RECENZE: Thimbleweed Park

Publikováno: 10.4.2017, 8:38

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Mladý muž dorazil domu a místo obrácení kazety ve svém walkmanu, nebo vydání se do videopůjčovny pro nové VHSky, vyrazí ke svému počítači a vyndá si ze svého batohu pouze 4 diskety s novou hrou Monkey Island. Po proklikání se v klasickém modrém DOSu konečně vidí blýskající se logo LucasFilm Game a hřeje ho radost při vzpomínkách na Indiana Jonese a Maniac Mansion. Přesouvá se už k výborně vypadajícímu ostrovu v hlubokém Karibiku a je rád, že žije na počátku 90tých let…

Legendy vytvářející legendární věci i dnes

Retro point-and-click adventura Thimbleweed Park dorazila na Xbox One po více než dvou letech pobývání na Kickstarteru. Známé duo ex studia LucasFilm Games Ron Gilbert a Gary Winnick, které se podílelo na hrách jako Maniac Mansion (1987) nebo The Secret of Monkey Island (1990), chtějí s fanoušky adventur zavzpomínat na „staré dobré časy“.

Právě vývojáři z LucasFilm Games, na přelomu osmdesátých a devadesátých let ukázali, kudy se budou ubírat cesty adventury příštích desítek let, a pravidla žánru definovali několika skvostnými hrami. Gilbert s Winnickem, nalezly tenkou hranici mezi nostalgií a moderního vnímání her. Nebojte se tedy vyřešit chytré hádanky a odhalit temné tajemství městečka Thimbleweed Park.

ThimbleweedPark-Ray-InsideDiner

Město plné veselých bláznů

Píše se rok 1987 a příběh začíná vraždou v městečku Thimbleweed Park. Dva FBI detektivové Antonio Reyes a Angela Ray mají za úkol vyřešit vraždu a dohledat vraha. Cesta k vrahovi začne odkrývat temné tajemství týkající se historie obyvatel a pomalu si začínají uvědomovat, že v městečku jako je Thimbleweed park, je mrtvola ten nejmenší problém.

I přes to, že si hra drží téma psychologického thrilleru, můžete se těšit na skvělý humor a jasné pomrkávání na nostalgickou notu. Městečko je plné veselých bláznů, jako je šerif-a-reno s koronerem-a-who. Hře se skvěle daří bořit čtvrtou stěnu a přímo oslovuje hráče. V jednu chvíli je zapotřebí si najít vodítko v Kickstarter teaser videu. Dohrání příběhu mi zabralo přes 15hodin herního času a nelituji jediného okamžiku, který jsem nad hrou strávil. Výborně napsané dialogy a atmosféra mě od hry nechtěla pustit. Příběh skvěle obohacuje i nutnost ovládat 5 skvěle napsaných postav, které musí mezi sebou spolupracovat, aby dorazily ke svému cíli podobně jako v Maniac Mansion.

Ovládat budete FBI agentku Rayovou, která vás obohatí vždy o nějakou zatrpklou poznámkou. Nadšeného nováčka u FBI Antonio Reyese. Delores, která je zručná v informačních technologií a chce dělat advetury u MlucasFilm studia (pomrknutí). Ducha F. Edmunda a skvělého Ransoma *beep* klauna, který se mi díky skvěle napsaným dialogům a jeho vyobrazení s nafouklým balónkem, kterého nenávidí celé město, zaryl do paměti nejvíce.

Co je tohle za pixel? Jo, aha smítko prachu

Grafická stránka Thimbleweed Parku dokáže skvěle hrát na kouzlo éry počátků point and cilck advetur. Gary Winnick nakreslil celou hru ve stejném pixelovém stylu. Podobně jako by to dělal v roce 1987 a tak scenérie mají artový styl, který „nestárne“. Krásná retro grafika s výbornými animacemi doplňuje úžasný dabing. O hudbu, která doprovází celou hru, se postaral Steve Kirk. Rukopis autora můžete zaznamenat ve hrách jako je Star Wars: The Old Republic nebo Voodoo Vince. Hra je díky pixelovému stylu velmi přehledná a příjemná na pohled.

ThimbleweedPark-Ransome-Crying

[GIVE] recenze [TO] xboxweb.cz

Přiznám se, že při pomyšlení na adventuru se mi jako první nevybaví XBOX ONE a myslím si, že ani vývojářům ne i přes to, že se na Xboxu dá lehce vyhnout pixel huntingu, občas se člověk cítí sklíčeněji než by musel. Bohužel, je tomu tak díky retro inventáři a panelu příkazů. Pro všechny fanoušky adventurního žánru nebude novinkou panel s příkazy, jako je otevřít, zavřít, dát, vzít, atd… Panelem zadáváte pokyny své postavě, kterou zrovna ovládáte. Ovládání bude hračkou i pro začátečníka, díky nabízené rychlé volbě dvou příkazů. Bohužel se často stává, že chcete udělat zrovna něco jiného, než vám hra intuitivně nabídne a tak musíte zdlouhavě přepnout v panelu. Ovládání je nejspíše takovou menší daní za jinak skvělý retro zážitek.

Thimbleweed Park je hra, která na vás nijak netlačí, a hádanky můžete řešit svým vlastním tempem. Dokonce si na počátku hry můžete zvolit obtížnost pro začátečníky (casual) a pokročilé (hard) hráče adventur. Hra vám odpouští některé hádanky anebo naopak. Doporučuji začít hrát na obtížnost hard, i když se častěji zaseknete, budete mít lepší pocit z vyřešených hádanek.

Hra bohužel nemá českou lokalizaci a tak je zapotřebí pokročilá angličtina. Co vás, ale jistě v položce nastavení zaujme je možnost, jakým způsobem bude role papíru na záchodech dostupná POD nebo NAD rolí papíru. Za mě se jedná o zatím nejlepší možnost nastavení v roce 2017! To, co se v první chvíli zdálo jako vtip, jsem na opuštěném záchodku v QUICKIE PAL vyzkoušel a nevěřil jsem svým očím, ono to funguje!

ThimbleweedPark-Agents-Body

Legendární hra, která není pro každého

Závěrem bych chtěl říci, že i přes mou celkově pozitivní recenzi si uvědomuji, že Thimbleweed Park je hra, která je hlavně pro fanoušky práce Rona Gilberta a všech co milují adventury. Skvělý příběh, úžasné postavy a z nostalgie utkaná hra určitě stojí za to jí hrát a prožít si nenahraditelný zážitek. Vývojáři dokonce chtějí využít i služby Play Anywhere, hned jak se hra dostane na Windows Store. A tak si hru budete moci zahrát jak na XBOX ONE tak na PC.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Thimbleweed Park je hrou od legendárních vývojářů Rona Gilberta a Garyho Winnicka. Využívá skvělou retro grafiku, která „nestárne“ a využívá příběhu s tématem psychologického thrilleru s chytrým humorem. Pro všechny co mají rádi klasické point and click adventury, by měli už teď hrát a vyřešit všechny chytré hádanky a odhalit temné tajemství městečka Thimbleweed Park. Takže jak by řekl Ransom *beep* Klaun „Kupte si tu *beep* hru!“
  • David Jurič

    Zajímavá hra, je fajn že děláte recenze i na takové menší hry jako takhle. Děkuji za recenzi :D.

22. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Prey: Mooncrash

Podle mnohých, to prej byla jedna z nejlepších her loňského roku a další skvělý milník studia Arkane. Jiní naopak tvrdí, že směsky všech možných titulů prej nehrají, protože originalita světem otáčí. A prej už to stejně nebylo ono, protože chyběl indián, obaly od ohnivé vody a emzáci balancující mezi genialitou a parodií. Prej se to jmenovalo Prey a podle tvůrců jedna zastávka u ní rozhodně nestačí. A víte co? Já souhlasím,...

»
21. 06. 2018 • DandyCZE2

Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký...

»
20. 06. 2018 • chaosteorycz8

Recenze: Jurassic World Evolution

Nemám rád dojení značek z mého dětství. Jednak mi kazí příjemné vzpomínky, kdy jsem byl ochotný pojít v noci žízní, jen abych náhodou nepotkal v kuchyni velociraptora a pak si myslím, že už se nikdy nemůžou vyrovnat originálu. Jsou ovšem série, a není jich příliš, u kterých jsem ochotný zalít vlastní hrdost do betonu a panáčkovat u kina jak ratlík. Stačí pár tónů od Johna Williamse, táhlý záběr na helikoptéru mířící na ostrov...

»
17. 06. 2018 • p.a.c.o4

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»