Recenze: Victor Vran

Autor: wellkeybig Publikováno: 1.6.2017, 17:12

Publikováno: 1.6.2017, 17:12

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

V temné uličce, která je osvětlená osamocenou lampou u opuštěné hospody, postávají přízraky a magické běsy. Zagarávie dříve byla veselým místem, plná spokojených měšťanů než se naplnilo prokletí a zrůdy se probudily k životu.

Lovci monster i zaklínači, kteří se snažili město zachránit, se nikdy nevrátily. U vstupní brány stojí muž s démonem v hlavě, kterému nelze vidět do očí. Muž přezdívaný Čistič Vrána nemá v rukou mop s kýblem mýdlové vody, ale drží nabroušenou kosu, z které kape černá krev padlých monster. Čistič se vydal toto bohem zapomenuté místo zbavit prokletí.

Návykovost a vyhlídky do budoucna

Victor Vran je nové ARPG které dorazilo na Xbox One a drží se konzervativního základu. Na první pohled se hra moc neliší od Diabla nebo Van Helsinga.

Díky tomu, že se Bulharské studio Haemimont Games drží zajetých kolejí, nevznikají zásadní chyby a přináší nám čistou zábavu. Nečekejte žádné grafické orgie a srdceryvný příběh, ale odpočinkovou hru s charismatickým hrdinou a skvělým humorem. Victor se na PC podíval již v roce 2015 a jsem rád, že dorazil čistit město od monster i na Xbox One. Hra má lákavou cenovku a tak přináší hodně muziky za málo peněz.

Vzhůru do temné Zagarávie

Victor Vran je postava s tajemnou minulostí. Chlapík drsný na pohled i na poslech. O charismatický chraplák je postaral Doug Cockle, který propůjčil svůj hlas i Geraltovi z Rivie ve hrách o Zaklínači.

Čistič Vran patří k Cechu, který chrání lidi již stovky let před démony a zlem. Cech nedokázala zachránit Zagarávii a zemi tak ovládli monstra. V těchto místech již řada lovců démonů přišla o život při boji se zlem nad jejich síly. Victor přijíždí za svým přítelem Adrianem, který ho žádá o pomoc a potkává hrstku přeživších, kterým nedokáže říci ne, když ho žadoní o jeho služby. Adrian je v katakombách hluboko pod městem a netrvá dlouho, než se s ním potkáte a zjistíte, jak se věci mají.

Hrdina na cestě boje proti zlu používá jak meče, kladiva, rapíry, tak brokovnice, granátomety, elektrická děla a další. Zábava ovšem nekončí jen u zbraní, dojde i na magii.

Victor má v hlavě Hlas. Démona, který vás doprovází jako vypravěč svého hrdinu v knize a občas okoření akci i nějakou peprnou hláškou. O zábavu se postará i řada Easter Eggu v podobě komentování hraní jako v titulu The Stanley Parable, kostlivců tancující na Gangnam style a další. Čistič Vrána jde, pobije nepřátele, porazí bosse, prohodí hlášku s Hlasem, dozví se část příběhu a jde se dál.

Příběh není motorem, který hru pohání, o to se postará výborná hratelnost a výzvy které můžete zdolávat sám anebo ve hře více hráčů.

Inspirace legendami

Bulharské studio Haemimont Games nemá zkušenost z akčním RPG žárem, proto si vypučuje mechaniky z jiných her a do každé z nich vkládá svoji myšlenku. Victor Vran k prvku RPG nepřistupuje zrovna ideálně a při levelování není možnost upravovat statistiky hráče, ale přináší novinku, díky které není problém změnit styl hraní kdykoli během hry.

Hratelnost ovlivňují především získané dovednostní kartičky a výběr zbraně. Například při kombinaci karty, která zapříčiní explozi padlého nepřítele a rychlé zbraně dochází k efektivnímu likvidování. Kombinací je spoustu a je zábavné karty míchat a hledat správné kombinace.

Po tom co objevíte ideální kombinaci je ve hře téměř nemožné padnout, proto jsou v každé lokaci i vypilované výzvy jako pozabíjej kladivem padesát nepřátel, aniž by vás zranily a jiné.

Lokace jsou obohaceny i o tajné místnosti s truhlami, díky kterým jsem si připomněl hledání tajných úrovní z Wolfensteinu 3D a pečlivé zkoumání každé příčky kterou jde projít anebo na kterou jde skočit (ano v izometrické RPG hře lze skákat, nezvyk že?).

Město je rozděleno na řadu lokací, které se od sebe vizuálně liší a narazíte v nich na zástupy upírů kostlivců a jiné havěti. Všechna místa, která projdete, mají velmi hutnou atmosféru, která vás vtáhne a nepustí.

Ve dvou se to lépe táhne

Victor Vran se v mnoha ohledech blíží žánru hack and slash a zdaluje se od RPG. Každého jistě potěší možnost hrát se svými kamarády, přítelkyní, nebo babičkou co ráda zabijí krvelačná monstra? Hra disponuje lokálním i online multiplayerem a spojit se můžou až čtyři hráči. Ti spolu můžou jak spolupracovat a projít celou kampaň tak i soupeřit v cirkusové aréně.

Když společnými silami spoluhráči porazí nepřítele, dostane každý z členů party svou odměnu. Díky rozdělenému lootu nedojde k handrkování a není problém tak projet kampaň která zabere cca 15 hodin. V pozdější části hry budou klasické nepřátelé na úrovni elitních. Když zpočátku hrou jen proplouváte, můžou se u nich poměrně zpotit. Není jednoduší řešení než si zavolat kamarády na pomoc.

Nejhorší jsou ti ukecaní démoni

Bulharští vývojáři hru pohání vlastním enginem, který využívaly i u strategie Tropico 5. Potěšily mě krátké načítací obrazovky a celková přehlednost rozhraní.

Grafická stránka hry je bohužel průměrná. Studio se chtělo vizuálně přiblížit k filmům jako je Van Helsing a Underworld. Vzniknul prázdný komiksový odvar, který hře celkově neprospívá. Vizuální stránka nijak neubírá na zábavě, kterou hra přináší, ale nedokáži se ubránit srovnáním Victora Vrana s hrou The Incredible Adventures of The Van Helsing která vypadal skvěle.

Hře naopak body přidává výborný dabing, ve kterém uslyšíte spoustu známých hlasů. Doug Cockle a jeho drsný chraplák propůjčí charakter hlavní postavě, Peter Marinker vystupuje jako Tzar a postavy i přes absenci animací a vyprávění spíše komiksovým pojetím krásně ožívají.

No a vo…vo…votom to je

Studio Haemimont Games přináší kvalitní akční RPG, které nemá žádné velké chyby. Pokud hledáte zábavu a dokážete překousnout zastaralejší grafiku a absenci charakterních RPG prvků nemůžete se splést. Victor Vran má lákavou cenovku 399 Kč, a pokud v dobrodružství budete chtít pokračovat, doporučuji i rozšíření Fractured Worlds a Metalovoé DLC Motörhead: Through the Ages se kterým se vydáte na tůru plnou mýtů.

Doufejme, že Victor Vran nedopadne podobně jako Van Helsinga, který měl v první hře našlápnuto k úspěchu, ale s každým dalším dílem byl únavnější a nudnější.

8

Victor Vran je kombinací Hack and Slash a RPG které zkrátka baví. Hra vás jen tak nepustí a po chvilce hraní přehlédnete i drobné nedostatky, které Victor Vran má. Příznivá cena, výborný dabing a dokonce přijde i kouzelník… tedy Motörhead!
21. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Evil Within 2

Je zcela normální, že když máte dlouhá léta zálibu v nějakém žánru, stáváte se pro okolí samozvaným expertem. Tohoto postavení se mi dostává i mezi kolegy, tudíž blíží-li se vydání něčeho, co zavání zpocenými rukami, sevřeným krkem nebo hrozbou neplánovaného vyprázdnění, jsem první na seznamu oslovených. I když s nadsázkou říkám, že neznám jen ty horory, které nebyly natočeny, napsány a vytvořeny, jednou nutně musel přijít zlom. Bod, v němž se můj výklad...

»
18. 10. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: ELEX

Němečtí vývojáři Piranha Bytes nám za svou existenci přinesli řadu skvělých RPG zážitků, ať už o sérii Gothic či Risen. S jejich novým dílem ELEX se vydali trošku jinou cestou. Stále se jedná o akční RPG, ovšem do oblíbeného středověkého fantasy přimíchali slušnou dávku sci-fi. A jak tento science fantasy počin dopadl, se dozvíte v naší recenzi.

»
16. 10. 2017 • tonyskate1

RECENZE: South Park: The Fractured but Whole

Městečko South Park je zpět! Po vydařeném Stick of Truth sice přebrali štafetu vývojáři Ubisoftu, ale tvůrci seriálu u vývoje zůstali a nenechali si do ničeho kecat. Připravte se tedy na další bizarní, ujetou a pochopitelně naprosto sprostou jízdu, v niž hrají prdy hlavní roli.

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Middle–earth: Shadow of War

Příběhy ze Středozemě hráče bavily dlouho předtím, než Glum začal slídit za „miláškem“ na stříbrném plátně a než Peter Jackson všem připomněl, že Tolkien je jméno významného spisovatele, nikoli odrůda vína. Dokonce se dá říct, že od roku 1982 má každá generace hráčů svého Pána prstenů, který vychází ze stejného základu, a přesto je pokaždé jiný. Poslední roky si Středozemi jako svou destinaci zvolili autoři z Monolith Productions, kteří se...

»
06. 10. 2017 • kristine4chaos30

Recenze: Forza Motorsport 7

Z organizační důvodů, kvůli nimž Lukáš „ChaosteoryCZ“ nemůže přinést podrobné zhodnocení nové Forzy, jsem na jeho přání tuto štafetu převzala já. Takže se připravte, že to úplně mění pohled a přístup k populární značce a žánru jako takovým. Na rozdíl od něj si totiž nemyslím, že závodní simulátor musí hráče trápit přemrštěnými nároky na ovládání. Nechci po něm ani věrohodný průběh závodu se všemi těmi testovacími koly a kvalifikacemi, kvůli nimž se...

»
03. 10. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K18

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉 Každoročně se těším na dvě období. To jedno přichází s E3, kde se dostáváme pod plnou palbu nových herních trailerů, a pak to poprázdninové. Už dávno nestuduji, takže pro mě prázdniny znamenají maximálně tak dlouhou nudu na herních serverech, které znám už nazpaměť. Ale pak přijde září a já si připadám, jak kdyby mě někdo zatlačil...

»
30. 09. 2017 • chaosteorycz6

Recenze: Cuphead

Za tajemným lesem, děsivým lunaparkem a blíže nespecifikovaným počtem řek a hor, žijí dva kusy porcelánu Cuphead a Mugman. Jejich bytí je naplněné radostí a štěstím, nicméně musejí se vyvarovat kasinu ovládanému temnými silami. Ovšem nebyla by to pohádka milé děti, kdyby naši hrdinové poslechli rad vousaté konve. S pohledem zasloužilého karbaníka vrhali kostky jedno kolo za druhým a štěstěna jim evidentně přála. Ale pekelná, která skončila s nabídkou samotného ďábla, který...

»
27. 09. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Project CARS 2

Mám takovou teorii, že recenze jsou jako závody. Jak je člověk začne, rozhodne o tom, jak dopadnou v samém závěru. Pokud mám alespoň trochu pravdu, tak je úplně jedno, co v nejbližších řádcích napíšu, protože bednu neuvidím. A to mám skvělý tým vedený samotnými Slightly Mad Studios a nejmodernější techniku obstaranou systémem Project CARS 2. Jenže zázemí, know-how a šikovné ruce nejsou všechno, když cestu k úspěchu kříží hladová konkurence, nevyzpytatelné počasí a...

»