RECENZE: The Walking Dead – Epizoda 1

Autor: tonyskate Publikováno: 28.4.2012, 9:19

Publikováno: 28.4.2012, 9:19

Je autorem 3865 článků

Telltale Games nás již roky příjemně překvapují jejich dobrodružnými hrami, ať už to byl Sam & Max, Wallace & Gromit či některé z dalších úspěšných sérii. Nyní po dlouhé době příprav vydali první epizodu jejich nové série The Walking Dead, kterou nejspíše znáte z populární televizní show, ovšem stejně jako show, tak i tato hra vychází z komiksu a nabízí zcela nové, zajímavé dobrodružství.

The Walking Dead je epizodická akční dobrodružná hra, kde narazíte na spoustu zombií, ale také přeživších a čeká na vás poutavá zápletka se spoustou důležitých rozhodnutí. Prvně vás ale seznámíme se systémem vydávání, kdy první epizoda hry s názvem A New Day je již k mání za 400MS bodů a ostatní čtyři epizody vyjdou postupně každý měsíc za stejnou cenu jako stažitelné balíčky. Nejspíše to byla pro Telltale a Microsoft nejschůdnější cesta a alespoň si tak můžeme epizody kupovat za příjemnou cenu.

Avšak zpět ke hře, podobně jako v komiksu či seriálu, tak i zde ve hře je partička přeživších, kteří se snaží odolat náporu zombií a jsou odříznutí od vnějšího světa a jen doufají, že přijde pomoc. Vy jste jedním z těchto přeživších. Hrajete jako jistý Lee Everett, odsouzený zločinec, kterému je za jistých okolností dána druhá šance, ovšem na život ve světě, který je zdevastován a obklíčen nemrtvými. Hned ze začátku hry narazíte na malou holčičku jménem Clementine, která již dlouho čeká na své rodiče, kteří se ale již dlouho nevrací a tak se jí Lee ujme a bude vás provázet při tomto napínavém dobrodružství. Postupem času se potkáte s dalšími přeživšími a budete spolu odolávat nemrtvým, což už jako takové není úplná idylka, ale řekněme, že někteří lidé nemusí být na základě vašich rozhodnutí zrovna přátelští.

A právě rozhodnutí či zvolené odpovědi, hrají v určitých situacích docela velkou roli, kdy v obou případech máte pouze krátký čas na rozmyšlení a konečné rozhodnutí. V takových chvílích vás hra vždy upozorní, že daná osoba si o vás něco pomyslí, či jestli vám věří nebo že prokážete loajalitu a spousta dalších věcí, které ovlivní osud váš a ostatních postav, kdy zároveň musíme kolikrát i někomu odporovat.

Rozhodnutí v konverzacích sice nemusí být tak krizová, protože následky hned nepocítíte a projeví se třeba až později. Ovšem není tomu tak u krizových situací, kdy se musíte například velmi rychle rozhodnout, koho zachránit. Hned v první epizodě se s tímto problémem setkáte minimálně dvakrát a následky se s vámi neponesou jen do konce epizody, ale až do konce hry a skrze všechny epizody. Právě tento prvek je fantastickou vlastností celé série a vy sami tak ovlivníte, s jakými postavami se uvidíte v dalších epizodách či jestli to některé vůbec dotáhnou až do konce. Podobně si tak určíte, kdo vás bude mít rád či vás bude nesnášet a tak vám v jistých situacích pomůže nebo se na vás vybodne. Ovšem vše je naplánováno tak, abyste vždy mohli pokračovat, a nemusíte se tak bát, že byste se kvůli špatnému rozhodnutí museli vracet.

Hra vám navíc ještě před zahájením hry umožnuje hrát z celkem tří pozic, takže si můžete před vydáním další epizody vždy rozjet několik her, v každé učinit různá rozhodnutí a poté s odlišnými následky pokračovat ve vašem dobrodružství skrze zbývající epizody. Na konci každé epizody je vám také ukázáno, co se bude dít dál a to samozřejmě již s následky, které si dále ponesete, ať už jsou pozitivní či negativní.

Co se týče ovládání hry, tak to je vymyšleno velmi šikovně a myslíme si, že je i pohodlnější, než na počítačích. Levou páčkou chodíte s vaším hrdinou a pravá páčka pak slouží k pohybu kurzoru, kdy tlačítky případně zvolíte dostupnou akci, ať už se jedná o konverzaci, použití předmětů či jen prohlédnutí nějaké položky. Barevnými tlačítky také volíte možnosti v konverzacích. Hru také doprovází akčnější scény, kdy se třeba plížíte okolo zombií a postupně je likvidujete.

Z obrázků či videí můžete vidět, že se vývojáři rozhodli pro komiksové vizuální zpracování, které hře skvěle pasuje a nenarazíte tak na příliš strašlivé zombie, ovšem atmosféra hry je skvělá. Vše také podporují kvalitní zvuky a špičkové namluvení všech postav.

9

The Walking Dead nás první epizodou ohromil a příjemně překvapil. Už teď se nemůžeme dočkat pokračování, které se objeví přibližně za měsíc a my tak musíme čekat, jak se bude příběh dále vyvíjet a jak to dopadne s ostatními postavami. Hra je navíc zpracována na výbornou, má bezvadnou atmosféru a skvěle se hraje. Ať už jste nebo nejste fanoušci série, rozhodně The Walking Dead od Telltale Games alespoň zkuste!

»

»

»