Recenze: Squirrel with a Gun

Autor: japo Publikováno: 10.11.2024, 8:32

Publikováno: 10.11.2024, 8:32

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

japo

Je autorem 21 článků

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho nenechal po půl hodině?

Příběh začíná scénou, kde se naše malá hrdinka vplíží do tajné laboratoře. Tam objeví záhadný předmět ve tvaru zlatého ořechu, který je ale chráněný silovým polem. Laboratoř tak slouží jako tutoriál, ve kterém se hráč naučí základy ovládání veverky a také se seznámí s klíčovými prvky, jako je sbírání zbraní a střílení. Po deaktivaci bariéry se veverka zmocní experimentálního ořechu, ale v tu chvíli se objeví agenti, ne nepodobní agentům z Matrixu a začíná boj.

Agenti, kterým nevadí střílet i kolemjdoucí, pokud jim stojí v cestě, se stanou vašimi hlavními nepřáteli. Když je porazíte, získáte oříšky, které slouží jako měna pro nákup vybavení, včetně nových zbraní nebo dálkově ovládaných autíček. Oříšky si můžete také vysloužit tím, že necháte místní obyvatele obdivovat vaši roztomilost. Někdy je to však podivné, když vás následuje celý dav obdivovatelů. Kromě zbraní a boje má veverka samozřejmě i své přirozené schopnosti – lezení po stromech, skoky na dlouhé vzdálenosti a šplhání po vysokých stožárech, odkud jde odhlalit pozici zlatých ořechů v okolí. Zlaté ořechy jsou klíčové pro odemykání lepšího vybavení, od užitečného obleku po cool doplňky, jako jsou například falešná obočí.

Po vizuální stránce je Squirrel with a Gun příjemně zpracovaná, nová verze Unreal Enginu je velmi pěkná ve všech směrech. Roztomilá veverka v různých outfitech se na obrazovce dobře vyjímá – třeba s velkým obočím a baretem na hlavě působí srandovně. Hudba se mění podle akce, včetně od klasické hudby, přes jazz až po heavy metal při soubojích s bossy.

Město, ve kterém se pohybujete, není nijak rozsáhlé, ale skrývá různé detaily a kuriozity. Můžete například narazit na domy, které připomínají překážkové dráhy, podobně jako pořad The Floor is Lava. Některé skoky přes překážky budete dokonce muset prodloužit pomocí střelby do země – získáte tak vyšší odraz. Technika poměrně náročná na přesnost – plošinovkové části jsou dobře vymyšlené svým designem, ale jsou poměrně obtížné a vyžadují poměrně časté opakování sekvencí, což časem omrzí. Dohrání vám pravděpodobně zabere kolem pěti hodin, z toho část strávíte testováním různých kousků, třeba jízdou na dálkově ovládaném autě v pomalém módu.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Squirrel with Gun je rozhodně povedeným titulem, který se prostě nebere vážně. Hra běží na vyspělém enginu, nepostrádá humor a hratelnost, i když nijak rozmanitá, je vcelku prodchnutá slušnými nápady a poctivě designovanými levely. Není to však hra na mnoho dlouhých večerů a poměrně rychle se stává repetetivní.
06. 12. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle

Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?

»
03. 12. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024

Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...

»
30. 11. 2024 • Jakub Michálek0

RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»
08. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange: Double Exposure

Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...

»
04. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Unknown 9: Awakening

Mysteriózní výprava za neznámem a prastarou společností neznámých.

»
31. 10. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Call of Duty Black Ops 6

Letošní díl nekonečné série Call of Duty je celou řadou hráčů očekáván hned z několika důvodů. Může to být třeba tím, že vývoj Black Ops 6 byl na poměry značky až nečekaně dlouhý, protože trval čtyři roky. Vývojáři tak měli spoustu času náležitě zapracovat na všech aspektech a napravit poněkud pošramocenou pověst po nepříliš vydařeném Modern Warfare III. Hráči na Xboxu pak mají ještě jeden důvod k radosti, obzvlášť, pokud si...

»