RECENZE: The Amazing Spider-man 2

Autor: Josef Brožek Publikováno: 24.6.2014, 19:37

Publikováno: 24.6.2014, 19:37

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Většina spoluobčanů s datem narození čítající dvě devítky uprostřed roku se alespoň jednou za život chtěla stát obávaným komiksovým hrdinou s pavoučími schopnostmi. Možná ani ne tak u nás jako v USA, kde postavy ze světa Marvel leží v každém dětském srdci už od šedesátých let minulého století. A každé takové srdce od počátku videoherního průmyslu čeká na videohru (dobře, přiznáváme, že odrostlejší ročníky z 60-70. let už asi tolik ne), která i kdyby malinko ukojí touhu stát se alespoň virtuálně v marvelovském světě nejoblíbenějším, pavoučím mužem. A víte co? Americká studia s licencí nám ne a ne pořádnou hru na úrovni moderní Batmanovské série dát. Přitom Warner Bros. a Rocksteady nám jasně ukázali, že to jde. Proč se to studiím Activisionu už od počátku tisíciletí nedaří a pokaždé nás namasírují jen průměrnou či lehce nadprůměrnou záležitostí spíše pro zarputilé fanoušky? Nevíme.

amazing_spiderman_2_12_605x

Když se ohlédneme v čase zpět, musíme uznat, že původní první, druhý a třetí díl od Activisionu počínaje od roku 2001 širokou veřejnost zaujmul, bavil a vcelku i sklidil úspěch. Tuto širokou veřejnost, ale řadíme do škatulky „Causal“, bohužel nešlo o záležitost pro náročné hráče. Nejmodernější série Amazing, však svojí prestiž zametá pod koberec, koncept zprůměrovává a i když míří na ještě o něco širší publikum, zároveň ale ještě víc „Causal“. Už sám o sobě age rating pro 12 let vypovídá o tom, že žádnou řežbu a ni brutální násilí ve hře nenajdete. Spiderman se orientuje čistě na pěstní souboje plus tu a tam využije svoje pavučiny, čímž buď protivníka na nějaký čas přišpendlí, nebo si jej přitáhne. Souboje nakonec ale stojí pouze na mačkání jednoho tlačítka, což se stává po třech odbytých soubojích silně repetitivní. To se autoři snaží lehce zamaskovat častými souboji s bosy, které většinu času zabaví vaše reflexi a rychlost. Samozřejmě v těch chvílích už přijde na používání více tlačítek. Když tedy nepočítáme to k úhybu…

amazing_spiderman_2_26_605x

Herní náplň v podstatě spočívá neustále v jednom a tom samém. Můžete sice svoje nepřátele zabít stealth stylem – spustit se nad ně a zavěsit na římsu, ale protože jsou bystří a jdou po vás, i když vás vůbec neviděli, ani neslyšeli, tak ve skutečnosti budete pořád jen mlátit zločince pořád dokola. To sice na bílém plátně vypadá dobře, ale v praxi je to nuda. Nuda okořeněná jakýmsi hrdinství, jež byste si měli udržovat, jinak na vás budou při pohybu městem útočit ozbrojené jednotky. Hrdinství si udržujete zachraňováním nebohých obyvatel New Yorku tak že, tu a tam zajdete někoho zachránit z hořícího domu, zlikvidujete bombu, nebo (zase) pobijete pár lupičů. Objevíte se v telce, vyhlásí vás za hrdinu a nikdo si vás z policie všímat nebude. Vy tak máte prostor pohybovat se po městě. To vás bude bavit asi ze všeho nejvíc. Ačkoliv tady by měl příběh hrát první housle, nehraje ani druhé. Je hodně tuctový a protože moc nekoresponduje s tím filmovým, bude vám připadat na hru nezajímavý a nudný. Zábavné někomu může možná přijít jakési nastínění RPG prvků, které moc nefunguje a kolikrát si ani zasadíte bod do dovednostního stromu, jelikož zapomenete, že hra něčím takovým vůbec disponuje. A ti ostatní si vystačí s lezením a lítáním po docela pěkném městě, jež bohužel rozbíjí bugy a věčné zasekávání se o budovy.

amazing_spiderman_2_17_605x

Až na výjimečně zábavné souboje s bossi a skákání po městě a budovách ve hře nenarazíte na nic, co by vás vyloženě zaujalo. Prozaické souboje, které jsou hlavní náplní hry, jsou repetitivní a po chvíli nudné. Celkově jde o průměrnou hru, kterou můžete nadchnout mladšího sourozence, do jehož pokoje přijdete a všude bude mít plakáty Spidermana včetně na stole položeným spidermanovým hrníčkem a čajem se spidermanovou příchutí. Pokud ale takový fanoušek není, tak jej za něco málo přes tisíc korun víc nadchnete určitě něčím jiným.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»