RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Autor: p.a.c.o Publikováno: 9.3.2020, 17:05

Publikováno: 9.3.2020, 17:05

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2733 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co vývojáři dodají. Jak ukazují poslední hry, nemusí tomu tak být.

Kdyby byla soutěž ve vydávání dodatečného obsahu, Ubisoft by se jistě umístil velice vysoko. Nejlepším příkladem je R6 a jejich roční passy na všechno možné. Někdy se stane, že dokonce tato rozšíření přijdou do redakce a nějaký chudák je následně musí nějakým způsobem ohodnotit. Není snad těžšího úkolu, protože po celou dobu hraní vám v hlavě hlásek říká: „Tohle už mohli udělat do původní hry ne…“ nebo „Stojí tento dodatečný obsah opravdu za peníze navíc?“. A ne jinak je tomu v případě DLC pro The Division 2 s názvem Warlords of New York.

Aby vývojáři můj hlásek v hlavě podpořili ještě více, nesnažili se ani vymýšlet nové prostředí. Co na tom, že Amerika je opravdu velká země, když nové rozšíření zasadili tam, kde se odehrával první díl, do New Yorku. Tam se rozhodl rozprostřít svou sféru vlivu bývalý člen Divize Aaron Keener a nebyl by to Ubisoft, aby zase trochu nevykradl sám sebe. Po vzoru Far Cry a Ghost Recon Wildlands je město pod kontrolou čtyř Keenerových kumpánů a jenom přes jejich likvidaci se dostaneme k pomyslné hlavě celé organizace.

Jelikož se jedná o bývalé vojáky Divize, každý z pomyslných bossů na nás vyrukuje s nějakou extra dovedností, ale dostat se k němu je vždycky stejná cesta. Takže čtyřikrát budeme putovat po městě, čtyřkrát nahánět bosse a nakonec s nimi čtyřikrát bojovat. Odměnou nám bude daná dovednost každého z nich, jíž následně budeme moct doplnit svou výbavu. Přiznám se, že nové DLC mi nepřišlo jako nějaká velká výzva, až tedy na souboje s bossy, u kterých se člověk někdy zapotí. To platí pro sólo hraní, jelikož v kooperaci je hra opravdovou procházkou. Od herního stylu se pak odvíjí i herní doba kampaně, kterou prolétnete za nějaké čtyři hodiny v kooperaci nebo šest hodin sólo. Záleží také na tom, jak moc se budete kochat prostředím.

Design úrovní, budov a zařízení, kterými budeme procházet, se povedl a taková podzemní demolice vrtné soupravy nebo návštěva věznice jsou okamžiky, které jsem si užil a budu na ně nějakou chvíli jistě vzpomínat. Dokonce šli vývojáři tak daleko, že daly pár nepřátel na relativně nečekaná místa a tak došlo i na drobná překvapení a akčnější pasáže. Jinak se ale všechno drží klasického vzoru a zásadní změny v hratelnosti se nekonají.

Jak jsem již zmínil, mapa je rozdělena na čtyři části, ale sama o sobě moc veliká není, protože nabízí jenom malou část New Yorku. Kdo si město pamatuje z prvního dílu, hned na první pohled si všimne toho, že čas přinesl do města více nepořádku. Oproti Washingtonu mi chyběl sníh, na který si člověk hodně rychle zvykne a vypadá ve městě krásně, ale to už spíše věc vkusu. Kdo se chce vydat do nových misí, měl by mít level 30 a úroveň světa 5, ale není to nutné, jelikož v případě, že jste se tak daleko nedostali, hra vás naboostuje a můžete klidně hrát. Jenom pamatujte, že zpátky do Washingtonu se nedostanete dříve, než Keener pozná spravedlnost.

Mimo nového města a misí se dočkáme přepracovaného systému vybavení a také zbraní. Všechno bylo lehce zjednodušeno a nově vybavení nemá tolik atributů, jako tomu bylo dříve. Nyní je důležitý level vybavení a schopnost vylepšit nějaký herní aspekt. U zbraní stále najdeme klasický trojboj poškození, kadence a náboje, ale ne vždy je zbraň s větším poškozením nutně lepší, než ta s menším. Nicméně v konečném důsledku mi zdejší zbraně přišly neskutečně smrtící a zejména brokovnice jsou opravdovou továrnou na vdovy. Sluší se zmínit, že maximální level postav byl zvýšen a všichni tak nově můžeme dosáhnout až na úroveň 40.  Kdo doufal, že se na nové mapě vydá dobývat Dark Zone, toho musím zklamat, protože DLC novou zónu nenabídne.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Warlords of New York je pěkným rozšířením, u kterého si však stále nedokáži obhájit relativně vysokou cenu. Herní doba není moc dlouhá, mapa města mohla být větší a souboje s bossy podstatně rozmanitější. Navíc tohle všechno mělo být součástí Year 1 obsahu, který za více peněž vlastně nic nepřinesl a hráče ve výsledku nalákal na koupi lepších edic zbytečně. Raději počkejte na slevu, již je toto DLC rozhodně hodné.
03. 10. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Construction Simulator 2022

Jsem rád, že vám mohu představit výtečnou budovatelskou hru v které budete mít možnost nasednou skoro do všeho, co se točí kolem stavebnictví a vytvořit úžasné stavby, ale hezky popořádku.

»
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
22. 09. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»