RECENZE Splinter Cell: Blacklist

Autor: Karel Mlady Publikováno: 29.8.2013, 14:13

Publikováno: 29.8.2013, 14:13

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Karel Mlady

Karel Mlady

Je autorem 310 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Agent Sam Fisher měl několik let přestávku a nyní se opět vrací do aktivní služby v titulu Splinter Cell: Blacklist, který se snaží být více přístupný větší komunitě hráčů, ale přitom nezapomíná na skalní fanoušky série. Obklopeni temnotou se opět vydejte do nepřátelského území jako agent Sam Fisher a užijte si spoustu zábavy v nejnovějším dílu série Splinter Cell.

Ubisoft si s touto stealth značkou skutečně vyhrál a budete se cítit jako skuteční agenti. K dispozici je nespočet nástrojů, s kterými se připravíte na každou misi a je tak čistě na vás, jak si s danou situací poradíte, což vám dává pocit moci. Možností úprav a modifikací v Blacklist je nespočet, takže vždy budete mít po ruce něco, co vám pomůže v nepříjemné či neplánované situaci. Může se ale stát, že tomu tak nebude, za což ovšem budete moci pouze sebe. Pokud se totiž naplno rozezní alarmy a namísto predátora je z vás kořist, tak jste asi zvolili příliš agresivní způsob, což není dobré.

SCB_Image_Screenshot_PE8

Blacklist se odehrává po páté hře v série, tedy po titulu Conviction, a Fisher je nyní velitelem jednotky Fourth Echelon, který prezident založil poté, co třetí Echelon zrušil. Rozkazy tak přijímáte přímo od prezidenta Spojených států Amerických v mobilní letadlové základně The Paladin. Sam a jeho jednotka se tak může rychle přemístit na různá místa po celém světě. Podtitul Blacklist je pak názvem pro seznam prostředků, na který cílí organizace The Engineers, která chce odstranit veškeré síly USA z míst, kde by neměly být. A právě pro zastavení této organizace byl stvořen Fourth Echelon.

 

Část hry se odehrává na palubě již zmíněného letadla, které slouží jako takové centrum, kde se Fisher může procházet, povídat si s ostatními členy svého týmu, upravovat a vylepšovat, a především také plánovat. Komunikací s různými lidmi se vám nabídnou různá menu, ať se jedná o počítačového šílence Charlieho, který zajišťuje vylepšení vašeho vybavení, nebo frustrovaného Izáka, který nabízí pohled na statistiky a zprávy. Pokud chcete, tak po každé misi můžete dokonce zavolat vaší dceři Sáře, která hrála nemalou roli v předchozí hře. Zkrátka velmi povedená centrála, kde můžete zůstat ve spojení s vaším týmem a vylepšovat sami sebe díky odměnám za mise. V centrále také najdete strategický přehled misí, který nabízí pohled na mapu světa s přístupem ke všem vymoženostem single-playeru, kooperace a soutěživých režimů. Dokonce nechybí ani stylové mini hry, jež se odehrávají přímo na mapě a vyzkouší vaše znalosti ze zeměpisu.

Jak správně očekáváte, tak všechny mise kampaně zahrnují řádnou dávku plížení. Lokace jsou dosti velké a umožňují tak více herních stylů, takže si snad každý najde svůj a bodovací systém vás navíc za daný styl odmění. Samozřejmě pokud se chcete po zuby ozbrojit automatickými zbraněmi a explozemi, tak vám nic nebrání, ale většinou to dopadlo tak, že mise byla nakonec ještě těžší. Plížení je zde ve více formách včetně té, kdy například přítele tiše sejmete, ale nezabijete jej, jen uspíte. Díky mnoha možnostem působí mise unikátně, i když mají často stejný hlavní cíl.

SCB_Image_screenshot_PE18

Každá mise má sérii menších prvků, které jsou příjemným zpestřením. Jedná se například o hackování počítače nebo sbírání shozených zásilek, ale přesto se bude stále soustředit na váš hlavní cíl, protože tyto odbočky jsou většinou po cestě. Některé mise se také mohou náhle změnit, což jim dodá nový náboj. Například se jednoduchá záchrana rukojmí změní v biologický teroristický útok. Na obrazovce vám naskočí odpočet a vám je jasné, že nemáte moc času a nyní bojujte i sami se sebou, protože musíte zůstat klidní a navzdory ubíhajícímu času musíte splnit úkol mise, aniž byste se nechali vtáhnout do přestřelky, což by mohlo postup trochu urychlit, ovšem za cenu většího rizika. Některé mise také nabídnout tzv. morální rozhodnutí, která jsou sice více parketou série Fable, ale zde se například musíte rozhodnout, zda projevit slitování nebo se pomstít. Přidává to misím na větší pestrosti a osobitosti. Fakt, že některá tato rozhodnutí vyústí ve stejný závěr, je docela škoda, ale určitě se jedná o zajímavý prvek.

 

Když je Sam Fisher bezpečně ukryt ve tmě, můžete začít s plánováním vašich dalších kroků. Jakmile jste rozhodnuti, můžete vše provést v cuku letu, ale plynulý postup prostředím vás možná potěší více. Funkce označení a popravy se skvěle hodí pro rychlé odstranění několika nepřátel, protože jich stačit odstranit pouze několik, abyste tuto funkci mohli použít. Hodí se ovšem také jen pro označení, takže pak můžete sledovat pohyb nepřátel. Upravitelné brýle pro noční vidění vám také časem umožní sledovat stopy, takže budete znát trasu hlídek. Stejně tak každou zbraň a vybavení je možné vylepšit, což vám bude v misích samozřejmě hodit.

newUploads_2012_0604_5d22fdca6ae652ec211c412e9352e77f_120604_11am_SCBL_SC_SP_FDO_01

Obecně řečeno je Blacklist určitě pokrokem oproti předchozí hře, ale nese si s sebou i kousek starého Splinter Cella. Mezi regulérní novinky patří nová obtížnost a to profesionál, která odstraňuje možnost likvidace nepřátel, takže je můžete jen označovat a omráčit. Taktéž přijdete o možnost vidět skrze zdi pomocí sonárních brýlí apod. Zkrátka se jedná o obtížnost vhodnou pro skutečné hardcore fanoušky série.

Kampaň nabízí okolo desítky příběhových misí, ale jsou k dispozici i mise určené pro jistý styl, které vám zadají členové vašeho týmu na palubě Paladina. Některé z těchto dodatečných misí jsou určené pro sólovou práci, ale většinou jsou zpracovány pro kooperaci. Každopádně vás single-player zaměstná na deset až patnáct hodin, záleží na vašem stylu a také jestli se zapojíte do vedlejších úkolů a sekundárních objektů, ale i tak se v dnešní době jedná o docela solidní nálož. Součástí jsou ale také multiplayerové režimy, více obtížností apod., takže vás Blacklist může zabavit i na mnohem delší dobu.

Herní režim Spies vs. Mercs se vrací v celé své kráse. V tomto klasickém režimu proti sobě stojí čtyři hráči v týmech po dvou. Jeden tým se snaží nabourat tři terminály, zatímco ten druhý se tomu snaží zabránit. Splinter Cell: Blacklist také nabízí novou podobu tohoto módu, která zdvojnásobuje počet hráčů, tak se hraje čtyři na čtyři. Mezi další herní režimy pro více hráčů patří Extraction, Deathmatch a Uplink Control. Multiplayer vás tedy může zabavit na hodně dlouho, ovšem záleží, jak dlouho zůstane komunita aktivní.

Jak nejspíše víte, tak Sama Fishera namlouvá jiný herec, což je zpočátku velký nezvyk, ale je pravda, že Eric Johnson odvedl dobrou práci. Postava Fishera je velmi uvěřitelná a stejně tak brutální, když na to přijde. Doprovodné postavy také zní dobře, ale občas se snaží o humor a zrovna moc to nevychází. Blacklist ovšem vypadá naprosto skvěle, ať už jste na misi ve dne či v noci, tak je na co koukat. Obecně ale hra vypadá lépe v lokacích, kam jste vysláni do akce a paluba letadlové centrály The Paladin moc neohromí.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Splinter Cell: Blacklist dalším důstojným pokračováním série a silně pochybujeme, že dokážete odolat dalšímu dobrodružství Sama Fishera. Návrat režimu Spies vs. Mercs bylo určitě správné rozhodnutí, které potěší nespočet fanoušků. Solidní a povedená kampaň, která vás zaměstná na docela dlouho, je ale tím hlavním a díky více herním stylům, si ji můžete užít více než jen jednou. České hráče pak zaručeně potěší přítomnost kvalitní češtiny. Blacklist zkrátka nabízí nespočet možností a proto byste jej neměli minout.
skvělá hratelnostsnad malinko lepší grafiku
čeština
skvělý voice over
ovladatelnost
různé herní styly
31. 10. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Call of Duty Black Ops 6

Letošní díl nekonečné série Call of Duty je celou řadou hráčů očekáván hned z několika důvodů. Může to být třeba tím, že vývoj Black Ops 6 byl na poměry značky až nečekaně dlouhý, protože trval čtyři roky. Vývojáři tak měli spoustu času náležitě zapracovat na všech aspektech a napravit poněkud pošramocenou pověst po nepříliš vydařeném Modern Warfare III. Hráči na Xboxu pak mají ještě jeden důvod k radosti, obzvlášť, pokud si...

»
25. 10. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Sonic X Shadow Generations

Generační střet rychlosti, cestování v čase a temnoty. Nový titul z dílny herní legendy, studia SEGA, vrací to, co už jednou dobře fungovalo v roce 2011 a přidává k tomu temný chod navíc, v podobě kampaně za dokonalou bytost, ježka Shadowa.

»
21. 10. 2024 • Mirek Rangl0

RECENZE: Diablo IV: Vessel of Hatred

Tvůrci Diabla IV po více než roce přidali první velkou expanzi. Vessel of Hatred přináší novou lokaci a spoustu změn.

»
20. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Thirsty Suitors

Musím se přiznat, že mám pro hry od Annapurny značnou slabost. Ačkoli nejde o tituly, které mají obří rozpočty, vymazlenou grafiku či perfektní technický stav, velmi často si vybírají ke zpracování zajímavá témata, kterým se nejen hry, ale ani jiná mainstreamová média příliš nevěnují. Thirsty Suitors není žádnou výjimkou, ba právě naopak – jedná se o ryzí esenci Annapurny, kterou nelze jen tak snadno zaškatulkovat. Proč? O tom se dozvíte...

»
15. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Undisputed

Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.

»
11. 10. 2024 • japo0

Recenze: Starfield Shattered Space

Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...

»
11. 10. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Lunacy: Saint Rhodes

Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...

»
09. 10. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: 63 Days

Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.

»