RECENZE: Super Mega Baseball 2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.5.2018, 9:04

Publikováno: 12.5.2018, 9:04

Je autorem 1475 článků

Sportovní hry jsou skvělé v tom, že člověk může vyzkoušet nejrůznější sporty, o kterých třeba vždycky jenom snil, kdy nic neutratí za vybavení, pronájem prostor a podobné věci. Jasně, hra se musí koupit, i když to v aktuálním případě také není tak úplně pravda. Sem tam se stane, že se do Games with Gold dostane úplná novinka hned při svém uvedení, což je právě příklad Super Mega Baseball 2. Ovšem pokud čtete recenzi později (hra je v GWG pro měsíc květen 2018), již tomu tak být nemusí.

U poslední recenze prvního dílu jsem si povzdechl, že se baseballu v ČR moc času nevěnuje a od té doby, což jsou skoro tři roky (neuvěřitelné, jak to letí), se situace nezměnila. Nicméně máme tady pokračování a já jsem dlouho přemýšlel, jak se ke hře postavit. Na jednu stranu ji i sport, který prezentuje, mám moc rád, ale na stranu druhou jsem čekal o něco více inovací. Nebudu však předbíhat a počkám si na první nadhoz.

Ten první trefil vytyčenou oblast přesně, protože nabídka módů se nám rozšířila. Exhibice a sezóna nechybí, ale přibyl mód Eliminace, což je taková variace na vyřazovací část (playoff) dle zvolených podmínek a jeden mód čistě pro multiplayer, který rozlišuje hodnocený a nehodnocený zápas. Multiplayer je zároveň největší novinkou. V původní hře bylo možné hrát na jedné konzoli, ale druhý díl konečně přináší možnost hrát skrze internet, a to buď s přáteli nebo náhodnými hráči. Nic tak již nebrání pořádným soubojům, které jsou online přeci jenom o něco akčnější než při hře na jedné konzoli. Dva hráči vedle sebe na gauči totiž vidí, kam ten druhý hází a jaký nadhoz posílá, což trochu kazí zážitek.

Co se znalosti pravidel týče, od posledně se nic nezměnilo a stále je potřeba základní znalosti toho, co na hřišti máte vlastně dělat, nebo proč se na obrazovce to či ono děje. Naštěstí povedený tutoriál zůstal v nezměněné formě zachován, takže pokud vám první díl unikl, snad se všechno během chvilky naučíte a celkově ovládání přejde hodně rychle do krve. Některé herní mechaniky byly navíc zjednodušeny, což ne všechny potěší.

Druhý nadhoz bude hodnocen nejspíš jako ball, ale já bych klidně pískl strike. Ze hry vypadl systém obsahující RPG prvky, díky nimž a trenérům bylo možné vylepšovat hráče, respektive jejich dovednosti. Od druhého pokračování nic takového neočekávejte. Hráči mají své parametry dané od začátku a tečka. Mě tato změna nevadí, protože mě stejně nebavilo řešit nějaké trenéry, vždycky jsem je jenom někam dal, abych měl pokoj. Chápu ale, že to může někomu chybět. Druhé zjednodušení se týká nadhazovačů, tedy přesněji jejich střídání. V dobrých hrách bývá zvykem, že hráč musí myslet trochu dopředu a toho kterého nadhazovače nechat nejdříve rozházet. Ani to se nekoná a každý nadhazovač je hned připraven do hry na 100%.

Žádné zásadní změny se nedějí ani při hře samotné. Ovládání zůstalo úplně stejné, což je dobře, protože už původně se hra hezky ovládala. Opravena byla hra hráčů v poli, kde již všechno krásně funguje a vždycky je hned na první pohled vidět, jakého hráče hráč ovládá a nedochází již k žádným přehmatům. Stejně tak se zachovala ona odlehčená a příjemná stylizace a smyšlené názvy týmů. Nově je však možné v obchodě nakupovat nové vzhledy nebo loga pro námi vytvořené týmy.

Třetí nadhoz je jednoznačný ball. Co se technické stránky týče, na první pohled a vlastně i na druhý hra vypadá hodně podobně, ne-li přímo stejně, jako první díl, i když byla vylepšena pro Xbox One. Bohužel však bez 4K rozlišení nebo alespoň HRD. I tak se však Super Mega Baseball 2 prezentuje moc pěkně a technická stránka rozhodně není něco, co by hru sráželo. Ani hloubka samotné hry se nezměnila a i když na první pohled působí dětsky, nabízí opravdu perfektní baseballový zážitek.

8

Jelikož je hra zatím zdarma v Games with Gold, je to super nabídka pro milovníky tohoto sportu. Bohužel mimo akci je hra o 200 Kč dražší než předchozí díl a je otázkou, zda se vám bude chtít platit víc za podporu online multiplayeru a na druhou stranu přijít o drobné RPG prvky. Oba dva díly se stále skvěle hrají, a tak bude spíše na vás, pro který z nich se budete chtít rozhodnout spíš. Druhý díl tomu prvnímu však ostudu rozhodně nedělá a své hodnocení si bezesporu zaslouží.
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Kolekce Crash Bandicoot N.Sane Trilogy konečně dorazila na Xbox One a samozřejmě také ve 4K na Xbox One X. Oblíbený vačnatec je tedy zpět a hned na úvod je třeba říct, že čekání stálo za to.

»
01. 07. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: The Crew 2

Tak moji drazí. Právě jsem se vrátil ze zámoří, kde se mě sekta označená zkratkou „TC2“ pokusila obrátit na její víru. Na rozdíl od jiné organizace, které se to úspěšně podařilo kdysi v Austrálii, tato si na mě nepozvala jen závodníky automobilové, ale také piloty letadel a lodí. Všichni byli vybaveni velkým odhodláním vnutit mi lásku k jejich sportu. Přemlouvali, předváděli psí kusy, a dokonce upláceli drobnými dárky za to, že jsem...

»
28. 06. 2018 • p.a.c.o4

RECENZE: Unravel Two

Na hraní mám nejraději skutečnost, kdy mohu poznávat nejrůznější světy a v nich prožívat nejrůznější dobrodružství. Některé příběhy a zážitky po dohrání vyblednou, jiné z nich člověku utkví v paměti a rád se k nim vrací. Zejména se to podaří v případě, kdy prožijeme něco jiného, zvláštního nebo s výraznou grafickou stylizací, která celek odliší od zbytku herní produkce.

»
26. 06. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Super Bomberman R

Zlý vládce Buggler má choutky na ovládnutí vesmíru. Sám o sobě ovšem stačí maximálně na podmanění vrakoviště, což pro začátek není tak zlé. Právě tady vdechne život pěti zlotřilým obrům, s jejichž pomocí převezme vládu na stejným počtem planet v soustavě Starry Sky Nebula. Ve světě, kde je dobro na úřadu práce, by měl vyhráno a popíjel někde olejové Mojito na okraji galaxie. Rodinka Bombermanů ale nehodlá mocichtivému lotrovi posluhovat. A také...

»