RECENZE: The Walking Dead – Epizoda 1

Autor: tonyskate Publikováno: 28.4.2012, 9:19

Publikováno: 28.4.2012, 9:19

Je autorem 4006 článků

Telltale Games nás již roky příjemně překvapují jejich dobrodružnými hrami, ať už to byl Sam & Max, Wallace & Gromit či některé z dalších úspěšných sérii. Nyní po dlouhé době příprav vydali první epizodu jejich nové série The Walking Dead, kterou nejspíše znáte z populární televizní show, ovšem stejně jako show, tak i tato hra vychází z komiksu a nabízí zcela nové, zajímavé dobrodružství.

The Walking Dead je epizodická akční dobrodružná hra, kde narazíte na spoustu zombií, ale také přeživších a čeká na vás poutavá zápletka se spoustou důležitých rozhodnutí. Prvně vás ale seznámíme se systémem vydávání, kdy první epizoda hry s názvem A New Day je již k mání za 400MS bodů a ostatní čtyři epizody vyjdou postupně každý měsíc za stejnou cenu jako stažitelné balíčky. Nejspíše to byla pro Telltale a Microsoft nejschůdnější cesta a alespoň si tak můžeme epizody kupovat za příjemnou cenu.

Avšak zpět ke hře, podobně jako v komiksu či seriálu, tak i zde ve hře je partička přeživších, kteří se snaží odolat náporu zombií a jsou odříznutí od vnějšího světa a jen doufají, že přijde pomoc. Vy jste jedním z těchto přeživších. Hrajete jako jistý Lee Everett, odsouzený zločinec, kterému je za jistých okolností dána druhá šance, ovšem na život ve světě, který je zdevastován a obklíčen nemrtvými. Hned ze začátku hry narazíte na malou holčičku jménem Clementine, která již dlouho čeká na své rodiče, kteří se ale již dlouho nevrací a tak se jí Lee ujme a bude vás provázet při tomto napínavém dobrodružství. Postupem času se potkáte s dalšími přeživšími a budete spolu odolávat nemrtvým, což už jako takové není úplná idylka, ale řekněme, že někteří lidé nemusí být na základě vašich rozhodnutí zrovna přátelští.

A právě rozhodnutí či zvolené odpovědi, hrají v určitých situacích docela velkou roli, kdy v obou případech máte pouze krátký čas na rozmyšlení a konečné rozhodnutí. V takových chvílích vás hra vždy upozorní, že daná osoba si o vás něco pomyslí, či jestli vám věří nebo že prokážete loajalitu a spousta dalších věcí, které ovlivní osud váš a ostatních postav, kdy zároveň musíme kolikrát i někomu odporovat.

Rozhodnutí v konverzacích sice nemusí být tak krizová, protože následky hned nepocítíte a projeví se třeba až později. Ovšem není tomu tak u krizových situací, kdy se musíte například velmi rychle rozhodnout, koho zachránit. Hned v první epizodě se s tímto problémem setkáte minimálně dvakrát a následky se s vámi neponesou jen do konce epizody, ale až do konce hry a skrze všechny epizody. Právě tento prvek je fantastickou vlastností celé série a vy sami tak ovlivníte, s jakými postavami se uvidíte v dalších epizodách či jestli to některé vůbec dotáhnou až do konce. Podobně si tak určíte, kdo vás bude mít rád či vás bude nesnášet a tak vám v jistých situacích pomůže nebo se na vás vybodne. Ovšem vše je naplánováno tak, abyste vždy mohli pokračovat, a nemusíte se tak bát, že byste se kvůli špatnému rozhodnutí museli vracet.

Hra vám navíc ještě před zahájením hry umožnuje hrát z celkem tří pozic, takže si můžete před vydáním další epizody vždy rozjet několik her, v každé učinit různá rozhodnutí a poté s odlišnými následky pokračovat ve vašem dobrodružství skrze zbývající epizody. Na konci každé epizody je vám také ukázáno, co se bude dít dál a to samozřejmě již s následky, které si dále ponesete, ať už jsou pozitivní či negativní.

Co se týče ovládání hry, tak to je vymyšleno velmi šikovně a myslíme si, že je i pohodlnější, než na počítačích. Levou páčkou chodíte s vaším hrdinou a pravá páčka pak slouží k pohybu kurzoru, kdy tlačítky případně zvolíte dostupnou akci, ať už se jedná o konverzaci, použití předmětů či jen prohlédnutí nějaké položky. Barevnými tlačítky také volíte možnosti v konverzacích. Hru také doprovází akčnější scény, kdy se třeba plížíte okolo zombií a postupně je likvidujete.

Z obrázků či videí můžete vidět, že se vývojáři rozhodli pro komiksové vizuální zpracování, které hře skvěle pasuje a nenarazíte tak na příliš strašlivé zombie, ovšem atmosféra hry je skvělá. Vše také podporují kvalitní zvuky a špičkové namluvení všech postav.

9

The Walking Dead nás první epizodou ohromil a příjemně překvapil. Už teď se nemůžeme dočkat pokračování, které se objeví přibližně za měsíc a my tak musíme čekat, jak se bude příběh dále vyvíjet a jak to dopadne s ostatními postavami. Hra je navíc zpracována na výbornou, má bezvadnou atmosféru a skvěle se hraje. Ať už jste nebo nejste fanoušci série, rozhodně The Walking Dead od Telltale Games alespoň zkuste!
20. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Stranded Sails: Explorers of the Cursed Islands

Přijměte pozvání od studia Lemonbomb, které z přístavu kočíruje průzkumnou loď. Kocábku se sympatickou posádkou. A samozřejmě také s vámi, co by potomkem kapitána a vrchním důstojníkem. Jen se příliš nenechte unést modravou dálí. Počasí nemá chuť řídit se předpovědí a brzy nabídne zamračenou tvář. Takovou, po jejímž pohledu končí plachetnice roztříštěná o skaliska ostrovů. A jak jste skončili vy? Váš otec? A vaše posádka? To už vám poví malinký titul Stranded...

»
14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»