RECENZE: Sniper Ghost Warrior 3

Autor: p.a.c.o Publikováno: 26.4.2017, 18:24

Publikováno: 26.4.2017, 18:24

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1304 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Všude vládl klid. Nad hlavou se najednou z mraků vynořil měsíc a osvítil celou scenérii, jež se mi nabízela. Cíl se skrýval v železniční stanici, kam nebylo tak lehké proniknout. První dva výstřely mířily do strážních věží a vyřídily odstřelovače, kteří tam hlídkovali. Když byl vzduchu čistý, do vzduchu se vznesl dron, abych získal co nejlepší přehled nad vojáky rozmístěnými po areálu. Díky tomu se mi jasně odkryl další postup, který mě zavedl do lesíku podél železniční stanice. Pak už mi nic nestálo v cestě se nepozorovaně dostat do drážního domku…

Polští CI Games nám servírují již třetí pokračování své série Sniper Ghost Warrior a právě poetický úvod by měl nastínit, o co v téhle hře půjde. Sice k sérii nechovám, kdo ví jak velký respekt, protože předchozí díly nebyly žádný zázrak, ale tak nějak podvědomě jsem si říkal, že do třetice a v otevřeném světě by tvůrci mohli ukázat ten pravý potenciál hry. Ten tu rozhodně byl, a právě Sniper Ghost Warrior 3 by se mohlo stát zajímavou alternativou k sérii Sniper Elite, jež se místo současnosti stále odehrává ve druhé světové válce.

Východní fronta má však také něco do sebe, takže Ghost Warrior své kroky namířil do Gruzie, kde je místní obyvatelstvo utlačováno a my, jako správní Američané, se jim v nerovném boji pokusíme pomoci. K tomu všemu pátráme po svém bratrovi, a jak se ukazuje, možná má v dění všech událostí namočené prsty. Dějová linka neurazí, ale ani nijak výrazně nevystupuje do popředí. Hru pohromadě však udrží a místy dokáže přinést zajímavé momenty.

sniper_ghost4

Rozporuplné pocity u mě vyvolaly některé postavy, jejichž prokreslení mohlo být lepší, díky čemuž by působily uvěřitelněji a možná by si je hráč i oblíbil. Dialogy by si zasloužily také více péče, protože místy jsou až nuceně cool vtipné, což bych si klidně odpustil. Navíc dabing u pár postav působil zvláštně a já si nebyl jist, zda to je angličtina s přízvukem jako bonus nebo to tak má být.

Velikost otevřeného světa mě mile překvapila, a to ještě od začátku není přístupný celý. Jeho další části se odblokují až postupem hrou, takže prozkoumávat bude stále co. Gruzie sice nepřekypuje životem tak, jak ukázala Bolívie od Ubisoftu, ale to by nemělo moc vadit. Co vadit bude, je fakt, že pohyb po světě je možný dvěma způsoby. Využít můžeme vlastní sílu a posílit nohy nebo se svést vozidlem. K dispozici je jenom jedno předem dané, protože když už cestou náhodou narazíte na jiné auto, na jeho ukradení zapomeňte. Tím pádem přijde vhod rychlé cestování, jehož body se prozkoumáváním mapy postupně odemykáte a místy tak může zpříjemnit delší cestovní vzdálenost.

sniper_ghost4

Svět vyplňuje nejen hlavní dějová linka nebo vedlejší mise, ale také drobné úkoly jako záchrana rukojmí, objevování zajímavých míst nebo osvobozování stanovišť, což mě výsledku bavilo stejně úplně nejvíc. Do akce se zapojí nejen naše věrná odstřelovací puška, dojde i na pistol s tlumičem nebo, v krajním případě, samopal. Zbrojní arzenál čítá velký počet kusů výzbroje a bude jenom na vás, jakým kouskům a s jakými doplňky dáte nakonec šanci. Střelba ze sniperky je také to jediné, co zaslouží pochvalu a opravdu jsem si ho užíval. I na normální obtížnost je třeba u střelby přemýšlet, což vyšší obtížnosti ještě zdůrazňují. Střelba z pistolí a samopalů je taková nijaká a je vidět, že akční pasáže novému Ghost Warriorovi nejdou a nesedí.

sniper_ghost2

Většina misí je postavená na stealth průchod, nicméně i “rambo styl“ v nouzi funguje. Variabilita misí není špatná, což platí i pro jejich umístění. Když si s průzkumem dáte tu práci, vždy najdete nějakou cestu, kterou pro vás vývojáři nechali otevřenou, nebo se můžete vrhnout do akce po hlavě. Poslední variantu však nedoporučuji, jelikož náš hrdina se docela rychle poroučí do věčných lovišť.

Hratelnosti zdatně sekunduje novinka ve formě výroby předmětů, která probíhá ve vaší domovské jeskyni. Do ní se budeme vracet pro nové úkoly, vybavení nebo zmíněnou výrobu předmětů. V případě, že se vám podaří získat správné součástky, je možné začít vyrábět různé druhy munice, granátů a podobně. Možnost je to fajn, ale velkou část hry jsem si vystačil s odstřelovačkou se základním střelivem, nožem a pistolí. Abyste získali více surovin nebo nějakou výhodu, určitě koukněte do vylepšovacího stromu. Ten je rozdělen na tři větve a podle toho, jakým stylem budete hrát, budete dostávat body, které pak v jedné z větví utratíte za nějaké to vylepšení dovednosti. Celkově to funguje a někdy má daná schopnost dokonce i vliv na hraní.

Jestli vám sklouzl zrak k závěrečnému hodnocení, tak si určitě říkáte, kde je po tom všem chyba. Prvně se sluší říct, že chyba není jenom jedna, ale je jich celá řada a já se jenom čekal, kdy se objeví nějaká další. Moje dojmy oscilovaly mezi frustrací a ztrátou zájmu o hru. Když už se totiž začínalo vše uklidňovat a málem jsem si hraní začal užívat, objevilo se něco, co mě zase rychle vrátilo na zem. Zajímavým prvkem, jak natáhnout hratelnost je nahrávání. Z menu se do samotného děje hry dřív jak za 4:30 – 5:00 minut nepodíváte. Ano, přesně takhle dlouhou dobu to trvá a do toho hraje pořád dokola jedna a ta samá písnička. Že se hodně brzo omrzí asi netřeba dodávat a nahrávaní je jedna z věcí, nad kterou by se CI Games měli zaměřit jako první.

Co vás jako první praští do očí je grafika. Není úplně ošklivá, ale od Cry Enginu 4 jsem čekal víc. Textury mají docela nízké rozlišení, hodně často doskakují a když už vyjde měsíc a udělá nějakou pěknou krajinu, je divné nasvícení nebo stíny objektů. Navíc dohled je hodně slabý a při střílení na 200 m je vidět, jak jsou vojáci oškliví a celkově svět působí hodně chudě a málo detailně. Takhle si hru roku 2017 rozhodně nepředstavuji a jestli již nebyly finance, možná měli vývojáři otevřený svět vynechat.

sniper_ghost1

Grafiku bych byl schopen ještě zkousnout, když by se hra bezproblémově hrála, ale to se neděje. Na to, že k několika odložením kvůli ladění, to ještě asi tak další půl rok bude chtít, než bude všechno v pořádku. Klidně se vám v plné verzi hry za plnou cenu může stát, že propadnete krajinou, postava se zasekne při animaci nějakého úkonu (třeba likvidace nepřítele), kdy jediným východiskem je restart k poslednímu chekpointu. Dále tu máme vojáky, jejichž zbraně procházejí skrze zdi, špatnou fyziku zastřelených postav a objeví se i chyby v naskriptovaných situacích, takže auto najednou vystřelí do vzduchu nebo někdo a něco není tam, kde by mělo být. A když už to tam je, nejde udělat adekvátní akce.

Řízení auta je nijaké a nefungují vibrace gamepadu (ty ostatně pořádně nefungují napříč celou hrou v různých situacích). Při jízdě ze srázu se auto vůbec nedoformuje a nějaká otočka přes střechu ho také nerozhodí, natož abyste to na něm poznali. Třešničkou na dortu je stín hlavního hrdiny, který budete hledat marně. Technická stránka hry je hodně žalostná a opravdu kazí jinak solidní herní dojem. Snad jedinou funkční věcí je dron, jehož ovládání by sice také sneslo trochu ladění, ale jinak funguje na jedničku a v celé řadě situací dokáže opravdu pomoct.

Ještě že ve hře není nějaký další spolubojovník, protože Al rozhodně nesálá inteligencí, což ostatně naznačuje již samotný prolog hry. Nepřátelé jsou buď hodně tupí (vidí vás, jak lezete do skrýše, ale pak chodí kolem a dělají, že neví, kde jste) nebo jsou naopak lepší než supermani, kdy vás vidí z úplně nesmyslných pozic a na vzdálenosti, kdy by i bystrozraký měl problém a je fuk, že je v cestě ještě kamen nebo strom.

Korunu vší té bídě nasazuje multiplayer. Ptáte se jaký? To jsem se ptal taky. Vývojáři ho nejdříve slibovali a za předobjednávky nabízeli Season Pass zdarma, aby v den vydání slavnostně oznámili, že MP se nekoná, sorry jako, a že když to půjde, dostane ho hra později. Co to jako je? To si z nás CI Games dělají opravdu až takovou srandu? Ať se pak vůbec nediví hodnocením, jaké hra dostala a dostávat bude minimálně do té doby, než začne být funkční a zábavná, včetně slibovaného multiplayeru.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Takhle se hry z otevřeného světa opravdu nedělají. Třetí pokus o dobrou hru ze studia CI Games dopadl hodně špatně. Jinak zajímavou hru sráží technické nedodělky, nevýrazná grafická stránka a hodně zapeklitá Al, od které nikdy nevíte, co čekat. Když už by se vám hraní mohlo začít líbit, dostanete facku bugem různého druhu a jste opět na začátku. Za současného stavu není moc důvodů ke koupi, ale za půl roku po pár updatech a vydání multiplayeru by mohl s nějakou větší slevou stát Sniper Ghost Warrior 3 za zakoupení, ale spíš ne, takže na tuhle hru se hodně rychle zapomene.
  • Georg Cross

    Hra je to super, odstřelovačské techniky fungují, inteligence nepřátel je dobrá i když by mohla být lepší. Ale, těším se až bude první update jelikož se mi stalo, že jsem spadl hned při první nebo druhé misi mezi textury poté co jsem šplhal ze skal. A co je tedy častější že když se šplhá po skalách nebo po domech tak že jde často vidět skrz texturu. Jinak nelituji těch peněz za Stealth edici, myslím že ta hra je o něco víc hezčí než Ghost Recon. Co mě bohužel štve nejvíc na SGW 3 je to že tam nejsou pravé názvy zbraní. Např. AKA-47 (AK-47), Dragoon (SVD Dragunov). A jsou to všechny zbraně známé v celku ať jde o Barret M98, či VSS Vintorez, nebo Intervention CheyTac, Beretta M9 a další zbraně. Jediná správně pojmenovaná zbraň tam je AR-15, která se objevila i v CoD Ghosts

  • Tony Koubek

    Co je to za kec že nahrávací casy trvají 5 minut? Hraju na PC a takhle dlouho mi to teda netrva.!!

    • p.a.c.o

      Sám sis odpověděl. Jelikož jsme Xboxweb, recenzovaná verze je samozřejmě Xbox One, nikoli PC…

      • xGeorgeXx

        Já hraju na XONE a rozdhodně to netvrá 5 minut, hraju na XO S. Když sem to měřil cca 2,5 minuty. Nehledě na to, že ta hra se nahraje jen na začátku a při přechodu mezi lokacemi, takže těch loadingů tam zase tolik není.

        • p.a.c.o

          Tak mam asi divnou konzoli nebo nevim. Na puvodnim X1 to opravdu trva takhle dlouho, mereno pri kazdem spusteni hry od menu do samotne hry…

          • xGeorgeXx

            Včera jsem to měřil na XONE S třikrát a časy byly 2m36s, 2m42s, 2m39s. Ale kámoš s klasickým XONE měl 4m48s

        • Chaosteory CZ

          Pak je Xbox One S opravdový drak, protože načítací časy blížící se pěti minutám můžu potvrdit také. Měřeno před chvílí a z menu k poslední uložené pozici (cca 4. mise) hra načítala neskutečné 4 minuty a 26 sekund. Samozřejmě na prvním Xboxu One. Klidně dodám video na podporu svého tvrzení.

  • Jaroslav Váňa

    Má CZ titulky?

    • p.a.c.o

      Nema, hra je v AJ

  • Tony Koubek

    čeština je pouze na PC.

12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»