RECENZE: Super Lucky’s Tale

Autor: lindros88cze Publikováno: 9.11.2017, 15:47

Publikováno: 9.11.2017, 15:47

Je autorem 115 článků

V průběhu let jsme se dočkali nespočtu plošinovek, které dali vzniknout kultovním postavám, ať už to byli Banjo-Kazooie, Mario či Crash Bandicoot. Letošní rok je na ně sice docela bohatý, přeci jen vyšly hry jako Yooka-Laylee či remaster Voodoo Vince, ale je pravda, že Microsoft podobně roztomilého maskota vždy postrádal. A navzdory různým kvalitám, které exkluzivita Super Lucky’s Tale nabízí, ani lišák Lucky jím nebude…

Při vaší výpravě s Luckym, jejím cílem je nejen zachránit jeho sestru a pěkně to nandat Kočičákům, jež vede taťka Jinx, ale také získat Knihu věků, máte stále pocit, že tuhle plošinovku trochu ošidili. Při hraní si vzpomenete na spoustu legend, ať už je to otočný útok připomínající Banja nebo Crashe či design některých úrovní á la Mario. Neschází zde ale ani tradiční prvky jako sbírání minci, pestrost úrovní či okolní postavičky, které oživují herní svět a občas pro vás mohou mít i malý úkol. Celkem se můžete těšit na čtyři odlišné světy s různorodými úrovněmi, které odemykáte shromažďováním čtyřlístků a aby to byla nějaká výzva, na konci každého světa vás bude čekat sympatický boss.

Co se týče Luckyho a jeho dovednostní, moc toho není, ale ono toho ani více není třeba. Jedná se o skvělou hru pro děti, takže jednoduchost je na místě, i když skrze obtížnost občas budou potřebovat vaši pomoc, ale třeba malí hráči překvapí :-). Navíc si na ovládání snadno zvyknete. Je zde skok a dvojskok, který vůči nepřátel trochu postrádá smysl, protože na některé stejně nedoskočíte, ale při zkoumání světa a sbírání mincí jej oceníte. Pak je tady útok otočení ocasem a netradiční možnost zahrabat se do země jako krtek, abyste tak našli mince skryté pod zemí či takto poškodili určité nepřátelé. A to je vesměs vše, co budete potřebovat. Rychle si tedy hru osvojíte a pozdější úrovně prověří vaše dovednosti.

Některé z úrovní jsou poměrně otevřené a každá navíc nabízí hned několik možností, jak získat čtyřlístek. Samozřejmě jej dostanete za dokončení úrovně, ale obdržet jej můžete i za posbírání určitého množství mincí či dokončení bez ztráty života a neschází ani skrytý čtyřlístek, který ale může být někdy otravný. Můžete také sesbírat všech pět písmenek pro vytvoření slova „LUCKY“, za což vás čeká další čtyřlístková odměna.

Podobně jako jste v Mariovi mohli sjet do tunelu pro bonusovou úroveň, tady můžete zalézt do liščí nory, kde vás čekají další mince, výzvy a také čtyřlístky. Kolikrát jste takto přepnuti i do klasické 2D kamery z boku, takže můžete zavzpomínat na staré časy. Často také v úrovních narazíte na netradiční a zábavné minihry, takže to vše není jen o klasickém hopsání, kterému bychom přáli lepší kameru, jelikož je občas až moc fixována, ale bohužel přímo na postavu, ale spíše na úhel pohledu. Často se vám při minihrách změní perspektiva a zahrnují například pohyb stolem, kdy musíte dostat kuličku do správné pozice či správné rozmístění soch. Tyto bonusy či přepínání do tradiční kamery přidávají na variabilitě úrovní a bossové pak zpestří každé zakončení, ačkoliv jejich vzorce jsou přímočaré.

Jak můžete vidět na obrázcích, Super Lucky’s Tale krásnými barvami rozhodně nešetří a některé úrovně vypadají opravdu skvěle, ačkoliv mají slabší místa. Občas se vám mohou začít zajídat nepřátelé, u nichž bychom uvítali větší pestrost. Na druhou stranu hra nikdy neměla přehnané ambice, o čemž svědčí i její cena. Po vizuální stránce tedy hra vypadá opravdu pěkně a ve 4K to je ještě lepší, ačkoliv zamrzí absence HDR. Ještě více ale zamrzí výjimečné poklesy u fps či zbytečně mnoho loadingů, které u hry tohoto rozsahu moc nedávají smysl a Playful ještě musí hodně zapracovat na svých technologických dovednostech. Každopádně si myslíme, že Lucky upoutá hráče každého věku :-).

Na závěr dáváme Microsoftu velký palec nahoru za lokalizaci hry do češtiny a slovenštiny včetně grafiky.

7

Lišák Lucky je sice okouzlující postavička, ale jako plošinovka se snaží nabídnout něco od každé legendy a celkový mix bohužel spadá do lepšího průměru, který ničím neohromí. Asi jsme toho od této exkluzivity čekali více, ačkoliv jsme měli očekávání na uzdě skrze skromnější cenu. Možná ale právě poloviční cena Super Lucky’s Tale zachraňuje a za přibližně osmihodinové kouzelné dobrodružství pro celou rodinu se nejedná o špatnou nabídku. Nadále ale doufáme, že v tomto žánru raději Rare oživí sérii Banjo-Kazooie…
  • Mike

mam moznost pocas hrania levelu nejak ulozit poziciu? zatial vzdy ked hru spustim tak zacinam od zaciatku..co celkom otravuje; dik

• ZabijackyKafe

V levelech jsou rozmístěny liščí totemy fungující jako checkpoint.

• Mike

super, dik

• StriderCZ

Je to škoda, tak trochu jsem doufal, že to nahradí Ratchet Clanck

• Tex-Calder

Zkus Recore, to je poradne akcni hopsacka, ktera je solidni souper Ratcheta.

• StriderCZ

Jj, už jsem o něm slyšel. Byl jsem nadšený, když jej MS zařadil do Game Passu.

• ZabijackyKafe

Osobně musím nesouhlasit s hodnocením. Bavil jsem se náramně, rozmanitostí světu a miniher mi to připomnělo Spyro: A year od dragon. Artwork na xox ve 4K vypadá skvostně, jako jedna z mála her opět s cz podporou, osobně se nebojím dát za sebe 8/10-8,5/10 😊

• shack811 .

Osobne by som bol radsej keby Rare ozivili radsej Kameo ako Banja. V Kameo by sa dalo vytrieskat vela z hardwaru xbox one x. Mozno by stacil Remake jednotky

• Gappo