RECENZE: Steep – Road to the Olympics

Autor: p.a.c.o Publikováno: 9.1.2018, 18:55

Publikováno: 9.1.2018, 18:55

Je autorem 1559 článků

Krásné zimní období plné sněhu a aktivit na lyžích nebo snowboardu bude mít letos pěkné sportovní vyvrcholení, o které se postarají zimní olympijské hry v Jižní Koreji. Svátek sportu to rozhodně bude, i když mnozí k tomu jistě mají svá ale. Na olympijské licenci se pokusí něco „trhnout“ i vývojářský dům Ubisoftu, který do své hry Steep přináší rozšíření Road to the Olympic.

Díky němu navštívíme nové hory v Koreji a také se podíváme na zoubek známým japonským vrcholům. Na japonské straně hor čekají nové výzvy k překonání na lyžích, snowboardu, paraglideru nebo wing suitu. Olympijské zápolení hostí Korejské hory, což je vzhledem ke konání her jasná a logická volba. Co budeme chtít na horách prožít je pak už čistě v naší režii, takže si můžeme užít volné ježdění, jednotlivé dostupné olympijské sporty, nebo se můžeme vydat cestou legendy zimních sportů.

Road to the Olympic nám nabízí lineární kampaň snowboardového jezdce nebo lyžaře, kdy zkušenosti nám formou videí předávají nejlepší závodníci z oboru v čele s Body Millerem nebo Lindsey Vonnovou. Postupně se učíme jednotlivé finty na prkně nebo lyžích, procházíme jednotlivá sportoviště a na konci se pokusíme získat jednu z medailí a stát se legendou. Takhle na papíře to nemusí znít extrémně zábavně a musím přiznat, že ani ve skutečnosti není kariéra něčím, co by nás mělo posadit na zadek. Spíš mi přišla jako nějaká rozšířenější verze tutorialu, což je vzhledem k licenci a ceně přídavku dost škoda, protože se s celou věcí dalo naložit zajímavěji.

Další kroky většiny z nás určitě povedou na olympijské kopce, kde na nás čeká desítka nových disciplín, v nichž budeme usilovat o zisk některé z medailí a odměnou nám bude i česká hymna, která při zvolení české národnosti doplňuje oslavný ceremoniál zisku medaile. Drobnost, která však určitě potěší. Na výběr máte některou z předpřipravených postav, takže v rámci olympiády na nějakou větší úpravu svého virtuálního já zapomeňte.

Desítka nových sportů se soustředí pouze na lyžování nebo snowboarding, takže nechybí slalom, obří slalom, sjezd, u-rampa, cross nebo duální slalom. Některé z nich jsou více povedené, jiné zase méně, ale záleží i na osobních preferencích každého hráče. Mě osobně se moc líbí všechny lyžařské disciplíny (zejména sjezd a slalomy) a pak Big Air se snowparkem. Ten měl být kopií toho, kde se budou hry odehrávat, ale bohužel tomu tak není a v tomto bodě Ubisoft pravdu neříkal. Nicméně nabídka sportů je hodně chabá i zde se v rámci licence dalo vytěžit o hodně víc.

Po stránce hratelnosti přibyla možnost na prkně nebo lyžích grindovat, což umožňuje vytváření ještě promyšlenějších kombinací triků a je přitom jedno, jestli chcete grindovat po větvích nebo využijete zábradlí snowparku. Bohužel patch související s rozšířením ubral na realističnosti triků ve vzduchu, kde se jezdec točí a točí, až se vám udělá špatně nebo s ním švihnete o zem, protože odhadnout tu správnou rotaci teď není vůbec snadné. K tomu se přidaly různé grafické chybky spojené se sněhem (občasné propadání lyží texturou) nebo nedomyšlená kamera v olympijských sportech, která může mnohým připadat méně přehledná a určitě je potřeba si na ní zvyknout.

Kudlu do zad všem hráčům vrazil Ubisoft i po stránce vybavení. Třeba takový raketový wing suit potřebný pro některé výzvy na japonských horách si musíte koupit za herní měnu, které však potřebujete takové množství, že je rychlejší si jí koupit za reálné peníze. To samé platí i pro boby, které byly k mání dříve zdarma, a teď u nich svítí další nesmyslná cena. Vzhledem k tomu, kolik za DLC tvůrci chtějí a také s přihlédnutím k faktu, že spousta hráčů má Season Pass, jehož součástí toto DLC není, je tohle hodně velká podpásovka a vyděračství, blížící se úrovní EA.

6

Za docela hodně peněz tak Road to the Olympic nenabízí adekvátní obsah a celé DLC těží hlavně z toho, že co se týče blížících se olympijských her, jinou možnost vyzkoušet licencovaný produkt hráči nemají. Doporučil bych počkat na slevu po skončení her, ale je otázkou, jestli po olympiádě bude mít o toto DLC ještě vůbec někdo zájem. Je docela škoda, že z něj Ubisoft nedokázal vytěžit víc, a hlavně nabídnout hráčů něco podstatně lepšího.
22. 10. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K Playgrounds 2

Basketbal to nejsou jenom zářivé palubovky plné hvězd, ale klidně také plácek venku za domem. Ten zpracovává série NBA 2K Playgrounds 2, do jejíhož vývoje se letos zapojili i 2K Sports, aby jejím tvůrcům poskytli licenci na nejlepší basketbalovou soutěž světa. I pouliční série tak mohla přinést spoustu skvělých hráčů a hráči této hry si mohli postavit svůj oblíbený tým z těch největších hvězd. První díl arkádové série Playgrounds nebyl kdo...

»
21. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Soulcalibur VI

Kolem roku 1587 se prošedivělý kmet potloukal blízkým východem a školil na potkání tamní bojovníky. Vybaven ostrým mečem a magickou silou, dával starousedlíkům na vědomí, že nemají patent na umění nabroušeného ostří. Nikdo netuší, jestli zde hledal Yennefer, Triss nebo Ciri. Všichni ale vědí, že se pyšní jménem Geralt z Rivie.

»
19. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Space Hulk: Tactics

Jakmile se ve vesmíru střetnou mariňáci s mimozemšťany, nemusí z toho nutně vzniknout nový Vetřelec. Může klidně jít o adaptaci ze světa Warhammeru 40 000, která si na paškál bere značku Space Hulk. Oblíbenou deskovou hru, která milovníky taktiky baví už téměř třicet let. Podtitul Tactics je už pátým herním zpracováním. Z toho druhým, na kterém se jako vydavatel podílí Focus Home Interactive.

»
18. 10. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Call of Duty: Black Ops 4

Řekněme si na rovinu, že herní komunita si příliš nepotrpí na předsevzetí. Když se hry začaly vydávat ve stavu, který se nedá označit za finální, všude bylo slyšet „nikdy“. Jakmile vývojáři započali dělení herního obsahu na dodatečné díly, hlasitě se řvalo „nikdy“. A když se objevily první mikrotransakce, komunita skandovala „nikdy“. Přesto se z těchto „nikdy“ stal výdělečný standard a my už zase slyšíme, jak davy zapřisáhle slibují, že titul bez...

»
17. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: Overcooked 2 – Sufr ‚n‘ Turf

Overcooked 2 opět přineslo parádní zábavu v kuchyních, kde jsme bojovali proti zástupům nemrtvých chlebů, jelikož jsme chtěli ochránit království, jemuž vládne král Cibule. Poslední díl přinesl celou řadu vylepšení, nové recepty, prvky hratelnosti a také online mutliplayer. Od vydání již nějaký čas uplynul, a tak milovníci pokrmů mohou hledat novou výzvu.

»
10. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: WWE 2K19

Klidně si myslete, že jde o cirkusovou atrakci lokálního charakteru. Svým způsobem budete mít pravdu. Bez obav to považujte za lacinou show, při níž si pár svalovců odře lokty a vnadné návštěvnice fitnessu zlomí nehet. Však i to se stává. Nic z toho ale nezmění skutečnost, že wrestling je profesionální sport, který se, za desítky let existence, rozrostl do obrovského byznysu. Z něho navíc tu a tam vzejde hvězda, jejíž záře zasvítí...

»
03. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Amnesia: Collection

Když už nevíte kudy, na moment se zastavte. Nepříliš chytré moudro by se dalo tento rok aplikovat na hororový žánr, který, řekněme si to upřímně, není dvakrát štědrý. Jako by žánr zastavil na dálničním odpočívadle, aby si naplnil bachor a mohl znova hráče polévat studeným potem. Menší počet novinek využívají Frictional Games, které vydaly pro Xbox kolekci hororů Amnesia. No konečně, dodávám s uštěpačným úsměvem.

»
02. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: FIFA 19

Každoroční souboj sportovních her s recenzenty opět vypukl a další na řadě, kdo se nás pokusí přesvědčit o kvalitách svojí hry, jsou ostřílení borci z EA Sports. Jejich série FIFA prodává milióny kusů ročně, snaží se sem tam v konceptu i něco změnit a ani aktuální ročník FIFA 19 na tom nebude jinak. Zároveň se nabízí otázka, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí od Konami a celá řada z vás by jistě ráda také...

»