RECENZE: The Surge

Autor: wellkeybig Publikováno: 16.5.2017, 9:13

Publikováno: 16.5.2017, 9:13

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Být fanouškem Hardcore RPG je v dnešní době těžké, po dohrání Dark Souls a Lords of Fallen na jedno dlouhé zívnutí, toho moc nezbývá. Všechny RPG jsou moc uzavřené a jednoduché. Pokud pociťujete tyto příznaky, zbystřete u nového titulu The Surge.

Jestli nejste fanoušek hardcore žánru, připravte se na vypadávání vlasů, třes rukou, vztek a později pláč z důvodu rozdrceného ega. Po dlouhé době dorazil na Xbox One titul, který otestuje vaší trpělivost a schopnost naslouchat světu kolem vás. Připravte se na strašnou budoucnost, která se vám bude líbit.

FUTURISTICKÝ DARK SOULS JE ZNÁMKOU PUNKU?

Být jednou z nejobtíženější hrou, na Xbox One není v dnešní době až tak těžké. Drtivá většina vývojářů připravuje hry pro potřeby mainstreamové společnosti. Kupodivu není řeč o sérii Dark Souls, ale o nové hře od Německých vývojářů Deck13 Interactive, kteří mají za sebou skvělé Lords of the Fallen. Vývojáři se zbavily temných hradů a pekelných stvoření a přenesly se k futuristickým robotům. The Surge nám ukazuje dystopickou budoucnost, i když v průměrné grafice tak s úžasnou hratelností a chytlavým bojovým systémem, který neodpouští chybičky.

Při hraní si všimnete vypůjčených mechanizmů od vývojářů z From Software. Po zemření se musíte vrátit pro levitující šrot – podobně jako pro duše. Souboje jsou pekelně tuhé a každý úder musíte provádět s rozmyšlením – rozhodně se nevrhat na skupinu nepřátel s myšlenkou „dohraju to jako Diablo“. I přes to, že se na první pohled jedná o futuristický klon Dark Souls, tak je hra zatraceně dobrá.

KDO NEPODPOŘIL STRANU ZELENÝCH?

The Surge se odehrává v blízké budoucnosti, ve které se řeší problém vytěžení světových zdrojů a selhávání ekonomiky. Řeší se globální oteplování a další problémy životního prostředí. Naše planeta je natolik zničená, že se zdá být na sklonku svého života. Společnost CREO pracuje na tom, aby se na Zemi vůbec dalo přežít, a snaží se vyřešit většinu světových problémů. Hlavní hrdina Warren, má dost štěstí (nebo možná smůly), aby byl ve společnosti CREO zaměstnaný jako dělník v exo-skeletonu díky kterému se zdá být znovu šťastným.

Společnosti CREO se bohužel, nedaří a stane se něco hrozného. Warren bude muset přežít v útrobách zničeného zařízení a bojovat s hordou zombiefikovaných dělníků a robotů. Díky exo-skeletonu se na první pohled zdá, že by to nemuselo být až tak těžké, ale po prvních minutách se přesvědčíte o opaku. Vývojáři si dali záležet na vyobrazení ponurého portrétu budoucnosti, kdy rozvoj technologie ve vztahu ke společnosti a životnímu prostředí vedl k úpadku. Korporátnost, zničení životního prostředí, zneužití technologie jsou témata, které v příběhu se zajímavým zvratem hrají klíčovou roli. The Surge nebudete, ale obdivovat kvůli příběhu, ale hlavně protože se výborně hraje.

DO NEKONEČNA A JEŠTĚ DÁL

Po spuštění hry okamžitě začnete vidět mechaniky z Dark Souls a Lords of Fallen. Pakliže jste se s žánrem hardcore RPG zatím neseznámili, potěší vás jasná filozofie – žádné kompromisy, žádné překážky, jen čisté propojení hráče a krutého herního světa. Za úspěch se v této hře tvrdě platí a to dřinou potem a slzami.

Navzdory tomu, že jste majitelem mohutného exo-skeletonu, se spoustou možností vyladění a několika násobnou silou, tak při procházení lokací společnosti CREO, se cítíte nebývale křehce a zranitelně. I ten nejslabší nepřítel vás může potrápit a to prakticky kdykoliv během hry. Na samotném počátku vaší cesty může jakýkoliv střet nést fatální následky. Vše je totiž o vašem přístupu k věci, vaší zbrklosti a kontrolované agresivitě. Zapomeňte na klasické máchání mečem a nabíhání do davu monster. Počítejte s tím, že neumřete jednou, ani dvakrát, počet vašich smrtí lze počítat na desítky, nacházíte-li se ve zvrácených představách vývojářů poprvé, tak možná i na stovky.

Největší inovací je systém boje, který umožňuje hráčům cílit a napadat určité části těla nepřátel. Při útoku na nechráněnou část nepřítel padne rychleji, pokud ale budete vytrvale boj směřovat na chráněnou část je možné, že brnění odpadne a budete jej moci sami použít. RPG Prvky jsou velmi obsáhlé, od sběru šrotu po vylepšování jádra energie svého exo-skeletonu. Není problém si vylepšit vše, co naleznete nebo sestavíte a tak držet krok s nepřáteli.

Hra také klade důraz na průzkum, když se vydáte na cestu, která vypadá, že vede, mimo váš cíl brzy narazíte na skrytou kořist anebo zkratku do vašeho úkrytu. Nebude chybět řada NCP, s nimiž budete spolupracovat. Úkryty, kde se můžete léčit, skládat a vylepšovat předměty nebo svůj oblek. Ocenil jsem i možnost si šrot uložit v základně na později, abyste jej neztratili, když zemřete.

PŘIŠEL JSEM SI HRÁT S KAMENÍM

Atmosféra ve hře je výborná od příjezdu vlakem do společnosti CREO až po zničené trosky ve kterých se snažíte přežít. Všude vás doprovází billboardy a stále si říkáte, co se tu sakra stalo. V kombinaci s výborným designem levelů, jako podzemní části bez světla anebo ukryté chodbičky budete obdivovat práci vývojářů.

Co se týče grafické stránky, tak sice nedosahuje kvalit nyní vydávaných titulů, ale hráče rozhodně neurazí. Nepochybně mě, ale okouzlila zvuková stránka hry, při soubojích slyšíte, jak se rozeznívá zvuk těžkého železa po opuštěných halách. V úkrytech hraje hudba na uklidnění nervu ze zmařeného souboje a vše krásně do sebe zapadá jako kousek skládanky.

ZÁBAVA ZARUČENA

Pokud máte rádi hardcore RPG nebojte se vyměnit ostří stříbrného meče za titanovou vibrační řezačku. Pekelné bytosti za obrovské roboty s raketomety. I přes to, že jsem od hry očekával více inovativního přístupu, jsem rád, za to jak se ke hře vývojáři postavily. Pokud vám chyběl ten pocit, když jdete na bosse po páté s pocitem, že už víte jak na něj! The Surge je přesně hra, kterou si máte v tuto chvíli pouštět.

7

The Surge je výborné Hardcore RPG, které rozhodně není pro každého. Budete umírat a to hodně. Hra bude zkoušet vaší vytrvalost a trpělivost. Ti, kteří touto zkouškou úspěšně projdou, budou odměněni opravdu jedinečným herním zážitkem v netradičním prostředí.
  • BaRReLL

Že by? Konečně něco, co nevypadá jakoby to vypadlo z bookletu béčkového death metalového alba (nic proti metalu). Tohle možná i vyzkouší ruka má, artritická. A když se předtím i pořádně rumově posilním, třeba se i pobavím.

• paprika

Recenzi jsem nečetl, ale 7? Co je to za kravina? Hru jsem dohrál 2x po sobě a je to dokonalost. Takoví Lordsové v budoucnosti. Hrál jsem na PC

• paprika

Už jsem četl recenzi a nechápu to hodnocení. Nejsem příznivcem devítek za nic, jak je obvyklé v poslední době, ale Surge opravdu nemá moc chyb. Vlastně mě nenapadá jediná… Možná to na Xboxu nejede plynule, to bych chápal

19. 03. 2019 • CryLineT2

Recenze: One Piece: World Seeker

Piráti nemusí mít vždy odstrašující jména a vzhled zanedbaného uživatele sociálních služeb. Jsou kultury, kde pohled na korzára připomíná návrat do dětství. Cestu zpět do let, kdy jsme s chlapci ze sousedství blbnuli v polích rostlého obilí. Na hlavě slaměný klobouk, v koutku stéblo a na sobě otrhané oblečení s krátkým střihem. To je vizuální vizitka kapitána Luffyho, hrdého vůdce Slamáků a hlavního hrdiny mangy One Piece.

»
16. 03. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: LEGO Movie 2 Videogame

Skládání kostiček je nejen velice uklidňující, ale také zábavný způsob, jak v sobě probudit tvořivého ducha. Stavět můžeme buď podle nějakého plánku, nebo ještě lépe, podle vlastní chuti a představivosti. Kreativní jedinci si navíc v dnešní době mohou vybrat, zda se chtějí „zapotit“ při fyzickém skládání kostiček, nebo všechny své vize a fantazie otisknout do virtuálního světa. Fyzické stavění dokáže velice dobře zprostředkovat legendární stavebnice LEGO, jež má přesah i do virtuálního...

»
09. 03. 2019 • chaosteorycz8

Recenze: Devil May Cry 5

Není úplně jasné, jak se tyto dvě osobnosti potkaly. Natož, co je spojilo do jedné dějové linie, ve které jsou démoni lovným artiklem, lidé obyčejnými návnadami a svět obrovskou oborou. Možná si za to Alighieri může sám, neměl se ve své Komedii tak bratříčkovat s peklem. A ještě do toho tahat ženskou, co by buzolu světem zatracenců. A pátý římský císař? Ten by si ubytování ve vroucím kotli zasloužil krutostí, před...

»
05. 03. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: DiRT Rally 2.0

Automobilismus je nedílnou součástí naší společnosti a spousta lidí si bez auta nedokáže svůj život ani představit. Je přitom jedno, jestli je to strejda s baretem ve Fábii, nebo týpek za volantem silného BMW. Potkat některého z nich na silnici je denní výzvou a zkouškou našich nervů. Na jednoho se nadává, druhého by člověk vyzval k závodu nebo opuštění volantu. Ať máte na silnici výbušnější povahu nebo řídíte v klidu, jedno je jisté....

»
02. 03. 2019 • lindros88cze4

RECENZE: Trials Rising

Série Trials, kterou lze kvalifikovat jako fyzikální plošinovku s motorkami, se po pětileté pauze vrací, aby nám naservírovala další návykovou jízdu, ale i frustrující zážitky, na které jste už asi zvyklí. Ačkoliv je Trials Rising již šestou hrou této značky, je nejspíše i tou nejvhodnější pro nováčky, o čemž si ale ještě napíšeme.

»
27. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Degrees of Separation

Není snad většího protikladu, než tepla a zimy. Sluníčko, příjemné počasí, sezení na zahrádce. Všechny tyhle aktivity si umíme dost dobře představit a spousta z nás se na ně těší. I zima má rozhodně něco do sebe. Nemyslím teď plískanice, hnusný šedý sníh ve městě a teploty kolem nuly. V té správné zimě je všude krásná sněhová pokrývka, teploty pod nulou, ale sluníčko mají společné, byť je pravda, že v zimním období si...

»
22. 02. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Herní svět to nemá snadné a stále o své místo na slunci musí bojovat. Jde hlavně o morální dilemata jako nahota či násilí, s nimiž už se filmový a hudební průmysl vypořádal, ale u her tomu tak prozatím není. I po těch letech je nám pořád předhazováno, že hry jsou násilné, sexistické a kdo víc co ještě a že z hráčů vyrůstají agresivní asociální jedinci, což samozřejmě není pravda. Většina hráčů v mainstreamu...

»
17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»