RECENZE: Test Drive Unlimited Solar Crown
Občas se stane, že recenzovat nějakou hru není vůbec snadné. Vývojáři se sice snaží, co jim síly stačí, ale ne vždycky je výsledek takový, jaký si představují nebo jaký novináři očekávají. Hra nemusí být tak zábavná, ne všechno technicky funguje správně, zkrátka se pak člověk do hraní musí nutit, což je asi ta nejhorší varianta, která hodnocení a pocitům z výsledného produktu vůbec neprospívá. V případě nejnovějšího dílu série Test Drive to dokonce dlouho vypadlo, že nebude ani o čem psát, protože hru nešlo spustit. Dalo by se říct, že si vývojáři z KT Racing vymysleli udělat online hru, ale chodili jim tam lidi, na což nebyly připravené servery. Kdo by to byl po všech alfa, beta a dalších testech čekal.
Ještě krizovější situace nastala, když se do hraní pustili majitelé nejdražší edice a zabrali už tak plná místa na serverech. Nakonec se však místa podařilo alespoň částečně pokrýt a k hraní se dalo dostat. Nechci za to vývojáře přehnaně kritizovat, přeci jenom nejsou první a asi ani poslední, komu při startu nestačila kapacita serverů, ale docela dobře to demonstruje jednu věc. Za prvé, vydávat další díl 13 let od toho posledního není dle všeho šťastné a za druhé, KT Racing si podle mého ukousli až moc velké sousto, které jim zatím pořádně hořkne v puse.
Test Drive Unlimited Solar Crown nás zve na ostrov Hong Kong, který byl do hry zpracován 1:1. To dalo vývojářům opravdu velkou herní plochu, na které mohli rozehrát velké závodní hody. My se velice neoriginálně pokusíme stát tím nejlepším jezdcem, udělat dojem na zdejší smetánku nebo pouliční závodníky a vyzkoušíme si celou řadu automobilů od renomovaných značek. Originalita v tomto případě skoro žádná, a i počáteční auta jsou zase ta samá, co už jsme řídili nespočet krát.
Ani herní náplň moc objevného nepřináší, byť jedna zajímavost mě potěšila – hlavní a vedlejší úkoly. Jak dává jejich název tušit, hlavní nás posouvají dále v „příběhu“ a ty vedlejší jsou fajn pro získání dodatečné reputace a kreditů. Mezi vedlejšími úkoly najdeme třeba získání určitého počtu hvězdiček na rychlostních radarech, zakoupení nějakého auta, objevení nějakého místa či odježdění určitého počtu kilometrů za daných podmínek.
Reputace sice zní honosně, ale ve výsledku je to běžný systém levelování, díky němuž postupně získáváme přístup nejen k novým vylepšením pro naše plechové miláčky, ale také nová auta. Ta jsou nám nabízena prostřednictvím několika autosalonů rozdělených nejen podle značek aut, ale také podle témat. Je třeba na mapě nejdřív tento salon objevit a pak se i přes mapu můžeme podívat na nabídku vozidel, což je fajn a může ušetřit nějaký ten čas. Auta se dají velice klasicky vylepšovat v několika směrech až do nějaké úrovně. Podmínkou pro update je nejen dostatek kreditů, ale hlavně reputace.
Pro fyzickou koupi je však třeba do salonu osobně vyrazit, a to nejen k němu, ale přímo do něj. Nevím, koho napadlo, že u závodní hry bude fajn možnost procházet se salonem nebo naším domovským hotelem či klubem a kochat se. Co jsem koukal na ostatní hráče, jež měli to štěstí a do hry se připojili, všichni sprintovali pryč a nikdo moc neměl potřebu se jen tak procházet. Mě to bavilo asi první hodinu, ale pak už jsem chtěl být také co nejdřív zase zpátky na ulici, takže ve výsledku tenhle prvek shledávám otravným a zbytečným.
Dá se tedy říct, že herní náplň v ničem nijak zvlášť nevyčnívá, a to jak v nabídce aut, tak v rámci herních módů a možností. Taková Forza nebo The Crew Motrofest jsou úplně někde jinde. Aktuálně moc nefunguje ani závodění se skutečnými hráči, ale to by se časem mohlo snad zlepšit, pokud se tedy vývojářům povede nejen vyřešit místa na serverech, ale hlavně opravit technickou stránku hry, které je v žalostném stavu.
Co se asi už opravit nepovede, je jízdní model. Zdejší plechové krabice na kolech toho po fyzikální stránce moc nepobraly, byť člověk pozná, jestli má auto pohon na přední nebo zadní kola. Na vodě se jezdí jako na ledě a váha jednotlivých aut mi také přišla velice diskutabilní. Směšný je pak kolizní model, který mi hodně připomínal 25 let starý Midtown Madness. Po nárazu další auto zkrátka jenom kousek poodskočí. Kdo čekal, že bude jezdit se svým volantem, je docela možné, že v aktuální situaci bude mít smůlu, protože seznam podporovaných typů není moc dlouhý, a to včetně starších velice oblíbených modelů. Upřímně bych však na zdejší arkádový model volant ani nebral, ovladač je na něj až až.
Nic moc je také stabilita samotné hry. Quick Resume nefunguje vůbec, protože se hra po opětovném naběhnutí není schopná připojit k serverům, takže je lepší ji vždycky vypnout. Nepotěšila mě ani nutnost mít Nacon účet, bez kterého se zkrátka nedá vůbec hrát. Problém s připojením se k serverům vývojáři vyladí, ale je otázka, aby to bylo ještě v době, kdy bude tahle hra někoho zajímat. Jinak párkrát u mě došlo k odpojení během závodu, což je super věc, navíc to bylo v závodech s umělou inteligencí a bez živých hráčů no a taky jsem zažil pár pádů přímo do dashboardu.
Z grafických režimů jsou na výběr dva, ale oba mi přišly stejně ošklivé. Dal jsem tedy režim výkonu, ale ani při něm není hra schopná udržet stabilní FPS. Za deště nebo při větších karambolech zkrátka počet snímků klesá i pod 30 a to už vidím i já. Nízký počet snímků netrápí jen hru během ježdění, ale ke zpomalení až drobnému zasekávání dochází také během přehrávání videí. Hra je děsně neostrá, zubatá, dohled při závodění je žalostně malý, takže o nárazy do před autem se zjevujících překážek nebo protijedoucích aut nejsou nic neobvyklého. Tahle hra je zkrátka pěkně ošklivá a jediné trochu hezké jsou modely našich aut. To si ale člověk nesmí zapnout poslední Forzu Horizon nebo Motorfest, protože vedle nich vypadá Solar Crown jako vyblitá hnusota.
Tohle se zkrátka vůbec nepovedlo na více frontách a jenom se ukazuje, že velká mapa není klíčem k úspěchu. Herní obsah je až na pár výjimek poměrně nudný, nabídka aut nezajímavá a grafika je pro mě hodně průměrná. Je to škoda, protože potenciál hlavně do budoucna tady byl, ale během hraní jsem si několikrát položil otázku, proč bych měl hrát Solar Crow a ne jeho hlavní konkurenci? Bohužel jsem nenašel jedinou kladnou odpověď. I kdyby dali vývojáři hru do pořádku, radši si zahrajte některý díl Forzy Horizon nebo poslední The Crew Motorfest, které jsou lepší, hezčí a dotaženější ve všech směrech.
Verdikt
Přátelé, je to smutné takhle říct, ale radši jděte o dům dál. Kromě velké mapy a pár zajímavých myšlenek nic dalšího zajímavého Solar Crown nenabízí. Technické problémy, bugy, velice průměrná grafika a celkově hodně průměrné zpracování je zkrátka neomluvitelné. Takhle jsem si čekání na dalšího pokračovatele skvělého Test Drive Ultimate rozhodně nepředstavoval.RECENZE: Undisputed
Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.
Recenze: Starfield Shattered Space
Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...
Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...