RECENZE: Sleeping Dogs Definitive Edition

Autor: p.a.c.o Publikováno: 20.10.2014, 18:51

Publikováno: 20.10.2014, 18:51

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Dva roky utekly jako voda, nová generace konzolí dorazila a tak si ve Square Enix řekli, že přinesou hráčům vylepšenou verzi Sleeping Dogs. Ta ve své době sklidila hodně dobrou kritiku a to i v naší recenzi. Pro Xbox One si můžeme pořídit Definitive Edici a otázka je nasnadě. Má vylepšená verze co nabídnout a stojí tak za naše penízky?

Nápad uvádět vylepšené verze již dříve uvedených her se osvědčil, minimálně v případě Metro Redux, které za příjemnou cenu nabízí vybroušenou hratelnost. I Sleeping Dogs se pokusili obrousit hrany a přinést něco, co by zapadlo do next-gen hraní. Budou to mít ale o dost těžší, protože GTA V jim bude šlapat na paty, i když nebudeme si nic nalhávat, nemuselo by to být tak horké, protože Sleeping Dogs si jde svou vlastní cestou.

sdde-screen-worldjpg-8de1cc_960w

Změnou patrnou na první pohled je fakt, že hra si ukousne o nějakých 14 GB na disku více, než předchůdce. Proč poznáte hned na první pohled. Hongkong dostal pořádný facelift a je na něj ještě hezčí pohled, než dříve. Všechny textury jsou teď mnohem ostřejší a do ulic dorazilo o dost více obyvatel, takže při nějaké té honičce do nich budete narážet víc, než předtím. Nehledě na to, že vás ne jednou v ten nejdůležitější okamžik mohou poslat k zemi. Auta do jisté míry také přibyla, ale dle mého dojmu postávají spíš u kraje, než aby jezdila. Navíc náš hlavní hrdina vidí zase o něco dál a ostřeji. Největší pochvalu si tvůrci zaslouží za částicové efekty jako je hustší mlha, kouř a podobné efekty a také za znatelné vylepšení nasvětlování. Slunce teď dokáže vykouzlit opravdu malebné scenérie a v uličkách, kde dříve byl tak leda stín na zemi nyní prosvěcuje slunce nebo se třpytí déšť.

Další technická vylepšení už přímo souvisí s nejdůležitějším prvkem hratelnosti, soubojovým systémem. Ten byl už v původní verzi hodně vydaření, ale teď je ještě lepší. Mimo vyššího rozlišení totiž vývojáři hře přidali nějaké FPS, což má za následek plynulejší a hlavně rychlejší odezvu na dění na obrazovce. Je sice možné, že to je jenom můj pocit, ale ten samý souboj se na Xbox One hýbal o něco rychleji, než na Xbox 360. Markantní rozdíl je ve fyzice herního světa. Nyní je možné rozbít o dost víc věcí, nepřítelem přirozeněji smýkat po kapotě autě, zdech nebo domovních schránkách (včetně jejich otevírání a vysypávání) a také budete potkávat o dost více zničitelných nebo posunutelných překážek při cestě autem. Na první pohled se může zdát, že přibylo hlavně velké množství krámů, ale hlavně ty dotvářejí ještě živější a uvěřitelnější svět i proto, že se je vývojáři nesnažili bezmyšlenkovitě nacpat kde kam.

sdde-screen-brutaljpg-0d2a8a_960w

V jedné diskuzi jsem četl názor, kdy si dotyčný stěžoval na fakt, že musí jezdit vlevo, což mu nešlo, a proto hru nedohrál. Samozřejmě jízda vlevo zůstala zachována i zde a stejně tak ani hlavní příběh nedoznal žádných změn, takže pokud jste ho jednou prošli, zde se ničeho nového nedočkáte. Naštěstí Definitive Edice obsahuje všechny vydané DLC přídavky. V Nightmare In North Point tak budeme bojovat proti zlému démonovy, který unesl naši přítelkyni a posílá na nás zástupy svých nohsledů.V The Year of the Snake zase budeme dbát na bezpečnost v ulicích v kůži „obyčejného“ policisty. Nové je to v případě, že jste si tato DLC nepořídili do Xbox 360 verze. Ani ostatní klíčové prvky se výraznějších změn nedočkaly, takže v tomto směru je již všechno při starém, včetně trochu divného a hodně arkádového řízení aut.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Celkové shrnutí je asi to nejtěžší. Sleeping Dogs Definitive Edition bych rozhodně doporučil všem, kteří původní hru nehráli. Bavit se budete skvěle a hlavně dlouho, protože hlavní příběh se všemi odbočkami, minihrami a doplňujícími DLC přinese zábavu na hodně dlouho dobu. U těch z vás, kteří již mají všechno dohrané záleží pouze na zvážení. I já se řadím do této skupiny a přesto mne opětovné hraní zase hodně bavilo a stále baví. Někomu ale nemuseli Sleeping Dogs přirůst k srdci, což se u Definitive Edice určitě nezmění a v takovém případě nad koupí rozhodně uvažovat nemusíte.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»