Recenze: Victor Vran

Autor: wellkeybig Publikováno: 1.6.2017, 17:12

Publikováno: 1.6.2017, 17:12

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

V temné uličce, která je osvětlená osamocenou lampou u opuštěné hospody, postávají přízraky a magické běsy. Zagarávie dříve byla veselým místem, plná spokojených měšťanů než se naplnilo prokletí a zrůdy se probudily k životu.

Lovci monster i zaklínači, kteří se snažili město zachránit, se nikdy nevrátily. U vstupní brány stojí muž s démonem v hlavě, kterému nelze vidět do očí. Muž přezdívaný Čistič Vrána nemá v rukou mop s kýblem mýdlové vody, ale drží nabroušenou kosu, z které kape černá krev padlých monster. Čistič se vydal toto bohem zapomenuté místo zbavit prokletí.

Návykovost a vyhlídky do budoucna

Victor Vran je nové ARPG které dorazilo na Xbox One a drží se konzervativního základu. Na první pohled se hra moc neliší od Diabla nebo Van Helsinga.

Díky tomu, že se Bulharské studio Haemimont Games drží zajetých kolejí, nevznikají zásadní chyby a přináší nám čistou zábavu. Nečekejte žádné grafické orgie a srdceryvný příběh, ale odpočinkovou hru s charismatickým hrdinou a skvělým humorem. Victor se na PC podíval již v roce 2015 a jsem rád, že dorazil čistit město od monster i na Xbox One. Hra má lákavou cenovku a tak přináší hodně muziky za málo peněz.

Vzhůru do temné Zagarávie

Victor Vran je postava s tajemnou minulostí. Chlapík drsný na pohled i na poslech. O charismatický chraplák je postaral Doug Cockle, který propůjčil svůj hlas i Geraltovi z Rivie ve hrách o Zaklínači.

Čistič Vran patří k Cechu, který chrání lidi již stovky let před démony a zlem. Cech nedokázala zachránit Zagarávii a zemi tak ovládli monstra. V těchto místech již řada lovců démonů přišla o život při boji se zlem nad jejich síly. Victor přijíždí za svým přítelem Adrianem, který ho žádá o pomoc a potkává hrstku přeživších, kterým nedokáže říci ne, když ho žadoní o jeho služby. Adrian je v katakombách hluboko pod městem a netrvá dlouho, než se s ním potkáte a zjistíte, jak se věci mají.

Hrdina na cestě boje proti zlu používá jak meče, kladiva, rapíry, tak brokovnice, granátomety, elektrická děla a další. Zábava ovšem nekončí jen u zbraní, dojde i na magii.

Victor má v hlavě Hlas. Démona, který vás doprovází jako vypravěč svého hrdinu v knize a občas okoření akci i nějakou peprnou hláškou. O zábavu se postará i řada Easter Eggu v podobě komentování hraní jako v titulu The Stanley Parable, kostlivců tancující na Gangnam style a další. Čistič Vrána jde, pobije nepřátele, porazí bosse, prohodí hlášku s Hlasem, dozví se část příběhu a jde se dál.

Příběh není motorem, který hru pohání, o to se postará výborná hratelnost a výzvy které můžete zdolávat sám anebo ve hře více hráčů.

Inspirace legendami

Bulharské studio Haemimont Games nemá zkušenost z akčním RPG žárem, proto si vypučuje mechaniky z jiných her a do každé z nich vkládá svoji myšlenku. Victor Vran k prvku RPG nepřistupuje zrovna ideálně a při levelování není možnost upravovat statistiky hráče, ale přináší novinku, díky které není problém změnit styl hraní kdykoli během hry.

Hratelnost ovlivňují především získané dovednostní kartičky a výběr zbraně. Například při kombinaci karty, která zapříčiní explozi padlého nepřítele a rychlé zbraně dochází k efektivnímu likvidování. Kombinací je spoustu a je zábavné karty míchat a hledat správné kombinace.

Po tom co objevíte ideální kombinaci je ve hře téměř nemožné padnout, proto jsou v každé lokaci i vypilované výzvy jako pozabíjej kladivem padesát nepřátel, aniž by vás zranily a jiné.

Lokace jsou obohaceny i o tajné místnosti s truhlami, díky kterým jsem si připomněl hledání tajných úrovní z Wolfensteinu 3D a pečlivé zkoumání každé příčky kterou jde projít anebo na kterou jde skočit (ano v izometrické RPG hře lze skákat, nezvyk že?).

Město je rozděleno na řadu lokací, které se od sebe vizuálně liší a narazíte v nich na zástupy upírů kostlivců a jiné havěti. Všechna místa, která projdete, mají velmi hutnou atmosféru, která vás vtáhne a nepustí.

Ve dvou se to lépe táhne

Victor Vran se v mnoha ohledech blíží žánru hack and slash a zdaluje se od RPG. Každého jistě potěší možnost hrát se svými kamarády, přítelkyní, nebo babičkou co ráda zabijí krvelačná monstra? Hra disponuje lokálním i online multiplayerem a spojit se můžou až čtyři hráči. Ti spolu můžou jak spolupracovat a projít celou kampaň tak i soupeřit v cirkusové aréně.

Když společnými silami spoluhráči porazí nepřítele, dostane každý z členů party svou odměnu. Díky rozdělenému lootu nedojde k handrkování a není problém tak projet kampaň která zabere cca 15 hodin. V pozdější části hry budou klasické nepřátelé na úrovni elitních. Když zpočátku hrou jen proplouváte, můžou se u nich poměrně zpotit. Není jednoduší řešení než si zavolat kamarády na pomoc.

Nejhorší jsou ti ukecaní démoni

Bulharští vývojáři hru pohání vlastním enginem, který využívaly i u strategie Tropico 5. Potěšily mě krátké načítací obrazovky a celková přehlednost rozhraní.

Grafická stránka hry je bohužel průměrná. Studio se chtělo vizuálně přiblížit k filmům jako je Van Helsing a Underworld. Vzniknul prázdný komiksový odvar, který hře celkově neprospívá. Vizuální stránka nijak neubírá na zábavě, kterou hra přináší, ale nedokáži se ubránit srovnáním Victora Vrana s hrou The Incredible Adventures of The Van Helsing která vypadal skvěle.

Hře naopak body přidává výborný dabing, ve kterém uslyšíte spoustu známých hlasů. Doug Cockle a jeho drsný chraplák propůjčí charakter hlavní postavě, Peter Marinker vystupuje jako Tzar a postavy i přes absenci animací a vyprávění spíše komiksovým pojetím krásně ožívají.

No a vo…vo…votom to je

Studio Haemimont Games přináší kvalitní akční RPG, které nemá žádné velké chyby. Pokud hledáte zábavu a dokážete překousnout zastaralejší grafiku a absenci charakterních RPG prvků nemůžete se splést. Victor Vran má lákavou cenovku 399 Kč, a pokud v dobrodružství budete chtít pokračovat, doporučuji i rozšíření Fractured Worlds a Metalovoé DLC Motörhead: Through the Ages se kterým se vydáte na tůru plnou mýtů.

Doufejme, že Victor Vran nedopadne podobně jako Van Helsinga, který měl v první hře našlápnuto k úspěchu, ale s každým dalším dílem byl únavnější a nudnější.

8

Victor Vran je kombinací Hack and Slash a RPG které zkrátka baví. Hra vás jen tak nepustí a po chvilce hraní přehlédnete i drobné nedostatky, které Victor Vran má. Příznivá cena, výborný dabing a dokonce přijde i kouzelník… tedy Motörhead!
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»
16. 01. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Jagged Alliance 3