RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard

Autor: wellkeybig Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 121 článků

Viking sedí v šeru a snaží se trochu zahřát u plápolajícího ohně. Prohlíží si své promrzlé paže a modlí se k severským bohům, ať ten prokletý sníh nepadá celou noc. Náhle ho přeruší zvuk zlomení větviček v nedalekém křovisku a sahá po své válečné sekeře. Při pomyšlení, zdali ho monstra sledovala do úkrytu, uslyší křupání sněhu, které je blíž, než si ještě před okamžikem myslel. Smečka vlků, která má už dost hladovění, vycení své bílé tesáky a vrčí. Muž se připraví na útok svou sekyrou a s válečným pokřikem se pouští do akce.

Bude zima, bude mráz

Vikings: Wolves of Midgard od slovenského studia Games Farm, je izometrické akční RPG, které hraje na nostalgickou notu a připomíná na první pohled hry, jako jsou Diablo. Místo krásné tatranské přírody se ve hře podíváte do kulis atraktivní severské mytologie. V roli Vikinga se utkáte s nejhoršími monstry zmrzlého severu. Studio Games Farm má za sebou hry, jako například RPG sérii Heretic Kingdoms nebo Air Conflicts, ale na konzoli XBOX zamíří poprvé. Vikingové jsou pro studio velkým krokem kupředu.

vikings1

Drsný je zákon mé země

Příběh nijak nevyčnívá, neočekávejte dialogy, které by vás chytily za srdíčko. Blíží se konec světa v podobě vikingské legendy Ragnarök. Hrozí zánik bohů a na zemi se odehrává poslední bitva mezi dobrem a zlem. Příběh začíná zničením vaší domovské vesnice obřími mrazivými obry Jotuny, kteří se vydali zničit svět a pomstít se bohům Asgardu. Úkolem pro vás bude v roli udatného člena vikingského klanu Ulfung – Vlků z Mildargu zabránit konci světa a bohové jsou na vaší straně. Ve hře Vikings: Wolves of Midgard tedy nečekejte žádné realistické příběhy o plenění vesnic a hledání nového domovu pro slavné Vikingy. Příběh bezpochyby funguje zejména jako pozadí k zábavnému boji a vylepšování postavy. Hra má zpracováno několik různých světů, které se výrazně mění na první pohled.

Nelítostný boj proti zlu

Než se pustíte do boje, vytvoříte si svého Vingského hrdinu nebo hrdinku, pojmenujete je a zvolíte styl boje neboli božstvo, které bude našeho hrdinu podporovat. Osud Vikinga máte možnost svěřit Mocnému Thorovi, Týrovi, Lokimu, Ódinovi nebo ledové obryni Skandi – patronce lovu. Každá třída boje má svůj vývojový strom, který je orientovaný na určitý typ zbraně. Například Thor podpoří boj s dvouručními zbraněmi a Skandi střelbu z luku a ostré kopy.(ostřejší než od Jean-Claude Van Damma) Volba božstva funguje jako počáteční definice herní třídy u jiných RPG s tím rozdílem, že herní styl můžete kdykoli v průběhu hry změnit. Své dovednosti si můžete otvírat za dovednostní body, které obdržíte vždy po nabrání určitého množství krve vašich nepřátel, které tu nahradily zkušenostní body. V počáteční fázi hry můžete otevřít jen základní úroveň vašich dovedností. Pokud se budete chtít zlepšovat v boji a mít silnější útoky, je zapotřebí vylepšit oltář. Hra má osobitý systém boje, který ji rozlišuje od podobných her. Díky omezené možnosti léčení, budete nuceni využívat kotouly k vyhnutí se úderu od protivníka. Pokud Vikings: Wolves of Midgard zapnete na vyšší obtížnost, můžete se těšit na dynamické, rychlé souboje, u kterých je zapotřebí trocha taktiky a efektivně využívat nahromaděný vztek, který získáváte za eliminaci monster a povedené zásahy. Na hrdinu působí i aspekty okolního světa. Jestliže se ocitnete v mrazivém prostředí, postava bude chladnout. Musíte dávat pozor, aby vás neskolila příroda a průběžně se zahřívat u ohně. Originální prvek na sebe upozorňuje hlášky postavy, kterým pomalu, ale jistě modrají prsty nebo již necítí nohy. Ve hře se potkáte s různými variacemi této složky a následně se budete i přehřívat, dusit a krystalizovat. Na okolí má vliv i výbava, kterou budete využívat. Pokud vyrazíte do zasněžené lokace v železném brnění, budete mrznout rychleji a naopak.

vikings2

Dělání, dělání všechny smutky zahání

Vylepšování a dolaďování postavy je pro RPG základním parametrem, ale Games Farm si pro nás připravilo i budování své vesnice. Od vylepšování oltáře, obchodů, kováren a loděnic. Prodejci ve vylepšeném obchodě mají větší výběr předmětů ke koupi a to následně i zbraní které mají volné sloty na vložení run. K tomu, aby hráč stačil na nepřátele, je toto investování do budování vesnice nezbytné, proto sbírejte potřebný materiál jako je dřevo, kov a zlaťáky. Hra tím zabírá trochu strategický prvek, který bohužel není vyladěný. X krát pro mne nastala chvíle, kdy jsem potřeboval zmíněný materiál, aby se zpřístupnila další příběhová mise. Je možnost směnit jeden materiál za druhý, ale někdy se nedalo vyhnout opakování prošlých úrovní nebo projít zkouškami bohů. S myšlenkou, že musíte tu či onu část hrát podruhé protože vám chybí kov nebo dřevo ztrácí na zábavě a stává se frustrační. Zvláště i díky tomu, že náplň vaší mise je vždy podobná. Je zapotřebí vyrazit z bodu A bodu B a tam zlikviduj bosse, jako vedlejší úkol seber 3 lebky, znič 10 vlajek a zabij 20 vlků. Bohužel díky tomu velmi brzo spadnete do stereotypu. Kampaň vám zabere cca 20 hodin a potom na vás čeká i New Game+.

Ve dvou se to lépe táhne

Vikings: Wolves of Midgard se stává zábavnější hrou, když hrajete s kamarádem. Titul obsahuje kooperativní online multiplayer. Celou hru můžete procházet ve dvou a užívat si boje s monsterami a přehlížet nedostatky, kterých má hra víc než dost. Z Vikingů se tak stane hra na chvilkové odreagování, která ovšem stojí jako AAA titul 1 649 Kč/59,99 €.

vikings3

Proklínám… Tvoje oči ledový

Hra běží na enginu Unity a velmi dobře se na ní dívá. Nečekejte grafiku porovnatelnou například s Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, ale na příjemně vypadající standard s typickou keltskou hudbou, složenou týmem Dynamedion a kvalitním dabingem. Některé efekty speciálních útoků působí poněkud stroze a animace hlavní postavy je na pohled nepřirozená. Prostředí i modely nepřátel vypadají velmi dobře. Například lokace, kde procházíte vnitřkem jeskyně, mi připadala opravdu povedená. Naneštěstí hra obsahuje spousty nejrůznějších chyb. Občas nepřátelé levitují nad vámi nebo hra bez upozornění spadne. I přes to, že hra vznikala v blízkých Košicích na Slovensku, chybí jí česká / slovenská lokalizace.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vikings: Wolves of Midgard je průměrnou záležitostí. I přes snahu být poctivou akční RPG hrou s inovativními prvky, spadá k stereotypní záležitosti, která velmi těžko zaujme fanoušky žánru. Vikingové to po boku parádních titulů jako Divinity a Diablo na Xbox Obe budou mít velmi těžké.
  • Lukáš Kaňka

    Včera jsem si zahrál ty 2 hodiny dema. A moc mě to nenadchlo, diablo 3 se jen tak nepřekoná. Za 600kč bych o tom už uvažoval, ale to je maximum.

    • shack811 .

      Na xboxe je uz demo ?

      • Lukáš Kaňka

        Ano trial na 2 hodiny

        • shack811 .

          Tak to musim kurna testnut ci je to az take zle 🙂

  • shack811 .

    Tak som to skusil a mne sa to paci. Dokonca viac ako Diablo 3. Graficky je to pekne a ti velky sraci su spracovani perfektne. Za mna 8/10. Skoda tej lokalizacie. Aspon tu Slovencinu to mohlo mat ked su z Kosic. Nedostatky som si za hodinku nevsimol az na tu lokalizaciu..

15. 04. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»
13. 04. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: Hellblade: Senua’s Sacrifice

Pamatujete Ryse: Son of Rome? Samozřejmě, že ano, však to byla jedna z prvních exkluzivních her pro Xbox One. Hráče po celém světě zasadila do křesel nebývalou grafikou, brutálními souboji a příběhem vpraveným do vlastní verze antického Říma. Naneštěstí je z těch pohodlných sedadel zase rychle zvedla, když už po pár minutách bylo jasné, že vyprávění a nekonečné mačkání nalajnovaných tlačítek doplní občasná chůze nebo přelezení překážky. Proč vůbec začínám recenzi úplně...

»
10. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Extinction

Když se řekne Iron Galaxy, jsou v obraze pravděpodobně jen hráči bojovky Killer Instinct. Studio se dvěma pobočkami a desetiletou historií, vlastních her příliš nemá. Není to ale proto, že by se flákalo, ale z důvodu, že se podílí na portech a působí jako technický poradce velkým vývojářům. Díky tomu mají jeho zaměstnanci ruce v prvním Destiny, v Arkham sérii Batmana nebo v titulu 7 Days to Die. Teď mají američtí tvůrci šanci vstoupit do...

»
05. 04. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení...

»
04. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2 – Legendary Edition

Pokračování Injustice: Gods Among Us nebylo ani zdaleka jedinou bojovou hrou loňského roku. I když nepřímo, muselo svést boj se sedmým Tekkenem a také s Marvelem, který se postavil opět po letech Capcomu. Přesto vyšlo z bojů nejlépe, a to nejen v mém osobním hodnocení, ale taktéž v recenzích napříč celým světem. Teď se hrdinové z DC Comics vrátili v Legendární edici, do které nabalili veškerý dodatečný obsah a přidali pár bonusů navíc. Pokud si...

»
01. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: MX vs ATV: All Out

Leckteří vývojáři by mohli vyprávět, jak obtížné je udržovat svěží sérii, která vychází s určitou pravidelností. Rainbow Studios to mají pravda trochu jednodušší, protože u MX vs ATV je nesvazují licence oficiálních podniků, takže nemusí na pranýř povinně každý rok. To ovšem nutně neznamená, že tam stejně neskončí. Po sedmé vstupují do stejné řeky a ze všech průzračně čirých vod smáčí unavené tělo na opačném konci, v Ganze. Tamhle do ní močí...

»
31. 03. 2018 • p.a.c.o9

RECENZE: A Way Out

Téma útěku z vězení inspirovalo nejeden film, seriál nebo knižní předlohu. Autoři se vyžívají v tom, aby nabídli nějaký neotřelý způsob, jak se z vězení dostat. Pozadu nezůstává ani herní scéna, kdy můžeme vězení stavět nebo se z něj zkoušet dostat. Většinou to však byli strategie a chyběla nějaká akčnější hra. Jiný přístup se rozhodli zvolit tvůrci A Way Out, kteří nám svým trailerem na E3 skoro vyrazili dech.

»
26. 03. 2018 • p.a.c.o15

RECENZE: Far Cry 5

Není nad to, když si hráč může nabrat zbraně všech možných druhů a v otevřeném světě se vydat bojovat proti zlu. Ten pocit, že jste hrdina a zachránce v jedné osobě je k nezaplacení, ovšem ještě lepší je, když jste hrdina s lidskou tváří, kterého k záchraně ostatních motivuje nějaká osobní pohnutka, nejlépe záchrana někoho blízkého. Série Far Cry na tomto modelu postavila svůj byznys, což se hráčům u čtvrtého pokračování už moc nelíbilo.

»