RECENZE: Thimbleweed Park

Publikováno: 10.4.2017, 8:38

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Mladý muž dorazil domu a místo obrácení kazety ve svém walkmanu, nebo vydání se do videopůjčovny pro nové VHSky, vyrazí ke svému počítači a vyndá si ze svého batohu pouze 4 diskety s novou hrou Monkey Island. Po proklikání se v klasickém modrém DOSu konečně vidí blýskající se logo LucasFilm Game a hřeje ho radost při vzpomínkách na Indiana Jonese a Maniac Mansion. Přesouvá se už k výborně vypadajícímu ostrovu v hlubokém Karibiku a je rád, že žije na počátku 90tých let…

Legendy vytvářející legendární věci i dnes

Retro point-and-click adventura Thimbleweed Park dorazila na Xbox One po více než dvou letech pobývání na Kickstarteru. Známé duo ex studia LucasFilm Games Ron Gilbert a Gary Winnick, které se podílelo na hrách jako Maniac Mansion (1987) nebo The Secret of Monkey Island (1990), chtějí s fanoušky adventur zavzpomínat na „staré dobré časy“.

Právě vývojáři z LucasFilm Games, na přelomu osmdesátých a devadesátých let ukázali, kudy se budou ubírat cesty adventury příštích desítek let, a pravidla žánru definovali několika skvostnými hrami. Gilbert s Winnickem, nalezly tenkou hranici mezi nostalgií a moderního vnímání her. Nebojte se tedy vyřešit chytré hádanky a odhalit temné tajemství městečka Thimbleweed Park.

ThimbleweedPark-Ray-InsideDiner

Město plné veselých bláznů

Píše se rok 1987 a příběh začíná vraždou v městečku Thimbleweed Park. Dva FBI detektivové Antonio Reyes a Angela Ray mají za úkol vyřešit vraždu a dohledat vraha. Cesta k vrahovi začne odkrývat temné tajemství týkající se historie obyvatel a pomalu si začínají uvědomovat, že v městečku jako je Thimbleweed park, je mrtvola ten nejmenší problém.

I přes to, že si hra drží téma psychologického thrilleru, můžete se těšit na skvělý humor a jasné pomrkávání na nostalgickou notu. Městečko je plné veselých bláznů, jako je šerif-a-reno s koronerem-a-who. Hře se skvěle daří bořit čtvrtou stěnu a přímo oslovuje hráče. V jednu chvíli je zapotřebí si najít vodítko v Kickstarter teaser videu. Dohrání příběhu mi zabralo přes 15hodin herního času a nelituji jediného okamžiku, který jsem nad hrou strávil. Výborně napsané dialogy a atmosféra mě od hry nechtěla pustit. Příběh skvěle obohacuje i nutnost ovládat 5 skvěle napsaných postav, které musí mezi sebou spolupracovat, aby dorazily ke svému cíli podobně jako v Maniac Mansion.

Ovládat budete FBI agentku Rayovou, která vás obohatí vždy o nějakou zatrpklou poznámkou. Nadšeného nováčka u FBI Antonio Reyese. Delores, která je zručná v informačních technologií a chce dělat advetury u MlucasFilm studia (pomrknutí). Ducha F. Edmunda a skvělého Ransoma *beep* klauna, který se mi díky skvěle napsaným dialogům a jeho vyobrazení s nafouklým balónkem, kterého nenávidí celé město, zaryl do paměti nejvíce.

Co je tohle za pixel? Jo, aha smítko prachu

Grafická stránka Thimbleweed Parku dokáže skvěle hrát na kouzlo éry počátků point and cilck advetur. Gary Winnick nakreslil celou hru ve stejném pixelovém stylu. Podobně jako by to dělal v roce 1987 a tak scenérie mají artový styl, který „nestárne“. Krásná retro grafika s výbornými animacemi doplňuje úžasný dabing. O hudbu, která doprovází celou hru, se postaral Steve Kirk. Rukopis autora můžete zaznamenat ve hrách jako je Star Wars: The Old Republic nebo Voodoo Vince. Hra je díky pixelovému stylu velmi přehledná a příjemná na pohled.

ThimbleweedPark-Ransome-Crying

[GIVE] recenze [TO] xboxweb.cz

Přiznám se, že při pomyšlení na adventuru se mi jako první nevybaví XBOX ONE a myslím si, že ani vývojářům ne i přes to, že se na Xboxu dá lehce vyhnout pixel huntingu, občas se člověk cítí sklíčeněji než by musel. Bohužel, je tomu tak díky retro inventáři a panelu příkazů. Pro všechny fanoušky adventurního žánru nebude novinkou panel s příkazy, jako je otevřít, zavřít, dát, vzít, atd… Panelem zadáváte pokyny své postavě, kterou zrovna ovládáte. Ovládání bude hračkou i pro začátečníka, díky nabízené rychlé volbě dvou příkazů. Bohužel se často stává, že chcete udělat zrovna něco jiného, než vám hra intuitivně nabídne a tak musíte zdlouhavě přepnout v panelu. Ovládání je nejspíše takovou menší daní za jinak skvělý retro zážitek.

Thimbleweed Park je hra, která na vás nijak netlačí, a hádanky můžete řešit svým vlastním tempem. Dokonce si na počátku hry můžete zvolit obtížnost pro začátečníky (casual) a pokročilé (hard) hráče adventur. Hra vám odpouští některé hádanky anebo naopak. Doporučuji začít hrát na obtížnost hard, i když se častěji zaseknete, budete mít lepší pocit z vyřešených hádanek.

Hra bohužel nemá českou lokalizaci a tak je zapotřebí pokročilá angličtina. Co vás, ale jistě v položce nastavení zaujme je možnost, jakým způsobem bude role papíru na záchodech dostupná POD nebo NAD rolí papíru. Za mě se jedná o zatím nejlepší možnost nastavení v roce 2017! To, co se v první chvíli zdálo jako vtip, jsem na opuštěném záchodku v QUICKIE PAL vyzkoušel a nevěřil jsem svým očím, ono to funguje!

ThimbleweedPark-Agents-Body

Legendární hra, která není pro každého

Závěrem bych chtěl říci, že i přes mou celkově pozitivní recenzi si uvědomuji, že Thimbleweed Park je hra, která je hlavně pro fanoušky práce Rona Gilberta a všech co milují adventury. Skvělý příběh, úžasné postavy a z nostalgie utkaná hra určitě stojí za to jí hrát a prožít si nenahraditelný zážitek. Vývojáři dokonce chtějí využít i služby Play Anywhere, hned jak se hra dostane na Windows Store. A tak si hru budete moci zahrát jak na XBOX ONE tak na PC.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Thimbleweed Park je hrou od legendárních vývojářů Rona Gilberta a Garyho Winnicka. Využívá skvělou retro grafiku, která „nestárne“ a využívá příběhu s tématem psychologického thrilleru s chytrým humorem. Pro všechny co mají rádi klasické point and click adventury, by měli už teď hrát a vyřešit všechny chytré hádanky a odhalit temné tajemství městečka Thimbleweed Park. Takže jak by řekl Ransom *beep* Klaun „Kupte si tu *beep* hru!“
  • David Jurič

    Zajímavá hra, je fajn že děláte recenze i na takové menší hry jako takhle. Děkuji za recenzi :D.

15. 04. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»
13. 04. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: Hellblade: Senua’s Sacrifice

Pamatujete Ryse: Son of Rome? Samozřejmě, že ano, však to byla jedna z prvních exkluzivních her pro Xbox One. Hráče po celém světě zasadila do křesel nebývalou grafikou, brutálními souboji a příběhem vpraveným do vlastní verze antického Říma. Naneštěstí je z těch pohodlných sedadel zase rychle zvedla, když už po pár minutách bylo jasné, že vyprávění a nekonečné mačkání nalajnovaných tlačítek doplní občasná chůze nebo přelezení překážky. Proč vůbec začínám recenzi úplně...

»
10. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Extinction

Když se řekne Iron Galaxy, jsou v obraze pravděpodobně jen hráči bojovky Killer Instinct. Studio se dvěma pobočkami a desetiletou historií, vlastních her příliš nemá. Není to ale proto, že by se flákalo, ale z důvodu, že se podílí na portech a působí jako technický poradce velkým vývojářům. Díky tomu mají jeho zaměstnanci ruce v prvním Destiny, v Arkham sérii Batmana nebo v titulu 7 Days to Die. Teď mají američtí tvůrci šanci vstoupit do...

»
05. 04. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení...

»
04. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2 – Legendary Edition

Pokračování Injustice: Gods Among Us nebylo ani zdaleka jedinou bojovou hrou loňského roku. I když nepřímo, muselo svést boj se sedmým Tekkenem a také s Marvelem, který se postavil opět po letech Capcomu. Přesto vyšlo z bojů nejlépe, a to nejen v mém osobním hodnocení, ale taktéž v recenzích napříč celým světem. Teď se hrdinové z DC Comics vrátili v Legendární edici, do které nabalili veškerý dodatečný obsah a přidali pár bonusů navíc. Pokud si...

»
01. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: MX vs ATV: All Out

Leckteří vývojáři by mohli vyprávět, jak obtížné je udržovat svěží sérii, která vychází s určitou pravidelností. Rainbow Studios to mají pravda trochu jednodušší, protože u MX vs ATV je nesvazují licence oficiálních podniků, takže nemusí na pranýř povinně každý rok. To ovšem nutně neznamená, že tam stejně neskončí. Po sedmé vstupují do stejné řeky a ze všech průzračně čirých vod smáčí unavené tělo na opačném konci, v Ganze. Tamhle do ní močí...

»
31. 03. 2018 • p.a.c.o9

RECENZE: A Way Out

Téma útěku z vězení inspirovalo nejeden film, seriál nebo knižní předlohu. Autoři se vyžívají v tom, aby nabídli nějaký neotřelý způsob, jak se z vězení dostat. Pozadu nezůstává ani herní scéna, kdy můžeme vězení stavět nebo se z něj zkoušet dostat. Většinou to však byli strategie a chyběla nějaká akčnější hra. Jiný přístup se rozhodli zvolit tvůrci A Way Out, kteří nám svým trailerem na E3 skoro vyrazili dech.

»
26. 03. 2018 • p.a.c.o15

RECENZE: Far Cry 5

Není nad to, když si hráč může nabrat zbraně všech možných druhů a v otevřeném světě se vydat bojovat proti zlu. Ten pocit, že jste hrdina a zachránce v jedné osobě je k nezaplacení, ovšem ještě lepší je, když jste hrdina s lidskou tváří, kterého k záchraně ostatních motivuje nějaká osobní pohnutka, nejlépe záchrana někoho blízkého. Série Far Cry na tomto modelu postavila svůj byznys, což se hráčům u čtvrtého pokračování už moc nelíbilo.

»