RECENZE: Valentino Rossi The Game

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1287 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Milestone se poslední léta stará o dvě zásadní licence. Tou první je WRC, i když tady poslední ročník dělal někdo jiný, a pak je tady motocyklové MotoGP. Někdo si však řekl, že je to málo a je třeba zapracovat legendy motorsportu do hry. Po Sébastien Loeb Rally, což je legenda WRC a rally obecně, si vzali na paškál velikána motocyklů, Valentina Rossiho a tak nějak vznikla hra s jeho jménem.

Ti z vás, kdo hráli WRC s Loebem budou i na motorkách jako doma. Čtyři kola vymění za dvě (většinou) a hurá poznávat bohatou kariéru jednoho z nejlepších závodníků. A že je určitě co poznávat asi netřeba dodávat. Okusíme hlavní závodní momenty a zkusíme se jim vyrovnat. To vše s komentářem samotného Rossiho, který hrou částečně provází. Díky tomu máme k dispozici celou řadu obsahu a také různých disciplín.

Dále se určitě vydáte za vlastní kariérou, která nabízí závodění napříč světem, kategoriemi a druhy závodů. Všechno jde dohromady s Valentinovou akademií a ano, podíváme se i na jeho ranč, kde se nejeden závod bude odehrávat. Pokud sebereme všechny herní možnosti, dostaneme hodně pěkný průřez kariérou velkého jezdce, užijeme si hlavní momenty a sami se pokusíme stát legendou. Hra má po stránce obsahu hodně co nabídnout, což kvituji s povděkem a obzvlášť všemožné eventy a challenge jsou pěknou výzvou k překonání, kdy nás sám Rossi poučí o tom, jaký byl daný okamžik z jeho pohledu a jak danou věc co nejlépe zvládnout.

rossi1

Mimo klasických motorek dojde i na plochodrážní závodění a ani auto nezůstanou pozadu díky rally na okruhu a driftování. Upřímně ani jeden nový herní prvek mě nějak extra nezaujal a radši jsem měl klasickou sérii MotoGP. Bude to asi tím, že trať na rally je jenom jedna, odehrává se na okruhu a mění se jenom jiným umístěním balíků sena. Driftování je hodně nedokonalé díky jednoduché fyzice, takže po prvních pár závodech budete driftovat jako neporazitelní králové a nikdo vás nezastaví. Jako poslední jsem si nechal plochou dráhu. Ta je docela zajímavá, ale herní model mi moc nesedl a hlavně mi přišel docela nečitelný. To si takhle projíždíte zatáčku, s náklonem, prostě pohodička a najednou v úplně stejné situaci podklouznete a hurá na zem. Plochá dráha měla potenciál, ale nakonec je zní jenom přívěsek, který má málo tratí, takže když vám začne konečně jít, je konec.

Dobrý dojem ze hry nezachrání ani inteligence vašich soupeřů. U ní těžko říct, jestli je, nebo není? Teď nevím, co z toho vybrat. Oni si prostě jedou svou ideální stopu a tak nějak je jim jedno, že jste ve vedení, jedete stopu jako první a měli by dávat pozor. Prostě vám strčí do zadního kola, vy spadnete a oni jednou vesele dál. Tím ale ztratíte závod, protože všichni jedou jako jeden velký balík, takže pád je prostě smůla a na dobré umístění můžete zapomenout. Místy je to hodně frustrující, ale taková je i série Moto GP, takže čemu se vlastně divím.

Jízdní model a fyzika motorek je ale na té správné úrovni, na jakou jsme ostatně u této série zvyklí. Ti z vás, kdo hráli nějaký předchozí díl Moto GP, budou jako doma i tady a ostatní si mohou nastavit jízdní model přesně podle svého gusta a schopností. Jak jsem již zmínil, platí to pro jízdu na motorkách, rally používá model ze série WRC, takže nic moc a o driftování jsme si již řekli.

rossi2

Stejně jako nepřekvapí jízdní model, nepřekvapí ani grafické a technické zpracování. Grafika je prostě horší, než by bylo záhodno. Ano, modely motorek a jezdců jsou pěkně ostré, dokonce i okolí trati je o něco bohatší, než bývalo zvykem. Nicméně kvalit Forzy hra nedosahuje ani z části, což je v dnešní době hodně škoda. Hra jede maximálně s 30 FPS a o to horší je, že když startujete z poslední pozice a před vámi je zbytek startovního pole, hra se normálně a regulérně seká. Navíc jsou místa na trati, kde hra zpomalí, ať jste první nebo poslední. Alespoň že herní časy nejsou již tak dlouhé, jak bývalo u her od Milestone také zvykem. Technická stránka hry mi v dnešní době, a hlavně na konzolích, přijde jako podraz největšího kalibru, což je prostě neomluvitelné.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Verdikt je jasný. Fanoušci Valentina Rossiho a motorek obecně si přijdou na své. Obsahu je spousta a pouček a komentářů od hvězdy také. Dolu hru sráží horší fyzika u aut a menší počet tratí pro ně. Velkou vadou na kráse je technická stránka hry, se kterou už by snad měl někdo něco dělat, protože hry od Milestone se v tomto ohledu zasekly v čase a ne a ne se posunout dál.
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»
19. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Need for Speed Payback

Dlouholeté herní série mají často velké zástupy fanoušky, kteří se těší na každý další díl a většinou dokážou nějakou tu nedokonalost prominout. Jsou ale série, které každým dalším dílem o fanoušky přichází, a to i navzdory svému opravdu zvučnému jménu. Velkou snahu v odhánění příznivců projevují Electronic Arts společně s Ghost Games se svou dvorní značkou Need for Speed, jejíž poslední díl se vřelého přijetí opravdu nedočkal. Nejspíš i proto si vývojáři...

»
14. 11. 2017 • p.a.c.o10

RECENZE: Rush: A Disney-Pixar Adventure

Herní svět nejsou jenom potoky krve nebo dojemné rozsáhlé příběhy, které projdete za několik desítek hodin. Mezi hráči jsou totiž i ti menší, jež potřebují jiný přístup, a jelikož neudrží tak dlouho pozornost, i jejich herní dobrodružství musí mít tu správnou délku. Hry pro děti prostě mají svá specifika a dospělí hráči jim na chuť úplně přijít nemusí, což ostatně není ani cílem. Horší to mají dospělí recenzenti, kteří se...

»
13. 11. 2017 • chaosteorycz5

Recenze: Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

Zdá se mi, jako by to bylo včera, co jsem zde na webu, ještě v pozici pouhého čtenáře, četl recenzi na Zoo Tycoon. Onehdy se kradla na mysl otázka, proč vůbec Microsoft vydává verzi pro končící generaci konzolí, když stavění zoo působí dojmem skvělého launch titulu pro tu novou. Bylo by tedy lepší nechat ji výhradně pro Xbox One. I když hodnocení zase takové terno nebylo, měl jsem v plánu si časem...

»
10. 11. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Sonic Forces

Doktor Eggman už to zase zkouší. Opět se chce stát pánem světa, tedy těch zbytků, které nestačí jeho parta lotrů zničit. Aby mu to Sonic tentokrát nepřekazil, má Eggman trumf poháněný magickým krystalem, tajemnou postavu pojmenovanou Infinite. Ta dokáže manipulovat s časem, dimenzemi a Sonica hned v prvních minutách deklasuje. Slavný modrý hrdina tak končí na doktorově „Hvězdě smrti“, kde na něm Robotnik hodlá dělat pokusy, aby našel zdroj jeho síly a dokončil...

»
09. 11. 2017 • lindros88cze8

RECENZE: Super Lucky’s Tale

V průběhu let jsme se dočkali nespočtu plošinovek, které dali vzniknout kultovním postavám, ať už to byli Banjo-Kazooie, Mario či Crash Bandicoot. Letošní rok je na ně sice docela bohatý, přeci jen vyšly hry jako Yooka-Laylee či remaster Voodoo Vince, ale je pravda, že Microsoft podobně roztomilého maskota vždy postrádal. A navzdory různým kvalitám, které exkluzivita Super Lucky’s Tale nabízí, ani lišák Lucky jím nebude…

»