RECENZE: The LEGO Movie Videogame pro Xbox 360

Autor: yourself Publikováno: 18.4.2014, 15:25

Publikováno: 18.4.2014, 15:25

yourself

yourself

Je autorem 366 článků

Fanoušek západních RPGček, filmových klasik, kvalitní četby a snad jediný člověk na světě co hraje Halo kvůli příběhu.

Když LEGO oznámili LEGO film, dalo se čekat, že se dočkáme i LEGO hry, jež nám dovolí prožít si lapálie obyčejného dělníka Emmeta na vlastní kůži. Před hraním samotné hry bych doporučil shlédnout samotný film, který zabaví malé i velké a alespoň se nebudete muset bát, že by Vám hra odhalila něco co by jste třeba úplně vědět nechtěli.  The LEGO Movie Videogame je klasickým titulem, jež obyčejně doprovází filmový trhák. Na rozdíl od ostatních her tohoto typu se však Te LEGO Movie Videogame snaží přijít i s něčím jiným a nabídnout nový pohled to co jste mohli již vidět v kině.

1390775844-6

Příběh hry (a samozřejmě i filmu) se točí okolo úplně obyčejného dělníka Emmeta, který se stejně jako každý jiný obyvatel města Bricksburg řídí instrukcemi. To vše se však změní jednoho dne, když najde relikvii „Piece of Resistance“ ostatní figurky ho začnou považovat za Master Buildera (film jsem viděl v originálním znění, tudiž netuším jak to přeložili do češtiny), figurku, která umí z čehokoliv cokoliv, aniž by k tomu potřebovala instrukce. Krásná WyldStyle ho uvede do společnosti ostatních super stavitelů, kde se dozví, že musí zachránit svět před Lordem Byznysem, jež má v plánu zničit svět pomocí superzbraně Krágl.

1390775844-4

Jak se dá čekat, hra věrně sleduje děj filmu, díky tomu budete moci zavítat do všech lokací s tradiční LEGO hratelností. Budete tedy pobíhat po úrovních, rozbíjet věci, řešit různé hlavolamy a hledat skryté předměty. Mimo to se jedná o vůbec první hru, kde je úplně celé prostředí postaveno z lega. Úplně stejně jako ve filmu. Nechybí ani možnost přepínat mezi různými postavami, což budete dělat velmi často, vzhledem k tomu, že různé postavy mají různé schopnosti a jednotlivé úrovně jsou postaveny tak, aby jste je náležitě využili. Dělníci mohou pomocí sbíječek bortit stavby, super hrdinové létat, Batman může přitáhnout sebe nebo různé kostičky pomocí svého bat-háku. Těchto kombinací je opravdu mnoho. V některých úrovních však můžete ovládat až pět postav a v tu chvíli se stává docela obtížné vybrat jednu konkrétní postavu. Nejedná se o nic hrozného, ale občas je to poměrně frustrující.

1390775843-5

Novinkou je „Master Builder Vision“. Tu mohou používat pouze super stavitelé a po vzoru filmu jim umožňuje postavit něco nového z již postavených věcí. Tuto schopnost však nemůžete používat jak se Vám zamane, ale pouze na předem určených místech. Další novinkou je stavitelský režim. Snad ve všech úrovních se dostanete do části, kdy musíte najít několik kusů plánku a dělníci pak mohou postavit věc, jež vám odemkne cestu dál. V tomto režimu musíte během předem určeného času z nabídky vybrat správnou kostičku, která patří na zvýrazněné místo. Samotné hádanky, které těmito schopnostmi řešíte jsou však většinou dosti monotónní a hodně se opakují.

1390775840-3

Podobně jsou na tom i jednotlivé úrovně. Hra nabízí čtyři centrální části, ze kterých se vydáváte na jednotlivé úrovně. Fanoušci filmu již asi tuší, o které půjde. První je město Bricksburg, pak zavítáte na Divoký Západ následně do Cloud Cuckoo Land a nakonec do věže Lorda Byznyse. Přesně jako ve filmu. Tyto otevřené úrovně nabízejí různé hádanky, za jejichž vyřešení získáte červené bonusové kostky. Ty Vám například zvýší množství lego penízků, které získáváte ničením okolního prostředí nebo Vás učiní nesmrtelnými případně zrychlí některé schopnosti.  Samotné mise se ovšem na můj vkus, hlavně během první poloviny hry, až moc drží filmu a víceméně doslova kopírují jeho děj aniž by se ho pokusily nějak ozvláštnit, tak jak to dělají jiné LEGO hry. Občas se najde nějaká výjimka, ale většinou jde o části kdy se ve filmu nic moc neděje. Například v jedené části postavičky unikají pomocí ponorky, která je však zničena. Ve filmu se tato scéna odehraje během necelé minuty, ale ve hře se dočkáte třicetiminutové úrovně, která zavede Kosmonauta s Vitruviusem do hlubin oceánu. Ovšem jak už jsem se zmínil, toto je opravdu spíše výjimkou než pravidlem.

Stejně jako v ostatních hrách obsahují všechny úrovně skryté předměty, ku kterým se hned nedostanete, jelikož zrovna nemáte v partě figurku, která dokáže rozbít stříbrné LEGO kostky nebo někoho s laserem, jež by se pro změnu zase dostal za kostky zlaté. Po jejich dohrání si je tedy budete moci kdykoliv zahrát znovu s jakýmikoliv postavičkami. Ovšem jelikož pro získání všech 96 figurek stačí dokončení příběhu a bonusové červené kostky najdete všechny v centrálních úrovních, není moc důvodů proč by jste to dělali.

7

The LEGO Movie Videogame Vás pravděpodobně nenadchne tak, jako jiné LEGO hry od TT Games. Na druhou stranu nejde ani o titul, který by Vás od jejich her trvale odradil. Jedná se o povedený kousek, který doprovází velmi dobrý film a určitě si najde své fanoušky. Ovšem nejde o hru, kterou by jste museli ve své sbírce mít.
Povedená hratelnostKamera občas zlobí
Zábavný příběh Pokud ovládáte více postav, hra se může stát nepřehlednou
Osobitý humor První polovina hry až příliš kopíruje film