RECENZE: The Golf Club

Autor: lindros88cze Publikováno: 27.8.2014, 11:00

Publikováno: 27.8.2014, 11:00

Je autorem 115 článků

Minulý týden dorazil na Xbox Live další nezávislý titul pro Xbox One, kterého jsme se dočkali díky programu ID@Xbox, a to The Golf Club. Počin od kanadských HB Studios vás přijde na 35 dolarů, což je na digitální titul docela hodně a tak jistě nezaškodí si předtím vyslechnout recenzi.

Golfu se na nových konzolích zatím moc neholduje a na Xbox One si doposud bylo možné zahrát pouze Powerstar Golf, zatímco série od EA Sports si letos dala pauzu a vrátí se až příští rok na jaře. Autentický golf tak zatím scházel, což se ovšem mění s dnes recenzovaným The Golf Club. Možná někoho zklame, že hra nenabídne skutečná hřiště, ovšem to si asi nezávislí tvůrci nemohli dovolit, ovšem připravili pro vás spoustu nových unikátních hřišť, kdy si dokonce můžete vytvořit své vlastní.

The_Golf_Club_XboxOne_01

Podívejme se prvně ale na hratelnost, kdy spočívá klasicky na levé či pravé páčce, což si naštěstí můžete sami rozhodnout. Kritická je ovšem přesnost pohybu zespodu nahoru, čímž určíte i směr, jakým míček poletí. To ovšem může být docela výzvy, hlavně když chcete dosáhnout co nejrovnějšího odpalu a kolikrát se to nepovede podle představ, ale je to spíše o praxi a trpělivosti. Svůj švih zkrátka budete muset vypracovat k dokonalosti. Tento mechanismus se již osvědčil v sérii Tiger Woods PGA Tour, ovšem tady nenajdete kouzelné dopomáhání míčku během letu, aby se trochu zatočil či dohopsal o trochu dále. Možná právě proto si dáte více záležet na správném nastavení před odpalem a samozřejmě nezapomeňte vzít v potaz vítr. O to více vás ale potěší úspěšný úder.

Stejně tak si třeba si zvyknout na udání síly při odpalu a časem se naučíte pracovat i s pozicováním hole vůči míčku, což se bude lišit podle povrchu, v jakém je váš míček. Hratelností hra zkrátka vyniká a jedná se o řádnou simulaci, která vám ale dá zabrat. Především pak potěší, že po načtení hřiště už nejsou žádná načítání mezi jamkami, čímž se tvůrci právoplatně chlubí. Škoda jen, že ve hře schází nějaký systém pokroku. Můžete se zapojit do různých her a turnajů, ovšem neustále máte pocit, že zde chybí něco většího, nějaká řádná kariéra.

Nicméně to by vám mohl vynahradit detailní editor hřišť, v kterém si můžete vše vytvořit od základů anebo se spolehnout na automatické generování s tím, že určíte druh prostředí spolu se stromy, bunkery a hustotou vody a především úroveň obtížnosti. Samozřejmě můžete různě upravovat tvar terénu, rozmisťovat různé objekty včetně třeba již zmíněných stromů či kamenů, keřů anebo samotných budov. Někomu asi budou chybět diváci, ale pokud preferujete klid, tak to naopak oceníte. Vámi vytvořená hřiště samozřejmě můžete kdykoliv otestovat a pak se hned zase vrátit k jeho výstavbě. Pokud vás tak nezaujala před stavěná hřiště, můžete chvíli počkat, co vytvoří komunita, což je především z dlouhodobého hlediska lákavé, protože se neustále můžete těšit na přísun nových golfových hřišť. Hrací dobu vám také prodlouží multiplayer, i když jen pro Stroke Play, kde možná narazíte na lehčí soupeře, než je samotná hra.

The_Golf_Club_XboxOne_06

Spoustu zajímavých videí ze hry o editaci hřiště spolu s tréninky různých odpalů najdete na oficiálním YouTube kanálu hry.

7

The Golf Club je určitě povedená golfová záležitost, která ale může být výzvou z hlediska hratelnosti, takže je to opravdu spíše pro fanoušky simulátorů. Jistě také zaujmou nulové načítací časy mezi jamkami a poměrně slušné vizuální zpracování na nezávislé studio. Editor je pak skutečnou hvězdou hry, pokud jste odhodlaní si vybudovat vlastní hřiště. Naopak zamrzí slabší prezentace celé hry a nepříliš povedené menu stejně jako docela vysoká cena v podobě 35 dolarů. Pokud tedy nepatříte vyloženě mezi skalní fanoušky golfu, vyčkali bychom na slevu.
  • Remyu

Čekal jsem na tuto recenzi, děkuji. Chtěl jsem si koupit golf a rozhodoval jsem se mezi tímto titulem a Powerstar Golfem. Z recenze mám pocit, že se jedná o simulátor a jelikož preferuji hraní před simulátory vybírám Powerstar.

»

»

»