Recenze: The Elder Scrolls Online: Morrowind

Autor: Josef Brožek Publikováno: 13.6.2017, 12:57

Publikováno: 13.6.2017, 12:57

Je autorem 748 článků

Musím se přiznat, že recenzovat The Elder Scrolls Online pro mě bylo jedno z nejtěžších aktivit tady na Xboxwebu. Hra totiž byla strašně dobrá, ale zároveň strašně špatná. Protože jsem ale optimista, snažím se vidět především to dobré, nicméně jak jsem hrál hru dál a dál, začal jsem zjišťovat, že je tady něco špatně, a to především systém komunity a k tomu všemu nepřehlednost a složitost hry, která se dalšími DLC jen stupňovala. Hra mě začala tak, neuvěřitelně štvát, že za pár týdnů upadla do zapomnění a vytáhl jsem ji až teď při hodnocení datadisku Morrowind.

Při Morrowindu jsem se nejdřív trochu cukal, ale nakonec jsem si řekl, že mu tu šanci dám. Opravdu skvěle jsem se bavil až do chvíle, kdy jsem zjistil, že za tohle DLC chtějí víc, než za samotnou hru. Opravdu tomu odmítám říkat datadisk, protože byť je staro-nová lokace rozmanitá a velká celkový obsah datadisku toho moc nenabízí, jen hodiny té samé zábavy, co poskytla původní hra. No ale od začátku…

Když jsem se po těch dvou letech (fů to je doba už) vrátil do hry, nevěděl jsem ani, jak se používají kouzla. To mě ale nijak nepřekvapilo, protože mi to dělalo problémy i v základní hře. Schéma ovládání se nezměnilo a GUI bohužel moc taky ne. Hra vám tedy nabízí používání 100 a jedno kouzlo, ale vy stejně můžete aktivně používat jen šest z nich, které si nabindujete. Ach jo.

Rozhraní inventáře se taky změny nedočkalo a trvalo mi několik hodin, než jsem se v něm zorientoval a já si tak nějak začal klást otázky, jak moc velký problém by byl, vykašlat se na „inovace“ a radši zkopírovat o mnohem jednodušší schéma a rozhraní ze Skyrimu. Ostatně nedávno vyšel remaster, takže nemuseli ani nijak daleko sahat do archivu.

Za ty dva roky se však hra změnila celkem rapidně a dost pomohla tempu hry, které mě odradilo od hraní. Ku příkladu můžete, kam se vám zachce, protože level potvor se zvětšuje podle vašeho levelu, leč jsem mnohokrát narazil na nesplnitelné úkoly kvůli těžkým bossům. Buď jde o záměrné tlačení na hráče ke spolupráci s ostatními, anebo na některé místa autoři prostě zapomněli. Na druhou stranu dungeony ani battlegroundy (i ten nově přidaný) se snad vůbec nechodí a po dvouhodinovém čekání ve frontě jsem hledání party vzdal. Přibyl nám pak systém stavění vlastních příbytků, jenž k složitosti a chaosu hry jen přihoršil, stejně jako milion dalších novinek, které nejsou předmětem tohoto článku.

Co tedy Morrowind? Ještě jednou musím říct, že datadisk si tedy představuji úplně jinak. Podívám-li se na jiné MMO hry, vidím datadisk jako novou hru, avšak spojenou s tou předchozí. Jedna průměrná lokace a jeden nový hratelný hrdina? To je vtip? Musím říct, že Bethesda je jedno z mých nejoblíbenějších studií a jejich hry miluju od začátku až do konce, nicméně TESO je něco jako jejich pokusný králík, s tím, že jejich pokusy dělají v přímém přenosu. No, a aby to nebylo podezřelé, tak mezi příběhovou linku, kdy padá meteor na staré známé Vicec City a vy jej musíte za pomocí bohů zastavit, čítající několik desítek úkolů, vecpou tisíc úkolů typu: zabij, seber, promluv, infiltruj, nebo nově i „zajímej se o politickou scénu.“

Ačkoliv se hra odehrává asi tisíc let před třetím dílem Elder Scrolls, kdy Vivec city teprve staví, je docela škoda, že z celého Morrowindu se do The Elder Scrolls Online dostal jen ostrov Vvardenfell, který sice je dostatečně velký a neskutečně krásný pro masu hrajících hráčů, avšak přesto místy dost prázdný. Jediné, co může DLC Morrowind zachránit (a dle podivného příběhu i samotnou oblast) je nová třída Warden. No, opak je pravdou.

Nová hratelná třída, která je mixem takového druida, huntera a zloděje z jiných RPG, je mixem tak divným, že mě po pár levelech přestala naprosto bavit. Avizovaného medvěda, co jsme mohli vidět v traileru, si zahrajete až po X hodinách a taky je jedinou zajímavou schopností z útočného talentového stromu. Ano, útočného. Možná byste čekali, že medvěd bude spíš na tankování, ale ne, na tankování tu máme talentový strom, který nepřátele zmrazí. Jediné co postava pořádně umí je healovat, jenže to je dost smutné, protože přesně kvůli tomu jsme si ji nevybrali. My chtěli medvěda. Fakt je takový, že Warden používá k boji především přírodu a prvních 20 levelů vás bude nudit k smrti, a co si budeme povídat, prvních 5 hodiny hry, jsou klíčové k tomu, zda ji budete hrát dál, či nikoliv.

Neberte mě špatně, Morrowind není vůbec zlý, ale za ty peníze to musí být snad vtip. DLC Morrowind stojí více než samotná hra, a to toho nabízí sotva čtvrtinu. Po několika hodin nudy v Vvardenfellu jsem se opět vrátil do původní lokace a pokračoval ve svých RPG „skopičinách.“ Naštěstí k hraní původní hry mít Morrowind nemusíte, což ej dobře, protože ta tisícovka za Vvardenfell nestojí a Warden už vůbec ne. Počkejte si, až bude DLC minimálně o polovinu levnější, do té doby to snad má smysl jen pro ty hráče, kteří už hru prošli skrz na skrz, nemají co dělat a stále je to baví. A vy co chcete po letech zase navštívit Morriwnd, vraťte se radši k dílu z roku 2002.

7

Výsledné číslo je pouze odrazem poměru cena/obsah. V kompletní edici kupujte, DLC nikoliv. Počkejte si až Morrowind bude o polovinu levnější. Ty, co ale hrají TESO celé ty dva roky, určitě nepřesvědčíme, a to proto, že za ty dva roky se TESO zlepšilo o moc k lepšímu. Bohužel ne díky Morrowindu.
  • HonZyczech

Mě nejvíc naštvalo, že Morrowind nepřinesl žádný nový dungeon. Ty budou v dalším placeném DLC koncem roku… Demence.

21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»