RECENZE: Sparkle Unleashed

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.6.2015, 20:14

Publikováno: 12.6.2015, 20:14

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Her máme celou řadu. Některé jsou jednoduché a rychlé, jiné nás dokáží zabavit na několik desítek či stovek hodin. Záleží tak pouze na našem vkusu a hlavně času, kolik ho do hraní chceme investovat a tomu přizpůsobit výběr hry. Pokud se řadíte do skupiny, která má na hraní třeba jenom hodinku nebo půlhodinku denně a navíc kromě postřehu rádi potrénujete i své myšlení, doporučuji pokračovat ve čtení, protože přesně na takovou hru se podíváme.

Sparkle Unleashed by se na první pohled dal označit za klon legendární Zumy a možná ani nebudeme tak daleko od pravdy. Co mne však na první pohled překvapilo, byla pozice kotvy, z jaké střílíme barevné koule do hadů. Normálně je vrhač koulí umístěn v prostředku herní plochy, zde ho však najdeme ve spodní části, což na druhou stranu ozvláštňuje hratelnost. Jenom pro pořádek, ve Sparkle je naším úkolem vytvářet barevné řady minimálně o třech koulích, čímž je ničíme a nepustíme je tak do díry. Prostě si pamatujte, že koule nesmí skončit v díře a máte vyhráno. Na rozdíl od Zumy ale dokáže Sparkle dávkovat koule v několika vlnách a ne jenom v nekonečné řadě, ale to už se dostáváme někam jinam.

sparkle5

Tím jinam myslím hratelnost. Příběh zde sice najdeme taky, ale tomu bych zas až takovou váhu nepřikládal, protože jeho jediným úkolem je udržet pohromadě historku o cestování a poznávání rozlehlého světa. Každý den na novém místě bojujeme a snažíme se ho překonat. Jak jsem již nastínil, musíme vytvářet stejně barevné hady a tím koule ničit. Ty ale nemusí chodit pouze jako jeden had, ale také ze dvou různých směrů. Najde se i pár úrovní, kdy musíte vydržet po určitý čas nekonečný přísun a snažit se ho zvládat. Na tomto principu jsou postaveny i challenge, které jsou mimo hlavní příběh a jediným úkolem je v nich vydržet. Čím déle se vám to bude dařit, tím více hvězdiček prestiže ukořistíte.

sparkle4

Jak asi všichni očekáváte, čím dále se hrou budeme prokousávat, tím těžší bude se s nástrahami vypořádat. Naštěstí po určitých částech získáme možnost vybrat si nějaký speciální bonus, který dokáže ničení náležitě ulehčit. Bonusů je celá řada a záleží pouze na tom, jaký herní styl budete preferovat, čemuž pak náležitě přizpůsobíte výběr. Bez bonusů se v pozdějších fázích hry (někdy kolem dne číslo 60 a výš) jenom těžko obejdete, a když neuspějete, budete opakovat a opakovat. Jestli čekáte na zpestření nějaký multiplayer, tak si nechte zajít chuť, protože takové věci se zde nekonají.

Když už jsem zmínil to opakování, na první pohled se může zdát, že Sparkle nabízí obrovskou porci levelů. Při delším hraní ale sami přijdete na to, že opak je pravdou. Levelů je sice poměrně dost, ale taky se brzo začnou opakovat. Ano mění se sice tempo a také koule se musejí o něco složitěji ničit, jelikož mohou být z kamene nebo spoutané i několika řetězy, takže na jedno místo musíte vystřelit i vícekrát, ale i tak se prostě vše opakuje, což nemusí každému vyhovovat.

Jinak je ale Sparkle vhodný pro všechny, protože to není nijak těžká hra a levely s jednou cestou budete v drtivé většině případů likvidovat hned napoprvé a to i sedmdesátý den (herní samozřejmě). Co dá zabrat, jsou úrovně o dvou hadech, kdy musíte ubránit hned dvě díry najednou. V těchto případech už musíte i trochu zapojit hlavu a hlavně se snažit maximálně a účelně využívat bonusy. Trochu vadí fakt, že Sparkle má dvě koule, mezi kterými můžete přepínat a když budete potřebovat nějakou barvu, může se vám stát, že prostě nepůjde, ať děláte cokoli. Navíc, když budete střílet jednu kouli za druhou jako pominutí, chvilku trvá, než vám hra připraví nějakou další, což se často může stát osudným.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Sparkle Unleashed si však zaslouží hlavně slova chvály, protože návykovější hru budete hledat jenom těžko. Sám jsem se od ní nemohl odtrhnout a strávil jsem u ní hodně času. Ještě jeden level, ještě jeden a tenhle bude poslední, řekl jsem si často a najednou byla hodina pryč, jako nic. Navíc cena je také více, jak příznivá, takže jestli hledáte ideální hru pro odreagování, Sparkle Unleashed vám mohu s klidným srdcem doporučit.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»