RECENZE: Unto The End

Autor: HusekD Publikováno: 10.12.2020, 19:39

Publikováno: 10.12.2020, 19:39

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 47 článků

Vývojáři ze společnosti 2 Ton Studios nám v případě Unto The End slibovali opravdový filmový zážitek z hraní, a musím říct, že co slíbili, to také dodrželi. Po spuštění hry se nedostanete do žádného přeplácaného menu, ale budete se dívat pouze na název hry, který vás jedním kliknutím plynule přenese do samotného děje. A ani poté se nic z této minimaličnosti nezmění, protože HUD v případě Unto The End v podstatě neexistuje. Nic vás tedy nebude rozptylovat, a budete se moct plně věnovat krásné stylizované grafice a neméně zajímavé hratelnosti.

Příběh začíná po boku vaší rodiny, která se s vámi loučí před loveckou výpravou za vysokou zvěří. Dostanete oštěp, od manželky pramínek vlasů pro štěstí a vydáváte se na cestu do zasněžených kopců a hor. Bohužel vás kopí ani pramínek vlasů nedokáže ochránit před nástrahami přírody, a vy se na zasněženém horském kopci proboříte do temných podzemních jeskyní. Vyzbrojeni mečem, vrhacím nožem a pochodní se vydáváte hledat cestu zpět na povrch. Hned záhy ovšem zjistíte, že v jeskyních nejste tak úplně sami.

Tak jako všechno v této hře, i váš inventář je velmi stručný a přímočarý. Najdete zde kolonku pro váš vak, do kterého sbíráte všechny potřebné suroviny, mezi které patří bylinky, klacíky, kůže a kosti. Ty využíváte na výrobu zbraní, léčivých odvarů, vylepšování zbrání, nebo dokonce jako dar, či pomoc pro ostatní obyvatele, protože jak se časem ukáže, není všechno tak černobílé, jak se na začátku může zdát. Dále ve vaku najdete klíče, a velmi důležité speciální předměty, které nacházíte různě po světě a díky kterým můžete komunikovat s ostatními postavami. Neméně důležitou součástí je i vaše pochodeň, díky které se můžete bezpečně pohybovat v temných chodbách jeskyní. Nakonec maté i možnost výroby nového vrhacího nože.

Unto The End není těžká hra a z 90 % vám nebude házet klacky pod nohy. Checkpointy máte téměř po každém souboji, a svoje hlavní stanoviště, které si tvoříte ohništěm na předem připravených místech, vám umožní vyrobit si nový léčivý odvar, vylepšit si brnění, uzdravit se, nebo si projít soubojový tutoriál, který je udělaný hezkým návratem do minulosti, kde budete moct trénovat veškeré své bojové schopnosti s vaší manželkou. Zbylých 10 % tvoří všudypřítomné pasti, ať už vytvořené nepřáteli, nebo samotnou přírodou.

Nejdůležitějším prvkem hry jsou samozřejmě souboje. Podobně jako v Souls hrách, i tady je nejpodstatnějším aspektem k poražení nepřítele poznání jeho výpadů a pohybů. Tudíž se musíte smířit s tím, že budete umírat, a budete umírat často. Každá smrt způsobená vašim protivníkem, ovšem není vina špatného designu hry, ale pouze vaší pomalé reakce. Unto The End je fér hra, a záleží jen na vás, jak rychle a plynule, jí budete schopni dokončit. Mezi vaše útoky patří lehký a těžký úder mečem, vrchní či spodní blokace, kotoul, náznak výpadu, odražení nepřítele ramenem a nakonec vámi vyrobený kostěný vrhací nůž. Nepřátelé se zde objevují ve všech možných variantách, ať už se to týká jejich rasy, velikosti, nebo vybavení. Rozhodně se během cca 6 hodin hrací doby nebude nudit, a dívat se na jednotvárné nudné nepřátele.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Jedná se o opravdu vydařený nezávislý titul, který byste si neměli nechat ujít. Jestli se dokážete vrátit ke své rodině a jak dlouho vám to bude trvat, to už nechám jen na vás a na vašich schopnostech. Atmosféra je v pár momentech opravdu vynikající. Škoda jen těch pár bugů, které samovolně hýbali kamerou, nebo udělali hru neovladatelnou. Snad se budou vývojáři hře i nadále věnovat, a tyhle malé neduhy brzy zmizí. Cenu Unto The End tvůrci stanovili na 719 Kč, ale můžete si jí vyzkoušet i skrze předplatné Xbox Game Pass.
05. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Under the Jolly Roger

Až si jednou hráči uvědomí, jak hanebně tráví volný čas a celý herní průmysl řachne, můžou si vývojáři pořídit maringotky, hadry z třetí ruky, kouli z čínské lidové sklárny a vyrazit věštit tužby mezi kolotočáře. Oni totiž nejlépe vědí, po čem srdce mé prahne a v případě pirátské tématiky jde hlavně o multiplayerový zážitek. Nikdo jiný mi tak ješitně nepotopí plavidlo jako korzár od jiné konzole. A nikdo jiný mi nepřekazí bitevní vřavu...

»
04. 05. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: NieR Replicant ver.1.22474487139

Remake, remaster, ani jedno? Původní hra Nier, která se v roce 2010 objevila na našich trzích po úspěchu v Japonsku, se příliš velké ovace nedočkala. Vydavatelství ale hře dalo ještě šanci a to je jen dobře. Po velmi úspěšném Nier: Automata (součástí Game Pass) se fanoušci série dočkali přepracované verze původní hry Nier: Replicant (číslo verze s dovolením nadále vynechám :D). Povedlo se vydavatelství Square Enix na trh vydat další...

»
28. 04. 2021 • japo0

Recenze: The Sinking City (Series X|S)

„Pro mír a bezpečnost lidstva je naprosto nezbytné, aby některá temná, mrtvá zákoutí a neprobádané hlubiny Země zůstaly v pokoji, aby se spící abnormality neprobudily k životu a rouhavě přežívající noční můry se nevydaly ze svých temných doupat  k novým a větším výbojům.“ H.P. Lovecraft – Hory šílenství

»
26. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Beyond Enemy Lines – Remastered Edition

Na pořádný válečný singl se čeká déle než na očkování proti netopýří chřipce. Prostor tak mají menší tvůrčí celky, jejichž ambice nesahají k milionovým prodejům, ale k pořádné atmosféře, vytříbené hratelnosti a zajímavé zápletce. Když jsou navíc tématem Sověti toužící rozpoutat světovou válku, je duše tuzemského hráče ochotna zahodit vidle, řízky i pivo a okamžitě vyrazit střemhlav na Moskvu. Nebo aspoň do nejbližšího obchodu pro ruskou zmrzlinu a ruské vejce, které na...

»
25. 04. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

»
24. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 21

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou...

»
23. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: In rays of the Light

Vítejte v místě, kde včera neexistuje a zítra již bylo. Ve světě prázdných chodeb, rozpadlých zdí, špinavých ulic a… ne, nejsme v Mostě. Ani sousedním Litvínově. Tentokrát se cestuje mnohem dál na východ. Až za Mrazíkem, nesmrtelnou Ladou Nivou a agresí měnit budoucnost dějin mocí. A přestože by příběh mohl být zasazen kamkoli, zrovna v těchto exteriérech má své nesmazatelné kouzlo a až psychologický přesah. Jen se nesmíte bát samoty. A temnoty.

»
17. 04. 2021 • HusekD0

RECENZE: Spacebase Startopia

Strategie u mě vždy patřily mezi oblíbený žánr her. Ačkoliv se v posledních letech začali objevovat na Xboxu častěji než tomu bylo doposud, tak i přesto jsou stále opomíjeným žánrem. Právě z tohoto důvodu je to pro mě vždy velkým překvapením, když k nám nějaká ta budovatelská strategie zavítá. Přesně tak jsem to měl i se Spacebase Startopia od vývojářů z Realmforge Studios. Už z prvních obrázků a trailerů jsem měl velkou radost a chuť...

»