RECENZE: Two Point Campus

Autor: p.a.c.o Publikováno: 9.8.2022, 18:33

Publikováno: 9.8.2022, 18:33

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2733 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Klasické tycoony jsou součástí herních žánrů již pěknou řádku let a byť už nejsou tak rozšířené, jako tomu bylo dříve, stále sem tam vyjde nějaký nový kousek. Před čtyřmi lety jsme se dočkali znovuzrození legendy tohoto žánru z nemocničního prostředí, kde nejsou tak úplně běžní pacienti. Two Point Game tehdy nabídli svou verzi Theme Hospital prezentovanou hrou Two Point Hospital. Při jejím hraní jsem se rozpomněl na staré dobré časy a hru jsem si neskutečně užil.

Navíc vývojáři opět potvrdili, že i na konzolích se dají udělat pěkné budovatelské hry, které ještě ke všemu dobře fungují s gamepadem v ruce. Mělo to sice pár kompromisů, ale ve výsledku se nejednalo o nějaký závažný problém. Takže správně tušíte, že mi udělalo velkou radost oznámení další hry s touto tématikou, jejímž prostřednictvím se tentokrát podíváme na univerzitní vzdělávání – Two Point Campus.

I tentokrát před nás vývojáři staví hromadu scénářů a situací, s nimiž si zkušený ředitel bude muset umět poradit, ovšem tentokrát se nemusíme bát, že by někdo při našem působení umřel. Jediné, co se může stát a čemu se budeme chtít vyhnout, budou neuspokojivé výsledky našich studentů. Takže se musíme za všech sil snažit, aby jejich známky byly více než uspokojivé, a přitom si užili i ostatní radosti studentského života.

Podporovat je budeme jak v klasických, tak, jak je v sérii ostatně velice dobrým zvykem, v celé řadě ne úplně běžných, ale za to velice zajímavých studijních oborech. Někdo se bude chtít stát uznávaným kuchařem nebo barmanem, jiná univerzita nabídne práce s virtuální realitou, no a pak tu bude škola pro klauny, rytíře nebo čaroděje.

To všechno budeme provádět v šabloně, jakou přinesl Two Point Hospital a univerzita na ní nic zásadního nezměnila. Místo klasického vyšetření máme přednáškové sály a místo speciálních pracovišť jsou specializované místnosti pro jednotlivé obory. Záchody jsou záchody a automaty na všechny možné pochutiny obírající studenty o jejich kapesné samozřejmě také nesmí chybět. V tomto směru jsem opět naskočil do vyjetých kolejí, které v mé paměti jasně a zřetelně zanechala správa nemocnice.

Oproti ní se však musíme věnovat dalšímu rozvoji našich studentů, aby měli prostor na zlepšování a rozšiřování svých dovedností. Nicméně studentský život není jenom o studiu, ale také o životě kolem. Hodně se mi líbí, že pro studenty můžeme pořádat nejrůznější akce, které se nezaměřují jenom na pití a párty, ale také na sledování filmů, kuchařské soutěže nebo středověké souboje na koních s dřevci. A právě pořádání akcí kolem mě bavilo asi nejvíc, což je dáno tím, že se jedná o něco nového.

Stejně tak se drobných vylepšení dočkalo samotné stavění. Při tvorbě jednotlivých místností můžeme být více kreativní a také si je více přizpůsobit obrazu svému. Dokonce mi přišlo, že více jak v nemocnici je v univerzitním případě budeme muset postupem času vylepšovat. Takovým typickým příkladem je knihovna, která začíná jako malá místnost, ale s více studenty je potřeba do ní přidat další knihy, místa pro studium nebo třeba počítače a další vybavení. Stejně tak budeme muset přidávat postele nebo záchody. Není to nic, bez čeho by naše univerzita nemohla existovat, ale v některých scénářích je potřeba naplnit jistá očekávání studentů, což bez vylepšení nepůjde.

S tím se pojí jeden z mála neduhů – trochu krkolomné ovládání. Ne že by bylo špatné, to vůbec a pokud začínáme stavět od začátku, všechno krásně funguje. Pár věcí v herním rozhraní sice není tam, kde by je člověk hledal nebo potřeboval, ale na to se dá rychle zvyknout. Horší je to v případě přestaveb nebo rozšíření daných místností. Najít a odebrat nějakou drobnou věc vyžaduje skill hráče stříleček a to i s použitím zoomu. Nejlepší možností je vypnout automatické přichytávání objektů ke mřížce, ale to pak zase trochu chybí v případě stavění.

Hodně se mi líbila větší personifikace jednotlivých studentů. Ti, nejen že prahnou pro vědění, ale mají také mimoškolní potřeby. Záleží pak na nás, jako na řediteli, zda postavíme romantickou lavičku před budovu školy nebo místo ní koupíme nějakou hru do studentské místnosti. Ani bůh, ani ředitel školy se totiž nemůže zavděčit všem. Jednou jsem to zkusil, kdy jsem dával každému, co chtěl nebo nutně potřeboval, výsledkem čehož bylo, že jsem campus velice rychle přivedl do červených čísel. Naštěstí máme možnost rychlé půjčky, která dokáže v případě nerozumných investic a rozhazování vytrhnout trn z paty.

Chtěl jsem začít pět ódy na umělou inteligence, která konečně funguje a úspěšně doplňuje volná místa. Není to jako v případě nemocnice, kdy lékaři bloumali po chodbách a ordinace zely prázdnotou. Zdejší učitelé, správci budov / školníci a asistentky fungují skvěle. Bohužel to samé neplatí pro studenty. Krásným příklad je opět knihovna. Postavím první, kam všichni chodí. Postupem času se rozrůstá o věci a studenty, takže postavím novou, jelikož starou už není kam expandovat. Kouknu, na co se stojí největší fronta a toho víc udělám v nové knihovně. S velkou slávou ji otevřu a co se nestane – studenti chodí stále do staré knihovny, stojí tam fronty a novou nechají ladem. Pomůže větší přestavba, kterou vřele doporučuji dělat o prázdninách než za plného provozu, což je další příjemné vylepšení.

Stavba Campusu se nakonec ukázala jako velká zábava, od které se mi opravdu těžko odcházelo, a to i navzdory tomu, že od stavby nemocnice se vlastně tolik neliší a dost často jsem měl pocit, že vlastně hraju totožnou hru. Ale nejspíš vzpomínka na studentská léta, zajímavé výzvy, příjemná grafika a další drobná vylepšení přinesla dostatečnou evoluci na to, abych si stavění opět pěkně užil.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Two Point Campus jako by svému předchůdci z oka vypadl. Jenom místo nemocnice stavíme školu. Přináší však zajímavé prvky, které nás opět dokážou přikovat k obrazovkám, a to i navzdory několika chybkám. Pro hráče na Xboxu se jedná o jasnou volbu, a to tím spíš, že hned od vydání se hra stala součástí nabídky Xbox Game Pass.
03. 10. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Construction Simulator 2022

Jsem rád, že vám mohu představit výtečnou budovatelskou hru v které budete mít možnost nasednou skoro do všeho, co se točí kolem stavebnictví a vytvořit úžasné stavby, ale hezky popořádku.

»
27. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: XIII

Herní průmysl prožívá zajímavé období. Na jednu stranu se mu neskutečně daří, co se financí týče. Zisky rostou, prodeje her také a stejně tak se zvětšuje herní komunita. Na druhou stranu je stále častější, že v době vydání hry dostaneme nedodělaný produkt, na kterém vývojáři musejí minimálně další rok pracovat, abychom dostali očekávanou kvalitu. A k tomu je tady záplava nejrůznějších remaků. Už jsem si říkal, že tato mánie bude mít sestupnou...

»
22. 09. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Destroy All Humans! 2 – Reprobed

Co se stane s mimozemšťanem po invazi na Zemi? Jestli hádáte, že si dopřeje dovolenou jako doživotní zákazník resortu Oblast 51, tak se pěkně pletete. Jeho novým domovem se stal Bílý dům, odkud je obdivován celou Amerikou. To lehce rozladilo Sovětský svaz, který se bojí, že se lehkovážnost Američanů může rozšířit do celého světa, včetně sibiřské oblasti. Ničí tak mimozemskou základnu na oběžné dráze a s ní i kariéru netradičního prezidenta. Nechá...

»
20. 09. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Hobo: Tough Life

Už jsem si myslel, že simulátory všeho možného mají to nejlepší za sebou, ale evidentně jejich trend stále sílí. A když už si člověk myslí, že ho nic nepřekvapí, objeví se simulátor bezdomovce. Ke cti vývojářů však musím dodat, že jejich projekt, kterému budou věnovány následující řádky, je ve vývoji již nějaký ten pátek, kdy si svou premiéru odbyl na PC platformě v roce 2017. Zde sklidil velice solidní úspěch a...

»
07. 09. 2022 • HusekD0

RECENZE: Steelrising

Studio Spiders je tu s námi již řadu let. Za dobu své existence jsme se od nich dočkali opravdu pestré nabídky her. První titul vydali v roce 2009 a jednalo se o předělávku velmi povedené adventury ze světa Sherlocka Holmese, se kterým jsme se vydali po stopách Jacka Rozparovače na Xboxu 360. Svojí vlastní tvorbu započali až v roce 2011, kdy nám představili akční RPG Faery: Legends of Avalon. Titul...

»
05. 09. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: F1 Manager 2022

Svět Formule 1 v minulých dnech nabídl novou hru z tohoto prostředí. Pokud se těšíte na další zavodní klon, tak jste vedle. Tentokrát usednete do manažerského křesla a budete se snažit vytvořit dokonalou závodní stáj, která se stane postrachem pro konkurenci.

»
22. 08. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Saints Row

Co dělat, když máte zavedenou sérii, které s každým dílem dochází víc a víc dech? Máte hned několik možností. Buď nechat sérii sérií a vrhnete se na nějakou novou značku. Další možností je pokračovat v dojení, dokud hráči nepřijdou na to, že vlastně hrají pořád to samé (a že jim to občas trvá docela dlouho) a jako poslední možnost bych viděl taktiku pár let počkat, až se na všechno tak trochu pozapomene...

»
16. 08. 2022 • HusekD0

RECENZE: Way of the Hunter

Dnešní hráči mají k dispozici nepřeberné množství titulů a žánrů. Trh by se mohl zdát přeplněný, bez sebemenšího prostoru pro nové vývojáře. To ovšem neplatí pro všechny. V případě loveckých simulátorů jsme do této doby byli odkázáni pouze na theHunter: Call of the Wild, jenž si po několik let udržoval téměř bezkonkurenční prvenství. To se ale v následujících měsících může rychle změnit, protože se objevilo nové slovenské vývojářské studio pod...

»