Recenze: The Elder Scrolls Online: Morrowind

Autor: Josef Brožek Publikováno: 13.6.2017, 12:57

Publikováno: 13.6.2017, 12:57

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Musím se přiznat, že recenzovat The Elder Scrolls Online pro mě bylo jedno z nejtěžších aktivit tady na Xboxwebu. Hra totiž byla strašně dobrá, ale zároveň strašně špatná. Protože jsem ale optimista, snažím se vidět především to dobré, nicméně jak jsem hrál hru dál a dál, začal jsem zjišťovat, že je tady něco špatně, a to především systém komunity a k tomu všemu nepřehlednost a složitost hry, která se dalšími DLC jen stupňovala. Hra mě začala tak, neuvěřitelně štvát, že za pár týdnů upadla do zapomnění a vytáhl jsem ji až teď při hodnocení datadisku Morrowind.

Při Morrowindu jsem se nejdřív trochu cukal, ale nakonec jsem si řekl, že mu tu šanci dám. Opravdu skvěle jsem se bavil až do chvíle, kdy jsem zjistil, že za tohle DLC chtějí víc, než za samotnou hru. Opravdu tomu odmítám říkat datadisk, protože byť je staro-nová lokace rozmanitá a velká celkový obsah datadisku toho moc nenabízí, jen hodiny té samé zábavy, co poskytla původní hra. No ale od začátku…

Když jsem se po těch dvou letech (fů to je doba už) vrátil do hry, nevěděl jsem ani, jak se používají kouzla. To mě ale nijak nepřekvapilo, protože mi to dělalo problémy i v základní hře. Schéma ovládání se nezměnilo a GUI bohužel moc taky ne. Hra vám tedy nabízí používání 100 a jedno kouzlo, ale vy stejně můžete aktivně používat jen šest z nich, které si nabindujete. Ach jo.

Rozhraní inventáře se taky změny nedočkalo a trvalo mi několik hodin, než jsem se v něm zorientoval a já si tak nějak začal klást otázky, jak moc velký problém by byl, vykašlat se na „inovace“ a radši zkopírovat o mnohem jednodušší schéma a rozhraní ze Skyrimu. Ostatně nedávno vyšel remaster, takže nemuseli ani nijak daleko sahat do archivu.

Za ty dva roky se však hra změnila celkem rapidně a dost pomohla tempu hry, které mě odradilo od hraní. Ku příkladu můžete, kam se vám zachce, protože level potvor se zvětšuje podle vašeho levelu, leč jsem mnohokrát narazil na nesplnitelné úkoly kvůli těžkým bossům. Buď jde o záměrné tlačení na hráče ke spolupráci s ostatními, anebo na některé místa autoři prostě zapomněli. Na druhou stranu dungeony ani battlegroundy (i ten nově přidaný) se snad vůbec nechodí a po dvouhodinovém čekání ve frontě jsem hledání party vzdal. Přibyl nám pak systém stavění vlastních příbytků, jenž k složitosti a chaosu hry jen přihoršil, stejně jako milion dalších novinek, které nejsou předmětem tohoto článku.

Co tedy Morrowind? Ještě jednou musím říct, že datadisk si tedy představuji úplně jinak. Podívám-li se na jiné MMO hry, vidím datadisk jako novou hru, avšak spojenou s tou předchozí. Jedna průměrná lokace a jeden nový hratelný hrdina? To je vtip? Musím říct, že Bethesda je jedno z mých nejoblíbenějších studií a jejich hry miluju od začátku až do konce, nicméně TESO je něco jako jejich pokusný králík, s tím, že jejich pokusy dělají v přímém přenosu. No, a aby to nebylo podezřelé, tak mezi příběhovou linku, kdy padá meteor na staré známé Vicec City a vy jej musíte za pomocí bohů zastavit, čítající několik desítek úkolů, vecpou tisíc úkolů typu: zabij, seber, promluv, infiltruj, nebo nově i „zajímej se o politickou scénu.“

Ačkoliv se hra odehrává asi tisíc let před třetím dílem Elder Scrolls, kdy Vivec city teprve staví, je docela škoda, že z celého Morrowindu se do The Elder Scrolls Online dostal jen ostrov Vvardenfell, který sice je dostatečně velký a neskutečně krásný pro masu hrajících hráčů, avšak přesto místy dost prázdný. Jediné, co může DLC Morrowind zachránit (a dle podivného příběhu i samotnou oblast) je nová třída Warden. No, opak je pravdou.

Nová hratelná třída, která je mixem takového druida, huntera a zloděje z jiných RPG, je mixem tak divným, že mě po pár levelech přestala naprosto bavit. Avizovaného medvěda, co jsme mohli vidět v traileru, si zahrajete až po X hodinách a taky je jedinou zajímavou schopností z útočného talentového stromu. Ano, útočného. Možná byste čekali, že medvěd bude spíš na tankování, ale ne, na tankování tu máme talentový strom, který nepřátele zmrazí. Jediné co postava pořádně umí je healovat, jenže to je dost smutné, protože přesně kvůli tomu jsme si ji nevybrali. My chtěli medvěda. Fakt je takový, že Warden používá k boji především přírodu a prvních 20 levelů vás bude nudit k smrti, a co si budeme povídat, prvních 5 hodiny hry, jsou klíčové k tomu, zda ji budete hrát dál, či nikoliv.

Neberte mě špatně, Morrowind není vůbec zlý, ale za ty peníze to musí být snad vtip. DLC Morrowind stojí více než samotná hra, a to toho nabízí sotva čtvrtinu. Po několika hodin nudy v Vvardenfellu jsem se opět vrátil do původní lokace a pokračoval ve svých RPG „skopičinách.“ Naštěstí k hraní původní hry mít Morrowind nemusíte, což ej dobře, protože ta tisícovka za Vvardenfell nestojí a Warden už vůbec ne. Počkejte si, až bude DLC minimálně o polovinu levnější, do té doby to snad má smysl jen pro ty hráče, kteří už hru prošli skrz na skrz, nemají co dělat a stále je to baví. A vy co chcete po letech zase navštívit Morriwnd, vraťte se radši k dílu z roku 2002.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Výsledné číslo je pouze odrazem poměru cena/obsah. V kompletní edici kupujte, DLC nikoliv. Počkejte si až Morrowind bude o polovinu levnější. Ty, co ale hrají TESO celé ty dva roky, určitě nepřesvědčíme, a to proto, že za ty dva roky se TESO zlepšilo o moc k lepšímu. Bohužel ne díky Morrowindu.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»