Recenze: Those Who Remain

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 2.6.2020, 7:08

Publikováno: 2.6.2020, 7:08

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 2656 článků

Obyčejný hráč s velkou hubou. Věrný člen redakce, jehož revír začíná a končím psaním.

Kombinovat nesourodé látky se nedoporučuje jak v chemii, tak u baru nočního klubu. A podobný nepsaný zákaz by měl platit i pro vývojáře, kteří ačkoliv mají ambice, nemají zkušenosti. A pokud ano, tak maximálně s mícháním stavebního materiálu. Vzít vizuální příslušnost Mlhy od Johna Carpentera a vsadit do ní svět Alana Wakea, může v milovnících hororů vzbudit jemné lechtání v podbříšku. Jen se později nesmí přesunout do žaludku a vyvolat dávení.

Those Who Remain je jednou z mnoha her, které postihlo odložené vydání kvůli koronaviru. A když se do ní pustíte, začnete si přát, aby přišly ještě pandemie spalniček, černého kašle a senné rýmy. Grafická kvalita je hodně kolísavá. Že oproti PC verzi chybí světelné efekty se dá pochopit, ale důvod k ošklivým texturám se hledá špatně. Postavám chybí mimika, kůže vypadá jak z plastu a animace… ty nechám k zamyšlení. Dobrou zprávou je, že zvukově nic nekolísá. V této oblasti se drží laciná linka, kdy každé činnosti náleží jen jeden typ ruchu. Všechny zásuvky mají jednotný zvuk, stejně jako skříně, dveře, a tak bych mohl vesele pokračovat. Nejhorší jsou však neplynulé pohyby, které ruší od prvních minut, až do závěrečných titulků.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Edward má problém, v Dormontu mají problém, a i vy máte problém. Jenže zatím, co ústřední postava dojde rozhřešení a obyvatelé venkovského velkoměsta zaslouženému trestu, vám zbývá dojít k závěru, že Those Who Remain můžete minout. Slibná zápletka možná ztrácí na výpravnosti, přesto s přehledem převyšuje zbytek hry. Herní mechaniky nechávají vyniknout snad jediný žánr, a tím je detektivní thriller. Veškeré známky tajemna, okultismu nebo dokonce hororu umírají už v zárodku, protože autoři vlastně nevědí, co chtějí.
  • Martin Pirát

    Přijde mi, že vývojáři na konzole dost serou. Začíná mě to štvát. Nepochopím, že třeba Watch Dogs 2 vypadá hůř jak Watch Dogs 1. Nepochopím, že takové GTA V vypadá parádně, ale spousta jiných her takovou grafiku nedokáže a to GTA V nejede ve 4k. Ale v pohodě v 1080p. Spousta her je ale tak podelane udelaná, že se na to nedá koukat ani v 1080p, přesto že to i Battlefield, Mafia 2 dokáže. Že na konzole vývojáři serou, jde vidět u této hry a nebo Mafie 3 DE.

    • Lukáš Urban

      Je to bohužel tak. Neříkám, že by lepší péče udělala ze hry jiný titul, ale plynulost a minimálně aspoň lepší textury/nasvícení by rozhodně pomohly s celkovým dojmem. A zrovna třetí Mafii mám v recenzentském diáři jako další a z toho rozmazaného mléka se mi dělá špatně. Aktuálně vypadá hůř jak remasterovaná dvojka, a to jen kvůli blbosti autorů. Snad to brzy dají dohromady, i když o tom pochybuju.

      • Martin Pirát

        Jako ta grafika je snad horší než nějaká hra na X360. Remasterovaná dvojka se mi ovšem líbí a to i víc než originál verze. 4k je prostě 4k.

06. 07. 2020 • p.a.c.o10

RECENZE: F1 2020

Formulové závody jsou součástí herního světa už pěknou řádku let. Dokonce jedna z prvních her, kterou si tenkrát ještě na PC pamatuji, jsou legendární formule Grand Prix Circuit od Accoolade z roku 1987. Na jejich vývoji se dokonce podílel jistý Don Mattrick, což je ten pán, který nějaký čas vedl Xboxovou divizi a také oznamoval konzoli Xbox One. Další formulovou hrou, která se mi vryla do paměti byla série od EA, i...

»
02. 07. 2020 • Lukáš Urban2

Recenze: Hunting Simulator 2

Sebereflexe je dobrá vlastnost a řekněme si, že nám hráčům občas chybí. Od aut chceme reálnější jízdní model, ale zároveň dobrou ovladatelnost jedním prstem. Po akcích vyžadujeme bravurní balistiku, abychom se vzápětí rozčilovali, že je ta střelba až moc reálná. A po simulátorech žádáme zhmotnění skutečných prvků, avšak za hodinu kňouráme nudou. Víme tedy co vlastně chceme? Nejspíš ne. Aspoň v tom tentokrát nejsme sami, protože studio Neopica bloudí na...

»
23. 06. 2020 • CryLineT9

Recenze: SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

Je to žluté, nosí to kalhoty a chová to mňoukajícího hlemýždě. Nic? Kamarádí se to s natvrdlou mořskou hvězdicí a pracuje pro Evžena Krabse u Křupavého kraba. Stále nic? Kde jste žili posledních dvacet let, že neznáte SpongeBoba? Mořskou houbu v kalhotách, která si spokojeně žije v Zátiší Bikin. Ale chápu. Každý se nezamiloval do hlubokých očí usměvavého hrdiny. Také humor nemusel trefit ten pravý cíl. V případě remasteru Battle for Bikini Bottom by to...

»
21. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: The Elder Scrolls Online: Greymoor

To je pořád řečí, jak neexistují upíři a vlkodlaci. A přitom je potkáváte takřka dnes a denně, aniž byste si to uvědomili. S větší intenzitou ty prvé, kteří pijí dobrým lidem krev brčkem, ale zato dlouhodobě a usilovně. Pravda, neříkáme jim upíři. Dostávají pojmenování, jejichž tíhu ani digitální řádky nesnesou. Navíc neplatí, že by se objevovali jen s příchodem noci. S vlkodlaky je to složitější, ale snad minimálně pánové někdy měli tu...

»
14. 06. 2020 • CryLineT0

Recenze: Beyond Blue

Moderní podoba herního průmyslu činí z her univerzální kulturní médium. Úchvatné práce grafických enginů dokážou z vašeho obýváku vytvořit galerii umění. Prostorový zvuk nasimuluje početný orchestr hned vedle vás. A talent pánů spisovatelů přetvoří jedničky s nulami do výpravného románu. To ale není všechno. Tituly jsou rády také intelektuální, relaxační a výukové. Lehce se stanou exkurzí do antického muzea nebo dokumentem o podmořském životě.

»
12. 06. 2020 • tonyskate0

RECENZE: Desperados III

Za vyhynulý žánr byly často považovány tradiční adventury, ovšem ve skutečnosti to jsou taktické hry v reálném čase s důrazem na tichý přístup. Že nevíte o čem je řeč? Snad vám napoví slůvko Commandos. Série, jejíž první díl vyšel před více než 20 lety, nabídla nevídané pojetí, které si zamilovaly milióny hráčů. Podobných her poté vzniklo poměrně málo a vlastně byl tento žánr u ledu dobrou dekádu, dokud jej v roce 2016 neoživilo...

»
10. 06. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Mafia III: Definitive Edition

Hodnotit zpětně titul není tak jednoduché. Obzvláště, pokud je všeobecně na pranýři už od dob, kdy se objevily první informace a videa. Od vydání se utvořil všeobecný názor, který můžu buď potvrdit nebo se vydat na válečnou stezku za popřením. Bohužel mi chybí moment překvapení, který má suplovat dodatečný obsah. K němu se dostali asi jen ti, kterým základ nevadil a hru si užili. Z toho vyplývá, že jsem na každý pád...

»
07. 06. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Mortal Kombat 11: Aftermath Kollection

Jsou tituly, které se při vydání nevyplatí kupovat. Ne proto, že jsou v horším stavu než české památky, ale proto, že je čeká ještě velký kus obsahu. Přitom nutně nemusí jít o poloprázdné projekty, u nichž jsou pozdější dodatky součást obchodní strategie. Svou specifickou úlohu zde mají právě bojovky. Ať už Tekken, Soulcalibur nebo Mortal Kombat, vždy vyjdou v dostatečném základu, aby později přiložily pod kotel. Poslední jmenovaný se teď po roce...

»