RECENZE: Valentino Rossi The Game

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Publikováno: 25.6.2016, 10:13

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2278 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Milestone se poslední léta stará o dvě zásadní licence. Tou první je WRC, i když tady poslední ročník dělal někdo jiný, a pak je tady motocyklové MotoGP. Někdo si však řekl, že je to málo a je třeba zapracovat legendy motorsportu do hry. Po Sébastien Loeb Rally, což je legenda WRC a rally obecně, si vzali na paškál velikána motocyklů, Valentina Rossiho a tak nějak vznikla hra s jeho jménem.

Ti z vás, kdo hráli WRC s Loebem budou i na motorkách jako doma. Čtyři kola vymění za dvě (většinou) a hurá poznávat bohatou kariéru jednoho z nejlepších závodníků. A že je určitě co poznávat asi netřeba dodávat. Okusíme hlavní závodní momenty a zkusíme se jim vyrovnat. To vše s komentářem samotného Rossiho, který hrou částečně provází. Díky tomu máme k dispozici celou řadu obsahu a také různých disciplín.

Dále se určitě vydáte za vlastní kariérou, která nabízí závodění napříč světem, kategoriemi a druhy závodů. Všechno jde dohromady s Valentinovou akademií a ano, podíváme se i na jeho ranč, kde se nejeden závod bude odehrávat. Pokud sebereme všechny herní možnosti, dostaneme hodně pěkný průřez kariérou velkého jezdce, užijeme si hlavní momenty a sami se pokusíme stát legendou. Hra má po stránce obsahu hodně co nabídnout, což kvituji s povděkem a obzvlášť všemožné eventy a challenge jsou pěknou výzvou k překonání, kdy nás sám Rossi poučí o tom, jaký byl daný okamžik z jeho pohledu a jak danou věc co nejlépe zvládnout.

rossi1

Mimo klasických motorek dojde i na plochodrážní závodění a ani auto nezůstanou pozadu díky rally na okruhu a driftování. Upřímně ani jeden nový herní prvek mě nějak extra nezaujal a radši jsem měl klasickou sérii MotoGP. Bude to asi tím, že trať na rally je jenom jedna, odehrává se na okruhu a mění se jenom jiným umístěním balíků sena. Driftování je hodně nedokonalé díky jednoduché fyzice, takže po prvních pár závodech budete driftovat jako neporazitelní králové a nikdo vás nezastaví. Jako poslední jsem si nechal plochou dráhu. Ta je docela zajímavá, ale herní model mi moc nesedl a hlavně mi přišel docela nečitelný. To si takhle projíždíte zatáčku, s náklonem, prostě pohodička a najednou v úplně stejné situaci podklouznete a hurá na zem. Plochá dráha měla potenciál, ale nakonec je zní jenom přívěsek, který má málo tratí, takže když vám začne konečně jít, je konec.

Dobrý dojem ze hry nezachrání ani inteligence vašich soupeřů. U ní těžko říct, jestli je, nebo není? Teď nevím, co z toho vybrat. Oni si prostě jedou svou ideální stopu a tak nějak je jim jedno, že jste ve vedení, jedete stopu jako první a měli by dávat pozor. Prostě vám strčí do zadního kola, vy spadnete a oni jednou vesele dál. Tím ale ztratíte závod, protože všichni jedou jako jeden velký balík, takže pád je prostě smůla a na dobré umístění můžete zapomenout. Místy je to hodně frustrující, ale taková je i série Moto GP, takže čemu se vlastně divím.

Jízdní model a fyzika motorek je ale na té správné úrovni, na jakou jsme ostatně u této série zvyklí. Ti z vás, kdo hráli nějaký předchozí díl Moto GP, budou jako doma i tady a ostatní si mohou nastavit jízdní model přesně podle svého gusta a schopností. Jak jsem již zmínil, platí to pro jízdu na motorkách, rally používá model ze série WRC, takže nic moc a o driftování jsme si již řekli.

rossi2

Stejně jako nepřekvapí jízdní model, nepřekvapí ani grafické a technické zpracování. Grafika je prostě horší, než by bylo záhodno. Ano, modely motorek a jezdců jsou pěkně ostré, dokonce i okolí trati je o něco bohatší, než bývalo zvykem. Nicméně kvalit Forzy hra nedosahuje ani z části, což je v dnešní době hodně škoda. Hra jede maximálně s 30 FPS a o to horší je, že když startujete z poslední pozice a před vámi je zbytek startovního pole, hra se normálně a regulérně seká. Navíc jsou místa na trati, kde hra zpomalí, ať jste první nebo poslední. Alespoň že herní časy nejsou již tak dlouhé, jak bývalo u her od Milestone také zvykem. Technická stránka hry mi v dnešní době, a hlavně na konzolích, přijde jako podraz největšího kalibru, což je prostě neomluvitelné.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Verdikt je jasný. Fanoušci Valentina Rossiho a motorek obecně si přijdou na své. Obsahu je spousta a pouček a komentářů od hvězdy také. Dolu hru sráží horší fyzika u aut a menší počet tratí pro ně. Velkou vadou na kráse je technická stránka hry, se kterou už by snad měl někdo něco dělat, protože hry od Milestone se v tomto ohledu zasekly v čase a ne a ne se posunout dál.
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»