RECENZE: Tetris Ultimate pro Xbox One

Autor: p.a.c.o Publikováno: 16.3.2015, 20:57

Publikováno: 16.3.2015, 20:57

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1597 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jenom málokterá hra se může pyšnit tím, že je starší než většina našich čtenářů a vlastně i redakce. Vznik Tetrisu se totiž datuje do roku 1984, kdy Rus Alexej Pažitnov položil základy tomuto hernímu fenoménu. Za dobu své existence prošla hra celou řadu platforem a možná bych i někde doma ještě našel digi hru z vietnamské tržnice, která obsahovala 100 a jednu hru, i když to byly jenom variace samy na sebe, kde hlavní roli hrál Tetris.

Mimo digi her se Tetris podíval i na takové klasické platformy, jakými bezesporu jsou ZX Spectrum, Amiga, Amstrad, Atari nebo Commodore 64. To všechno je ovšem dávná historie, ale ani v dnešní době nebyl Tetris vůbec zapomenut a třeba EA přinášejí svoji verzi pro Android. My se ale dnes podíváme do přítomnosti, kterou tvoří titul Tetris Ultimate pro Xbox One od studia SoMa Play.

tetris1

Ti z vás, kteří právě vylezli z jeskyně nebo žili posledních 30 let na jiné planetě, jistě ocení uvedení do děje. Vězte tedy, že v Tetrisu se vám v předem definovaném prostoru snášejí dílky z horní části obrazovky k té spodní. Mají různé tvary a vaším úkolem je skládat je tak, aby tvořily vodorovné řady. Princip jednoduchý, ovládání také, takže se pojďme pustit do hraní.

tetris5

Vybírat můžeme ze šestice módů, kdy další by se snad měly objevovat v dohledné době. Aktuálně se tedy můžeme pustit do Maratónu, což je klasická hra, v níž je vaším úkolem přežít co nejdéle, přičemž hra postupně přidává na rychlosti. Maximální level je 15 a věřte nebo ne, dostat se do něho dá opravdu zabrat. Dále tu máme hru na tři minuty, během nichž musíte udělat co nejvíce řad, anebo v co nejkratším časovém limitu zlikvidovat řad 40.

tetris3

Nejzábavnější jsou ale módy Battle a Battle Ultimate, které jsou pro více hráčů a ideálně se hodí pro různé party a to jak u jedné konzole, tak přes internet. Ať tak nebo tak, mohou se utkat až čtyři hráči. V Battle musíte samozřejmě opět tvořit řady, ovšem čím více jich uděláte, tím více řad se odspodu začne po nabití ukazatele objevovat u protivníků. Samozřejmě kdo přežije jako poslední, vítězí. Ještě vychytanější je Battle Ultimate, který je založen na stejném základu jako Battle, ale přidává různé bonusy jako zneviditelnění řad u soupeře, kdy tam stále jsou, jenom nejsou vidět nebo vychytaný bonus v podobě posunutí obrazovky při každém položení kostičky. Garantuji vám, že na jedné konzoli se s kamarády či přítelkyní budete královsky bavit a zábava roste úměrně s počtem hráčů.

Když už jsme u těch nej, tak za nejtěžší považuji možnost hrát všechny výše zmíněné módy v kooperaci. Ta je sice jenom pro dva hráče, za to u ní musíte přemýšlet hned dvakrát. Poprvé nad tím, kam umístíte svoji kostičku a za druhé nad tím, jaká kostička přijde jako další. Pro oba hráče je jenom jeden ukazatel a ten, kdo položí svou kostku první, dostane daný dílek a druhý ten následující. Nejednou se mi při hraní s přítelkyní stalo, že jsme stavěli a čekali každý na něco a dílky si navzájem brali. Nemáte-li koho vyzvat, nemusíte zoufat, protože i na vás vývojáři mysleli. K dispozici jsou čtyři různí virtuální protivníci / spoluhráči, kteří dokáží nějakého toho živého hráče docela dobře nahradit, a ten nejtěžší vám rozhodně nic nedaruje.

tetris2

Hra se hraje perfektně, ovládání je přesné a hra samotná dokáže dobře pomoci, pokud si třeba nejste jisti svou prostorovou orientací. V nastavení si můžete zapnout pomocný stín, který vám následně ukazuje, kam dílek dopadne při takovém nebo jiném otočení. Jediné co mne při hraní opravdu vadilo, byl hudební doprovod. Na pozadí sice hraje známá melodie, ale pořád dokola a po půl hodině hraní jsem musel zvuky vypnout a pustit si něco jiného. Jo a ještě drobná poznámka k ovládání. Z vlastní zkušenosti bych vám doporučil použít ovládací kříž gamepadu, který nabízí, dle mého, nejpřesnější ovládání. Grafika je také pěkná, i když možná by nemusely mít kostičky takovou světelnou auru, díky čemuž hra místy vypadá spíš jako diskotéka.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Hodnocení tak nemůže být jiné, než pozitivní. Tetris je klasikou, které ani po třiceti letech nezklame, nenudí a určitě má co nabídnout i dnešním hráčům. Celá řada módů, vybroušený multiplayer a léty prověřená hratelnost prostě nabízí dokonalou zábavu, u které zapojíte a procvičíte i svůj mozek.
  • digestor

    Jsem starší než Tetris 😀
    A vietnamskou digihru taky pamatuju a hlavne tu frustraci když na ní máma nahrála nejvyšší highscore a já nebyl schopnej to překonat 😀

  • Tak jsem si řikal že si to vemu a nemám to bohužel na marketplace tak nevím bylo to tam celou dobu a najednou ne 🙂

  • Zdeněk Bulín

    Hledal jsem Tetris na Xbox a tento je bezva. Parádní vzpomínka na dobu, kdy jsem hrál Tetris ještě na Didaktiku Gama 🙂

14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»