RECENZE: Tony Hawk’s Pro Skater HD

Autor: tonyskate Publikováno: 17.7.2012, 14:05

Publikováno: 17.7.2012, 14:05

Je autorem 3777 článků

Summer of Arcade brzy započne a my už pro vás máme recenzi první hry z této úžasné promo akce, která letos na Xbox LIVE Arcade slaví svůj pátý ročník. První hrou je Tony Hawk’s Pro Skater HD, který nabízí to nejlepší z prvních dvou her a fanoušci po této hře žadonili dlouhá léta. Nyní jsme se konečně dočkali a musíme říct, že čekání se vyplatilo a starý dobrý Tony Hawk je zpět a s ním i série THPS.

V roce 1999 vyšla hra Tony Hawk’s Pro Skater, která první řádkou skateboardingovou záležitostí a ještě ji doprovázeli slavná jména včetně legendárního Tony Hawka. Série THPS od té doby letěla vzhůru a největší úspěch asi zaznamenal druhý a třetí díl, kdy druhý přivedl sérii i na počítače. Hra byla čistě arkádovou záležitosti, v níž jste mohli dělat masivní skoky, ale všechny triky odpovídali skutečnosti a mohli jste plnit zajímavé úkoly, takže kolem a kolem to byla úžasná zábava, což dokazují i vysoká hodnocení z minulosti a masivní prodeje. Ovšem po čtvrtém díle to začalo jít se sérií pomalu z kopce, zvláště když se vydavatel rozhodl pro povinné plastové prkno, ovšem než hru vydali, tak periferie již byly v útlumu a série dospěla do mrtvého bodu. Delší dobu se nic nedělo a pak vydavatel konečně schválil to, po čem fanoušci toužili dlouhé roky a loboval za to i sám Tony Hawk. Tony Hawk’s Pro Skater HD pro Xbox LIVE Arcade byl tou touženou hrou, která nabízí to nejlepší z původních her, které sérii proslavili a stali se tak součástí herní historie.

Vývojáři ze studia Robomodo, kteří úzce spolupracování se skejťákem Hawkem, se tedy mohli pustit do remaku a byl jim proto poskytnut původní zdrojový kód her, které na sklonku tisíciletí vytvořilo studio Neversoft. Tvůrci pomocí třetí verze Unreal Enginu oblékli hru do moderního a vskutku luxusního kabátku, ovšem hratelnosti se prakticky nedotkli a stejně tak ani úrovní. Možná se někteří z vás obávají ovládání, ale musíme říct, že konverze na ovladač pro Xbox 360 se povedla na jedničku. Vše je zkrátka tak, jak tomu bylo před více jak 10 lety. Dokonce se podařila zajistit asi polovina původního soundtracku, takže na vás bude čekat kombinace nových a především starých skladeb.

Ovšem začněme hezky popořádku. Již tradičně ve hře najdete profesionální skejťáky, takže se můžete těšit na borce jako Rodney Mullen, Andrew Reynold, Chris Cole, Lyn-Z Hawkins Pastrana, Eric Koston a další, a samozřejmě neschází ani samotný Tony Hawk či dokonce jeho syn Riley Hawk. Příjemným překvapením je možnost hrát za vašeho Xbox Avatara, za což tvůrcům patří pochvala. Podobě jako v prvních hrách, i zde můžete narazit na nezvyklé postavy jako je třeba Officer Dick nebo originální podoba Tonyho z první hry. Postav je více, ale všechny vám je neprozradíme, a poslední dvě zmíněné a některé další si musíte odemknout. Možnost vytvořit si vlastního skejťáka zde bohužel chybí, ale snad vám to vynahradí již zmíněný Avatar. Každá postava má také své statistiky, které můžete vylepšovat za peníze a je zde výška skoku, délka doby ve vzduchu, rovnováha v manuálu či grindu, a mnoho dalšího. Samozřejmě si můžete i přiřadit triky ke kombinacím tlačítek včetně grabů, flipů, stojek a především speciálních triků, kdy každá postava má své a další si můžete koupit. Triky na grind jsou poměrně logicky pevně dané, ale i o nich můžete najít přehled. Revert zde nehledejte, protože zde ani nemá co dělat a premiéru si odbyl až ve třetím díle, a bude tak součástí stažitelného balíčku s úrovněmi z třetí hry, ovšem budete jej moci použít ve zmíněných stažitelných úrovních.

Poté co si vyberete svého oblíbence, se dostanete na výběr parků, kterou jsou vybrány z prvních dvou her a najdete zde Warehouse, Mall a Downhill Jam z THPS, a School II, Hangar, Venice Beach a Marseille z THPS2. Pro odemknutí parku musíte vždy splnit určitý počet úkolů v tom předchozím. Parky zůstali v podstatě beze změny, jak vývojáři slibovali a to je jen a jen dobře. Vše je na svém místě a ani s úkolovými předměty se nehýbalo, takže vše najdete tam, kde to původně bylo. Skrytá místa v některých parcích jsou samozřejmě také součástí. Jediná změna je vlastně jen parádní vizuální vylepšení a hra vypadá opravdu skvěle. Tvůrci využili moderní technologie, aby parky navíc obohatili například o stíny nebo efekty počasí (západ slunce ve Venice Beach) nebo o okolní nepodstatné předměty, které nemají na nic vliv a jen doplňují atmosféru. Jedním z mnoha příkladů je i venkovní část lokace Hangar, kde jde vidět, jak postava vydechuje teplý vzduch. Vše je tedy jak má být a nemáme co vytknout.

Jak jsme již zmínili, tak úkolové předměty jsou na svých místech, takže nostalgičtí hráči budou okamžitě vědět, kde najít písmenka S-K-A-T-E nebo unikátní předměty (klíče, bezdomovci, skleněné tabule atd.) pro danou lokaci. Samozřejmě neschází High, Pro a Sick skóre, provedení triku na požadované překážce, skrytá kazet… DVD (ano, už nesbíráte kazety, ale DVD disky, což je fantastický detail) nebo sbírání bankovek pro maximální dokončení dané úrovně. Největším překvapením je vylepšení úrovní z první hry, které měli pouze po pěti úkolech a nyní mají po deseti, jak tomu bylo u druhé hry. Můžete se tak těšit na nové úkoly nebo využití manuálu, který v jedničce scházel. Příjemně nás překvapil i park Marseille, který si nejvíce asi hráči pamatují z dema THPS2 a v plné hře pak byl soutěžním parkem, takže jste neplnili úkoly, ale snažili ve třech kolech nahrát co nejvíce bodů. V remaku na vás bude čekat deset zbrusu nový úkolů, které se samozřejmě nesou v tradičním stylu, takže bude dosahovat vysokých skóre, sbírat předměty, hledat skryté DVD apod. Součástí všech parků jsou samozřejmě i gapy, které jsou tentokrát vypsány a zaznačeny na mapě podobně jako všechny úkoly, takže hra nezačne být frustrující a když nemůžete něco najít, tak se jednoduše podíváte na mapu.

Během plnění úkolů či po splnění všech, se vám odemknou nové herní režimy. Patří mezi ně Big Head Survival, v němž musíte dělat triky, abyste si zmenšili hlavu, která se neustále zvětšuje, až nakonec vybouchne. Tento režim je především pro multiplayeru, ale můžete si jej zahrát i sami. Kromě klasického Free Skate se pak nabízí novinka Hawkman, kde musíte ve vytyčeném času posbírat zvýrazněné body, ovšem fígl je v tom, že se liší barvou a podle toho je třeba udělat trik. Některá získáte jen v manuálu, jiná při grindu či wallride apod. Podle toho, jak rychle úkol splníte, tak získáte finanční odměnu. Po dosažní určitých cílů se vám odemknout i cheaty, ale s jejich aktivací bohužel nemůžete hru ukládat, sbírat achievementy a platí i další omezení. Největší novinkou mezi herními režimy jsou tzv. Projectives, které se odemknou po splnění všech úkolů a podobně jako kariéra nabízí v každé úrovni pětici nových výzev, které jsou sice stejné, ale v podstatě se liší. Tuto pětici představuje nové Sick skóre a masivní kombo, kdy tyto výzvy vám dají asi nejvíce zabrat, pak přeskočení tří bezdomovců s pomocí Boneless, posbírání osmi prken a nakonec známé získání písmen C-O-M-B-O v jednom kombu. V podstatě by se nejednalo o nic hrozného, ale u těchto Projectives se časový limit snižuje na jednu minutu, což můžete dát u některých skóre zabrat.

Dopracovali jsme se až k multiplayeru, který je v THPS HD pouze online přes Xbox LIVE, takže na lokální hrátky můžete zapomenout. Tak či onak, multiplayer nabízí několik herních režimů včetně Free Skate, tedy volné jízdy a již zmíněného Big Head Elimination. Fanoušky pak potěší návrat dvojice režimů Grafitti a Trick Attack. V Grafitti je třeba na různých objektech po celém parku udělat co nejvyšší skóre. Pokud jej protihráč překoná, tak bod připadne jemu, ale můžete jej zase získat zpět. Takto může ‘otagovat‘ celý park. Trick Attack je pak klasika, kdy během dvou minut musíte překonat protihráče a mít tak nejvyšší počet bodů. Celkem se do online klání mohou zapojit čtyři hráči včetně vaší maličkosti.

Jak už jsme během recenze několikrát zmínili, tak tvůrci hru oblékly do nového vizuálního kabátku a hra tak vypadá naprosto skvěle a dělá čest písmenům HD ve svém názvu. Hra je po grafické stránce celkově vylepšena, takže neschází stíny, efekty počasí, pohlednější voda, okolní předměty a mnoho, mnoho dalšího. Po stránce zvuku také nemáme hře co vytknout a stejně tak ani hudebnímu doprovodu, i když je škoda, že se nepodařilo zajistit více původních skladeb, ale přesto se můžete těšit na pecky jako „Superman“ – Goldfinger, „When Worlds Collide“ – Powerman 5000, „May 16“- Lagwagon a další. Co se týče ovládání, tak budete rychle doma na ovladači pro Xbox 360 se hraje skvěle. Zpočátku si možná budete připadat trochu ztuhle, ale jakmile si během chvíle zvyknete, tak bude hrát stejně jako tehdy. Ještě pro úplnost dodáme, že hra nabízí 16 achievementů v celkové hodnotě 400G, a trochu si posteskneme nad absencí editoru, který vám v THPS2 umožnil vytvořit vlastní parky.

9

Tony Hawk’s Pro Skater HD je přesně takový, jak si jej pamatujeme a jaký byl před deseti lety. Zkušení hráči, sice pod vlivem nostalgie pokoří známé úkoly během pár hodin, ale budou si užívat každou vteřinu. Fanoušci tedy mají jistě jasno, ale THPS HD rozhodně doporučujeme i novým hráčům, protože původní hry jsou kusem historie. Cena 1200MS bodů hře sedí a koupí určitě neprohloupíte, a navíc se jedná o skvělé zahájení očekávaného Summer of Arcade.
26. 05. 2019 • CryLineT1

»
24. 05. 2019 • chaosteorycz3

»

»

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»