RECENZE: Verdun

Autor: wellkeybig Publikováno: 13.3.2017, 12:00

Publikováno: 13.3.2017, 12:00

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Díky hrám jako Verdun si připomínáme první světovou válku. Zásadní vojenský konflikt, který navždy změnil tvář světa. Při myšlence na Velkou válku mě jako první napadne známý německý spisovatel Erich Maria Remarque a jeho válečné povídky i romány, které nám vylíčily zrůdnost války. Verdun nám sice neukazuje hrůzy války, ale nebojí se být více simulací a autentičtějším zážitkem.

První světová válka je stále neobvyklým tématem pro hry i přes to, že v posledních letech vycházeli hry jako Valiant Hearts, Battlefield a teď Verdun, který vás potrápí na bojišti plného bahna, zákopů, ostnatých drátů a smrti.

Nespěchej do rakve

Verdun, je multiplayerová střílečka, která se odehrává na západní frontě v okolí stejnojmenného francouzského města, který dostal po přibližně 10 měsíční bitvě přezdívku verdunský mlýnek na maso. Ve hře se budete cítit ze začátku poměrně bezmocně a po tom co zapomenete na hry jako Battlefield, Call of Duty a podstatně zpomalíte, nebude pouze padat se smrtelným výkřikem k zemi. Verdun, je zapotřebí hrát pomalu, takticky a sledovat veškerý pohyb, který se na bojišti děje. Bohužel velmi pomalé tempo hry může být pro nějaké lidi odrazující, ale není nad ten pocit, když hlídáte svůj zákop a porazíte pár nepřátel vyrážející do země nikoho.

Verdun 01

Na západní frontě klid

Vývojáři si pro nás připravily čtyři režimy a šest map, které mění svou velikost podle počtu připojených hráčů. Maximálně se však může připojit do jedné hry 32 hráčů. Herní režimy Attrition a Rifle Deathmatch jsou zástupci známých režimů Team Deatmatch a Free For All. Větší pozornost určitě věnujte režimu Frontlines, kde bude vaším úkolem zabírat sektory a prožívat pravou zákopovou válku. Obě strany budou bojovat o pár metru území a o holý život. Přidáno na autenticitě je i tím, že každý hráč je součástí čtyř členné čety se svojí rolí, jako třeba velitel, střelec, odstřelovač, granátník, kulometčík a další. To nejsložitějším, čím si budete ve hře procházet, je bezpečný přesun z jednoho zákopu do druhého a provedení útoku. Budou na vás čekat kromě palby nepřátelských pušek, která po jednom zásahu způsobuje smrt. Rozeseté ostnaté dráty po celé mapě, které vás buď to natolik zpomalí, aby nepřítel neminul anebo potupně zemřete na způsobené řezné rány. Je zapotřebí si vše důkladně naplánovat a spolupracovat se svým týmem. Frontlines, je zábavný mód s jasně vytyčenými pravidly, kterému to trochu kazí skutečnost, že své soupeře lze velmi špatně rozeznat od spoluhráčů. Jestli nejste odborníkem na uniformy 1. světové války, budete často střílet po svých kamarádech a oni po vás. Naštěstí nemůžete zranit své spoluhráče a tak budete bědovat pouze nad vyzrazením své pozice vystřelením. Posledním dostupným režimem je Squad Defense, který lze hrát Offline a nebo online v kooperaci čtyř hráčů. Úkolem v tomto režimu je chránit kus svého území před nekonečnými vlnami nepřátel, které mají velmi špatnou umělou inteligenci, a často se stává, že buďto naběhnou do bezprostřední blízkosti, nebo se někde zaseknou. Doufejme v brzkou opravu, protože Squad Defense by Verdunu mohl přidat na zábavě a přidat výzvu pro sehranou skupinu hráčů.

Verdun 02

Historické zbraně a reálné uniformy

Hra od studia M2H a Blackmill Games si dala záležet na historické přesnosti. Zbraní je jednadvacet a rozhodně zde nenajdeme hromadu experimentálních samopalů jako v Battlefieldu. Všechny zbraně jsou popsány a s možností menších úprav jako je nasazení bajonetu nebo lepším mířidlem. U zbraní si jistě všimnete pomalého nabíjení, malých zásobníků a krásného zpracování odstřelovačských optik. Uniformy jsou zpracovány dle historických originálů. Ti co mají mít špičaté helmy tak je mají. Všichni co mají k tématu velké války blízko jistě ocení práci vývojářů. Ve hře je možnost tvorby družstev různých národností s tím, že zaměření, vybavení a vlastně všechno ostatní je doplněno levelováním jak vytvořeného mužstva, tak hráče samotného. Za každou úroveň dostává družstvo vylepšení pro všechny členy týmu, naproti tomu hráč obdrží body sloužící k odemknutí různé výbavy přímo pro něj. Verdun je v tomto ohledu složitý a chce se zavděčit všem. Velitel může kromě střílení udávat i různé rozkazy, případně žádat o leteckou podporu v podobě náletu, průzkumu pozic nepřátel či svržení plynu. Podle zaměření skupiny pak má k dispozici celý tým i další výhody. Proti bombardování není jiná možnost než útěk ale proti plynu se můžete bránit plynovou maskou, která má vždy podobu, kterou příslušní vojáci na bojišti používali. Co se týče grafické stránky, tak sice nedosahuje kvalit nyní vydávaných akčních titulů, ale hráče rozhodně neurazí.

Verdun 03

Když ji miluješ, není co řešit

Verdun rozhodně není dokonalou hrou, má spoustu chyb. Sympatické ale je, že dokonalou hrou být ani nechce. V tuto chvíli nastane rozdělení hráčů na dva tábory na ty, co ji budou milovat a na ty co ji budou nenávidět. Hru i přes to, že je v obchodu za příznivých 399 Kč hraje prozatím málo hráčů a to je velká škoda. Byl bych rád, kdybych za měsíc pustil online režim a viděl bych plné servery a nemusel hledat hráče na oblíbený mód.

6

Verdun není pro každého, ale své publikum si ale určitě najde. Zábavná hra více hráčů přináší překvapující a svěží obsah s mírně zastaralou grafikou. Pokud rádi zkusíte pomalejší střílečku z prostředí první světové války tak vám Verdun přinese spoustu legrace za málo peněz.
  • Teapeq

Osobně se mi to líbí a má to něco do sebe. Jen jak bylo napsáno. Je škoda, že to trpí zatím nedostatkem hráčů a často mě to nepustí na EU servery.

20. 08. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: State of Mind

Žánr science fiction mám rád od doby, co jsem viděl Vesmírnou odyseu. I když jsem tenkrát absolutně nechápal, co mi chce sdělit, fascinoval mě svět, jehož součástí se nikdy nestanu. Během let pozdějších, kdy jsem knihovnu plnil Asimovem, Bradburym a Heinleinem, mě ale uchvátil jiný poutník budoucností, a to Philip K. Dick. Jeho pohledy do neznáma, v nichž se lidství stává obchodním artiklem a člověk lehce nahraditelným „komponentem“, mají dodnes mrazivou...

»
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»