Recenze: SnowRunner

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 28.4.2020, 6:58

Publikováno: 28.4.2020, 6:58

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2704 článků

Obyčejný hráč s velkou hubou. Věrný člen redakce, jehož revír začíná a končím psaním.

Úspěšných kampaní na Kickstarteru už jste nejspíš viděli víc než nahých ženských hrudníků. V dnešní době uspěje kde kdo. Ale málokdo to dotáhne k dlouhodobě nejprodávanější hře na Steamu. A ještě méně projektů se dočká nehynoucí obliby komunity a dvou pokračování. Co bylo kdysi Spintires s obrovským potenciálem, přichází dnes jako SnowRunner s velkým očekáváním a odhodláním posunout terénní simulaci novým směrem. A i když se nakonec hranice moc neposouvají, v rámci jejich prostoru se jede na maximum.

Jak hra vypadá teď, po obsahové stránce, je pouhý začátek. Brzy by i konzolová verze měla dostat podporu modifikací. Jak moc komunitní obsah ovlivní pozdější hratelnost, teď těžko říct. Kreativci dostanou možnost přidávat auta, herní nástroje jako třeba rádia, kamery nebo navigace a také celé mapy. Otázkou zůstává, jak husté síto vývojáři na modifikace vezmou. Občas se komunitní tvorba stane jen dobrým obratem v marketingové komunikaci a občas pomůže hru držet na živu dlouhá léta. I když v tom si předešlý MudRunner vystačil sám.

Když se objeví ve hře chyby, jsou buď kosmetického rázu nebo je už znáte z minula. A hratelnosti neškodí. Je ale jedna věc, kterou někteří hráči budou nesnášet, a tou je zkratka NAT. Jestli ji nemáte v otevřeném stavu a toužíte hrát v kooperaci, pak máte problém. Nejen, že se do multiplayeru nepřipojíte, ale nemůže vás pozvat ani ten, jehož NAT je v pořádku. Titul vás totiž automaticky z online kooperace vyhostí. Tudíž si dobře rozmyslete, kterou část chcete primárně hrát. Mimochodem společné hraní využívá garáž kampaně. Přesněji modely, které jsou v ní uskladněny. Nikoliv jen zaparkovány.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Na začátku bylo hodně slibů. Někde uprostřed hodně očekávání, a nakonec je tu hodně spokojenosti. SnowRunner nastolil vlastní autonomii v žánru, kde vlastně nemá přímou konkurenci. Na jednoduchém principu terénního brouzdání vystavěl velkou kampaň, která má jasná pravidla. Objevuj a budeš odměněn, zní z každého kilometru, kdy se garáž začíná prohýbat pod vahou nových aut a vybavení. Pořád tu jsou drobné nelogičnosti, nad kterými zakroutíte hlavou. Ale tentokrát vám ani v nejmenším nekazí pocit z hraní.
  • FABIOOZO

    Ackoliv jsem tento titul ze zacatku nemusel, tva recenze a videjko me presvedcili ze hra je dobra a stoji za koupi.

    • Lukáš Urban

      Tak to mě těší. A zrovna u tebe bych čekal, že tě ten koncept bude zajímat od začátku.

  • ZdBu74

    Luky díky za recenzi. Video-recenze mě baví a je fajn poslouchat tě a zároveň koukat na záběry z hry.

  • paprika

    Naprosto špičková hra!!! A vydrží roky. Jeden tip nováčkům: auta prodávejte a kupujte dle libosti. Nebojte se a začátku prodat vše a koupit auto, které potřebujete. Prodejní a kupní cena jsou vždy stejné. Pokud máte koupeno upgrady, za ty dostanete zpět taky plnou palbu… Tip2: Na scouting si kupte Khana (velký gazík). Projede všechno a jde přesunovat mezi regiony, i když je primárně jen pro Rusko

01. 08. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Creaks

Hry jsou umění. Někdy o něco větší, někdy o něco menší, ale na každém kousku se dá něco najít. Je přitom jedno, zda se na vývoji podílí multikulturní tým o několika stovek zaměstnanců z celého světa, nebo nějaké menší studio třeba od nás. Je ale pravda, že některé hry jsou umělecké o něco víc a třeba i ve vícero směrech, než tomu bývá u jiných. Jedním ze studií, které si na prezentaci...

»
27. 07. 2020 • Lukáš Urban8

Recenze: Destroy All Humans!

Mám velkou oblibu v námětech s mimozemskou invazí. Smůlou pro mě je, že většinou nekončí dobře. Můj pokřivený charakter vždy fandí vetřelci, nikoliv lidem, kteří se chovají jako hlupáci a jen úplnou náhodou pokaždé vyhrají. Trpím, když poslední dva polárníci přemůžou Věc. Nikdy neodpustím Ripleyové, že vyhodila Vetřelce do kosmu. A Den nezávislosti už nikdy nebude stejný kvůli pitomému viru z laptopu. Naštěstí je tu Crypto. Spása z daleké galaxie a hajzlík na entou.

»
06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»