RECENZE: Tom Clancy’s The Division

Autor: p.a.c.o Publikováno: 11.3.2016, 18:22

Publikováno: 11.3.2016, 18:22

Je autorem 1557 článků

Tom Clancy už bohužel není mezi námi, takže si novou hru spojenou se svým jménem neprohlédne. Jak pravý klasik, život není fér a to platí i pro náš případ. Jeho jméno je spojeno s celou řadou her a nutno podotknout, že úspěšných. Do této kategorie se jistě bude chtít prosadit i nejnovější počin a nová značku Ubisoftu, Tom Clancy’s The Division. Ambice má hra vysoké a i alfa s betaverzí ukázaly, že potenciálu je zde spousta. Podařilo se ho nakonec naplnit?

Ještě než se pustíme do samotné hry, určitě si připomeneme její historii. Ať se to může zdát jako včera, představena byla na E3 2013 a to už je opravdu nějaký pátek. V té době nás oslnila hodně působivá videa a tuny informací, které by sami i sobě stačily na článek plný zvratů, odložení a prohlášení. Ne že by vývoj hry nemohl trvat tak dlouho, na tom zas tak nic divného není, ale možná by si vývojáři příště měli lépe načasovat, kdy budou o hře informovat, protože jinak může dojít k překvapením nejen kladným, ale i záporným. Určitě nejen já sám sem byl svědkem toho, že jsem se na hru nejdřív těšil, po alfě přišlo vystřízlivěný a beta pak už jenom zachraňovala, co se dalo. Naštěstí plná hra, až na pár připomínek, dopadla výborně.

division5

Teď už hurá na úvod do příběhu, který hraje napříč hrou důležitou roli. Jednoho krásného dne se skupinka teroristů rozhodla uvrhnout svět do chaosu a něco na tom trhnout, a jelikož to byl černý den pro lidstvo, nemohli si vybrat příhodnější den. Na Černý pátek, den plný výprodejů, vypustili do oběhu o viry vylepšené peníze a ty už se postaraly o zbytek. Kdo neumřel, dožil se podmínek shodných s apokalypsou a boje o přežití. Mezi obyvatelstvem se však nachází tajní agenti Divize, čekající na příkaz ke konání a právě v této chvíli se do hry dostáváme my. Příběh je hodně podařený, nabídne vše, co od něj očekáváme a hře opravdu sluší. Místy je sice trochu předvídatelný, ale kdo by od této hry očekával příběh na Oscara, že. Pro doplnění dalších informací slouží v textové formě deníčky a příručky. Druhou možností jsou interaktivní echa (holografický obraz skutečných událostí ve městě) nebo moc hezky zpracovaná videa, jež předcházela nejrůznějším událostem. Materiálu je spousta, takže o to víc potěší přítomnost české lokalizace formou titulků, která se opravdu povedla.

division4

Možnosti hry jsou obrovské tak, jako její svět. Začátek prožijeme v Brooklynu s hlavní dominantou, mostem, ale jak se bude zvyšovat level vaší postavy, porostou i části města k prozkoumání. Jakmile se dostanete do New Yorku, máme k dispozici celé město, ale rozhodně zvažte, kam se vydáte, protože každá část je postavena pro nějaký level vaší postavy a pokud bude rozdíl opravdu velký, dlouho nepřežijete. S čím si tvůrci dali skutečně záležet, je úvod do hry, kdy je vše krásně vysvětleno a díky systému nápovědy by se nemělo stát, že byste si s něčím nevěděli rady. Nechybí ani tvorba postavy, i když vybírat musíme s předem daných typů, takže na nějaké šílené kreace a obludy raději hned zapomeňte.

Po prokousání se úvodem se dostanete k samotné podstatě hraní a to je odkrývání nitek příběhu, získávání zkušeností a vylepšování postavy. K tomu bude třeba vylepšovat svou centrálu ve třech směrech a to zdravotnické, technické a policejní. Každá z nich nabízí jiné dovednosti a každá má pro své rozšiřování navržené mise. V těch zdravotnických zachraňujete nebo analyzujete, v technických hackujete a v policejních se snažíte znovu nastolit pořádek. Většinou to vypadá tak, že někam běžíte, vystřílíte nebo prohledáte danou oblast, zmáčknete tlačítko a hurá dál. Cíle našeho snažení jsou sice různé, ale cesta k jejich splnění hodně podobná. Je proto možné, že ne všichni budou ochotni tento koncept akceptovat, což může vyústit ve stereotyp.

division3

Když posbíráte dostatek bodů, můžete se vrhnout na vylepšování dovedností, kde je opravdu z čeho vybírat. Díky tomu si každý může navolit přesně takový herní styl, jaký mu vyhovuje. Chcete umět uzdravovat nebo se dostat do zamořených částí? Nebo radši chcete pomocí výbušnin rozmetat všechny na kusy? Všechno máme, nic není problém. Schopností jsou rozděleny do několika částí, kdy něco si volíte, něco dostáváte automaticky. Maximální možný level se zastaví na hodnotě 30, takže nějaký čas vám určitě zabere, než se doberete konce. Jestli vás zajímá herní doba, myslím, že nějakých 30 hodin se dá ve hře strávit jenom s příběhem a postranními misemi.

Určitě jste si všimli, že po New Yorku se pohybují skupinky hráčů. Co je na hraní skvělé, je možnost volby. Jestli jste vlk samotář, úplně v klidu si vystačíte sami od začátku do konce, akorát vám doporučím hlídat si dosažený level a level úkolu nebo oblasti, kam se hodláte vydat. Pro jednoho hráče je obtížnost popsána přesně. Větší zábava a výzva je hra se spoluhráči. Připojení je úplně jednoduché, buď se připojíte do něčí hry, anebo někdo do vaší. Úkoly se poté zobrazují všem členům skupiny, jejichž maximální počet se zastaví na čísle čtyři. Díky tomu mi kamarád jednou zachránil život, kdy jsem byl téměř na pokraji smrti pod přesilou nepřátel, ale jeho zásah převážil misky vah na mou stranu a vše nakonec skončilo úspěchem. Navíc ve více lidech se můžete pustit klidně i do oblastí o dvě úrovně výše, než je vaše postava (nebo klidně i výš, záleží, na kolik si troufnete) a získat lepší vybavení.

division2

Ne všechno se dá koupit u obchodníků a spoustu dobrých nebo skvělých věcí je třeba si vybojovat. Padání předmětů je při hře více hráčů vyřešeno skvěle a každý něco dostane. Nemusíte se tak bát, že něco padlo kamarádovi, ale vám už ne. Otázkou je, jak moc kvalitní vybavení získáte, ale to už je věcí náhody a také vaší šikovnosti, jak moc dokážete jít štěstíčku naproti. Po vzoru RPG nepadají jenom zbraně, ale i nové vesty, batohy, rukavice a celá řada dalšího vybavení. Milovníci multiplayerových bitev se jistě podívají do Temné zóny, kde se dá získat opravdu exkluzivní výbava, ovšem nebude to zadarmo. Zajímavé je sledovat chování hráčů v této zóně, protože můžete být hodní nebo zlí, což se vzápětí promítne do vašich statistik a hlavně hodnocení vůči ostatním hráčům. Hodně zajímavý mód, který vám doporučím.

division1

Jestli bych si měl na něco postěžovat, je to stabilita hry. Během hraní se mi minimálně třikrát stalo, že hra spadla díky nějaké chybě na serveru do hlavního menu a musel jsem všechno znovu nahrávat. Jeden případ byl při právě probíhající misi a to se vám opravdu stát nechce. Byl jsem těsně před koncem, přišel pád a po nahrání jsem zjistil, že si to můžu projít celé znovu. Díky Ubisofte. Naštěstí pády nejsou časté, a co jsem zjistil od spoluhráčů, ani záležitostí všech. Prostě jsem patřil do skupiny, která má v tomto ohledu smůlu a doufám, že nejbližší patch chybu odstraní natrvalo a pro všechny. Jinak je technická stránka v pořádku a připojování do her nebo do skupin a vytváření zápasů je poměrně svižné a hlavně funkční.

Nyní nadešla chvíle na nejkontroverznější bod snad každé recenze. Grafická a technická stránka. Upřímně a bez mučení přiznávám, že z prvních videí jsem měl pocit a dojem, jako bych koukal na fotorealistickou grafiku. Finální výsledek sice tak skvělý není, ale i tak je hra, zejména nejrůznější změny počasí, opravdu působivá. Hlavně sněhová vánice je na pohled opravdu fantastická a rozhodně potěší každé oko. O to víc pak zamrzí pár technických nedodělků zejména v oblasti vypadávání textur. Buď se objeví chyba ze série Assassin’s Creed a postavě chybí obličej nebo se mi stalo, že při pohledu do menu jsem viděl svou postavu, ale prostředí kolem zmizelo. Všechno jsou to věci, co se dají snadno opravit, jenom mě zaráží, proč si toho nikdo nevšiml v průběhu testování.

9

The Division je monstrózní hra co do obsahu a možností, které nabízí a po dlouhé době opět přichází kvalitní nová značka. Ubisoft se určitě nemá zač stydět a jestli vás tyto typy her baví nebo máte rádi apokalypsy a akční hry, budete v sedmém nebi. Ani ostatní se nemusí bát vstoupit do světa The Division a už vůbec se není třeba obávat online složky. I jeden hráč si užije dostatek zábavy.
  • cORP.

super hra, naozaj m chytila, dane problemy som zaznamenal aj ja, keby niekto chcel zahrat som Dadulko (gamertag 😀 )

• AttarisAniel

Opravdu bomba, bomba, bomba hra! Recenze vystihuje presne muj nazor na hru, hezky napsana. Tak kdo hrajete, gt AttarisAniel. V New Yorku na videnou ✌😉

• Rasto1979

Tak mam level 30 a rozhodne doporucam partiu ludi… neviem nejak pridelit hodnotenie tejto hre, ale fakt je taky, ze aj po 10kach hodin hrania je to +/- špica…:-)

• ElvisLevis

Tato hra má všechno co hra v roce 2016 má mít, žádný opakovačky předělávky, prostě něco nového co tu ještě nebylo. to bohužel umí málo her a čerpají spíše z minulosti hry a snaží se jen přidat něco nového. To se Ubisoftu povedlo a patří mu 10 z hvězdičkou a ne 9. Je to originální a nezkutečně detailně zpracované, všichni hráči chválí grafiku, hlavní mise i vedlejšáky. Jinak typ pro hráče je ke stažená 31minutový krat. film: Tom Clancy’s the Division: Agent Origins, najdete to pod tímto názvem i na CSFD 🙂 dá se stáhnout i s čes. titulky

• djbrouk

Není nějaké demo na x1 k stáhnutí na storu,nevíte? A vůbec,má to singleplayer?

• Pag3man

bud to můžeš jet celý v singleplayeru nebo ty mise můžeš jet v co-op což je záživnější…

22. 10. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K Playgrounds 2

Basketbal to nejsou jenom zářivé palubovky plné hvězd, ale klidně také plácek venku za domem. Ten zpracovává série NBA 2K Playgrounds 2, do jejíhož vývoje se letos zapojili i 2K Sports, aby jejím tvůrcům poskytli licenci na nejlepší basketbalovou soutěž světa. I pouliční série tak mohla přinést spoustu skvělých hráčů a hráči této hry si mohli postavit svůj oblíbený tým z těch největších hvězd. První díl arkádové série Playgrounds nebyl kdo...

»
21. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Soulcalibur VI

Kolem roku 1587 se prošedivělý kmet potloukal blízkým východem a školil na potkání tamní bojovníky. Vybaven ostrým mečem a magickou silou, dával starousedlíkům na vědomí, že nemají patent na umění nabroušeného ostří. Nikdo netuší, jestli zde hledal Yennefer, Triss nebo Ciri. Všichni ale vědí, že se pyšní jménem Geralt z Rivie.

»
19. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Space Hulk: Tactics

Jakmile se ve vesmíru střetnou mariňáci s mimozemšťany, nemusí z toho nutně vzniknout nový Vetřelec. Může klidně jít o adaptaci ze světa Warhammeru 40 000, která si na paškál bere značku Space Hulk. Oblíbenou deskovou hru, která milovníky taktiky baví už téměř třicet let. Podtitul Tactics je už pátým herním zpracováním. Z toho druhým, na kterém se jako vydavatel podílí Focus Home Interactive.

»
18. 10. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Call of Duty: Black Ops 4

Řekněme si na rovinu, že herní komunita si příliš nepotrpí na předsevzetí. Když se hry začaly vydávat ve stavu, který se nedá označit za finální, všude bylo slyšet „nikdy“. Jakmile vývojáři započali dělení herního obsahu na dodatečné díly, hlasitě se řvalo „nikdy“. A když se objevily první mikrotransakce, komunita skandovala „nikdy“. Přesto se z těchto „nikdy“ stal výdělečný standard a my už zase slyšíme, jak davy zapřisáhle slibují, že titul bez...

»
17. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: Overcooked 2 – Sufr ‚n‘ Turf

Overcooked 2 opět přineslo parádní zábavu v kuchyních, kde jsme bojovali proti zástupům nemrtvých chlebů, jelikož jsme chtěli ochránit království, jemuž vládne král Cibule. Poslední díl přinesl celou řadu vylepšení, nové recepty, prvky hratelnosti a také online mutliplayer. Od vydání již nějaký čas uplynul, a tak milovníci pokrmů mohou hledat novou výzvu.

»
10. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: WWE 2K19

Klidně si myslete, že jde o cirkusovou atrakci lokálního charakteru. Svým způsobem budete mít pravdu. Bez obav to považujte za lacinou show, při níž si pár svalovců odře lokty a vnadné návštěvnice fitnessu zlomí nehet. Však i to se stává. Nic z toho ale nezmění skutečnost, že wrestling je profesionální sport, který se, za desítky let existence, rozrostl do obrovského byznysu. Z něho navíc tu a tam vzejde hvězda, jejíž záře zasvítí...

»
03. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Amnesia: Collection

Když už nevíte kudy, na moment se zastavte. Nepříliš chytré moudro by se dalo tento rok aplikovat na hororový žánr, který, řekněme si to upřímně, není dvakrát štědrý. Jako by žánr zastavil na dálničním odpočívadle, aby si naplnil bachor a mohl znova hráče polévat studeným potem. Menší počet novinek využívají Frictional Games, které vydaly pro Xbox kolekci hororů Amnesia. No konečně, dodávám s uštěpačným úsměvem.

»
02. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: FIFA 19

Každoroční souboj sportovních her s recenzenty opět vypukl a další na řadě, kdo se nás pokusí přesvědčit o kvalitách svojí hry, jsou ostřílení borci z EA Sports. Jejich série FIFA prodává milióny kusů ročně, snaží se sem tam v konceptu i něco změnit a ani aktuální ročník FIFA 19 na tom nebude jinak. Zároveň se nabízí otázka, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí od Konami a celá řada z vás by jistě ráda také...

»