RECENZE: The Council

Autor: Lindy Publikováno: 14.12.2018, 10:01

Publikováno: 14.12.2018, 10:01

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si tak můžeme zhodnotit celou sérii.

Jak už tomu bývá, epizodické adventury bývají zpravidla jasně dané a nabízí různá rozhodnutí, některá pod časovým nátlakem, která mohou výrazněji ovlivnit vývoj zápletky. Taktéž neschází nějaké jednodušší hádanky a zkoumání okolního prostředí. The Council, zasazené do 18. století, se drží osvědčených tradic, ale navíc přihazuje RPG prvky a specifické dovednosti, takže se připravte na propracovanější odnož toho, co už dobře znáte.

Ujmete se role Louise de Richeta, člena tajné organizace říkající si Zlatý řád. Jedná se o skupinu mocných lidí, kteří vládou a manipulací ovlivňují důležitá rozhodnutí týkající se celého světa. Když se ztratí magická kniha obsahující nebezpečné informace, je Louis vyslán na ostrov, kde má být kniha vydražena pod taktovkou záhadného a vlivného lorda Mortimera. Rozjede se tak komplexní politická zápletka plná záhad a zajímavých postav, které budete muset zmanipulovat ve svůj prospěch.

Louis má navíc i osobní motivaci, a to nalézt ztracenou matku Sarah, která se vydala na ostrov dříve. Náš hrdina je hned zpočátku vnímán jako nýmand, čemuž se ale nelze divit. Octl se totiž mezi vybranou společností, kterou tvoří i významné historické postavy jako Napoleon Bonaparte či George Washington. Samozřejmě zde mají zcela vlastní osudy a skutečné historie se drží jen elementárně. Každá z postav má své silné a slabé stránky, které musíte zjistit, objevit tak jejich zájmy a těch zneužít, abyste je dokázali ovlivnit.

Konfrontace s postavami skutečně prověří vaše znalosti, které jste zjistili o jednotlivých postavách. Budete mít omezenou dobu, abyste několika způsoby získaly potřebné informace od konkrétní osoby. Těchto situací vás čeká spousta a budou vyžadovat nejen porozumění danému člověku, ale taktéž vhodné využití vašich dovedností a vybavení.

Už dříve zmíněné RPG prvky doplňují celkovou hratelnost. Můžete investovat do tří dovednostních stromů. Každý se zaměřuje na rozdílné talenty, které vám pomohou nejen v dialozích, ale také při zkoumání, páčení zámků a hledání stop. Vyšetřování skrze specifické dovednosti snižuje body potřebné k provedení dané činnost anebo ji teprve vůbec zpřístupňuje.

Těmito dovednostmi ale nesmíte plýtvat, jelikož jsou omezené jakýmsi ukazatelem vaší schopnosti. Můžete jej ovšem doplnit s pomocí předmětů, které taktéž léčí obtíže, které vám mohou způsobit vaše rozhodnutí, a taktéž vám zajistí jedno použití některé dovednosti. Jedná se tak o další mechaniku, kterou musíte spolu s rozhodnutími vnímat a jež ovlivní váš průchod hrou. Některé možnosti jsou totiž přístupné pouze s určitými dovednostmi, takže znovu hratelnost hře rozhodně neschází.

Zatímco příběh a postavy jsou výtečné a zapojení RPG prvků je svěžím vánkem v epizodických hrách, The Council trpí řadou technických problémů. Například načítání hry. Jsou sice krátká, ale téměř neustálá a brzy vám začnou lézt na nervy. Modely postav jsou jakoby bez života a často na sebe koukají prázdnými pohledy nebo si povídají a synchronizace se rty vůbec nesedí, čehož si všimnete o to více díky nepovedenému dabingu. Také není nic neobvyklého, že se postavy překrývají mezi sebou a lezou si do textur. Taktéž se může stát, že hudba najednou přestane hrát nebo naopak na obrazovce zůstane viset rada z tutoriálu a další drobnosti. Přesto lze tyto problémy odpustit, vzhledem k tomu, jak dobře fungují příběh a herní elementy.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

The Council je nejen vítanou změnou na poli epizodických her, ale taktéž skvělou adventurou. Postavy i příběh jsou slušně napsané a samotná hra nabízí mnoho způsobů, jak se dopracovat k jednomu z několika konců. Rozhodně je to posun někam dále a celkový dojem kazí jen nekvalitní dabing technické obtíže, které mohou být frustrující, ale jinak se studiu Big Bad Wolf risk vyplatil.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»