RECENZE: Super Mega Baseball 2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.5.2018, 9:04

Publikováno: 12.5.2018, 9:04

Je autorem 1638 článků

Sportovní hry jsou skvělé v tom, že člověk může vyzkoušet nejrůznější sporty, o kterých třeba vždycky jenom snil, kdy nic neutratí za vybavení, pronájem prostor a podobné věci. Jasně, hra se musí koupit, i když to v aktuálním případě také není tak úplně pravda. Sem tam se stane, že se do Games with Gold dostane úplná novinka hned při svém uvedení, což je právě příklad Super Mega Baseball 2. Ovšem pokud čtete recenzi později (hra je v GWG pro měsíc květen 2018), již tomu tak být nemusí.

U poslední recenze prvního dílu jsem si povzdechl, že se baseballu v ČR moc času nevěnuje a od té doby, což jsou skoro tři roky (neuvěřitelné, jak to letí), se situace nezměnila. Nicméně máme tady pokračování a já jsem dlouho přemýšlel, jak se ke hře postavit. Na jednu stranu ji i sport, který prezentuje, mám moc rád, ale na stranu druhou jsem čekal o něco více inovací. Nebudu však předbíhat a počkám si na první nadhoz.

Ten první trefil vytyčenou oblast přesně, protože nabídka módů se nám rozšířila. Exhibice a sezóna nechybí, ale přibyl mód Eliminace, což je taková variace na vyřazovací část (playoff) dle zvolených podmínek a jeden mód čistě pro multiplayer, který rozlišuje hodnocený a nehodnocený zápas. Multiplayer je zároveň největší novinkou. V původní hře bylo možné hrát na jedné konzoli, ale druhý díl konečně přináší možnost hrát skrze internet, a to buď s přáteli nebo náhodnými hráči. Nic tak již nebrání pořádným soubojům, které jsou online přeci jenom o něco akčnější než při hře na jedné konzoli. Dva hráči vedle sebe na gauči totiž vidí, kam ten druhý hází a jaký nadhoz posílá, což trochu kazí zážitek.

Co se znalosti pravidel týče, od posledně se nic nezměnilo a stále je potřeba základní znalosti toho, co na hřišti máte vlastně dělat, nebo proč se na obrazovce to či ono děje. Naštěstí povedený tutoriál zůstal v nezměněné formě zachován, takže pokud vám první díl unikl, snad se všechno během chvilky naučíte a celkově ovládání přejde hodně rychle do krve. Některé herní mechaniky byly navíc zjednodušeny, což ne všechny potěší.

Druhý nadhoz bude hodnocen nejspíš jako ball, ale já bych klidně pískl strike. Ze hry vypadl systém obsahující RPG prvky, díky nimž a trenérům bylo možné vylepšovat hráče, respektive jejich dovednosti. Od druhého pokračování nic takového neočekávejte. Hráči mají své parametry dané od začátku a tečka. Mě tato změna nevadí, protože mě stejně nebavilo řešit nějaké trenéry, vždycky jsem je jenom někam dal, abych měl pokoj. Chápu ale, že to může někomu chybět. Druhé zjednodušení se týká nadhazovačů, tedy přesněji jejich střídání. V dobrých hrách bývá zvykem, že hráč musí myslet trochu dopředu a toho kterého nadhazovače nechat nejdříve rozházet. Ani to se nekoná a každý nadhazovač je hned připraven do hry na 100%.

Žádné zásadní změny se nedějí ani při hře samotné. Ovládání zůstalo úplně stejné, což je dobře, protože už původně se hra hezky ovládala. Opravena byla hra hráčů v poli, kde již všechno krásně funguje a vždycky je hned na první pohled vidět, jakého hráče hráč ovládá a nedochází již k žádným přehmatům. Stejně tak se zachovala ona odlehčená a příjemná stylizace a smyšlené názvy týmů. Nově je však možné v obchodě nakupovat nové vzhledy nebo loga pro námi vytvořené týmy.

Třetí nadhoz je jednoznačný ball. Co se technické stránky týče, na první pohled a vlastně i na druhý hra vypadá hodně podobně, ne-li přímo stejně, jako první díl, i když byla vylepšena pro Xbox One. Bohužel však bez 4K rozlišení nebo alespoň HRD. I tak se však Super Mega Baseball 2 prezentuje moc pěkně a technická stránka rozhodně není něco, co by hru sráželo. Ani hloubka samotné hry se nezměnila a i když na první pohled působí dětsky, nabízí opravdu perfektní baseballový zážitek.

8

Jelikož je hra zatím zdarma v Games with Gold, je to super nabídka pro milovníky tohoto sportu. Bohužel mimo akci je hra o 200 Kč dražší než předchozí díl a je otázkou, zda se vám bude chtít platit víc za podporu online multiplayeru a na druhou stranu přijít o drobné RPG prvky. Oba dva díly se stále skvěle hrají, a tak bude spíše na vás, pro který z nich se budete chtít rozhodnout spíš. Druhý díl tomu prvnímu však ostudu rozhodně nedělá a své hodnocení si bezesporu zaslouží.
17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»
29. 01. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Resident Evil 2

Hra roku už na jeho počátku? Jsem si vědom drzosti mé otázky, která v některých z vás vzbudí nechápavý výraz. Čeká nás rok plný nových značek a velkolepých pokračování, tak jak si dovoluji vytahovat recyklát dvacetileté hry, který se veze na pseudo-vlně remasterů a remaků. Povím vám zatím jediné, Resident Evil 2 se neveze, on tu vlnu vede. Jestli jste někdy pochybovali, zda dnešní hráči potřebují pohlavek z minulosti, aby prozřeli ze všednosti...

»