RECENZE: Sniper Ghost Warrior 3

Autor: p.a.c.o Publikováno: 26.4.2017, 18:24

Publikováno: 26.4.2017, 18:24

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Všude vládl klid. Nad hlavou se najednou z mraků vynořil měsíc a osvítil celou scenérii, jež se mi nabízela. Cíl se skrýval v železniční stanici, kam nebylo tak lehké proniknout. První dva výstřely mířily do strážních věží a vyřídily odstřelovače, kteří tam hlídkovali. Když byl vzduchu čistý, do vzduchu se vznesl dron, abych získal co nejlepší přehled nad vojáky rozmístěnými po areálu. Díky tomu se mi jasně odkryl další postup, který mě zavedl do lesíku podél železniční stanice. Pak už mi nic nestálo v cestě se nepozorovaně dostat do drážního domku…

Polští CI Games nám servírují již třetí pokračování své série Sniper Ghost Warrior a právě poetický úvod by měl nastínit, o co v téhle hře půjde. Sice k sérii nechovám, kdo ví jak velký respekt, protože předchozí díly nebyly žádný zázrak, ale tak nějak podvědomě jsem si říkal, že do třetice a v otevřeném světě by tvůrci mohli ukázat ten pravý potenciál hry. Ten tu rozhodně byl, a právě Sniper Ghost Warrior 3 by se mohlo stát zajímavou alternativou k sérii Sniper Elite, jež se místo současnosti stále odehrává ve druhé světové válce.

Východní fronta má však také něco do sebe, takže Ghost Warrior své kroky namířil do Gruzie, kde je místní obyvatelstvo utlačováno a my, jako správní Američané, se jim v nerovném boji pokusíme pomoci. K tomu všemu pátráme po svém bratrovi, a jak se ukazuje, možná má v dění všech událostí namočené prsty. Dějová linka neurazí, ale ani nijak výrazně nevystupuje do popředí. Hru pohromadě však udrží a místy dokáže přinést zajímavé momenty.

sniper_ghost4

Rozporuplné pocity u mě vyvolaly některé postavy, jejichž prokreslení mohlo být lepší, díky čemuž by působily uvěřitelněji a možná by si je hráč i oblíbil. Dialogy by si zasloužily také více péče, protože místy jsou až nuceně cool vtipné, což bych si klidně odpustil. Navíc dabing u pár postav působil zvláštně a já si nebyl jist, zda to je angličtina s přízvukem jako bonus nebo to tak má být.

Velikost otevřeného světa mě mile překvapila, a to ještě od začátku není přístupný celý. Jeho další části se odblokují až postupem hrou, takže prozkoumávat bude stále co. Gruzie sice nepřekypuje životem tak, jak ukázala Bolívie od Ubisoftu, ale to by nemělo moc vadit. Co vadit bude, je fakt, že pohyb po světě je možný dvěma způsoby. Využít můžeme vlastní sílu a posílit nohy nebo se svést vozidlem. K dispozici je jenom jedno předem dané, protože když už cestou náhodou narazíte na jiné auto, na jeho ukradení zapomeňte. Tím pádem přijde vhod rychlé cestování, jehož body se prozkoumáváním mapy postupně odemykáte a místy tak může zpříjemnit delší cestovní vzdálenost.

sniper_ghost4

Svět vyplňuje nejen hlavní dějová linka nebo vedlejší mise, ale také drobné úkoly jako záchrana rukojmí, objevování zajímavých míst nebo osvobozování stanovišť, což mě výsledku bavilo stejně úplně nejvíc. Do akce se zapojí nejen naše věrná odstřelovací puška, dojde i na pistol s tlumičem nebo, v krajním případě, samopal. Zbrojní arzenál čítá velký počet kusů výzbroje a bude jenom na vás, jakým kouskům a s jakými doplňky dáte nakonec šanci. Střelba ze sniperky je také to jediné, co zaslouží pochvalu a opravdu jsem si ho užíval. I na normální obtížnost je třeba u střelby přemýšlet, což vyšší obtížnosti ještě zdůrazňují. Střelba z pistolí a samopalů je taková nijaká a je vidět, že akční pasáže novému Ghost Warriorovi nejdou a nesedí.

sniper_ghost2

Většina misí je postavená na stealth průchod, nicméně i “rambo styl“ v nouzi funguje. Variabilita misí není špatná, což platí i pro jejich umístění. Když si s průzkumem dáte tu práci, vždy najdete nějakou cestu, kterou pro vás vývojáři nechali otevřenou, nebo se můžete vrhnout do akce po hlavě. Poslední variantu však nedoporučuji, jelikož náš hrdina se docela rychle poroučí do věčných lovišť.

Hratelnosti zdatně sekunduje novinka ve formě výroby předmětů, která probíhá ve vaší domovské jeskyni. Do ní se budeme vracet pro nové úkoly, vybavení nebo zmíněnou výrobu předmětů. V případě, že se vám podaří získat správné součástky, je možné začít vyrábět různé druhy munice, granátů a podobně. Možnost je to fajn, ale velkou část hry jsem si vystačil s odstřelovačkou se základním střelivem, nožem a pistolí. Abyste získali více surovin nebo nějakou výhodu, určitě koukněte do vylepšovacího stromu. Ten je rozdělen na tři větve a podle toho, jakým stylem budete hrát, budete dostávat body, které pak v jedné z větví utratíte za nějaké to vylepšení dovednosti. Celkově to funguje a někdy má daná schopnost dokonce i vliv na hraní.

Jestli vám sklouzl zrak k závěrečnému hodnocení, tak si určitě říkáte, kde je po tom všem chyba. Prvně se sluší říct, že chyba není jenom jedna, ale je jich celá řada a já se jenom čekal, kdy se objeví nějaká další. Moje dojmy oscilovaly mezi frustrací a ztrátou zájmu o hru. Když už se totiž začínalo vše uklidňovat a málem jsem si hraní začal užívat, objevilo se něco, co mě zase rychle vrátilo na zem. Zajímavým prvkem, jak natáhnout hratelnost je nahrávání. Z menu se do samotného děje hry dřív jak za 4:30 – 5:00 minut nepodíváte. Ano, přesně takhle dlouhou dobu to trvá a do toho hraje pořád dokola jedna a ta samá písnička. Že se hodně brzo omrzí asi netřeba dodávat a nahrávaní je jedna z věcí, nad kterou by se CI Games měli zaměřit jako první.

Co vás jako první praští do očí je grafika. Není úplně ošklivá, ale od Cry Enginu 4 jsem čekal víc. Textury mají docela nízké rozlišení, hodně často doskakují a když už vyjde měsíc a udělá nějakou pěknou krajinu, je divné nasvícení nebo stíny objektů. Navíc dohled je hodně slabý a při střílení na 200 m je vidět, jak jsou vojáci oškliví a celkově svět působí hodně chudě a málo detailně. Takhle si hru roku 2017 rozhodně nepředstavuji a jestli již nebyly finance, možná měli vývojáři otevřený svět vynechat.

sniper_ghost1

Grafiku bych byl schopen ještě zkousnout, když by se hra bezproblémově hrála, ale to se neděje. Na to, že k několika odložením kvůli ladění, to ještě asi tak další půl rok bude chtít, než bude všechno v pořádku. Klidně se vám v plné verzi hry za plnou cenu může stát, že propadnete krajinou, postava se zasekne při animaci nějakého úkonu (třeba likvidace nepřítele), kdy jediným východiskem je restart k poslednímu chekpointu. Dále tu máme vojáky, jejichž zbraně procházejí skrze zdi, špatnou fyziku zastřelených postav a objeví se i chyby v naskriptovaných situacích, takže auto najednou vystřelí do vzduchu nebo někdo a něco není tam, kde by mělo být. A když už to tam je, nejde udělat adekvátní akce.

Řízení auta je nijaké a nefungují vibrace gamepadu (ty ostatně pořádně nefungují napříč celou hrou v různých situacích). Při jízdě ze srázu se auto vůbec nedoformuje a nějaká otočka přes střechu ho také nerozhodí, natož abyste to na něm poznali. Třešničkou na dortu je stín hlavního hrdiny, který budete hledat marně. Technická stránka hry je hodně žalostná a opravdu kazí jinak solidní herní dojem. Snad jedinou funkční věcí je dron, jehož ovládání by sice také sneslo trochu ladění, ale jinak funguje na jedničku a v celé řadě situací dokáže opravdu pomoct.

Ještě že ve hře není nějaký další spolubojovník, protože Al rozhodně nesálá inteligencí, což ostatně naznačuje již samotný prolog hry. Nepřátelé jsou buď hodně tupí (vidí vás, jak lezete do skrýše, ale pak chodí kolem a dělají, že neví, kde jste) nebo jsou naopak lepší než supermani, kdy vás vidí z úplně nesmyslných pozic a na vzdálenosti, kdy by i bystrozraký měl problém a je fuk, že je v cestě ještě kamen nebo strom.

Korunu vší té bídě nasazuje multiplayer. Ptáte se jaký? To jsem se ptal taky. Vývojáři ho nejdříve slibovali a za předobjednávky nabízeli Season Pass zdarma, aby v den vydání slavnostně oznámili, že MP se nekoná, sorry jako, a že když to půjde, dostane ho hra později. Co to jako je? To si z nás CI Games dělají opravdu až takovou srandu? Ať se pak vůbec nediví hodnocením, jaké hra dostala a dostávat bude minimálně do té doby, než začne být funkční a zábavná, včetně slibovaného multiplayeru.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Takhle se hry z otevřeného světa opravdu nedělají. Třetí pokus o dobrou hru ze studia CI Games dopadl hodně špatně. Jinak zajímavou hru sráží technické nedodělky, nevýrazná grafická stránka a hodně zapeklitá Al, od které nikdy nevíte, co čekat. Když už by se vám hraní mohlo začít líbit, dostanete facku bugem různého druhu a jste opět na začátku. Za současného stavu není moc důvodů ke koupi, ale za půl roku po pár updatech a vydání multiplayeru by mohl s nějakou větší slevou stát Sniper Ghost Warrior 3 za zakoupení, ale spíš ne, takže na tuhle hru se hodně rychle zapomene.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»