RECENZE: Valentino Rossi The Game

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Je autorem 1536 článků

Milestone se poslední léta stará o dvě zásadní licence. Tou první je WRC, i když tady poslední ročník dělal někdo jiný, a pak je tady motocyklové MotoGP. Někdo si však řekl, že je to málo a je třeba zapracovat legendy motorsportu do hry. Po Sébastien Loeb Rally, což je legenda WRC a rally obecně, si vzali na paškál velikána motocyklů, Valentina Rossiho a tak nějak vznikla hra s jeho jménem.

Ti z vás, kdo hráli WRC s Loebem budou i na motorkách jako doma. Čtyři kola vymění za dvě (většinou) a hurá poznávat bohatou kariéru jednoho z nejlepších závodníků. A že je určitě co poznávat asi netřeba dodávat. Okusíme hlavní závodní momenty a zkusíme se jim vyrovnat. To vše s komentářem samotného Rossiho, který hrou částečně provází. Díky tomu máme k dispozici celou řadu obsahu a také různých disciplín.

Dále se určitě vydáte za vlastní kariérou, která nabízí závodění napříč světem, kategoriemi a druhy závodů. Všechno jde dohromady s Valentinovou akademií a ano, podíváme se i na jeho ranč, kde se nejeden závod bude odehrávat. Pokud sebereme všechny herní možnosti, dostaneme hodně pěkný průřez kariérou velkého jezdce, užijeme si hlavní momenty a sami se pokusíme stát legendou. Hra má po stránce obsahu hodně co nabídnout, což kvituji s povděkem a obzvlášť všemožné eventy a challenge jsou pěknou výzvou k překonání, kdy nás sám Rossi poučí o tom, jaký byl daný okamžik z jeho pohledu a jak danou věc co nejlépe zvládnout.

rossi1

Mimo klasických motorek dojde i na plochodrážní závodění a ani auto nezůstanou pozadu díky rally na okruhu a driftování. Upřímně ani jeden nový herní prvek mě nějak extra nezaujal a radši jsem měl klasickou sérii MotoGP. Bude to asi tím, že trať na rally je jenom jedna, odehrává se na okruhu a mění se jenom jiným umístěním balíků sena. Driftování je hodně nedokonalé díky jednoduché fyzice, takže po prvních pár závodech budete driftovat jako neporazitelní králové a nikdo vás nezastaví. Jako poslední jsem si nechal plochou dráhu. Ta je docela zajímavá, ale herní model mi moc nesedl a hlavně mi přišel docela nečitelný. To si takhle projíždíte zatáčku, s náklonem, prostě pohodička a najednou v úplně stejné situaci podklouznete a hurá na zem. Plochá dráha měla potenciál, ale nakonec je zní jenom přívěsek, který má málo tratí, takže když vám začne konečně jít, je konec.

Dobrý dojem ze hry nezachrání ani inteligence vašich soupeřů. U ní těžko říct, jestli je, nebo není? Teď nevím, co z toho vybrat. Oni si prostě jedou svou ideální stopu a tak nějak je jim jedno, že jste ve vedení, jedete stopu jako první a měli by dávat pozor. Prostě vám strčí do zadního kola, vy spadnete a oni jednou vesele dál. Tím ale ztratíte závod, protože všichni jedou jako jeden velký balík, takže pád je prostě smůla a na dobré umístění můžete zapomenout. Místy je to hodně frustrující, ale taková je i série Moto GP, takže čemu se vlastně divím.

Jízdní model a fyzika motorek je ale na té správné úrovni, na jakou jsme ostatně u této série zvyklí. Ti z vás, kdo hráli nějaký předchozí díl Moto GP, budou jako doma i tady a ostatní si mohou nastavit jízdní model přesně podle svého gusta a schopností. Jak jsem již zmínil, platí to pro jízdu na motorkách, rally používá model ze série WRC, takže nic moc a o driftování jsme si již řekli.

rossi2

Stejně jako nepřekvapí jízdní model, nepřekvapí ani grafické a technické zpracování. Grafika je prostě horší, než by bylo záhodno. Ano, modely motorek a jezdců jsou pěkně ostré, dokonce i okolí trati je o něco bohatší, než bývalo zvykem. Nicméně kvalit Forzy hra nedosahuje ani z části, což je v dnešní době hodně škoda. Hra jede maximálně s 30 FPS a o to horší je, že když startujete z poslední pozice a před vámi je zbytek startovního pole, hra se normálně a regulérně seká. Navíc jsou místa na trati, kde hra zpomalí, ať jste první nebo poslední. Alespoň že herní časy nejsou již tak dlouhé, jak bývalo u her od Milestone také zvykem. Technická stránka hry mi v dnešní době, a hlavně na konzolích, přijde jako podraz největšího kalibru, což je prostě neomluvitelné.

7

Verdikt je jasný. Fanoušci Valentina Rossiho a motorek obecně si přijdou na své. Obsahu je spousta a pouček a komentářů od hvězdy také. Dolu hru sráží horší fyzika u aut a menší počet tratí pro ně. Velkou vadou na kráse je technická stránka hry, se kterou už by snad měl někdo něco dělat, protože hry od Milestone se v tomto ohledu zasekly v čase a ne a ne se posunout dál.
25. 09. 2018 • DandyCZE7

RECENZE Forza Horizon 4

Mlha pomalu stoupá, sešlapuji plyn a v plné rychlosti vyrážím. Právě startuje recenze očekávané konzolové exkluzivity pro Xbox One, a to závodní hry Forza Horizon 4.

»
23. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Wenjia

Za porostem hustým, že by se dal kácet, jsou zbytky dávných památek. Nežije v nich zlý obr, ba ani zakletá princezna. Jsou pomyslnou hranicí příbytku bílého tvora, jehož dobré srdce čeká chrabrá budoucnost. Lesnaté království je totiž posledním útočištěm, kde ještě nepáchá ničivé škody zlá síla. Už tušíte? Ale žádný Falko, tohle přeci není Nekonečný příběh. Také ne, Křemílek s Vochomůrkou mají jinou směrovačku. Že by tedy Ori? Řekněme, že to už...

»
22. 09. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K19

Sportovní nadšenci mají po herní stránce rozhodně z čeho vybírat a záleží jenom na preferencích každého hráče, jaký sport nebo sporty má rád. Výhodou virtuálního sportování je fakt, že člověk může i nadále pěstovat pivní břich a nemusí se bát, že by dělal nějaké pohyby či akce, díky nimž by o něj přišel. Navíc se za sportem může vydat za jakéhokoli venkovního počasí a samotné pořízení her vyjde ve výsledku levněji,...

»
20. 09. 2018 • tonyskate1

RECENZE: My Brother Rabbit

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

»
19. 09. 2018 • chaosteorycz10

Recenze: Super Street: The Game

Občas se na hru těšíte, třebaže v nitru tušíte, že vás při vydání čeká čelní náraz do betonového pilíře. Ale naděje umírá poslední. I tým s malým počtem členů, malým rozpočtem a malými tvůrčími možnostmi může vytvořit dílo, které hrdě zvedne vhozenou rukavici, kolem níž všichni kráčí s odstupem. Rukavice ovšem nesmí být boxerská a vylitá olovem.

»
16. 09. 2018 • tonyskate7

RECENZE: Shadow of the Tomb Raider

Očekávané ukončení trilogie novodobé Lary se konečně dostalo do našich rukou. Je ovšem tak velkolepé jak se nám tvůrci a vydavatel během výrazné kampaně snažili namluvit? O tom se více dočtete v naší recenzi, ale rozhodně jsme se opět dočkali parádního dobrodružství.

»
15. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Immortal: Unchained

Do rezavé mačety už taky. Už to tam skoro bylo. Chybělo méně, než by se do hlavně pistole vešlo a ta třímetrová reklama na steroidy by padla jak nepoužívaný komín. Hodina usilovné práce se právě stala smutnou vzpomínkou a já nemám nic. Jak si teď vylepším vybavení, když jsem všechno nechal na místě smrti? Saprlot, tohle by se slušným lidem dělat nemělo. No nic, když to zkusím ještě jednou, nic...

»
15. 09. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: The Golf Club 2019 featuring PGA TOUR

Letošní sucho v průběhu léta jistě zaznamenal každý a celá řada lidí z něj neměla radost. Mezi tyto jedince bych zařadil i správce golfových hřišť, kteří se museli, mimo útoků syslů na hřiště, vypořádat i se suchem. Udržet bezchybný green nebo farway nebylo jistě snadné, ještě že plevelu kolem hřiště, nebo písku v písečných pastích je to úplně jedno. Ono sucho by se dalo krásně vztáhnout i na hry s golfovou tématikou, kterých poslední...

»