RECENZE: Thimbleweed Park

Publikováno: 10.4.2017, 8:38

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 113 článků

Mladý muž dorazil domu a místo obrácení kazety ve svém walkmanu, nebo vydání se do videopůjčovny pro nové VHSky, vyrazí ke svému počítači a vyndá si ze svého batohu pouze 4 diskety s novou hrou Monkey Island. Po proklikání se v klasickém modrém DOSu konečně vidí blýskající se logo LucasFilm Game a hřeje ho radost při vzpomínkách na Indiana Jonese a Maniac Mansion. Přesouvá se už k výborně vypadajícímu ostrovu v hlubokém Karibiku a je rád, že žije na počátku 90tých let…

Legendy vytvářející legendární věci i dnes

Retro point-and-click adventura Thimbleweed Park dorazila na Xbox One po více než dvou letech pobývání na Kickstarteru. Známé duo ex studia LucasFilm Games Ron Gilbert a Gary Winnick, které se podílelo na hrách jako Maniac Mansion (1987) nebo The Secret of Monkey Island (1990), chtějí s fanoušky adventur zavzpomínat na „staré dobré časy“.

Právě vývojáři z LucasFilm Games, na přelomu osmdesátých a devadesátých let ukázali, kudy se budou ubírat cesty adventury příštích desítek let, a pravidla žánru definovali několika skvostnými hrami. Gilbert s Winnickem, nalezly tenkou hranici mezi nostalgií a moderního vnímání her. Nebojte se tedy vyřešit chytré hádanky a odhalit temné tajemství městečka Thimbleweed Park.

ThimbleweedPark-Ray-InsideDiner

Město plné veselých bláznů

Píše se rok 1987 a příběh začíná vraždou v městečku Thimbleweed Park. Dva FBI detektivové Antonio Reyes a Angela Ray mají za úkol vyřešit vraždu a dohledat vraha. Cesta k vrahovi začne odkrývat temné tajemství týkající se historie obyvatel a pomalu si začínají uvědomovat, že v městečku jako je Thimbleweed park, je mrtvola ten nejmenší problém.

I přes to, že si hra drží téma psychologického thrilleru, můžete se těšit na skvělý humor a jasné pomrkávání na nostalgickou notu. Městečko je plné veselých bláznů, jako je šerif-a-reno s koronerem-a-who. Hře se skvěle daří bořit čtvrtou stěnu a přímo oslovuje hráče. V jednu chvíli je zapotřebí si najít vodítko v Kickstarter teaser videu. Dohrání příběhu mi zabralo přes 15hodin herního času a nelituji jediného okamžiku, který jsem nad hrou strávil. Výborně napsané dialogy a atmosféra mě od hry nechtěla pustit. Příběh skvěle obohacuje i nutnost ovládat 5 skvěle napsaných postav, které musí mezi sebou spolupracovat, aby dorazily ke svému cíli podobně jako v Maniac Mansion.

Ovládat budete FBI agentku Rayovou, která vás obohatí vždy o nějakou zatrpklou poznámkou. Nadšeného nováčka u FBI Antonio Reyese. Delores, která je zručná v informačních technologií a chce dělat advetury u MlucasFilm studia (pomrknutí). Ducha F. Edmunda a skvělého Ransoma *beep* klauna, který se mi díky skvěle napsaným dialogům a jeho vyobrazení s nafouklým balónkem, kterého nenávidí celé město, zaryl do paměti nejvíce.

Co je tohle za pixel? Jo, aha smítko prachu

Grafická stránka Thimbleweed Parku dokáže skvěle hrát na kouzlo éry počátků point and cilck advetur. Gary Winnick nakreslil celou hru ve stejném pixelovém stylu. Podobně jako by to dělal v roce 1987 a tak scenérie mají artový styl, který „nestárne“. Krásná retro grafika s výbornými animacemi doplňuje úžasný dabing. O hudbu, která doprovází celou hru, se postaral Steve Kirk. Rukopis autora můžete zaznamenat ve hrách jako je Star Wars: The Old Republic nebo Voodoo Vince. Hra je díky pixelovému stylu velmi přehledná a příjemná na pohled.

ThimbleweedPark-Ransome-Crying

[GIVE] recenze [TO] xboxweb.cz

Přiznám se, že při pomyšlení na adventuru se mi jako první nevybaví XBOX ONE a myslím si, že ani vývojářům ne i přes to, že se na Xboxu dá lehce vyhnout pixel huntingu, občas se člověk cítí sklíčeněji než by musel. Bohužel, je tomu tak díky retro inventáři a panelu příkazů. Pro všechny fanoušky adventurního žánru nebude novinkou panel s příkazy, jako je otevřít, zavřít, dát, vzít, atd… Panelem zadáváte pokyny své postavě, kterou zrovna ovládáte. Ovládání bude hračkou i pro začátečníka, díky nabízené rychlé volbě dvou příkazů. Bohužel se často stává, že chcete udělat zrovna něco jiného, než vám hra intuitivně nabídne a tak musíte zdlouhavě přepnout v panelu. Ovládání je nejspíše takovou menší daní za jinak skvělý retro zážitek.

Thimbleweed Park je hra, která na vás nijak netlačí, a hádanky můžete řešit svým vlastním tempem. Dokonce si na počátku hry můžete zvolit obtížnost pro začátečníky (casual) a pokročilé (hard) hráče adventur. Hra vám odpouští některé hádanky anebo naopak. Doporučuji začít hrát na obtížnost hard, i když se častěji zaseknete, budete mít lepší pocit z vyřešených hádanek.

Hra bohužel nemá českou lokalizaci a tak je zapotřebí pokročilá angličtina. Co vás, ale jistě v položce nastavení zaujme je možnost, jakým způsobem bude role papíru na záchodech dostupná POD nebo NAD rolí papíru. Za mě se jedná o zatím nejlepší možnost nastavení v roce 2017! To, co se v první chvíli zdálo jako vtip, jsem na opuštěném záchodku v QUICKIE PAL vyzkoušel a nevěřil jsem svým očím, ono to funguje!

ThimbleweedPark-Agents-Body

Legendární hra, která není pro každého

Závěrem bych chtěl říci, že i přes mou celkově pozitivní recenzi si uvědomuji, že Thimbleweed Park je hra, která je hlavně pro fanoušky práce Rona Gilberta a všech co milují adventury. Skvělý příběh, úžasné postavy a z nostalgie utkaná hra určitě stojí za to jí hrát a prožít si nenahraditelný zážitek. Vývojáři dokonce chtějí využít i služby Play Anywhere, hned jak se hra dostane na Windows Store. A tak si hru budete moci zahrát jak na XBOX ONE tak na PC.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Thimbleweed Park je hrou od legendárních vývojářů Rona Gilberta a Garyho Winnicka. Využívá skvělou retro grafiku, která „nestárne“ a využívá příběhu s tématem psychologického thrilleru s chytrým humorem. Pro všechny co mají rádi klasické point and click adventury, by měli už teď hrát a vyřešit všechny chytré hádanky a odhalit temné tajemství městečka Thimbleweed Park. Takže jak by řekl Ransom *beep* Klaun „Kupte si tu *beep* hru!“
  • David Jurič

    Zajímavá hra, je fajn že děláte recenze i na takové menší hry jako takhle. Děkuji za recenzi :D.

20. 08. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Observer

Stejně jako ostatní žánry, tak i horory se neustále vyvíjejí. Před osmdesáti lety stačilo na hlavu zakytovat hrnec, přidělat papírové šrouby a lidé se báli odejít z biografu, aby po cestě domů nepotkali Frankensteinovo monstrum. Přes maskované vrahy, poltergeisty, mýtické nestvůry, ďábly a jiná zla jsme se dostali až do dnešní fáze, kdy je módní nabalit na děsivou notu dalších 5 žánrů a přidat pořádnou dávku šílenství. Několikrát do roka nás...

»
16. 08. 2017 • wellkeybig0

RECENZE: Blackhole: Complete Edition

Co je České, to je hezké České videohry slaví úspěchy po celém světě. Tituly jako Mafia, Dex, Machinarium, nebo právě Blackhole hrají miliony hráčů. Bohužel není pravidlem, že každá česká hra si najde cestu do zahraničí a především k úspěchu. Blackhole: Complete Edition je, ale jedna z těch, co to dokázala a byla přijata velmi kladně po celém světě.

»
16. 08. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: The Long Dark

Techniky přežití se mohou hodit vždy, takže když je nějaká možnost se něco z nich naučit, určitě se neobracejte zády, ale snažte si zapamatovat, co se jenom dá. Nevíme dne ani hodiny, kdy do naší planety narazí asteroid, rozšíří se nákaza měnící lidi na nemrtvá monstra, nebo se prostě jenom prostřednictvím bankovek rozšíří nějaký smrtelný virus. Že jsou vám výše zmíněná témata povědomá? To by tedy měla, jelikož jsou to nejpopulárnější...

»
15. 08. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Agents of Mayhem

V pozici hráče jsem nikdy neholdoval hrám, které si předem nemůžu zaškatulkovat a u nichž se na základě propagace jen těžko určuje, co z nich vlastně vyleze. Ovšem jako recenzent si takové zajíce v pytli nadmíru užívám, protože se mi dostává vzácného privilegia, kdy se stávám prostředníkem mezi autory a potencionálními hráči. Třebaže si nedělám iluze, že by v době YouTube někdo kupoval novinku jen na základě jednoho názoru, často značně zaujaté osoby, alespoň...

»
06. 08. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Mr. Shifty

Tak schválně, kdo z vás, zatímco dává ostatním hráčům na frak ve všech těch Battlefieldech, Call of Duty a Gearsech, přemýšlí nad historií akčních her? No samozřejmě, že nikdo, protože na bloumání v paměti bude dost času, až dosáhneme staří sovětské ponorky, občas je ale návrat do časů dvourozměrné grafiky, jednoduché hratelnosti a pohledu shora vítaným zpestřením, a to zejména teď v létě, kdy se dav AAA her rozestoupí a my vidíme...

»
02. 08. 2017 • chaosteorycz4

Recenze: Super Cloudbuilt

Recenzentka: Kristine4Chaos Dnes už se můžeme maximálně dohadovat, jestli za rozšíření parkouru do her vděčíme perskému princi, svůdné Faith nebo neohroženému assassínovi Altairovi. Jednoduše tu je a pro mnohé tvůrce videoher se stal stěžejním prvkem jejich projektu, a to jak v klasické „umělecké“ formě, tak té futuristické, při níž si postava pomáhá exo-skeletem, jetpackem nebo obojím najednou. Do této kategorie patří i malá nezávislá hra Super Cloudbuilt, která ačkoli není příliš originální,...

»
18. 07. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: DeadCore

Skákání, postřeh, zručnost a rychlé rozhodování. Přesně tyhle dovednosti se dají trénovat nejen ve skutečném životě, ale stejně dobře i v rámci hraní. Prostě vezmete gamepad do ruky, k tomu nějakou těžkou hru a jedete. To pak nevíte, kde vám ruce s hlavou stojí a pokud jste výbušnější povahy, jako třeba já, mohou se sousedovic děti naučit celou řadu nových slov, pokud jsou tedy mladší. Jsou totiž hry, které vám zadarmo nic nedají...

»
17. 07. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: AereA

O recenzi se postarala redakční důvěrnice Kristine4Chaos Za devatero oblačnostmi a devatero bouřkovými mraky je vzdušný svět AereA, jehož existence stojí a padá s hudbou. Není nic, co by zde nebylo v moci notového zápisu, a tak nikoho nepřekvapí, že na správný chod dohlíží Velký Maestro Guido, který je zároveň mentorem studentů jeho školy. Ovšem plovoucí hudební ráj je stižen neštěstím, když někdo odcizí kouzelné hudební nástroje, které vytvářejí harmonii držící Aereu...

»