Recenze: Truck Driver

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 14.1.2020, 9:39

Publikováno: 14.1.2020, 9:39

Je autorem 2551 článků

Čeští tvůrci kamionových her zaslouží respekt, neboť už léta budují svůj sen a z cesty je nesvede ani vyhlídka tučného šeku od výrobců konzolí. Bohužel tím otevírají cestu amatérské lize, která za hladem hráčů vyjíždí s pojízdnou kantýnou a skromným jídelním lístkem. Když kručí v břiše a sliny kanou koutky, je i rychlé občerstvení hostinou králů. Stačí se ale podívat na použité suroviny, koncovou účtenku a možná si uvědomíte, že půst nemusí být tak špatnou volbou.

Ať už vás titul zaujal nebo ne, největším kamenem úrazu je jeho cena. Těžko budete hledat prvek, který může vystoupit do popředí a obhájit ji. Možná není fér porovnání s Euro Truck Simulatorem, protože autoři sami Truck Drivera jako simulátor neprodávají. To jim ale nebránilo, aby si s vlastním projektem více vyhráli. Mrzký déšť je největším prohřeškem, ale bavíme se také o neaktivních prvcích interiéru (statické páčky směrovek), chybějícím palubním počítači, netradičních termínech (spánek jak stamina) nebo o zmatené navigaci. Ta se často zapne až po vyjetí z garáže a párkrát mě zavedla úplně mimo. Možnost přemapovat gamepad by také nebyla špatná, ale to už chci moc.

Snahu nabídnout podporu volantů a tři režimy grafického nastavení pro Xbox One X vítám. I když jsem výrazné změny v grafice a chodu zaznamenal jen u zpětných zrcátek a frekvence snímků. Také načítání je svižné a v rámci možností je titul bezproblémový. Ale nic jiného při velikosti lepší mobilní hry a obdobné vizuální kvality ani nečekám. Závěrem doufám, že máte obstojný hudební archiv, protože kolovrátkový soundtrack slouží k jediné věci, a to okamžitému vypnutí.

3

Truck Driver může na konzolích existovat jen díky chybějící konkurenci. Proto celá řada hráčů přimhouří oči, překousne holou hratelnost, rezignuje na chybějící češtinu a bude se tvářit, že hra je skvělý příspěvek do jejich knihovny. Ale to rozhodně není. Místo aby autoři okoukali něco u Euro Truck Simulatoru a využili díry na trhu, jen si s angličáky krouží kolem a zkouší vymyslet nový Rig N Roll, Big Mutha Truckers nebo 18 Wheels of Steel. Na to ale hře chybí nadhled, obsah, a nakonec i valník zábavnosti.
  • JN

Recenze pěná, hra bohužel ne. 🙁

• Garry Garry

No 3 je myslím dost přísné hodnocení ,je to věc názoru.Také si myslím,že hra nemusí mít 100 GB aby byla dobrá ale souhlasím ,že jí dost odflákli.Mě nejvíce vadí,že při hře na volantu musím mít i gamepad,protože tak základní věc jakou je změna kamery na volantu nelze udělat.Prostě šlendrián.Kdo chce tenhle žánr bohužel nemá jinou volbu.Konzole to tak mají.

• Maladava

Tady ale vůbec nejde o počet giga. Jsou skvělé hry, které ani to jedno giga nemají.

• FABIOOZO

za me skvela hra

Nechci nikomu brát jeho názor, ale můžeš mi prosím napsat jednu věc, která je na tyhle hře skvělá? Asi sem ji totiž přehlédl 😀

• Maladava

Taky by mě to zajímalo.

• FABIOOZO

to jste do me dlubali uz u bus simulatoru, proc se mi to libi ? protoze muzu byt kamionak na xboxu proto 🙂 nic ve zlym – pc mam na praci na hry mam konzole. Nevadi mi ze hra zatim nema konkurenci nebo ze tomu davate 3/10 vem to cert 🙂 kdyz mam o nejakou hru zajem tak si ji koupim

• Martin Pirát

Podle mě co sem viděl videa, tak Bus simulator vypadá mnohem víc zábavněji.

• ZdBu74

Díky za recenzi 🙂 Mám na PC konkurenční titul, tak nebude v mém případě nutkání hru kupovat, zvlášť, když vidím, jak vypadá.

• Martin Pirát

Velká škoda. Podělali to. Tady to zachrání jedině nějaký velký update.

• Maladava

No nevím, jak by ten update musel vypadat. To je na komplet novou hru 😉

20. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: One-Punch Man: A Hero Nobody Knows

Superhrdinové tu byli vždy. Ještě než komiksoví magnáti přinesli příběhy Batmanů, Hulků a Supermanů, objevovaly se neohrožené postavy v mytologiích, legendách a příbězích. Proč je vlastně milujeme a obdivujeme? Že jsou zdánlivě obyčejní a přesto výjimeční? Pak by se vám mohl pozdávat holohlavý Saitama a jeho svět jedné rány.

»
17. 03. 2020 • CryLineT0

Recenze: DOOM Eternal

Jaká je vaše představa o peklu? Vidíte ho jako temnou jeskyni, kde vládne pevnou rukou charizmatický Karel Heřmánek? Nebo máte pojem peklo spojený s nekonečnou hloubkou lidských duší spalovaných plamenem? No, jestli jste spíš pro pozemskou variantu, kdy si pro nás peklo přijde samo, budete se u DOOM Eternal usmívat jak dítě před hračkářstvím. Jsme totiž absolutně ztraceni.

»
10. 03. 2020 • tonyskate11

RECENZE: Ori and the Will of the Wisps

Po letech čekání nás zve akční plošinovka Ori and the Will of the Wisps na další velkolepé dobrodružství v dechberoucím světě a hráči prvního dílu už určitě mají na jazyku následující otázku… „Budou nás opět bolet prsty od zběsilého mačkání tlačítek anebo rovnou odrovnáme celý ovladač, ale přesto se budeme ke hře vracet?“ To se dozvíte v naší recenzi, v níž vám také odpovíme na důležitou otázku, a to jestli neobvyklá parta z Moon...

»
09. 03. 2020 • p.a.c.o3

RECENZE: The Division 2 – Warlords of New York

Nepřehlédnutelným znakem dnešní herní doby je dodatečný obsah. Tytam jsou doby, kdy nám vývojáři naservírovali všechno, co měli v úmyslu při vydání hry a my tak hned dostali ucelený zážitek. Internetová doba vývojářům umožnila oslovit hráče i po vydání hry, kdy nejen že přinesou další herní zážitek, ale ještě na tom něco vydělají. To si pak kupujeme všechny možné Season Passy a věříme, že s nimi už se dostaneme ke všemu, co...

»
09. 03. 2020 • MightySerjo1

RECENZE: Hunt: Showdown

Představte si rok 1895 v Americe v Louisianě, kde jako lovec odměn budete chtít získat balík peněz, jenomže má to háček. Nebudete najatý na hledání/zabíjení lidí, nýbrž na lovení monster. A to je v podstatě celý příběh hry.

»
07. 03. 2020 • Lukáš Urban3

Recenze: Overpass

Chytá vás rapl z nedokonalosti umělé inteligence? Potřebujete pořádnou výzvu, aby adrenalin zažehnul pohonné ústrojí? A nevadí vám výlet do přírody? Jestli jste ve všech bodec pozitivní, pak rozhodně nehledejte řešení skokem do propasti. Zvažte raději obléknutí kombinézy a test vlastních dovedností při překování náročných překážek. Přešlapující koně čekají a schází jim už pouze kočí.

»
05. 03. 2020 • CryLineT6

Recenze: Yakuza 0

Konzolové komunity jsou jak hašteřivé ženské. Pomlouvají se. Rýpají do sebe. A využijí každou příležitost, jak shodit jedna druhou. Také si závidí. Přestože to nikdy nepřiznají, občas zacítí náklonost k zakázanému ovoci té druhé. S argumenty, že ony by o takovou hru neopřely ani vybitý ovladač, touží po nedostupné podpultovce té druhé. Naštěstí nic netrvá věčně. Dokonce ani exkluzivní produkce. Pak se ten odříkaný krajíc může stát denním chlebem, který...

»
29. 02. 2020 • p.a.c.o0

RECENZE: House Flipper

Domácí práce jsou hodně zrádnou záležitostí. Nejdříve se do nich člověku moc nechce, a když už si vzpomene (nebo je manželka dostatečně vytrvalá, či vás pro jistotu přihlásí do Výměny manželek), tak tu lampičku opraví, garáž trochu poklidí a poličku na zeď taky přidělá. Samozřejmě se najdou výjimky, které se v kutilství vyžívají a jelikož jsme údajně národ chalupářů, každý z nás se někdy s nějakou opravou, úpravou nebo menší přestavbou vlastními silami...

»