RECENZE: Valentino Rossi The Game

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Je autorem 2089 článků

Milestone se poslední léta stará o dvě zásadní licence. Tou první je WRC, i když tady poslední ročník dělal někdo jiný, a pak je tady motocyklové MotoGP. Někdo si však řekl, že je to málo a je třeba zapracovat legendy motorsportu do hry. Po Sébastien Loeb Rally, což je legenda WRC a rally obecně, si vzali na paškál velikána motocyklů, Valentina Rossiho a tak nějak vznikla hra s jeho jménem.

Ti z vás, kdo hráli WRC s Loebem budou i na motorkách jako doma. Čtyři kola vymění za dvě (většinou) a hurá poznávat bohatou kariéru jednoho z nejlepších závodníků. A že je určitě co poznávat asi netřeba dodávat. Okusíme hlavní závodní momenty a zkusíme se jim vyrovnat. To vše s komentářem samotného Rossiho, který hrou částečně provází. Díky tomu máme k dispozici celou řadu obsahu a také různých disciplín.

Dále se určitě vydáte za vlastní kariérou, která nabízí závodění napříč světem, kategoriemi a druhy závodů. Všechno jde dohromady s Valentinovou akademií a ano, podíváme se i na jeho ranč, kde se nejeden závod bude odehrávat. Pokud sebereme všechny herní možnosti, dostaneme hodně pěkný průřez kariérou velkého jezdce, užijeme si hlavní momenty a sami se pokusíme stát legendou. Hra má po stránce obsahu hodně co nabídnout, což kvituji s povděkem a obzvlášť všemožné eventy a challenge jsou pěknou výzvou k překonání, kdy nás sám Rossi poučí o tom, jaký byl daný okamžik z jeho pohledu a jak danou věc co nejlépe zvládnout.

rossi1

Mimo klasických motorek dojde i na plochodrážní závodění a ani auto nezůstanou pozadu díky rally na okruhu a driftování. Upřímně ani jeden nový herní prvek mě nějak extra nezaujal a radši jsem měl klasickou sérii MotoGP. Bude to asi tím, že trať na rally je jenom jedna, odehrává se na okruhu a mění se jenom jiným umístěním balíků sena. Driftování je hodně nedokonalé díky jednoduché fyzice, takže po prvních pár závodech budete driftovat jako neporazitelní králové a nikdo vás nezastaví. Jako poslední jsem si nechal plochou dráhu. Ta je docela zajímavá, ale herní model mi moc nesedl a hlavně mi přišel docela nečitelný. To si takhle projíždíte zatáčku, s náklonem, prostě pohodička a najednou v úplně stejné situaci podklouznete a hurá na zem. Plochá dráha měla potenciál, ale nakonec je zní jenom přívěsek, který má málo tratí, takže když vám začne konečně jít, je konec.

Dobrý dojem ze hry nezachrání ani inteligence vašich soupeřů. U ní těžko říct, jestli je, nebo není? Teď nevím, co z toho vybrat. Oni si prostě jedou svou ideální stopu a tak nějak je jim jedno, že jste ve vedení, jedete stopu jako první a měli by dávat pozor. Prostě vám strčí do zadního kola, vy spadnete a oni jednou vesele dál. Tím ale ztratíte závod, protože všichni jedou jako jeden velký balík, takže pád je prostě smůla a na dobré umístění můžete zapomenout. Místy je to hodně frustrující, ale taková je i série Moto GP, takže čemu se vlastně divím.

Jízdní model a fyzika motorek je ale na té správné úrovni, na jakou jsme ostatně u této série zvyklí. Ti z vás, kdo hráli nějaký předchozí díl Moto GP, budou jako doma i tady a ostatní si mohou nastavit jízdní model přesně podle svého gusta a schopností. Jak jsem již zmínil, platí to pro jízdu na motorkách, rally používá model ze série WRC, takže nic moc a o driftování jsme si již řekli.

rossi2

Stejně jako nepřekvapí jízdní model, nepřekvapí ani grafické a technické zpracování. Grafika je prostě horší, než by bylo záhodno. Ano, modely motorek a jezdců jsou pěkně ostré, dokonce i okolí trati je o něco bohatší, než bývalo zvykem. Nicméně kvalit Forzy hra nedosahuje ani z části, což je v dnešní době hodně škoda. Hra jede maximálně s 30 FPS a o to horší je, že když startujete z poslední pozice a před vámi je zbytek startovního pole, hra se normálně a regulérně seká. Navíc jsou místa na trati, kde hra zpomalí, ať jste první nebo poslední. Alespoň že herní časy nejsou již tak dlouhé, jak bývalo u her od Milestone také zvykem. Technická stránka hry mi v dnešní době, a hlavně na konzolích, přijde jako podraz největšího kalibru, což je prostě neomluvitelné.

7

Verdikt je jasný. Fanoušci Valentina Rossiho a motorek obecně si přijdou na své. Obsahu je spousta a pouček a komentářů od hvězdy také. Dolu hru sráží horší fyzika u aut a menší počet tratí pro ně. Velkou vadou na kráse je technická stránka hry, se kterou už by snad měl někdo něco dělat, protože hry od Milestone se v tomto ohledu zasekly v čase a ne a ne se posunout dál.
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»