RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard

Autor: wellkeybig Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Publikováno: 5.4.2017, 10:57

Sociální sítě

O autorovi

wellkeybig

wellkeybig

Je autorem 113 článků

Viking sedí v šeru a snaží se trochu zahřát u plápolajícího ohně. Prohlíží si své promrzlé paže a modlí se k severským bohům, ať ten prokletý sníh nepadá celou noc. Náhle ho přeruší zvuk zlomení větviček v nedalekém křovisku a sahá po své válečné sekeře. Při pomyšlení, zdali ho monstra sledovala do úkrytu, uslyší křupání sněhu, které je blíž, než si ještě před okamžikem myslel. Smečka vlků, která má už dost hladovění, vycení své bílé tesáky a vrčí. Muž se připraví na útok svou sekyrou a s válečným pokřikem se pouští do akce.

Bude zima, bude mráz

Vikings: Wolves of Midgard od slovenského studia Games Farm, je izometrické akční RPG, které hraje na nostalgickou notu a připomíná na první pohled hry, jako jsou Diablo. Místo krásné tatranské přírody se ve hře podíváte do kulis atraktivní severské mytologie. V roli Vikinga se utkáte s nejhoršími monstry zmrzlého severu. Studio Games Farm má za sebou hry, jako například RPG sérii Heretic Kingdoms nebo Air Conflicts, ale na konzoli XBOX zamíří poprvé. Vikingové jsou pro studio velkým krokem kupředu.

vikings1

Drsný je zákon mé země

Příběh nijak nevyčnívá, neočekávejte dialogy, které by vás chytily za srdíčko. Blíží se konec světa v podobě vikingské legendy Ragnarök. Hrozí zánik bohů a na zemi se odehrává poslední bitva mezi dobrem a zlem. Příběh začíná zničením vaší domovské vesnice obřími mrazivými obry Jotuny, kteří se vydali zničit svět a pomstít se bohům Asgardu. Úkolem pro vás bude v roli udatného člena vikingského klanu Ulfung – Vlků z Mildargu zabránit konci světa a bohové jsou na vaší straně. Ve hře Vikings: Wolves of Midgard tedy nečekejte žádné realistické příběhy o plenění vesnic a hledání nového domovu pro slavné Vikingy. Příběh bezpochyby funguje zejména jako pozadí k zábavnému boji a vylepšování postavy. Hra má zpracováno několik různých světů, které se výrazně mění na první pohled.

Nelítostný boj proti zlu

Než se pustíte do boje, vytvoříte si svého Vingského hrdinu nebo hrdinku, pojmenujete je a zvolíte styl boje neboli božstvo, které bude našeho hrdinu podporovat. Osud Vikinga máte možnost svěřit Mocnému Thorovi, Týrovi, Lokimu, Ódinovi nebo ledové obryni Skandi – patronce lovu. Každá třída boje má svůj vývojový strom, který je orientovaný na určitý typ zbraně. Například Thor podpoří boj s dvouručními zbraněmi a Skandi střelbu z luku a ostré kopy.(ostřejší než od Jean-Claude Van Damma) Volba božstva funguje jako počáteční definice herní třídy u jiných RPG s tím rozdílem, že herní styl můžete kdykoli v průběhu hry změnit. Své dovednosti si můžete otvírat za dovednostní body, které obdržíte vždy po nabrání určitého množství krve vašich nepřátel, které tu nahradily zkušenostní body. V počáteční fázi hry můžete otevřít jen základní úroveň vašich dovedností. Pokud se budete chtít zlepšovat v boji a mít silnější útoky, je zapotřebí vylepšit oltář. Hra má osobitý systém boje, který ji rozlišuje od podobných her. Díky omezené možnosti léčení, budete nuceni využívat kotouly k vyhnutí se úderu od protivníka. Pokud Vikings: Wolves of Midgard zapnete na vyšší obtížnost, můžete se těšit na dynamické, rychlé souboje, u kterých je zapotřebí trocha taktiky a efektivně využívat nahromaděný vztek, který získáváte za eliminaci monster a povedené zásahy. Na hrdinu působí i aspekty okolního světa. Jestliže se ocitnete v mrazivém prostředí, postava bude chladnout. Musíte dávat pozor, aby vás neskolila příroda a průběžně se zahřívat u ohně. Originální prvek na sebe upozorňuje hlášky postavy, kterým pomalu, ale jistě modrají prsty nebo již necítí nohy. Ve hře se potkáte s různými variacemi této složky a následně se budete i přehřívat, dusit a krystalizovat. Na okolí má vliv i výbava, kterou budete využívat. Pokud vyrazíte do zasněžené lokace v železném brnění, budete mrznout rychleji a naopak.

vikings2

Dělání, dělání všechny smutky zahání

Vylepšování a dolaďování postavy je pro RPG základním parametrem, ale Games Farm si pro nás připravilo i budování své vesnice. Od vylepšování oltáře, obchodů, kováren a loděnic. Prodejci ve vylepšeném obchodě mají větší výběr předmětů ke koupi a to následně i zbraní které mají volné sloty na vložení run. K tomu, aby hráč stačil na nepřátele, je toto investování do budování vesnice nezbytné, proto sbírejte potřebný materiál jako je dřevo, kov a zlaťáky. Hra tím zabírá trochu strategický prvek, který bohužel není vyladěný. X krát pro mne nastala chvíle, kdy jsem potřeboval zmíněný materiál, aby se zpřístupnila další příběhová mise. Je možnost směnit jeden materiál za druhý, ale někdy se nedalo vyhnout opakování prošlých úrovní nebo projít zkouškami bohů. S myšlenkou, že musíte tu či onu část hrát podruhé protože vám chybí kov nebo dřevo ztrácí na zábavě a stává se frustrační. Zvláště i díky tomu, že náplň vaší mise je vždy podobná. Je zapotřebí vyrazit z bodu A bodu B a tam zlikviduj bosse, jako vedlejší úkol seber 3 lebky, znič 10 vlajek a zabij 20 vlků. Bohužel díky tomu velmi brzo spadnete do stereotypu. Kampaň vám zabere cca 20 hodin a potom na vás čeká i New Game+.

Ve dvou se to lépe táhne

Vikings: Wolves of Midgard se stává zábavnější hrou, když hrajete s kamarádem. Titul obsahuje kooperativní online multiplayer. Celou hru můžete procházet ve dvou a užívat si boje s monsterami a přehlížet nedostatky, kterých má hra víc než dost. Z Vikingů se tak stane hra na chvilkové odreagování, která ovšem stojí jako AAA titul 1 649 Kč/59,99 €.

vikings3

Proklínám… Tvoje oči ledový

Hra běží na enginu Unity a velmi dobře se na ní dívá. Nečekejte grafiku porovnatelnou například s Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, ale na příjemně vypadající standard s typickou keltskou hudbou, složenou týmem Dynamedion a kvalitním dabingem. Některé efekty speciálních útoků působí poněkud stroze a animace hlavní postavy je na pohled nepřirozená. Prostředí i modely nepřátel vypadají velmi dobře. Například lokace, kde procházíte vnitřkem jeskyně, mi připadala opravdu povedená. Naneštěstí hra obsahuje spousty nejrůznějších chyb. Občas nepřátelé levitují nad vámi nebo hra bez upozornění spadne. I přes to, že hra vznikala v blízkých Košicích na Slovensku, chybí jí česká / slovenská lokalizace.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vikings: Wolves of Midgard je průměrnou záležitostí. I přes snahu být poctivou akční RPG hrou s inovativními prvky, spadá k stereotypní záležitosti, která velmi těžko zaujme fanoušky žánru. Vikingové to po boku parádních titulů jako Divinity a Diablo na Xbox Obe budou mít velmi těžké.
  • Lukáš Kaňka

    Včera jsem si zahrál ty 2 hodiny dema. A moc mě to nenadchlo, diablo 3 se jen tak nepřekoná. Za 600kč bych o tom už uvažoval, ale to je maximum.

    • shack811 .

      Na xboxe je uz demo ?

      • Lukáš Kaňka

        Ano trial na 2 hodiny

        • shack811 .

          Tak to musim kurna testnut ci je to az take zle 🙂

  • shack811 .

    Tak som to skusil a mne sa to paci. Dokonca viac ako Diablo 3. Graficky je to pekne a ti velky sraci su spracovani perfektne. Za mna 8/10. Skoda tej lokalizacie. Aspon tu Slovencinu to mohlo mat ked su z Kosic. Nedostatky som si za hodinku nevsimol az na tu lokalizaciu..

20. 08. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Observer

Stejně jako ostatní žánry, tak i horory se neustále vyvíjejí. Před osmdesáti lety stačilo na hlavu zakytovat hrnec, přidělat papírové šrouby a lidé se báli odejít z biografu, aby po cestě domů nepotkali Frankensteinovo monstrum. Přes maskované vrahy, poltergeisty, mýtické nestvůry, ďábly a jiná zla jsme se dostali až do dnešní fáze, kdy je módní nabalit na děsivou notu dalších 5 žánrů a přidat pořádnou dávku šílenství. Několikrát do roka nás...

»
16. 08. 2017 • wellkeybig0

RECENZE: Blackhole: Complete Edition

Co je České, to je hezké České videohry slaví úspěchy po celém světě. Tituly jako Mafia, Dex, Machinarium, nebo právě Blackhole hrají miliony hráčů. Bohužel není pravidlem, že každá česká hra si najde cestu do zahraničí a především k úspěchu. Blackhole: Complete Edition je, ale jedna z těch, co to dokázala a byla přijata velmi kladně po celém světě.

»
16. 08. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: The Long Dark

Techniky přežití se mohou hodit vždy, takže když je nějaká možnost se něco z nich naučit, určitě se neobracejte zády, ale snažte si zapamatovat, co se jenom dá. Nevíme dne ani hodiny, kdy do naší planety narazí asteroid, rozšíří se nákaza měnící lidi na nemrtvá monstra, nebo se prostě jenom prostřednictvím bankovek rozšíří nějaký smrtelný virus. Že jsou vám výše zmíněná témata povědomá? To by tedy měla, jelikož jsou to nejpopulárnější...

»
15. 08. 2017 • chaosteorycz1

Recenze: Agents of Mayhem

V pozici hráče jsem nikdy neholdoval hrám, které si předem nemůžu zaškatulkovat a u nichž se na základě propagace jen těžko určuje, co z nich vlastně vyleze. Ovšem jako recenzent si takové zajíce v pytli nadmíru užívám, protože se mi dostává vzácného privilegia, kdy se stávám prostředníkem mezi autory a potencionálními hráči. Třebaže si nedělám iluze, že by v době YouTube někdo kupoval novinku jen na základě jednoho názoru, často značně zaujaté osoby, alespoň...

»
06. 08. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Mr. Shifty

Tak schválně, kdo z vás, zatímco dává ostatním hráčům na frak ve všech těch Battlefieldech, Call of Duty a Gearsech, přemýšlí nad historií akčních her? No samozřejmě, že nikdo, protože na bloumání v paměti bude dost času, až dosáhneme staří sovětské ponorky, občas je ale návrat do časů dvourozměrné grafiky, jednoduché hratelnosti a pohledu shora vítaným zpestřením, a to zejména teď v létě, kdy se dav AAA her rozestoupí a my vidíme...

»
02. 08. 2017 • chaosteorycz4

Recenze: Super Cloudbuilt

Recenzentka: Kristine4Chaos Dnes už se můžeme maximálně dohadovat, jestli za rozšíření parkouru do her vděčíme perskému princi, svůdné Faith nebo neohroženému assassínovi Altairovi. Jednoduše tu je a pro mnohé tvůrce videoher se stal stěžejním prvkem jejich projektu, a to jak v klasické „umělecké“ formě, tak té futuristické, při níž si postava pomáhá exo-skeletem, jetpackem nebo obojím najednou. Do této kategorie patří i malá nezávislá hra Super Cloudbuilt, která ačkoli není příliš originální,...

»
18. 07. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: DeadCore

Skákání, postřeh, zručnost a rychlé rozhodování. Přesně tyhle dovednosti se dají trénovat nejen ve skutečném životě, ale stejně dobře i v rámci hraní. Prostě vezmete gamepad do ruky, k tomu nějakou těžkou hru a jedete. To pak nevíte, kde vám ruce s hlavou stojí a pokud jste výbušnější povahy, jako třeba já, mohou se sousedovic děti naučit celou řadu nových slov, pokud jsou tedy mladší. Jsou totiž hry, které vám zadarmo nic nedají...

»
17. 07. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: AereA

O recenzi se postarala redakční důvěrnice Kristine4Chaos Za devatero oblačnostmi a devatero bouřkovými mraky je vzdušný svět AereA, jehož existence stojí a padá s hudbou. Není nic, co by zde nebylo v moci notového zápisu, a tak nikoho nepřekvapí, že na správný chod dohlíží Velký Maestro Guido, který je zároveň mentorem studentů jeho školy. Ovšem plovoucí hudební ráj je stižen neštěstím, když někdo odcizí kouzelné hudební nástroje, které vytvářejí harmonii držící Aereu...

»