RECENZE: The Surge

Autor: wellkeybig Publikováno: 16.5.2017, 9:13

Publikováno: 16.5.2017, 9:13

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Být fanouškem Hardcore RPG je v dnešní době těžké, po dohrání Dark Souls a Lords of Fallen na jedno dlouhé zívnutí, toho moc nezbývá. Všechny RPG jsou moc uzavřené a jednoduché. Pokud pociťujete tyto příznaky, zbystřete u nového titulu The Surge.

Jestli nejste fanoušek hardcore žánru, připravte se na vypadávání vlasů, třes rukou, vztek a později pláč z důvodu rozdrceného ega. Po dlouhé době dorazil na Xbox One titul, který otestuje vaší trpělivost a schopnost naslouchat světu kolem vás. Připravte se na strašnou budoucnost, která se vám bude líbit.

FUTURISTICKÝ DARK SOULS JE ZNÁMKOU PUNKU?

Být jednou z nejobtíženější hrou, na Xbox One není v dnešní době až tak těžké. Drtivá většina vývojářů připravuje hry pro potřeby mainstreamové společnosti. Kupodivu není řeč o sérii Dark Souls, ale o nové hře od Německých vývojářů Deck13 Interactive, kteří mají za sebou skvělé Lords of the Fallen. Vývojáři se zbavily temných hradů a pekelných stvoření a přenesly se k futuristickým robotům. The Surge nám ukazuje dystopickou budoucnost, i když v průměrné grafice tak s úžasnou hratelností a chytlavým bojovým systémem, který neodpouští chybičky.

Při hraní si všimnete vypůjčených mechanizmů od vývojářů z From Software. Po zemření se musíte vrátit pro levitující šrot – podobně jako pro duše. Souboje jsou pekelně tuhé a každý úder musíte provádět s rozmyšlením – rozhodně se nevrhat na skupinu nepřátel s myšlenkou „dohraju to jako Diablo“. I přes to, že se na první pohled jedná o futuristický klon Dark Souls, tak je hra zatraceně dobrá.

KDO NEPODPOŘIL STRANU ZELENÝCH?

The Surge se odehrává v blízké budoucnosti, ve které se řeší problém vytěžení světových zdrojů a selhávání ekonomiky. Řeší se globální oteplování a další problémy životního prostředí. Naše planeta je natolik zničená, že se zdá být na sklonku svého života. Společnost CREO pracuje na tom, aby se na Zemi vůbec dalo přežít, a snaží se vyřešit většinu světových problémů. Hlavní hrdina Warren, má dost štěstí (nebo možná smůly), aby byl ve společnosti CREO zaměstnaný jako dělník v exo-skeletonu díky kterému se zdá být znovu šťastným.

Společnosti CREO se bohužel, nedaří a stane se něco hrozného. Warren bude muset přežít v útrobách zničeného zařízení a bojovat s hordou zombiefikovaných dělníků a robotů. Díky exo-skeletonu se na první pohled zdá, že by to nemuselo být až tak těžké, ale po prvních minutách se přesvědčíte o opaku. Vývojáři si dali záležet na vyobrazení ponurého portrétu budoucnosti, kdy rozvoj technologie ve vztahu ke společnosti a životnímu prostředí vedl k úpadku. Korporátnost, zničení životního prostředí, zneužití technologie jsou témata, které v příběhu se zajímavým zvratem hrají klíčovou roli. The Surge nebudete, ale obdivovat kvůli příběhu, ale hlavně protože se výborně hraje.

DO NEKONEČNA A JEŠTĚ DÁL

Po spuštění hry okamžitě začnete vidět mechaniky z Dark Souls a Lords of Fallen. Pakliže jste se s žánrem hardcore RPG zatím neseznámili, potěší vás jasná filozofie – žádné kompromisy, žádné překážky, jen čisté propojení hráče a krutého herního světa. Za úspěch se v této hře tvrdě platí a to dřinou potem a slzami.

Navzdory tomu, že jste majitelem mohutného exo-skeletonu, se spoustou možností vyladění a několika násobnou silou, tak při procházení lokací společnosti CREO, se cítíte nebývale křehce a zranitelně. I ten nejslabší nepřítel vás může potrápit a to prakticky kdykoliv během hry. Na samotném počátku vaší cesty může jakýkoliv střet nést fatální následky. Vše je totiž o vašem přístupu k věci, vaší zbrklosti a kontrolované agresivitě. Zapomeňte na klasické máchání mečem a nabíhání do davu monster. Počítejte s tím, že neumřete jednou, ani dvakrát, počet vašich smrtí lze počítat na desítky, nacházíte-li se ve zvrácených představách vývojářů poprvé, tak možná i na stovky.

Největší inovací je systém boje, který umožňuje hráčům cílit a napadat určité části těla nepřátel. Při útoku na nechráněnou část nepřítel padne rychleji, pokud ale budete vytrvale boj směřovat na chráněnou část je možné, že brnění odpadne a budete jej moci sami použít. RPG Prvky jsou velmi obsáhlé, od sběru šrotu po vylepšování jádra energie svého exo-skeletonu. Není problém si vylepšit vše, co naleznete nebo sestavíte a tak držet krok s nepřáteli.

Hra také klade důraz na průzkum, když se vydáte na cestu, která vypadá, že vede, mimo váš cíl brzy narazíte na skrytou kořist anebo zkratku do vašeho úkrytu. Nebude chybět řada NCP, s nimiž budete spolupracovat. Úkryty, kde se můžete léčit, skládat a vylepšovat předměty nebo svůj oblek. Ocenil jsem i možnost si šrot uložit v základně na později, abyste jej neztratili, když zemřete.

PŘIŠEL JSEM SI HRÁT S KAMENÍM

Atmosféra ve hře je výborná od příjezdu vlakem do společnosti CREO až po zničené trosky ve kterých se snažíte přežít. Všude vás doprovází billboardy a stále si říkáte, co se tu sakra stalo. V kombinaci s výborným designem levelů, jako podzemní části bez světla anebo ukryté chodbičky budete obdivovat práci vývojářů.

Co se týče grafické stránky, tak sice nedosahuje kvalit nyní vydávaných titulů, ale hráče rozhodně neurazí. Nepochybně mě, ale okouzlila zvuková stránka hry, při soubojích slyšíte, jak se rozeznívá zvuk těžkého železa po opuštěných halách. V úkrytech hraje hudba na uklidnění nervu ze zmařeného souboje a vše krásně do sebe zapadá jako kousek skládanky.

ZÁBAVA ZARUČENA

Pokud máte rádi hardcore RPG nebojte se vyměnit ostří stříbrného meče za titanovou vibrační řezačku. Pekelné bytosti za obrovské roboty s raketomety. I přes to, že jsem od hry očekával více inovativního přístupu, jsem rád, za to jak se ke hře vývojáři postavily. Pokud vám chyběl ten pocit, když jdete na bosse po páté s pocitem, že už víte jak na něj! The Surge je přesně hra, kterou si máte v tuto chvíli pouštět.

7

The Surge je výborné Hardcore RPG, které rozhodně není pro každého. Budete umírat a to hodně. Hra bude zkoušet vaší vytrvalost a trpělivost. Ti, kteří touto zkouškou úspěšně projdou, budou odměněni opravdu jedinečným herním zážitkem v netradičním prostředí.
  • BaRReLL

Že by? Konečně něco, co nevypadá jakoby to vypadlo z bookletu béčkového death metalového alba (nic proti metalu). Tohle možná i vyzkouší ruka má, artritická. A když se předtím i pořádně rumově posilním, třeba se i pobavím.

• paprika

Recenzi jsem nečetl, ale 7? Co je to za kravina? Hru jsem dohrál 2x po sobě a je to dokonalost. Takoví Lordsové v budoucnosti. Hrál jsem na PC

• paprika

Už jsem četl recenzi a nechápu to hodnocení. Nejsem příznivcem devítek za nic, jak je obvyklé v poslední době, ale Surge opravdu nemá moc chyb. Vlastně mě nenapadá jediná… Možná to na Xboxu nejede plynule, to bych chápal

12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»