RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard

Autor: wellkeybig Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 49 článků

Viking sedí v šeru a snaží se trochu zahřát u plápolajícího ohně. Prohlíží si své promrzlé paže a modlí se k severským bohům, ať ten prokletý sníh nepadá celou noc. Náhle ho přeruší zvuk zlomení větviček v nedalekém křovisku a sahá po své válečné sekeře. Při pomyšlení, zdali ho monstra sledovala do úkrytu, uslyší křupání sněhu, které je blíž, než si ještě před okamžikem myslel. Smečka vlků, která má už dost hladovění, vycení své bílé tesáky a vrčí. Muž se připraví na útok svou sekyrou a s válečným pokřikem se pouští do akce.

Bude zima, bude mráz

Vikings: Wolves of Midgard od slovenského studia Games Farm, je izometrické akční RPG, které hraje na nostalgickou notu a připomíná na první pohled hry, jako jsou Diablo. Místo krásné tatranské přírody se ve hře podíváte do kulis atraktivní severské mytologie. V roli Vikinga se utkáte s nejhoršími monstry zmrzlého severu. Studio Games Farm má za sebou hry, jako například RPG sérii Heretic Kingdoms nebo Air Conflicts, ale na konzoli XBOX zamíří poprvé. Vikingové jsou pro studio velkým krokem kupředu.

vikings1

Drsný je zákon mé země

Příběh nijak nevyčnívá, neočekávejte dialogy, které by vás chytily za srdíčko. Blíží se konec světa v podobě vikingské legendy Ragnarök. Hrozí zánik bohů a na zemi se odehrává poslední bitva mezi dobrem a zlem. Příběh začíná zničením vaší domovské vesnice obřími mrazivými obry Jotuny, kteří se vydali zničit svět a pomstít se bohům Asgardu. Úkolem pro vás bude v roli udatného člena vikingského klanu Ulfung – Vlků z Mildargu zabránit konci světa a bohové jsou na vaší straně. Ve hře Vikings: Wolves of Midgard tedy nečekejte žádné realistické příběhy o plenění vesnic a hledání nového domovu pro slavné Vikingy. Příběh bezpochyby funguje zejména jako pozadí k zábavnému boji a vylepšování postavy. Hra má zpracováno několik různých světů, které se výrazně mění na první pohled.

Nelítostný boj proti zlu

Než se pustíte do boje, vytvoříte si svého Vingského hrdinu nebo hrdinku, pojmenujete je a zvolíte styl boje neboli božstvo, které bude našeho hrdinu podporovat. Osud Vikinga máte možnost svěřit Mocnému Thorovi, Týrovi, Lokimu, Ódinovi nebo ledové obryni Skandi – patronce lovu. Každá třída boje má svůj vývojový strom, který je orientovaný na určitý typ zbraně. Například Thor podpoří boj s dvouručními zbraněmi a Skandi střelbu z luku a ostré kopy.(ostřejší než od Jean-Claude Van Damma) Volba božstva funguje jako počáteční definice herní třídy u jiných RPG s tím rozdílem, že herní styl můžete kdykoli v průběhu hry změnit. Své dovednosti si můžete otvírat za dovednostní body, které obdržíte vždy po nabrání určitého množství krve vašich nepřátel, které tu nahradily zkušenostní body. V počáteční fázi hry můžete otevřít jen základní úroveň vašich dovedností. Pokud se budete chtít zlepšovat v boji a mít silnější útoky, je zapotřebí vylepšit oltář. Hra má osobitý systém boje, který ji rozlišuje od podobných her. Díky omezené možnosti léčení, budete nuceni využívat kotouly k vyhnutí se úderu od protivníka. Pokud Vikings: Wolves of Midgard zapnete na vyšší obtížnost, můžete se těšit na dynamické, rychlé souboje, u kterých je zapotřebí trocha taktiky a efektivně využívat nahromaděný vztek, který získáváte za eliminaci monster a povedené zásahy. Na hrdinu působí i aspekty okolního světa. Jestliže se ocitnete v mrazivém prostředí, postava bude chladnout. Musíte dávat pozor, aby vás neskolila příroda a průběžně se zahřívat u ohně. Originální prvek na sebe upozorňuje hlášky postavy, kterým pomalu, ale jistě modrají prsty nebo již necítí nohy. Ve hře se potkáte s různými variacemi této složky a následně se budete i přehřívat, dusit a krystalizovat. Na okolí má vliv i výbava, kterou budete využívat. Pokud vyrazíte do zasněžené lokace v železném brnění, budete mrznout rychleji a naopak.

vikings2

Dělání, dělání všechny smutky zahání

Vylepšování a dolaďování postavy je pro RPG základním parametrem, ale Games Farm si pro nás připravilo i budování své vesnice. Od vylepšování oltáře, obchodů, kováren a loděnic. Prodejci ve vylepšeném obchodě mají větší výběr předmětů ke koupi a to následně i zbraní které mají volné sloty na vložení run. K tomu, aby hráč stačil na nepřátele, je toto investování do budování vesnice nezbytné, proto sbírejte potřebný materiál jako je dřevo, kov a zlaťáky. Hra tím zabírá trochu strategický prvek, který bohužel není vyladěný. X krát pro mne nastala chvíle, kdy jsem potřeboval zmíněný materiál, aby se zpřístupnila další příběhová mise. Je možnost směnit jeden materiál za druhý, ale někdy se nedalo vyhnout opakování prošlých úrovní nebo projít zkouškami bohů. S myšlenkou, že musíte tu či onu část hrát podruhé protože vám chybí kov nebo dřevo ztrácí na zábavě a stává se frustrační. Zvláště i díky tomu, že náplň vaší mise je vždy podobná. Je zapotřebí vyrazit z bodu A bodu B a tam zlikviduj bosse, jako vedlejší úkol seber 3 lebky, znič 10 vlajek a zabij 20 vlků. Bohužel díky tomu velmi brzo spadnete do stereotypu. Kampaň vám zabere cca 20 hodin a potom na vás čeká i New Game+.

Ve dvou se to lépe táhne

Vikings: Wolves of Midgard se stává zábavnější hrou, když hrajete s kamarádem. Titul obsahuje kooperativní online multiplayer. Celou hru můžete procházet ve dvou a užívat si boje s monsterami a přehlížet nedostatky, kterých má hra víc než dost. Z Vikingů se tak stane hra na chvilkové odreagování, která ovšem stojí jako AAA titul 1 649 Kč/59,99 €.

vikings3

Proklínám… Tvoje oči ledový

Hra běží na enginu Unity a velmi dobře se na ní dívá. Nečekejte grafiku porovnatelnou například s Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, ale na příjemně vypadající standard s typickou keltskou hudbou, složenou týmem Dynamedion a kvalitním dabingem. Některé efekty speciálních útoků působí poněkud stroze a animace hlavní postavy je na pohled nepřirozená. Prostředí i modely nepřátel vypadají velmi dobře. Například lokace, kde procházíte vnitřkem jeskyně, mi připadala opravdu povedená. Naneštěstí hra obsahuje spousty nejrůznějších chyb. Občas nepřátelé levitují nad vámi nebo hra bez upozornění spadne. I přes to, že hra vznikala v blízkých Košicích na Slovensku, chybí jí česká / slovenská lokalizace.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vikings: Wolves of Midgard je průměrnou záležitostí. I přes snahu být poctivou akční RPG hrou s inovativními prvky, spadá k stereotypní záležitosti, která velmi těžko zaujme fanoušky žánru. Vikingové to po boku parádních titulů jako Divinity a Diablo na Xbox Obe budou mít velmi těžké.
  • Lukáš Kaňka

    Včera jsem si zahrál ty 2 hodiny dema. A moc mě to nenadchlo, diablo 3 se jen tak nepřekoná. Za 600kč bych o tom už uvažoval, ale to je maximum.

    • shack811 .

      Na xboxe je uz demo ?

      • Lukáš Kaňka

        Ano trial na 2 hodiny

        • shack811 .

          Tak to musim kurna testnut ci je to az take zle 🙂

  • shack811 .

    Tak som to skusil a mne sa to paci. Dokonca viac ako Diablo 3. Graficky je to pekne a ti velky sraci su spracovani perfektne. Za mna 8/10. Skoda tej lokalizacie. Aspon tu Slovencinu to mohlo mat ked su z Kosic. Nedostatky som si za hodinku nevsimol az na tu lokalizaciu..

20. 05. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2

To je pořád řečí, jak se konflikty mají řešit s chladnou hlavou, debatou a za každých okolností diplomaticky. Dokážete si ovšem představit Batmana, jak svolává Radu Superhrdinů, aby uvalil Jokerovi embargo na šminky nebo jak Poison Ivy přivázaná řetězy ke stromu ječí po těžařích dřeva? Samozřejmě že ne, protože jsme v komiksovém světě, kde dobře mířená rána znamená více než sto slov, nadlidské schopnosti vydají za celou armádní jednotku a charaktery se...

»
19. 05. 2017 • wellkeybig1

RECENZE: Shadow Warrior 2

V zemi vycházejícího slunce projíždí na plný plyn Nissan Datsun 240Z černé barvy, který odráží měsíční svit svou naleštěnou kapotou. Temným lesem se kromě burácejícího silného motoru ve vysokých otáčkách, rozléhá píseň od Stana Bushe – The Touch. Nepopisuji nic jiného, než první moment hry Shadow Warrior, která utočila na nostalgii, překvapovala skvělou hratelností a krvavou podívanou na Xbox One v roce ‎2014 a po třech letech přichází znovu‎. Při...

»
16. 05. 2017 • wellkeybig1

RECENZE: The Surge

Být fanouškem Hardcore RPG je v dnešní době těžké, po dohrání Dark Souls a Lords of Fallen na jedno dlouhé zívnutí, toho moc nezbývá. Všechny RPG jsou moc uzavřené a jednoduché. Pokud pociťujete tyto příznaky, zbystřete u nového titulu The Surge. Jestli nejste fanoušek hardcore žánru, připravte se na vypadávání vlasů, třes rukou, vztek a později pláč z důvodu rozdrceného ega. Po dlouhé době dorazil na Xbox One titul, který...

»
13. 05. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Narcosis

Když se ke mně před nedávnem dostal film 47 Meters Down, došlo mi, že subžánr podvodních survival her je poměrně štíhlý. Děj vyprávějící o dvou sestrách, jejichž adrenalinový zážitek se žraloky se změní v boj o přežití na dně oceánu, k němuž nemají předpoklady a ani vybavení, vynikal dusnou atmosférou, kterou bych obratem přivítal v obdobném herním titulu. Jenže Abzu je žánrově mimo, Subnautica málo hororová, BioShock už archivní a Soma nám zůstala...

»
09. 05. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Prey

Trvalo to dlouhých 11 let, mnoho sil, spoustu zahozené práce a urputný přerod z pokračování do zcela nového pojetí, které se dnes tak hrdě nazývá reboot. Prey je zpět a zase jsou ve hře mimozemské entity bažící po obyvatelích matičky Zemi, proti nimž stojí sama samotinká poslední naděje lidstva. Tím ovšem veškerá podobnost s originálem končí, neboť nové pojetí chce mít originální otisk myšlenek svých autorů, a to takřka za...

»
09. 05. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Human Fall Flat

Lidské tělo je hodně zajímavé a spousta lidí s ním dokáže dělat celou řadu podivností nebo zajímavostí. Položili jste si ale někdy otázku, jak dopadne člověk, který spadne z velké výšky? Kromě toho, že asi ne moc dobře, tak většinou je z něho placka. Neříkám, že to je nějak jasně podložený vědecký fakt, ale minimálně ve hře Human Fall Flat to platí. A že se zde bude padat hodně asi netřeba dodávat.

»
06. 05. 2017 • lindros88cze0

RECENZE: Syberia 3

Asi už se budeme opakovat, ale klasické point-and-click adventury už nejsou takový hit, jako v 90. letech, ale přesto stále ne a ne umřít, a to je jen a jen dobře. Na konci dubna vyšla Syberia 3, která možná trochu zbytečně oživila už poměrně starou adventurní sérii, jež své době slavila velký úspěch a zapsala se do srdce nejednoho adventuristy. Jak se toto zmrtvýchvstání, jež podle nás nebylo nutné, povedlo? To...

»
03. 05. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Voodoo Vince: Remastered

Obětmi remasteru bývají zpravidla tituly, které ať z pohledu hráčů nebo z pohledu účetních, mají co nabídnout také aktuální generaci konzolí, přičemž čím úspěšnější značka, tím větší šance. Pro ostatní je tu zpětná kompatibilita, probouzející na konzoli Xbox One k životu o generaci starší hry. No jo, jenže touhu připomenout se mají i značky, které třebaže kdysi byly exkluzivní, kvůli odlišnému kódování nemohou procesem zpětné kompatibility projít. Jednou takovou je 14 let starý...

»