RECENZE: TT Isle of Man – Ride on the Edge 2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.3.2020, 12:27

Publikováno: 28.3.2020, 12:27

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2452 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Motocyklové závodění všeho druhu pomalu začíná, co do počtu a kvality titulů, velice zdatně sekundovat automobilům. To samé platí také pro herní náročnost, kdy můžeme sáhnout po arkádách či větších a menších simulátorech. Já se s oblibou za řídítky motorek vydávám na uzavřené okruhy, které jsou pro mě více akční, nabízejí oficiální licence, a hlavně jezdce šampionátu MotoGP člověk tak nějak více zná. Jízda napříč anglickou krajinou mě nijak zvlášť nezaujala a první díl TT Isle of Man Ride on the Edge jsem minul bez nějakého většího zájmu.

Poté, co jsem usedl za řídítka zdejších bestií a vydal se v pokračování objevovat venkov s jeho spletitými uličkami a krásnou krajinou, zjistil jsem, že něco takového jsem si vlastně chtěl vyzkoušet už dávno. Až tady jsem přišel na to, co je skutečné závodění a adrenalin. Na okruhu má člověk spoustu místa jak na trati, tak mimo ni a při nejhorším jenom spadnete do kačýrku. V Anglii a Irsku to ale není žádná bezpečná trať, nýbrž průjezd skrze vesničky, kopce a lesy. Jediná chyba by ve skutečnosti znamenala jistou smrt na nejbližším stromě nebo kandelábru, takže intenzita je podstatně větší.

Co může být na hraní motorek těžkého, říkal jsem si při spuštění kariéry. Vybral jsem stroj a hurá na závodní okruh. Už první zatáčka dávala tušit, že tady se budu muset opravdu víc snažit, než je tomu v Moto GP. Připadal jsem si, jako kdybych přesedlal z Forzy na DiRT Rally. Ano, tak moc krásně reálně a uvěřitelně se tady motorky chovají, takže počítejte s tím, že jejich zvládnutí nějakou chvilku zabere. A ani po několika závodech jsem si nebyl jistý svými dovednostmi, protože taková šikana ve městě potrápí i nejednoho zkušeného jezdce.

Kariéra je přitom velice pěkně zpracovaná a závodů je k dispozici opravdu nepřeberné množství, navíc v různých stupních obtížnosti. Jejich délka pak není malá, takže si připravte pořádnou porci hodin na jejich překonání, což platí hlavně pro závěrečné klání na ostrově Man. Ono zdolat trať dlouhou přes 60 km je skutečnou výzvou samo o sobě. Stačí totiž drobné zaváhaní, chvilková ztráta koncentrace či opojení nad rychlostí a už se v lepším případě válíte ve škarpě. Čas však neúprosně letí dál a stejně tak se k cíli řítí naši protivníci.

Než se na ostrov Man dostaneme, je třeba získat příslušný počet medailí z patřičných závodů. K cestě za vítězstvím se nám jistě budou hodit perky zlepšující vlastnosti stroje nebo samotné nové a silnější mašiny od renomovaných značek jako Yamaha nebo Kawasaki. Bláhově jsem si myslel, že když si nakřečkuji několik perků, prásknu je pak všechny najednou do dalšího závodu, ale to jsem se spletl. Každý perk spotřebovává pro něj specifické „suroviny“, kterých máme jenom omezený počet. Proto je důležité dobře volit a rozvažovat, v jakém směru se chceme vylepšit.

Velice mě překvapila a nutno podotknout, že příjemně, grafická stránka a celkové zpracování celé hry. Irsko a Anglie jsou vymodelovány velice uvěřitelně a překypují celou řadou detailů, které udělají radost. Zdejší závodění není jenom o tom, že bychom jezdili po placce, ale projedeme také serpentiny kolem moře a nejednou nás překvapí zatáčka za horizontem. Jak jsem zmínil, závodní tratě jsou opravdu dlouhé, kdy deset minut na závod je takový průměr.

Zážitek z toho, že opravdu jedeme a pocit, že je to skoro skutečnost umocňuje dynamické počasí. To dokáže vykouzlit skvělou hru světla a stínů nebo přinést mlhu či nějakou přeháňku. Bohužel rozdíl v kontrastu mezi světlem a stínem je docela velký, takže sem občas při závodě moc neviděl, kam jedu. Jednou to bylo kvůli sluníčku svítícímu do obličeje, abych následně zajel do stínu a rozsekal se o obrubník, který jsem v tu chvíli přehlédl.

Vyzvednout také musím skvělou zpětnou vazbu, kterou nám hra skrze gamepad posílá. Po delší době opět pořádná závodní hra, kde se vývojáři věnovali tomu, co všechno ohledně force feedbacku umí ovladač na dané platformě a pěkně toho využili. A nakonec je tady zvuková stránka, díky níž máte opravdu hodně uvěřitelný pocit, že se řítíme rychlostí kolem 300 km/h a stromy či domy kolem nás jenom sviští.

Trochu více se mohli vývojáři pohrát s omáčkou kolem celého šampionátu, která je hodně chudá a moc dalších věcí mimo ostrova Man vlastně nevyužívá. Je to docela škoda, protože potenciál tady je a přidáním věcí kolem by se celý zážitek posunul podstatně výše, a to i v rámci hodnocení. Ale i jízdní model má své chybky a trochu vypilování by určitě snesl. Hlavně změna náklonu jezdce v zatáčce by měla být podstatně svižnější, protože takového pecivála za řídítky jsem už dlouho neviděl.

Opomenout nesmím ani multiplayer, který zde nemůže chybět. Mimo klasické online složky jistě potěší také všechny gaučové hráče, jelikož nabízí hraní na otevřené obrazovce. Pomyslnou třešničkou na dortu je možnost vyrazit do otevřeného světa a opravdu vyzkoušet své řidičské dovednosti a třeba při tom ještě splnit nějakou výzvu, za které se dají získat další odměny jako zmíněné perky a motorky.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

TT Isle of Man Ride on the Edge 2 je překvapivě návykovou a intenzivní hrou i přes výše položenou laťku obtížnosti. Díky tomu ale každé vítězství těší o něco více. Závody to sice nejsou pro každého, ale každý, kdo se jim postaví si je rozhodně užije. Oproti okruhovým závodům nabízejí větší pocit nebezpečí, lepší pocit z rychlosti a anglický venkov má taky něco do sebe. Takže vývojáři z KT Racing, dobrá práce.
02. 01. 2022 • HusekD0

RECENZE: The Gunk

Dočkali jsme nového roku a všem fanouškům videoher zajisté přinese spoustu zajímavých titulů. Před novým začátkem jsme se ale ještě dočkali pár zajímavých vydání. Já osobně jsem se rozhodl strávit herní vánoční svátky v nové hře od švédského vývojářského studia Image & Form Games. Tito vývojáři se proslavili sérií SteamWorld, ze které budete určitě znát dvoudílný podtitul SteamWorld Dig. V obou případech se jednalo o 2D akční, platformovou adventuru. Byl...

»
28. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Máte rádi výlety do minulosti? Tak tentokrát to máme rychlíkem do konce devadesátých let minulého století, kdy si ještě celá řada z vás cumlala palec a plnila pleny. Série Oddworld vznikla ve zlatém věku plošinovek, nicméně nešlo o tradiční skákačku typu Crash Bandicoot. Spíše šlo o kombinaci více žánrů, kde boční pohled pomáhal překonávat jak různé překážky, tak řešit logické úkoly a, to především, takticky likvidovat nepřátele. Protože jako Abe nemáte...

»
21. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning – Fatesworn

Ano, tentokrát má recenzovaná hra trochu delší název. Nejde totiž o plnohodnotný titul, ale pouze o rozšíření Fatesworn pro RPG Kingdom of Amalur. Respektive pro její remasterovanou verzi pojmenovanou Re-Reckoning, která vyšla minulý rok. A právě tím je dodatečný obsah nejzajímavější, neboť nestává se každý den, aby hra vytažená z historie získala něco navíc v rámci příběhu a herního času. Nicméně zrovna v případě Amaluru šlo o jeden z důvodů, proč se vydavatelství THQ...

»
20. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Antarctica 88

Když jsem viděl první obrázky ze hry Antarctica 88, tak se mi okamžitě vybavil klasický horor Johna Carpetera z 80 let, The Thing (Věc). Patřím mezi velké fanoušky starých hororů a právě proto jsem se rozhodl, že se na A88 podívám a podělím se s vámi o mé herní dojmy v naší recenzi. Za titulem stojí ruští indie vývojáři ze studia Euphoria Games. Hned v úvodu musím zmínit, že se jedná o...

»
12. 12. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Transient: Extended Edition

Mysl Howarda Phillipse Lovecrafta dala vzniknout nespočtu příběhů, vzbudila zájem o knižní vazby z kůže a přivedla na svět ambiciózní univerzum plné chapadel. A přestože zavedla známého spisovatele i do žánru sci-fi, o kyberpunk šlo asi ve stejné míře, jako o příručky na pěstování konopí. Ale kdo říká, že by to bádání o lidské malosti a hledání něčeho vyššího právě do subžánru vědecko-fantastické literatury nezapadlo. Minimálně Stormlink Studios si myslí, že...

»
09. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: Sherlock Holmes Chapter One

Frogwares je opravdu impozantní vývojářské studio. Bylo založeno roku 2000 v Kyjevě a od té doby zásobilo hráče více jak desítkou zajímavých titulů. Mistr se má držet svého řemesla a podle tohoto přísloví přistupují k práci i tamní vývojáři. Svojí cestu započali adventurou se Sherlockem Holmesem s podtitulem The Mystery of Mummy. Ačkoliv měli ve svém portfoliu i pár dalších experimentů, tak se jejich cesty vždy vrátili právě ke klasické adventuře se slavným britským...

»
08. 12. 2021 • MightySerjo0

RECENZE: Halo Infinite

Pamatujete si minulý rok, kdy jsme celí natěšení očekávali první záběry z hraní kampaně nového Halo? A pamatujete si, jak celá fanouškovská komunita nevěřila svým očím, na co se to vlastně kouká? A co plný internet chudáka Craiga, který je navždy uložený na síti jako jedno z legendárních meme? Věřím, že většina z vás ví, o čem tady píšu. Kromě toho, že Halo nevyšelo jako startovní titul nové generace konzolí...

»
07. 12. 2021 • HusekD0

RECENZE: White Shadows

White Shadows je moderní pojetí bajky, převedené do temného herního světa. Tamní svět je zvrácený a zlý, ale všechno v něm tak nějak dává smysl a krásně to do sebe zapadá. Dokonale se v něm odráží stav a povaha naší společnosti. Kontrast mezi dobrem a zlem, bohatstvím a chudobou, zoufalství a nadějí, to všechno je součástí našeho příběhu. V minulosti vedla Velká válka k morové pandemii, která vymazala téměř vše živé z povrchu země. Za...

»