RECENZE: Super Mega Baseball 3

Autor: p.a.c.o Publikováno: 12.5.2020, 16:01

Publikováno: 12.5.2020, 16:01

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3256 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Je příjemné vidět, že značka, které jste na začátku z jakéhokoli důvodu moc nevěřili, pěkně roste a na trhu se jí daří. Dokonce se těšíte na její další díl, samozřejmě pokud vám ho vývojáři necpou co půl roku. Ideální je dodržet mezi díly časový odstup, aby si hráči mohli každý díl náležitě užít a vy, jako vývojáři jste měli dostatek času zapracovat na pokračování. U sportovních her toto platí dvojnásob, i když chápu snahu her s oficiální licencí každý rok přinést jeden kousek, který bude reflektovat aktuální situaci a složení týmů.

Nic takového nemusí trápit studio Metalhead, jejichž baseball žádnou oficiální licenci nemá, a přesto si každý díl zatím dokázal připsat kladná hodnocení u kritiků i hráčů. Třetí díl se na tento trend rozhodně pokusí navázat a jak jsem zmínil v úvodu, přichází po dvou letech od druhého. Času tak byla spousta a nabízí se otázka, kolik novinek dokázali vývojáři dodat.

Část, která se s každým dílem rozšiřuje nejvíce, je nabídka herních módů. Posledně jsme dostali možnosti hrát multiplayer, na což vývojáři letos navázali a přidávají Pennant Race. Ten je splněným snem pro všechny organizátory turnajů, protože je možné si vytvořit zápolení na míru až pro 32 hráčů. Chybět nesmí ani gaučová varianta zápasu, k níž hra vyzývá. Škoda jen, že stále není možné si zahrát pouze a jenom homerun derby, aby se konečně ukázalo, kdo to s tou pálkou umí lépe.

Já trávím nejvíce času hraním sezóny proti AI, takže mi největší radost udělalo přidání režimu Franchise. Můžu si vybrat libovolný tým – zde upozornění, dobře vybírejte, protože statistiky každého týmu hrají větší roli, než tomu bylo dříve – a hurá do nekonečného hraní. Oproti klasické sezóně můžeme hrát několik po sobě jdoucích sezón, tudíž bude třeba hlídat kontrakty s hráči, jejich odchody do penze, a tak bude třeba zajistit dostatečně kvalitní náhrady. Jenom vítězové dostanou kapitál navíc, což se při plánování zlepšování hráčů v rámci tréninků bude jistě hodit. Režim tak přidává trochu toho managementu, ovšem není moc složitý a příjemně doplňuje sezónu i lidem, co jinak tyhle věci moc nemusí.

Dění na hřištích také doznalo několika změn, a dokonce se výkony na hřišti dokáží promítnout do vlastností samotných hráčů. Pokud se třeba některému nebude dařit odpalovat nízké nadhozy, bude to vědět a každý takový nadhoz bude méně častěji končit kloudným odpalem. Stejně to funguje na nadhazovače, no prostě na všechny hráče na hřišti, takže si na to určitě dávejte pozor.

Na základě zpětné vazby od hráčů tvůrci „poštelovali“ obtížnost nejnovějšího dílu. Stupnice stále nabízí možnosti hru ideálně nastavit od 1-99 (easy – nehratelné), ale tam kde jsem loni exceloval někde kolem hodnoty 50, jsem se letos podstatně více zapotil už kolem 30. Je to dáno tím, že byl mírně upraven systém nadhozů, což je, jak všichni jistě dobře vědí, základní kámen každé výhry. Kdo není schopen hodit kvalitní strike, ale zároveň natolik komplikovaný, aby dokázal pálkaře vybídnout k odpalu i v případě ballu, nemůže pomýšlet na vítězství.

Letos dá takový nadhoz opravdu zabrat, ale na druhou stranu to podstatně lépe navozuje uvěřitelnější zážitek, protože ač se to nemusí zdát, Super Mega Baseball je série, kterou bych si troufl označit za simulátor toho sportu. Trénink dělá mistra, stejně tak statistiky nadhazovače také dokáží pomoci k vítězství. A kdo bude potřebovat půjčit lepší ruce, nechť si ubere obtížnost. Variabilita je i letos hodně široká a každý si dokáže udělat ideální výzvu na míru.

A to je z novinek v hratelnosti všechno. Sice tu máme upravený systém pro krádeže met a divoké nadhozy, není to však nic tolik zásadního. Ano, určitě je fajn vidět, že se soupeř více hrne do kradení a člověk musí být více ve středu, ale s kvalitním nadhozem a trošku solidním odpalem by vítězství nemělo vyset kdo ví jak vysoko (samozřejmě v závislosti na obtížnosti). Kdo hrál předchozí díl, dostane se po krátké chvilce i do toho současného.

Dle propagačních materiálů jsem se měl těšit na novou a skvělou grafiku s hudebním doprovodem. Marně jsem však při spuštění vyhlížel logo HDR a ve specifikacích 4K rozlišení. Ani jedna technologie do hry nedorazila, takže ve výsledku hra vypadá stejně, jako posledně. Někdy je možná o něco propracovanější hra světla, ale to je tak celé. Směrem k horšímu se při nadhozech za některých světelných podmínek ubrala jejich přehlednost, kdy není moc vidět, kam se hází, a to je u takovéto hry docela problém. Holt se s tím zájemci budou muset popasovat.

Ani druhé vylepšení, kvalitnější audio, se nepovedlo tak, jak bylo nejspíš plánováno. I když záleží na tom, jaká je konstelace hvězd a fáze měsíce. Někdy všechno pěkně funguje, diváci fandí adekvátně dění na hřišti a rozhodčí dokresluje onen souboj pálkař – nadhazovač. Jindy si však hra řekne, že na to kašle a diváci vydávají jenom monotónní a velice otravný hluk. Musel jsem se vydat do menu a ubrat jim hlasitost, protože jinak se delší zápasy nedali dohrát. U sportovní hry bych totiž něco jako bílý šum opravdu nečekal.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Novinek jsme se dočkali i letos, kdy většina z nichž jistě udělá hráčům radost a dokáže z nich dostat ještě lepší výkony. Hra nabízí více obsahu při hodně podobné hratelnosti, jako posledně a k některým novinkám mám výhrady. I tak se ale jedná o kvalitní pokračování, které má zatím tu výhodu, že konkurence je podstatně horší. Příště už by tomu ale tak být nemělo, a i v Metalhead se budou muset vytáhnout o něco víc, pokud budou chtít uspět.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»