RECENZE: The Surge

Autor: wellkeybig Publikováno: 16.5.2017, 9:13

Publikováno: 16.5.2017, 9:13

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Být fanouškem Hardcore RPG je v dnešní době těžké, po dohrání Dark Souls a Lords of Fallen na jedno dlouhé zívnutí, toho moc nezbývá. Všechny RPG jsou moc uzavřené a jednoduché. Pokud pociťujete tyto příznaky, zbystřete u nového titulu The Surge.

Jestli nejste fanoušek hardcore žánru, připravte se na vypadávání vlasů, třes rukou, vztek a později pláč z důvodu rozdrceného ega. Po dlouhé době dorazil na Xbox One titul, který otestuje vaší trpělivost a schopnost naslouchat světu kolem vás. Připravte se na strašnou budoucnost, která se vám bude líbit.

FUTURISTICKÝ DARK SOULS JE ZNÁMKOU PUNKU?

Být jednou z nejobtíženější hrou, na Xbox One není v dnešní době až tak těžké. Drtivá většina vývojářů připravuje hry pro potřeby mainstreamové společnosti. Kupodivu není řeč o sérii Dark Souls, ale o nové hře od Německých vývojářů Deck13 Interactive, kteří mají za sebou skvělé Lords of the Fallen. Vývojáři se zbavily temných hradů a pekelných stvoření a přenesly se k futuristickým robotům. The Surge nám ukazuje dystopickou budoucnost, i když v průměrné grafice tak s úžasnou hratelností a chytlavým bojovým systémem, který neodpouští chybičky.

Při hraní si všimnete vypůjčených mechanizmů od vývojářů z From Software. Po zemření se musíte vrátit pro levitující šrot – podobně jako pro duše. Souboje jsou pekelně tuhé a každý úder musíte provádět s rozmyšlením – rozhodně se nevrhat na skupinu nepřátel s myšlenkou „dohraju to jako Diablo“. I přes to, že se na první pohled jedná o futuristický klon Dark Souls, tak je hra zatraceně dobrá.

KDO NEPODPOŘIL STRANU ZELENÝCH?

The Surge se odehrává v blízké budoucnosti, ve které se řeší problém vytěžení světových zdrojů a selhávání ekonomiky. Řeší se globální oteplování a další problémy životního prostředí. Naše planeta je natolik zničená, že se zdá být na sklonku svého života. Společnost CREO pracuje na tom, aby se na Zemi vůbec dalo přežít, a snaží se vyřešit většinu světových problémů. Hlavní hrdina Warren, má dost štěstí (nebo možná smůly), aby byl ve společnosti CREO zaměstnaný jako dělník v exo-skeletonu díky kterému se zdá být znovu šťastným.

Společnosti CREO se bohužel, nedaří a stane se něco hrozného. Warren bude muset přežít v útrobách zničeného zařízení a bojovat s hordou zombiefikovaných dělníků a robotů. Díky exo-skeletonu se na první pohled zdá, že by to nemuselo být až tak těžké, ale po prvních minutách se přesvědčíte o opaku. Vývojáři si dali záležet na vyobrazení ponurého portrétu budoucnosti, kdy rozvoj technologie ve vztahu ke společnosti a životnímu prostředí vedl k úpadku. Korporátnost, zničení životního prostředí, zneužití technologie jsou témata, které v příběhu se zajímavým zvratem hrají klíčovou roli. The Surge nebudete, ale obdivovat kvůli příběhu, ale hlavně protože se výborně hraje.

DO NEKONEČNA A JEŠTĚ DÁL

Po spuštění hry okamžitě začnete vidět mechaniky z Dark Souls a Lords of Fallen. Pakliže jste se s žánrem hardcore RPG zatím neseznámili, potěší vás jasná filozofie – žádné kompromisy, žádné překážky, jen čisté propojení hráče a krutého herního světa. Za úspěch se v této hře tvrdě platí a to dřinou potem a slzami.

Navzdory tomu, že jste majitelem mohutného exo-skeletonu, se spoustou možností vyladění a několika násobnou silou, tak při procházení lokací společnosti CREO, se cítíte nebývale křehce a zranitelně. I ten nejslabší nepřítel vás může potrápit a to prakticky kdykoliv během hry. Na samotném počátku vaší cesty může jakýkoliv střet nést fatální následky. Vše je totiž o vašem přístupu k věci, vaší zbrklosti a kontrolované agresivitě. Zapomeňte na klasické máchání mečem a nabíhání do davu monster. Počítejte s tím, že neumřete jednou, ani dvakrát, počet vašich smrtí lze počítat na desítky, nacházíte-li se ve zvrácených představách vývojářů poprvé, tak možná i na stovky.

Největší inovací je systém boje, který umožňuje hráčům cílit a napadat určité části těla nepřátel. Při útoku na nechráněnou část nepřítel padne rychleji, pokud ale budete vytrvale boj směřovat na chráněnou část je možné, že brnění odpadne a budete jej moci sami použít. RPG Prvky jsou velmi obsáhlé, od sběru šrotu po vylepšování jádra energie svého exo-skeletonu. Není problém si vylepšit vše, co naleznete nebo sestavíte a tak držet krok s nepřáteli.

Hra také klade důraz na průzkum, když se vydáte na cestu, která vypadá, že vede, mimo váš cíl brzy narazíte na skrytou kořist anebo zkratku do vašeho úkrytu. Nebude chybět řada NCP, s nimiž budete spolupracovat. Úkryty, kde se můžete léčit, skládat a vylepšovat předměty nebo svůj oblek. Ocenil jsem i možnost si šrot uložit v základně na později, abyste jej neztratili, když zemřete.

PŘIŠEL JSEM SI HRÁT S KAMENÍM

Atmosféra ve hře je výborná od příjezdu vlakem do společnosti CREO až po zničené trosky ve kterých se snažíte přežít. Všude vás doprovází billboardy a stále si říkáte, co se tu sakra stalo. V kombinaci s výborným designem levelů, jako podzemní části bez světla anebo ukryté chodbičky budete obdivovat práci vývojářů.

Co se týče grafické stránky, tak sice nedosahuje kvalit nyní vydávaných titulů, ale hráče rozhodně neurazí. Nepochybně mě, ale okouzlila zvuková stránka hry, při soubojích slyšíte, jak se rozeznívá zvuk těžkého železa po opuštěných halách. V úkrytech hraje hudba na uklidnění nervu ze zmařeného souboje a vše krásně do sebe zapadá jako kousek skládanky.

ZÁBAVA ZARUČENA

Pokud máte rádi hardcore RPG nebojte se vyměnit ostří stříbrného meče za titanovou vibrační řezačku. Pekelné bytosti za obrovské roboty s raketomety. I přes to, že jsem od hry očekával více inovativního přístupu, jsem rád, za to jak se ke hře vývojáři postavily. Pokud vám chyběl ten pocit, když jdete na bosse po páté s pocitem, že už víte jak na něj! The Surge je přesně hra, kterou si máte v tuto chvíli pouštět.

7

The Surge je výborné Hardcore RPG, které rozhodně není pro každého. Budete umírat a to hodně. Hra bude zkoušet vaší vytrvalost a trpělivost. Ti, kteří touto zkouškou úspěšně projdou, budou odměněni opravdu jedinečným herním zážitkem v netradičním prostředí.
  • BaRReLL

Že by? Konečně něco, co nevypadá jakoby to vypadlo z bookletu béčkového death metalového alba (nic proti metalu). Tohle možná i vyzkouší ruka má, artritická. A když se předtím i pořádně rumově posilním, třeba se i pobavím.

• paprika

Recenzi jsem nečetl, ale 7? Co je to za kravina? Hru jsem dohrál 2x po sobě a je to dokonalost. Takoví Lordsové v budoucnosti. Hrál jsem na PC

• paprika

Už jsem četl recenzi a nechápu to hodnocení. Nejsem příznivcem devítek za nic, jak je obvyklé v poslední době, ale Surge opravdu nemá moc chyb. Vlastně mě nenapadá jediná… Možná to na Xboxu nejede plynule, to bych chápal

10. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: WWE 2K19

Klidně si myslete, že jde o cirkusovou atrakci lokálního charakteru. Svým způsobem budete mít pravdu. Bez obav to považujte za lacinou show, při níž si pár svalovců odře lokty a vnadné návštěvnice fitnessu zlomí nehet. Však i to se stává. Nic z toho ale nezmění skutečnost, že wrestling je profesionální sport, který se, za desítky let existence, rozrostl do obrovského byznysu. Z něho navíc tu a tam vzejde hvězda, jejíž záře zasvítí...

»
03. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Amnesia: Collection

Když už nevíte kudy, na moment se zastavte. Nepříliš chytré moudro by se dalo tento rok aplikovat na hororový žánr, který, řekněme si to upřímně, není dvakrát štědrý. Jako by žánr zastavil na dálničním odpočívadle, aby si naplnil bachor a mohl znova hráče polévat studeným potem. Menší počet novinek využívají Frictional Games, které vydaly pro Xbox kolekci hororů Amnesia. No konečně, dodávám s uštěpačným úsměvem.

»
02. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: FIFA 19

Každoroční souboj sportovních her s recenzenty opět vypukl a další na řadě, kdo se nás pokusí přesvědčit o kvalitách svojí hry, jsou ostřílení borci z EA Sports. Jejich série FIFA prodává milióny kusů ročně, snaží se sem tam v konceptu i něco změnit a ani aktuální ročník FIFA 19 na tom nebude jinak. Zároveň se nabízí otázka, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí od Konami a celá řada z vás by jistě ráda také...

»
01. 10. 2018 • tonyskate7

RECENZE: Assassin’s Creed Odyssey

Po zasloužené přestávce se série Assassin’s Creed vrátila s dílem Origins, který přinesl jakýsi restart značky, ačkoliv řada původních mechanismů zůstala zachována. Přesto se jednalo o výbornou akci, které hodně pomohlo zasazení do dlouho žádaného Egypta. A jak se říká, železo se má kout, dokud je žhavé a tak nám Ubisoft i letos servíruje nový díl asasínské ságy. Řecký Odyssey se drží osvědčené receptury z Origins, ale přesto přináší dostatek novinek, aby...

»
25. 09. 2018 • DandyCZE32

RECENZE Forza Horizon 4

Mlha pomalu stoupá, sešlapuji plyn a v plné rychlosti vyrážím. Právě startuje recenze očekávané konzolové exkluzivity pro Xbox One, a to závodní hry Forza Horizon 4.

»
23. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Wenjia

Za porostem hustým, že by se dal kácet, jsou zbytky dávných památek. Nežije v nich zlý obr, ba ani zakletá princezna. Jsou pomyslnou hranicí příbytku bílého tvora, jehož dobré srdce čeká chrabrá budoucnost. Lesnaté království je totiž posledním útočištěm, kde ještě nepáchá ničivé škody zlá síla. Už tušíte? Ale žádný Falko, tohle přeci není Nekonečný příběh. Také ne, Křemílek s Vochomůrkou mají jinou směrovačku. Že by tedy Ori? Řekněme, že to už...

»
22. 09. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K19

Sportovní nadšenci mají po herní stránce rozhodně z čeho vybírat a záleží jenom na preferencích každého hráče, jaký sport nebo sporty má rád. Výhodou virtuálního sportování je fakt, že člověk může i nadále pěstovat pivní břich a nemusí se bát, že by dělal nějaké pohyby či akce, díky nimž by o něj přišel. Navíc se za sportem může vydat za jakéhokoli venkovního počasí a samotné pořízení her vyjde ve výsledku levněji,...

»
20. 09. 2018 • tonyskate1

RECENZE: My Brother Rabbit

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

»