok ve vaší cestě do letadla. Už jste na letišti strašně dlouho, takže by se hodilo nějaké kafíčko a svačinka. Nespokojení cestující si nemají ani kde sednout, takže budete stavět relaxační zóny a případně salonky pro náročnější. Celá cesta pak končí u poslední kontroly a vstupem do letadla. Když dotečou nějaké peníze, je potřeba zajistit rozvoj letiště, a tak to jde stále dokola.
Nakonec jsem si nechal to, co je vlastně na hře asi jediné špatné nebo spíše nedokonalé a tím je ovládání. Chápu, že autoři se museli poprat s ovládáním, jelikož je zde tuna možností a ke každé se musíte nějak proklikat, ale ta cesta je opravdu náročná. Umisťování zón a věcí s citlivostí gamepadu mě tedy dost potrápilo a popravdě zanechalo asi jedinou hořkou stopu, jelikož jinak je hra velmi zábavná a do detailu udělaná. Bohužel pro nás konzolové hráče je ovladatelnost na gamepadu základ. Škoda, že autoři nezapracovali na nějakém zjednodušení nebo automatizaci některých kroků.
developer: LVGameDev LLC, Ultimate Games S.A.
publisher: Ultimate Games S.A.
Hra dostupná pro Xbox One i Xbox Series
Verdikt
Tato hra velmi detailně ukazuje chod letiště a myslím, že i přes né příliš atraktivní grafiku nabídne hodiny a hodiny hraní. Jak jsem ovšem napsal na konci recenze, ovládání mě nepadlo do ruky a tak jsou pocity spíše smíšené. Ruce a styl práce s ovladačem máme každý jiný, tak třeba u vás to dopadne dobře a pak před sebou máte velmi zajímavou hru na spousty hodin. Hodně jsem rozmýšlel mezi 6-7.komplexní práce na letišti | slabší grafika |
ovládání na ovladači |
Recenze: Albatroz
Mysteriózní turistická výprava za hledáním rodinného příslušníka a něčím víc, než jen sama sebe.
Recenze: Flint: Treasure of Oblivion
Jak asi vypadají vaše denní zvyklosti? Zničení otravného budíku, podpora vodárenské služby ranní hygienou, odlehčení několika dekagramů z útrob lednice, provětrání syntetické vlákniny ze šatníku a hurá vstříc dalším bytostem s podobně laděným počátkem dne. To piráti jsou na tom daleko lépe. Po probuzení ostrou mluvou lodního papouška přivítají ráno douškem rumu. Jakmile se nasoukají do moly prolezlého mundůru, zbičují podřízenou posádku, pověsí pár zajatců a nakrmí žraloky ploužící se za korábem....
RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
Recenze: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...