RECENZE: The Surge

Autor: wellkeybig Publikováno: 16.5.2017, 9:13

Publikováno: 16.5.2017, 9:13

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Být fanouškem Hardcore RPG je v dnešní době těžké, po dohrání Dark Souls a Lords of Fallen na jedno dlouhé zívnutí, toho moc nezbývá. Všechny RPG jsou moc uzavřené a jednoduché. Pokud pociťujete tyto příznaky, zbystřete u nového titulu The Surge.

Jestli nejste fanoušek hardcore žánru, připravte se na vypadávání vlasů, třes rukou, vztek a později pláč z důvodu rozdrceného ega. Po dlouhé době dorazil na Xbox One titul, který otestuje vaší trpělivost a schopnost naslouchat světu kolem vás. Připravte se na strašnou budoucnost, která se vám bude líbit.

FUTURISTICKÝ DARK SOULS JE ZNÁMKOU PUNKU?

Být jednou z nejobtíženější hrou, na Xbox One není v dnešní době až tak těžké. Drtivá většina vývojářů připravuje hry pro potřeby mainstreamové společnosti. Kupodivu není řeč o sérii Dark Souls, ale o nové hře od Německých vývojářů Deck13 Interactive, kteří mají za sebou skvělé Lords of the Fallen. Vývojáři se zbavily temných hradů a pekelných stvoření a přenesly se k futuristickým robotům. The Surge nám ukazuje dystopickou budoucnost, i když v průměrné grafice tak s úžasnou hratelností a chytlavým bojovým systémem, který neodpouští chybičky.

Při hraní si všimnete vypůjčených mechanizmů od vývojářů z From Software. Po zemření se musíte vrátit pro levitující šrot – podobně jako pro duše. Souboje jsou pekelně tuhé a každý úder musíte provádět s rozmyšlením – rozhodně se nevrhat na skupinu nepřátel s myšlenkou „dohraju to jako Diablo“. I přes to, že se na první pohled jedná o futuristický klon Dark Souls, tak je hra zatraceně dobrá.

KDO NEPODPOŘIL STRANU ZELENÝCH?

The Surge se odehrává v blízké budoucnosti, ve které se řeší problém vytěžení světových zdrojů a selhávání ekonomiky. Řeší se globální oteplování a další problémy životního prostředí. Naše planeta je natolik zničená, že se zdá být na sklonku svého života. Společnost CREO pracuje na tom, aby se na Zemi vůbec dalo přežít, a snaží se vyřešit většinu světových problémů. Hlavní hrdina Warren, má dost štěstí (nebo možná smůly), aby byl ve společnosti CREO zaměstnaný jako dělník v exo-skeletonu díky kterému se zdá být znovu šťastným.

Společnosti CREO se bohužel, nedaří a stane se něco hrozného. Warren bude muset přežít v útrobách zničeného zařízení a bojovat s hordou zombiefikovaných dělníků a robotů. Díky exo-skeletonu se na první pohled zdá, že by to nemuselo být až tak těžké, ale po prvních minutách se přesvědčíte o opaku. Vývojáři si dali záležet na vyobrazení ponurého portrétu budoucnosti, kdy rozvoj technologie ve vztahu ke společnosti a životnímu prostředí vedl k úpadku. Korporátnost, zničení životního prostředí, zneužití technologie jsou témata, které v příběhu se zajímavým zvratem hrají klíčovou roli. The Surge nebudete, ale obdivovat kvůli příběhu, ale hlavně protože se výborně hraje.

DO NEKONEČNA A JEŠTĚ DÁL

Po spuštění hry okamžitě začnete vidět mechaniky z Dark Souls a Lords of Fallen. Pakliže jste se s žánrem hardcore RPG zatím neseznámili, potěší vás jasná filozofie – žádné kompromisy, žádné překážky, jen čisté propojení hráče a krutého herního světa. Za úspěch se v této hře tvrdě platí a to dřinou potem a slzami.

Navzdory tomu, že jste majitelem mohutného exo-skeletonu, se spoustou možností vyladění a několika násobnou silou, tak při procházení lokací společnosti CREO, se cítíte nebývale křehce a zranitelně. I ten nejslabší nepřítel vás může potrápit a to prakticky kdykoliv během hry. Na samotném počátku vaší cesty může jakýkoliv střet nést fatální následky. Vše je totiž o vašem přístupu k věci, vaší zbrklosti a kontrolované agresivitě. Zapomeňte na klasické máchání mečem a nabíhání do davu monster. Počítejte s tím, že neumřete jednou, ani dvakrát, počet vašich smrtí lze počítat na desítky, nacházíte-li se ve zvrácených představách vývojářů poprvé, tak možná i na stovky.

Největší inovací je systém boje, který umožňuje hráčům cílit a napadat určité části těla nepřátel. Při útoku na nechráněnou část nepřítel padne rychleji, pokud ale budete vytrvale boj směřovat na chráněnou část je možné, že brnění odpadne a budete jej moci sami použít. RPG Prvky jsou velmi obsáhlé, od sběru šrotu po vylepšování jádra energie svého exo-skeletonu. Není problém si vylepšit vše, co naleznete nebo sestavíte a tak držet krok s nepřáteli.

Hra také klade důraz na průzkum, když se vydáte na cestu, která vypadá, že vede, mimo váš cíl brzy narazíte na skrytou kořist anebo zkratku do vašeho úkrytu. Nebude chybět řada NCP, s nimiž budete spolupracovat. Úkryty, kde se můžete léčit, skládat a vylepšovat předměty nebo svůj oblek. Ocenil jsem i možnost si šrot uložit v základně na později, abyste jej neztratili, když zemřete.

PŘIŠEL JSEM SI HRÁT S KAMENÍM

Atmosféra ve hře je výborná od příjezdu vlakem do společnosti CREO až po zničené trosky ve kterých se snažíte přežít. Všude vás doprovází billboardy a stále si říkáte, co se tu sakra stalo. V kombinaci s výborným designem levelů, jako podzemní části bez světla anebo ukryté chodbičky budete obdivovat práci vývojářů.

Co se týče grafické stránky, tak sice nedosahuje kvalit nyní vydávaných titulů, ale hráče rozhodně neurazí. Nepochybně mě, ale okouzlila zvuková stránka hry, při soubojích slyšíte, jak se rozeznívá zvuk těžkého železa po opuštěných halách. V úkrytech hraje hudba na uklidnění nervu ze zmařeného souboje a vše krásně do sebe zapadá jako kousek skládanky.

ZÁBAVA ZARUČENA

Pokud máte rádi hardcore RPG nebojte se vyměnit ostří stříbrného meče za titanovou vibrační řezačku. Pekelné bytosti za obrovské roboty s raketomety. I přes to, že jsem od hry očekával více inovativního přístupu, jsem rád, za to jak se ke hře vývojáři postavily. Pokud vám chyběl ten pocit, když jdete na bosse po páté s pocitem, že už víte jak na něj! The Surge je přesně hra, kterou si máte v tuto chvíli pouštět.

7

The Surge je výborné Hardcore RPG, které rozhodně není pro každého. Budete umírat a to hodně. Hra bude zkoušet vaší vytrvalost a trpělivost. Ti, kteří touto zkouškou úspěšně projdou, budou odměněni opravdu jedinečným herním zážitkem v netradičním prostředí.
  • BaRReLL

Že by? Konečně něco, co nevypadá jakoby to vypadlo z bookletu béčkového death metalového alba (nic proti metalu). Tohle možná i vyzkouší ruka má, artritická. A když se předtím i pořádně rumově posilním, třeba se i pobavím.

• paprika

Recenzi jsem nečetl, ale 7? Co je to za kravina? Hru jsem dohrál 2x po sobě a je to dokonalost. Takoví Lordsové v budoucnosti. Hrál jsem na PC

• paprika

Už jsem četl recenzi a nechápu to hodnocení. Nejsem příznivcem devítek za nic, jak je obvyklé v poslední době, ale Surge opravdu nemá moc chyb. Vlastně mě nenapadá jediná… Možná to na Xboxu nejede plynule, to bych chápal

23. 10. 2017 • man10

RECENZE: WWE 2k18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Loňský díl obalený do nového hávu Ryze americká zábava se opět a konečně dostala i k nám! Kdo nesleduje wrestling a nezná to podhoubí a svět, který se kolem toho vytvořil, nejspíš nepochopí. Jedinečná a surová show, o které se ví, že je to pouze přehrávaná zábava skvěle vypracovaných atletů, přichází po roce s největší zásobou wrestlerů...

»
21. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Evil Within 2

Je zcela normální, že když máte dlouhá léta zálibu v nějakém žánru, stáváte se pro okolí samozvaným expertem. Tohoto postavení se mi dostává i mezi kolegy, tudíž blíží-li se vydání něčeho, co zavání zpocenými rukami, sevřeným krkem nebo hrozbou neplánovaného vyprázdnění, jsem první na seznamu oslovených. I když s nadsázkou říkám, že neznám jen ty horory, které nebyly natočeny, napsány a vytvořeny, jednou nutně musel přijít zlom. Bod, v němž se můj výklad...

»
18. 10. 2017 • lindros88cze5

RECENZE: ELEX

Němečtí vývojáři Piranha Bytes nám za svou existenci přinesli řadu skvělých RPG zážitků, ať už o sérii Gothic či Risen. S jejich novým dílem ELEX se vydali trošku jinou cestou. Stále se jedná o akční RPG, ovšem do oblíbeného středověkého fantasy přimíchali slušnou dávku sci-fi. A jak tento science fantasy počin dopadl, se dozvíte v naší recenzi.

»
16. 10. 2017 • tonyskate1

RECENZE: South Park: The Fractured but Whole

Městečko South Park je zpět! Po vydařeném Stick of Truth sice přebrali štafetu vývojáři Ubisoftu, ale tvůrci seriálu u vývoje zůstali a nenechali si do ničeho kecat. Připravte se tedy na další bizarní, ujetou a pochopitelně naprosto sprostou jízdu, v niž hrají prdy hlavní roli.

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Middle–earth: Shadow of War

Příběhy ze Středozemě hráče bavily dlouho předtím, než Glum začal slídit za „miláškem“ na stříbrném plátně a než Peter Jackson všem připomněl, že Tolkien je jméno významného spisovatele, nikoli odrůda vína. Dokonce se dá říct, že od roku 1982 má každá generace hráčů svého Pána prstenů, který vychází ze stejného základu, a přesto je pokaždé jiný. Poslední roky si Středozemi jako svou destinaci zvolili autoři z Monolith Productions, kteří se...

»
06. 10. 2017 • kristine4chaos30

Recenze: Forza Motorsport 7

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se...

»
03. 10. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil...

»
30. 09. 2017 • chaosteorycz6

Recenze: Cuphead

Za tajemným lesem, děsivým lunaparkem a blíže nespecifikovaným počtem řek a hor, žijí dva kusy porcelánu Cuphead a Mugman. Jejich bytí je naplněné radostí a štěstím, nicméně musejí se vyvarovat kasinu ovládanému temnými silami. Ovšem nebyla by to pohádka milé děti, kdyby naši hrdinové poslechli rad vousaté konve. S pohledem zasloužilého karbaníka vrhali kostky jedno kolo za druhým a štěstěna jim evidentně přála. Ale pekelná, která skončila s nabídkou samotného ďábla, který...

»