RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard

Autor: wellkeybig Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 81 článků

Viking sedí v šeru a snaží se trochu zahřát u plápolajícího ohně. Prohlíží si své promrzlé paže a modlí se k severským bohům, ať ten prokletý sníh nepadá celou noc. Náhle ho přeruší zvuk zlomení větviček v nedalekém křovisku a sahá po své válečné sekeře. Při pomyšlení, zdali ho monstra sledovala do úkrytu, uslyší křupání sněhu, které je blíž, než si ještě před okamžikem myslel. Smečka vlků, která má už dost hladovění, vycení své bílé tesáky a vrčí. Muž se připraví na útok svou sekyrou a s válečným pokřikem se pouští do akce.

Bude zima, bude mráz

Vikings: Wolves of Midgard od slovenského studia Games Farm, je izometrické akční RPG, které hraje na nostalgickou notu a připomíná na první pohled hry, jako jsou Diablo. Místo krásné tatranské přírody se ve hře podíváte do kulis atraktivní severské mytologie. V roli Vikinga se utkáte s nejhoršími monstry zmrzlého severu. Studio Games Farm má za sebou hry, jako například RPG sérii Heretic Kingdoms nebo Air Conflicts, ale na konzoli XBOX zamíří poprvé. Vikingové jsou pro studio velkým krokem kupředu.

vikings1

Drsný je zákon mé země

Příběh nijak nevyčnívá, neočekávejte dialogy, které by vás chytily za srdíčko. Blíží se konec světa v podobě vikingské legendy Ragnarök. Hrozí zánik bohů a na zemi se odehrává poslední bitva mezi dobrem a zlem. Příběh začíná zničením vaší domovské vesnice obřími mrazivými obry Jotuny, kteří se vydali zničit svět a pomstít se bohům Asgardu. Úkolem pro vás bude v roli udatného člena vikingského klanu Ulfung – Vlků z Mildargu zabránit konci světa a bohové jsou na vaší straně. Ve hře Vikings: Wolves of Midgard tedy nečekejte žádné realistické příběhy o plenění vesnic a hledání nového domovu pro slavné Vikingy. Příběh bezpochyby funguje zejména jako pozadí k zábavnému boji a vylepšování postavy. Hra má zpracováno několik různých světů, které se výrazně mění na první pohled.

Nelítostný boj proti zlu

Než se pustíte do boje, vytvoříte si svého Vingského hrdinu nebo hrdinku, pojmenujete je a zvolíte styl boje neboli božstvo, které bude našeho hrdinu podporovat. Osud Vikinga máte možnost svěřit Mocnému Thorovi, Týrovi, Lokimu, Ódinovi nebo ledové obryni Skandi – patronce lovu. Každá třída boje má svůj vývojový strom, který je orientovaný na určitý typ zbraně. Například Thor podpoří boj s dvouručními zbraněmi a Skandi střelbu z luku a ostré kopy.(ostřejší než od Jean-Claude Van Damma) Volba božstva funguje jako počáteční definice herní třídy u jiných RPG s tím rozdílem, že herní styl můžete kdykoli v průběhu hry změnit. Své dovednosti si můžete otvírat za dovednostní body, které obdržíte vždy po nabrání určitého množství krve vašich nepřátel, které tu nahradily zkušenostní body. V počáteční fázi hry můžete otevřít jen základní úroveň vašich dovedností. Pokud se budete chtít zlepšovat v boji a mít silnější útoky, je zapotřebí vylepšit oltář. Hra má osobitý systém boje, který ji rozlišuje od podobných her. Díky omezené možnosti léčení, budete nuceni využívat kotouly k vyhnutí se úderu od protivníka. Pokud Vikings: Wolves of Midgard zapnete na vyšší obtížnost, můžete se těšit na dynamické, rychlé souboje, u kterých je zapotřebí trocha taktiky a efektivně využívat nahromaděný vztek, který získáváte za eliminaci monster a povedené zásahy. Na hrdinu působí i aspekty okolního světa. Jestliže se ocitnete v mrazivém prostředí, postava bude chladnout. Musíte dávat pozor, aby vás neskolila příroda a průběžně se zahřívat u ohně. Originální prvek na sebe upozorňuje hlášky postavy, kterým pomalu, ale jistě modrají prsty nebo již necítí nohy. Ve hře se potkáte s různými variacemi této složky a následně se budete i přehřívat, dusit a krystalizovat. Na okolí má vliv i výbava, kterou budete využívat. Pokud vyrazíte do zasněžené lokace v železném brnění, budete mrznout rychleji a naopak.

vikings2

Dělání, dělání všechny smutky zahání

Vylepšování a dolaďování postavy je pro RPG základním parametrem, ale Games Farm si pro nás připravilo i budování své vesnice. Od vylepšování oltáře, obchodů, kováren a loděnic. Prodejci ve vylepšeném obchodě mají větší výběr předmětů ke koupi a to následně i zbraní které mají volné sloty na vložení run. K tomu, aby hráč stačil na nepřátele, je toto investování do budování vesnice nezbytné, proto sbírejte potřebný materiál jako je dřevo, kov a zlaťáky. Hra tím zabírá trochu strategický prvek, který bohužel není vyladěný. X krát pro mne nastala chvíle, kdy jsem potřeboval zmíněný materiál, aby se zpřístupnila další příběhová mise. Je možnost směnit jeden materiál za druhý, ale někdy se nedalo vyhnout opakování prošlých úrovní nebo projít zkouškami bohů. S myšlenkou, že musíte tu či onu část hrát podruhé protože vám chybí kov nebo dřevo ztrácí na zábavě a stává se frustrační. Zvláště i díky tomu, že náplň vaší mise je vždy podobná. Je zapotřebí vyrazit z bodu A bodu B a tam zlikviduj bosse, jako vedlejší úkol seber 3 lebky, znič 10 vlajek a zabij 20 vlků. Bohužel díky tomu velmi brzo spadnete do stereotypu. Kampaň vám zabere cca 20 hodin a potom na vás čeká i New Game+.

Ve dvou se to lépe táhne

Vikings: Wolves of Midgard se stává zábavnější hrou, když hrajete s kamarádem. Titul obsahuje kooperativní online multiplayer. Celou hru můžete procházet ve dvou a užívat si boje s monsterami a přehlížet nedostatky, kterých má hra víc než dost. Z Vikingů se tak stane hra na chvilkové odreagování, která ovšem stojí jako AAA titul 1 649 Kč/59,99 €.

vikings3

Proklínám… Tvoje oči ledový

Hra běží na enginu Unity a velmi dobře se na ní dívá. Nečekejte grafiku porovnatelnou například s Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, ale na příjemně vypadající standard s typickou keltskou hudbou, složenou týmem Dynamedion a kvalitním dabingem. Některé efekty speciálních útoků působí poněkud stroze a animace hlavní postavy je na pohled nepřirozená. Prostředí i modely nepřátel vypadají velmi dobře. Například lokace, kde procházíte vnitřkem jeskyně, mi připadala opravdu povedená. Naneštěstí hra obsahuje spousty nejrůznějších chyb. Občas nepřátelé levitují nad vámi nebo hra bez upozornění spadne. I přes to, že hra vznikala v blízkých Košicích na Slovensku, chybí jí česká / slovenská lokalizace.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vikings: Wolves of Midgard je průměrnou záležitostí. I přes snahu být poctivou akční RPG hrou s inovativními prvky, spadá k stereotypní záležitosti, která velmi těžko zaujme fanoušky žánru. Vikingové to po boku parádních titulů jako Divinity a Diablo na Xbox Obe budou mít velmi těžké.
  • Lukáš Kaňka

    Včera jsem si zahrál ty 2 hodiny dema. A moc mě to nenadchlo, diablo 3 se jen tak nepřekoná. Za 600kč bych o tom už uvažoval, ale to je maximum.

    • shack811 .

      Na xboxe je uz demo ?

      • Lukáš Kaňka

        Ano trial na 2 hodiny

        • shack811 .

          Tak to musim kurna testnut ci je to az take zle 🙂

  • shack811 .

    Tak som to skusil a mne sa to paci. Dokonca viac ako Diablo 3. Graficky je to pekne a ti velky sraci su spracovani perfektne. Za mna 8/10. Skoda tej lokalizacie. Aspon tu Slovencinu to mohlo mat ked su z Kosic. Nedostatky som si za hodinku nevsimol az na tu lokalizaciu..

23. 06. 2017 • chaosteorycz5

Recenze: Cars 3: Driven to Win

Blesk McQueen je zpět a sním další dobrodružství z animovaného světa, kde jsou nárazníky aut ukecanější než amplión obecního rozhlasu. Jenže tentokrát má červený rychlík problém a tím je technologická omladina, která mu bere pozici nejrychlejšího závodníka. Blesk má tak před sebou dlouho cestu, během níž musí chytit druhou mízu a ukázat moderním floutkům, kde Bosch nechal svíčky. Pokud máte děti, neříkám vám nic nového, neboť pod pohrůžkou nekonečného pláče jste...

»
23. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 17

Rok od roku se mi stále hůře začínají všechny recenze her, které se každý rok opakují a jsou od Milestone. Jiskřičku naděje ve mně vyvolal poslední ročník jejich blátivé motorkové verze MXGP 3, který se mi ve výsledku hrál pěkně. Ještě aby ne, když nabídl technický upgrade a příjemné ježdění. Další na řadě je prestižní podnik MotoGP a všechny ostatní silniční okruhové podniky, jaké se jezdí a na něž mají...

»
21. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Get Even

Za našimi severovýchodními hranicemi, pro mnohé co by kamenem dohodil, operuje polské studio The Farm 51, které v roce 2005 založilo pár tvůrců série Painkiller. Za dobu své existence se jim podařilo vydat 5 her, nicméně nezpochybnitelnou díru do herní historie neudělali, přičemž po nevýrazných Deadfall Adventures na autory blaženě vzpomíná jen málokdo. Jenže to bylo před čtyřmi lety, kdy „farmáři“ začali pracovat na novém projektu, který měl konečně ukázat jejich...

»
20. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Kholat

Rok 1959 má v sovětských dějinách zvláštní místo, protože během horské túry zemřeli všichni účastníci expedice, kterou vedl Igor Ďatlov. Okolnosti, při nichž 9 lidí zahynulo záhadnými způsoby na odlehlých místech Mrtvé hory (v původním znění Cholat Sjachyl), nebyly s ohledem na některá nevysvětlitelná poranění nikdy řádně vyjasněny. Oficiální závěr vyšetřování pak dodnes slouží jako předloha televizních dokumentů a filmových hororů, neboť za „viníka“ byla označena neznámá přírodní síla. Když se pak...

»
19. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: RiME

Pohádky mají rády snad všechny děti. Není v nich jenom dobro a zlo, ale také třeba místa, kam by se člověk chtěl podívat a občas i nějaké to nadpřirozeno. Ani hráči nejsou výjimkou, protože i oni jsou děti, jenom se trochu změnila hodnota jejich hraček. Navíc právě ve hře můžeme zažít parádní příběh, a ještě u toho třeba trochu procvičit myšlení a uvažování.

»
18. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: The Town of Light

V historii lidské společnosti se najde spousta etap, na něž není příliš hrdá a které by nejraději nenávratně utopila v zapomnění. Mezi takovými najdeme léčbu psychicky narušených jedinců z druhé poloviny minulého století, kdy stát se obyvatelem sanatoria znamenalo, že dveře, které se za vámi zavřeli, už patrně nikdy neuvidíte z druhé strany. Pacienti automaticky ztráceli svéprávnost a lékařská bezradnost končící lobotomií ničila lidské životy jak na běžícím páse. Jeden takový vytáhli z italských...

»
14. 06. 2017 • p.a.c.o2

RECENZE: Tokyo 42

Stylizace je jednou z věcí, která mě, a nejen mě, na hře zaujme jako první. Proto jsem se již od prvních obrázků strašně moc těšil na Tokyo 42, protože tohle je přesně ten styl, jakým si mě hra může získat. Navíc bylo slíbeno různé řešení úkolů, rozsáhlé město a zajímavý příběh. Na následujících řádcích se podíváme na to, jako moc se Tokyo 42 povedlo a zda opravdu nabízí i něco víc...

»
13. 06. 2017 • Josef Brožek1

Recenze: The Elder Scrolls Online: Morrowind

Musím se přiznat, že recenzovat The Elder Scrolls Online pro mě bylo jedno z nejtěžších aktivit tady na Xboxwebu. Hra totiž byla strašně dobrá, ale zároveň strašně špatná. Protože jsem ale optimista, snažím se vidět především to dobré, nicméně jak jsem hrál hru dál a dál, začal jsem zjišťovat, že je tady něco špatně, a to především systém komunity a k tomu všemu nepřehlednost a složitost hry, která se dalšími DLC jen...

»