RECENZE: Tails of Iron

Autor: HusekD Publikováno: 4.10.2021, 7:06

Publikováno: 4.10.2021, 7:06

HusekD

Je autorem 58 článků

Krysy měli v dřívějších dobách velmi těžký život. Chyběl jim vůdce, řád a pevně dané zákony. Kvůli této rozpolcenosti čelili krysí obyvatelé neustálým útokům žabích nájezdníků. Nešlo s tímto strachem žít věčně, a proto se rozhodl povstat nový vůdce pod jménem Rattus. Podařilo se mu sjednotit veškeré krysí obyvatele a společnou silou zahnali žabí okupanty do ústraní. Po tomto slavném vítězství se stal Rattus prvním králem krysí říše. Země pod jeho vládou jen vzkvétala. Všechny krysy žili šťastně, spokojeně a především v míru. Bohužel ale nic netrvá věčně. Král Rattus stárnul a každým dnem mu docházeli potřebné síly. Moc dobře si uvědomoval, že se jeho dny blíží k nevyhnutelnému konci a musí předat královskou korunu jednomu ze svých synů. Zprávy o stavu, ve kterém se nacházelo současné Rattovo království se dostaly až do žabí říše a ti se rozhodli pro rychlou a krvavou odplatu. Žabí klan vpadl do krysího království, kde začal ničit a vraždit vše, co jim přišlo do cesty.

A právě zde začíná vaše dobrodružství.

Ve hře Tails of Iron se vžijete do mladého krysího prince Redgieho. Probouzíte se do prosluněného krásného dne ve své komnatě. Dnešek je právě ten den, kdy se budete ucházet o královskou korunu vašeho otce. V krysím království se nedědí koruna na nejstaršího syna. Musíte si jí vybojovat v duelu se svým bratrem a dokázat tak, že jste hoden usednout na trůn. První minuty hraní se budete procházet po vašem panství a naučíte se zde veškeré potřebné základy. Ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, Tails of Iron je vážně propracovanou a bohatou Souls like, RPG hrou, která vás opravdu jen tak nepustí.

Více vám z příběhu neprozradím. Děj popíši jen jako strastiplnou a krvavou cestu za pomstou. Jestli bude vaše cesta úspěšná a co všechno pro své vítězství budete muset vykonat, si musíte prožít vy sami. Tails of Iron nepatří mezi nejupovídanější hry. Veškerá konverzace probíhá ve formě mumlání a za pomoci obrázkových okének. Nemusíte se ale obávat, že si příběh budete muset složitě domýšlet. Hra má úžasného vypravěče, který vás bude provázet celým příběhem. Pokud patříte mezi hráče akčních RPG, tak vám bude jeho hlas dobře známý. Není jim nikdo menší, než Doug Cockle, který propůjčil svůj hlas i Geraltovi z herní série Zaklínač. Kromě hlavního příběhu na vás čeká také velké množství vedlejších aktivit a úkolů. Budeme jim tak alespoň říkat. Ačkoliv se neřadí do hlavní příběhové linky, tak jsou pro vás stejně důležité. Díky nim se setkáte se zajímavými obyvateli zvířecí říše, získáte spoustu zkušeností, vybavení a především důležité zlaťáky, které jinde nenajdete. Celé vaše království je v troskách a je jen na vás, na budoucím králi, abyste se postarali o jeho obnovu. A to stojí nemalé peníze. Pokud vám mohu něco doporučit, tak se rozhodně touto hrou nesnažte proběhnout. Prozkoumávejte prostředí, sbírejte veškeré dostupné suroviny a plňte všechny vedlejší úkoly. Věřte mi, že si tím zpříjemníte celý průběh hry a nebudete frustrovaní z dodatečného, zbytečného grindu.

Po grafické stránce nemám hře absolutně co vytknout. Kreslená stylizace jí krásně sedí a dodává hře úžasnou pohádkou atmosféru. Nenechte se ale zmást. Ačkoliv může na první pohled vypadat jako něco, co byste si mohli zahrát i se svými dětmi, tak se jedná o krvavou řezničinu, ze které by mohli mít děsivé noční můry. Celá mapa je rozdělena do pěti základních lokací. To se na první pohled nemusí jevit jako velké číslo, ale je nutné říct, že to dohánějí svou rozsáhlostí. Každá lokace má svůj specifický design a hezky na sebe navazují. Vážně mě překvapila živost a smysl pro detail celého světa. Občas určitě zpomalte a vychutnejte si i svět, který se odehrává v pozadí. Veškeré herní zvuky nemají sebemenší chybičku. Soundtrack sice není něco, co bych této hře dal do předností, ale rozhodně vás neurazí. Jako celek to zkrátka funguje na jedničku.

Tails of Iron disponuje opravdu bohatým inventářem. Pokud jste stejně jako já milovník sbírání veškerého možného lootu, tak si v této hře přijdete na své. Zbroj se zde rozděluje podle své váhy a ta má velký vliv na vaší postavu. Můžete být rychlý bojovník v látkové košili, nebo ze sebe udělate chodící tank v plátové zbroji. Obě varianty mají své klady a zápory. Jde tedy jen o to, co vyhovuje vašemu hernímu stylu. Stejné je to i u zbraní. Na výběr máte z obrovského výběru a záleží jen na vašich preferencích. Celkové množství předmětů se vyšplhá do vyšších desítek. Výbavu získáte během průzkumu světa, poražením nepřátel, nebo díky výrobním plánkům. Ve hře se nachází čtyři základní kategorie nepřátel. Žáby, komáři, hlodavci a brouci. Při průchodu hrou budete nacházet i speciální vybavení, které vám bude přidávat zvýhodnění na konkrétní typ nepřátel. Je tedy dobré se před každou výpravou zamyslet nad tím, kam a na koho se právě chystáte a podle toho se patřičně obléci. Všechny nepřátele dokážete porazit i bez speciálního oblečení, ale proč si zbytečně stěžovat hru, která je už sama o sobě velkou výzvou.

Nejdůležitější částí každé souls-like hry je kvalitní a zábavný soubojový systém. Každý jeden protivník má svůj jasně definovaný pohyb. Připravte se na to, že než se naučíte dobře rozpoznávat jejich útoky, tak bude umírat, umírat a umírat. Začátky jsou bez patřičného vybavení a vašich osobních zkušeností vážně náročné a i základní nepřátelé vás jistě potrápí.  Když vám bude nejhůř, tak se můžete vyléčit vypitím šťávy z brouků. Čutora bohužel není bezedná a musíte si jí průběžně doplňovat. K tomu vám poslouží sud, který je na jasně daných lokacích. Samozřejmě není časově ekonomické, abyste se kvůli doplňování vraceli přes půlku mapy a tak si svojí lahev můžete doplnit i za pochodu. K tomu jsou zde drobní broučci, které po zabití můžete vykuchat a doplnit si tak alespoň část ze svého nápoje. Se základním počtem životů by byla vaše výprava opravdu složitá. Od toho máte na hradě svého kuchaře. Pokud mu donesete potřebné suroviny, tak si budete moci navýšit celkový počet životů. Největší výzvou pro vás bude poražení všech 22 bossu. Poražení těchto nepřátel je závislé na vašich schopnostech, rychlých reakcích a dobré znalosti každého útoku. Bossové používají několik jasně daných úderů. Pokud se objeví nad nepřítelem červené čárky, musíte se okamžitě dostat za jeho záda. U žlutých blesků použijete vykrytí štítem, čímž nepřítele ochromíte a budete mu moci uštědřit pár ran, aniž by vás ohrozil. Polední speciální útok provádí u zobrazeného červeného kolečka. V tomto případě provádí plošné poškození a musíte se co nejdříve dostat z jeho dosahu. Časem se pohyby protivníka naučíte nazpaměť a začnete si užívat i složitější bossfighty. K dispozici máte i lahvičku s jedem. Tím si můžete potřít svojí zbraň a získat tak dočasné navýšení poškození. Nic se nevyrovná tomu, když po X pokusech dokážete dokonale přečíst svého protivníka a porazíte ho za pomoci finální, brutální popravy.

Pokud patříte mezi fanoušky soulsových her, nebo máte rádi hry s dostatečnou výzvou, tak vám Tails of Iron doporučuji všemi deseti. Vývojáři ze studia Odd Bug Studio vytvořili opravdu dokonalou hru vyvažující uspokojivý příběh s dobrým vypravěčem, zábavný soubojový systém, velkým množství sběratelských předmětů a to všechno zabalili do nádherné kreslené grafiky. Já osobně jsem celé Redgiho dobrodružství prošel na 100% za necelých 10h. Délka hry je zvolena tak akorát, ale vážně doufám, že se ještě někdy dočkáme dalšího dobrodružství z toho světa. A to buď formou DLC, nebo regulérního druhého dílu. Dlouho se mi nestalo, aby mě hra takhle vtáhla a já se nemohl dočkat, až zase pokročím v příběhu a porazím dalšího hlavního bosse.

Za Tails of Iron stojí vývojáři z Odd Bug Studio a vydavatelé United Label a CI Games.

Hra vyšla pro Xbox One a Xbox Series X/S 17.9.2021 za cenu 659kč.

10

krásné grafické zpracování
kvalitní vypravěč
zábavná hratelnost
vyvážená obtížnost
18. 10. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: In Sound Mind

Hororový žánr je obtížný na kvalitní zpracování jak u filmů, tak u her. Vytvořit několik primitivních lekaček umí i podprůměrný scénárista, ale stvořit tíživou atmosféru, která vás nenechá ani na chvíli vydechnout, nezvládne jen tak někdo. Do které kategorie spadá hororová adventura In Sound Mind?

»
17. 10. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: FIFA 22

FIFA 22 – fotbal nové generace konečně dorazil! Ano, přátelé od zeleného pažitu, letos už konečně můžeme říct, že se jedná vskutku o fotbal hodný tohoto titulu. Ať už se bavíme o grafické stránce, či zpracování fyzických parametrů, všechno šlo v tomto ročníku o velký krok kupředu. Naprosto ve všech ohledech.

»
14. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Insurgency: Sandstorm

Hráči akčních her mají na výběr z nepřeberného množství titulů. Pokud se zaměříme na online hraní, tak zde máme hlavní favority v titulech jako Call of Duty, Battlefield, nebo například Apex. Všechny tyto moderní hry jsou zaměřené na široké publikum a to sebou přináší nepříjemný nešvar. Aby se zavděčili co nejvíce hráčům, tak vývojáři své tituly zbytečně ulehčují. U střelby jen stěží narazíte na recoil, UI celé hry bývá přeplácané všemožnými...

»
10. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Death’s Door

Vrány byly odjakživa symbolizovány jako zvířata, která se pohybují v blízkosti smrti. Ve hře Deaths Door šli vývojáři ze studia Acid Nerve ještě o krůček dál a udělali z vrány samotného smrťáka.  Není to pro vaši postavu nic výjimečného. Je to jen každodenní rutinní práce, u které nepočítáte s žádnými komplikacemi. Začátek vaší cesty se line v pochmurné, až noirové atmosféře. Přicházíte do práce za doprovodu krásné klavírní hudby a než se stihnete rozkoukat,...

»
06. 10. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Far Cry 6

Jedno je jisté. Ubisoft si svým rozhodnutím zrušit české lokalizace u her mnoho fanoušků nezískal. Spíš bych řekl, že hráče ztratil. Nicméně v celosvětovém měřítku ho to asi moc netrápí, protože situace se zatím nemění. A je to docela škoda, protože vydání další z jeho nejoblíbenějších sérií, je tady. Na mysli máme samozřejmě bláznivou akční jízdu Far Cry, která se na naše obrazovky vrací v rámci šestého dílu, nepočítáme-li odbočku New Dawn.

»
04. 10. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: World War Z: Aftermath

Vydávat důležité rozšíření pro akční kooperační střílečku, když před pár týdny nastoupili vetřelci a na obzoru je Back 4 Blood, to chce hodně silné prášky proti pomatenosti. Anebo velkou jistotu, že hráči si najdou cestu k tomu lepšímu. Že nechají vesmírné parazity ladem méně náročným kolegům a že nebudou chtít čekat na duchovního nástupce Left 4 Dead, s nímž se táhnou i velká očekávání. A ano, World War Z si sebejistotu může dovolit.

»
27. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Hot Wheels Unleashed

V dobách mého dětství, což bylo ještě v minulém tisíciletí, o ni snil každý, komu sestoupila varlata. A s ohledem na dnešní korektní dobu možná i ty, kterým bobtnaly úplně jiné partie. Řeč je samozřejmě o autodráze. O tom malém vlastním závodním okruhu, kde probíhaly rodinné a přátelské souboje o mistra čtvrtého poschodí a šampióna čtvrti. Kdo nikdy nepodváděl šťoucháním do soupeře nebo sabotáží závodního speciálu, nechť hodí angličákem. Pokud mu to srdce...

»

»