RECENZE: Super Mega Baseball 2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.5.2018, 9:04

Publikováno: 12.5.2018, 9:04

Je autorem 1536 článků

Sportovní hry jsou skvělé v tom, že člověk může vyzkoušet nejrůznější sporty, o kterých třeba vždycky jenom snil, kdy nic neutratí za vybavení, pronájem prostor a podobné věci. Jasně, hra se musí koupit, i když to v aktuálním případě také není tak úplně pravda. Sem tam se stane, že se do Games with Gold dostane úplná novinka hned při svém uvedení, což je právě příklad Super Mega Baseball 2. Ovšem pokud čtete recenzi později (hra je v GWG pro měsíc květen 2018), již tomu tak být nemusí.

U poslední recenze prvního dílu jsem si povzdechl, že se baseballu v ČR moc času nevěnuje a od té doby, což jsou skoro tři roky (neuvěřitelné, jak to letí), se situace nezměnila. Nicméně máme tady pokračování a já jsem dlouho přemýšlel, jak se ke hře postavit. Na jednu stranu ji i sport, který prezentuje, mám moc rád, ale na stranu druhou jsem čekal o něco více inovací. Nebudu však předbíhat a počkám si na první nadhoz.

Ten první trefil vytyčenou oblast přesně, protože nabídka módů se nám rozšířila. Exhibice a sezóna nechybí, ale přibyl mód Eliminace, což je taková variace na vyřazovací část (playoff) dle zvolených podmínek a jeden mód čistě pro multiplayer, který rozlišuje hodnocený a nehodnocený zápas. Multiplayer je zároveň největší novinkou. V původní hře bylo možné hrát na jedné konzoli, ale druhý díl konečně přináší možnost hrát skrze internet, a to buď s přáteli nebo náhodnými hráči. Nic tak již nebrání pořádným soubojům, které jsou online přeci jenom o něco akčnější než při hře na jedné konzoli. Dva hráči vedle sebe na gauči totiž vidí, kam ten druhý hází a jaký nadhoz posílá, což trochu kazí zážitek.

Co se znalosti pravidel týče, od posledně se nic nezměnilo a stále je potřeba základní znalosti toho, co na hřišti máte vlastně dělat, nebo proč se na obrazovce to či ono děje. Naštěstí povedený tutoriál zůstal v nezměněné formě zachován, takže pokud vám první díl unikl, snad se všechno během chvilky naučíte a celkově ovládání přejde hodně rychle do krve. Některé herní mechaniky byly navíc zjednodušeny, což ne všechny potěší.

Druhý nadhoz bude hodnocen nejspíš jako ball, ale já bych klidně pískl strike. Ze hry vypadl systém obsahující RPG prvky, díky nimž a trenérům bylo možné vylepšovat hráče, respektive jejich dovednosti. Od druhého pokračování nic takového neočekávejte. Hráči mají své parametry dané od začátku a tečka. Mě tato změna nevadí, protože mě stejně nebavilo řešit nějaké trenéry, vždycky jsem je jenom někam dal, abych měl pokoj. Chápu ale, že to může někomu chybět. Druhé zjednodušení se týká nadhazovačů, tedy přesněji jejich střídání. V dobrých hrách bývá zvykem, že hráč musí myslet trochu dopředu a toho kterého nadhazovače nechat nejdříve rozházet. Ani to se nekoná a každý nadhazovač je hned připraven do hry na 100%.

Žádné zásadní změny se nedějí ani při hře samotné. Ovládání zůstalo úplně stejné, což je dobře, protože už původně se hra hezky ovládala. Opravena byla hra hráčů v poli, kde již všechno krásně funguje a vždycky je hned na první pohled vidět, jakého hráče hráč ovládá a nedochází již k žádným přehmatům. Stejně tak se zachovala ona odlehčená a příjemná stylizace a smyšlené názvy týmů. Nově je však možné v obchodě nakupovat nové vzhledy nebo loga pro námi vytvořené týmy.

Třetí nadhoz je jednoznačný ball. Co se technické stránky týče, na první pohled a vlastně i na druhý hra vypadá hodně podobně, ne-li přímo stejně, jako první díl, i když byla vylepšena pro Xbox One. Bohužel však bez 4K rozlišení nebo alespoň HRD. I tak se však Super Mega Baseball 2 prezentuje moc pěkně a technická stránka rozhodně není něco, co by hru sráželo. Ani hloubka samotné hry se nezměnila a i když na první pohled působí dětsky, nabízí opravdu perfektní baseballový zážitek.

8

Jelikož je hra zatím zdarma v Games with Gold, je to super nabídka pro milovníky tohoto sportu. Bohužel mimo akci je hra o 200 Kč dražší než předchozí díl a je otázkou, zda se vám bude chtít platit víc za podporu online multiplayeru a na druhou stranu přijít o drobné RPG prvky. Oba dva díly se stále skvěle hrají, a tak bude spíše na vás, pro který z nich se budete chtít rozhodnout spíš. Druhý díl tomu prvnímu však ostudu rozhodně nedělá a své hodnocení si bezesporu zaslouží.
20. 09. 2018 • tonyskate1

RECENZE: My Brother Rabbit

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

»
19. 09. 2018 • chaosteorycz10

Recenze: Super Street: The Game

Občas se na hru těšíte, třebaže v nitru tušíte, že vás při vydání čeká čelní náraz do betonového pilíře. Ale naděje umírá poslední. I tým s malým počtem členů, malým rozpočtem a malými tvůrčími možnostmi může vytvořit dílo, které hrdě zvedne vhozenou rukavici, kolem níž všichni kráčí s odstupem. Rukavice ovšem nesmí být boxerská a vylitá olovem.

»
16. 09. 2018 • tonyskate6

RECENZE: Shadow of the Tomb Raider

Očekávané ukončení trilogie novodobé Lary se konečně dostalo do našich rukou. Je ovšem tak velkolepé jak se nám tvůrci a vydavatel během výrazné kampaně snažili namluvit? O tom se více dočtete v naší recenzi, ale rozhodně jsme se opět dočkali parádního dobrodružství.

»
15. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Immortal: Unchained

Do rezavé mačety už taky. Už to tam skoro bylo. Chybělo méně, než by se do hlavně pistole vešlo a ta třímetrová reklama na steroidy by padla jak nepoužívaný komín. Hodina usilovné práce se právě stala smutnou vzpomínkou a já nemám nic. Jak si teď vylepším vybavení, když jsem všechno nechal na místě smrti? Saprlot, tohle by se slušným lidem dělat nemělo. No nic, když to zkusím ještě jednou, nic...

»
15. 09. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: The Golf Club 2019 featuring PGA TOUR

Letošní sucho v průběhu léta jistě zaznamenal každý a celá řada lidí z něj neměla radost. Mezi tyto jedince bych zařadil i správce golfových hřišť, kteří se museli, mimo útoků syslů na hřiště, vypořádat i se suchem. Udržet bezchybný green nebo farway nebylo jistě snadné, ještě že plevelu kolem hřiště, nebo písku v písečných pastích je to úplně jedno. Ono sucho by se dalo krásně vztáhnout i na hry s golfovou tématikou, kterých poslední...

»
14. 09. 2018 • DandyCZE4

RECENZE NHL 19

Venku je dneska zataženo a prší, snad nám ten led neroztaje. Starosti v letošním díle NHL 19 můžete mít různé, ale všichni jsme zvědaví, jak se to hraje. A od toho je tady moje recenze, jež vám prozradí, jak si tento ročník stojí v očích hokejového maniaka, který nevynechal žádný díl od jeho prvního vydání v době mamutů. Série NHL v posledních letech čelila oprávněné kritice, že herní engine je stále stejný a že...

»
09. 09. 2018 • kristine4chaos29

Recenze: V-Rally 4

Do obchodů dorazila další hra, která má na obalu závodní auto. Fanoušci zaprášených kapot a zlomených kardanů určitě budou mít radost, protože jde o značku V-Rally. A nejspíše jde o značku slavnou, protože ve své době úspěšně nacházela hráče, i když proti ní stály Colin McRae Rally, Xpand Rally nebo Rallisport Challenge. Já jsem tentokrát klidná. Ani jedno totiž nepamatuji.

»
08. 09. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Planet Alpha

Není mnoho žánrů, u kterých bych se zachoval jako kleptoman. Ačkoliv na to tedy nejsem příliš hrdý a vlastně to není ani trochu profesionální. Slabost pro plošinovky z bočního pohledu je letitá a pramení v době, kdy se instalatér rozhodl zahodit hasák a jít zachraňovat princezny. A i když se poslední léta přikláním spíše k surrealistickým depresím s omezenou paletou barev, nepohrdnu ani avatarovským světem, kde se rozvernému umělci rozlily barvy. A právě sem...

»