
RECENZE: Wild Hearts
Žánr akčních loveckých RPG patřil do nedávné doby pouze jedné dlouholeté sérii od společnosti Capcom pod názvem Monster Hunter. Jednotlivé tituly se bohužel Xboxu dlouhou dobu vyhýbaly a jejich tajuplný svět jsme mohli okusit až s příchodem podtitulů World a Rise.
V roce 2019 jsme se dočkali i jednoho konkurenta v podobě hry Dauntless. Ten se snažil odlišit líbivou kreslenou grafikou po vzoru Fortnite a hlavně zaujmout velké masy hráčů díky free to play modelu. Jeho obsah a kvality ovšem nedokázaly udržet s Monster Hunterem krok a jedná se tedy o pouhou lacinou náhražku pro ty hráče, kteří nechtějí utrácet peníze za AAA hru. Nyní jsme se dostali do roku 2023 a máme tu nového vyzyvatele, který chce sesadit pomyslného krále z trůnu. Titul Wild Hearts od vývojářů z Omega Force/Koei Tecmo a vydavatele Elecronic Arts se na první pohled nemusí od svého vzoru příliš odlišovat, ale ve skutečnosti přichází s hned několika zajímavými inovacemi. Pojďme se podívat na to, zdali si hra zaslouží váš čas a peníze.
Ve Wild Hearts nedostanete do rukou předpřipraveného hlavního hrdinu a tak bude vaším prvním úkolem tvorba vlastního lovce. Zde máte na výběr z poměrně bohaté nabídky a dokážete si udělat postavu přesně podle svých představ. Kromě zvláštních asijských účesů se jednotlivé položky drží v rozumných mezích a vaše postava bude vždy příjemná na pohled. To obecně platí i pro většinu tamních obyvatel. Poté budete bez zbytečného protahování vrženi do nádherného fantasy světa Azuma, které se inspiruje u feudálního Japonska. Zdejší lokace obývají drobní živočichové, divoká zvěř, ale také velká monstra pod názvem Kemono. Tyto děsivá stvoření začali devastovat místní přírodu a také si vytyčila svá teritoria. Kvůli jejich agresi nezbylo místním obyvatelům nic jiného, než se uchýlit do posledního nedotčeného města Minato. Jedná se o bezpečné útočiště do kterého budou směřovat vaše kroky po prvních loveckých výpravách a osvojením základního ovládání. Svět jako celek se mi opravu moc líbil a stejně tak design všech Kemono. Je trochu škoda, že se ale vývojáři drželi v asijském regionu. Zasazení do Evropy, Afriky, nebo Jižní Ameriky by dodalo hře na jedinečnosti oproti konkurenci.
Lovecké výpravy se mohou protáhnout do řádů desítek minut a nejedná se o titul, který si na chvilku pustíte před odchodem do práce. Všechno zde potřebuje svůj čas. Samotný lov se dá zkrátit vaší šikovností, výběrem vhodného vybavení, nebo přizváním dalších lovců. Díky kooperaci se stávají souboje s obrovskými monstry mnohem intenzivnějšími a zábavnějšími. Lov má jasně daný cíl a není tak problém hrát i s cizími hráči. Společníci mají kromě časového urychlení výhodu i v tom, že se můžete navzájem oživovat. Nehody se stávají a je ze začátku poměrně frustrující, když se musíte vracet přes celý ostrov na místo střetu.

Každé Kemono vyžaduje trochu odlišný přístup boje a vás čeká před každou zakázkou důležitá příprava. Důslednost v této části není podmínkou, ale když si zde dáte načas, tak si ušetříte spoustu budoucích komplikací. K dispozici budete mít celkem osm rozdílných zbraní, které definují váš herní styl. Nabídka je opravdu pestrá a najdete zde kromě základního meče i mohutné Nodachi, nebo několik zbraní na dálku v podobě luku či ručního kanónu. Všechny zbraně se dají postupně vylepšit a můžete mít specializované zbraně na konkrétní bestie. Z každého Kemona získáte speciální suroviny a ty následně dokážete přetvořit v unikátní brnění. Nepočítejte s tím, že si oblíbíte jeden vzhled a budete ho nosit až do konce hry. Jednotlivá brnění mají odlišné statistiky a je nutné si na konkrétní Kemono vzít vhodnou vyriantu. Tohle platí obzvlášť v pozdějších fázích hry, kdy se vydáte na náročnější lov.
Pohyb po rozlehlých lokacích a následné lovení obrovských Kemono by se mohlo zdát jako čiré šílenství. Naštěstí si váš hrdina velmi brzy osvojí prastarou magii pod názvem Karakuri, díky které se dostává cestování i samotný lov na mnohem vyšší úroveň. Z počátku je tato funkce velmi omezená, ale za pár hodin se zvládnete naučit spoustu užitečných vychytávek. Cestování si zpříjemníte díky výstavbě krabic, gliderů, nebo lanovek. Postavené předměty ze světa nemizí a je tak možné vytvořit rychlé cestovní trasy. Tato funkce si mě okamžitě získala a jedná se o hlavní rozdíl oproti sérii Monster Hunter. V boji využijete spoustu struktur sloužících k přepravě, ale naučíte se vyrábět i velké množství podpůrných zbraní a pastí. Ve skupině více hráčů není problém obklíčit Kemono několika stěnami, postavit obrovské úderné palice a vše završit automatickými střílnami. Díky této výstavbě nebude žádný lov úplně stejný a umožňuje hráčům mnohem více taktizovat. Také se nemusíte bát, že byste brzy vyčerpali veškeré možnosti Karakuri. Strom těchto dovedností je obrovský a ani po desítkách hodin si neodemknete všechny struktury a vylepšení. Další variantou je stavba vlastních kempů kde můžete mít bod pro rychlé cestování, kovárnu pro vylepšení vybavení, nebo ohniště pro přípravu speciálních pokrmů.
Svět Azuma je nádherné místo se spoustou rozmanitých biomů. Vydáte se na rozlehlé louky plné rozkvetlých květin, zasněžené kopce hor, nebo skalnaté útesy. Po grafické stránce jsem si Wild Hearts opravdu užíval a to i přes to, že se nejedná o dokonalou hru. Lokace vypadají ve velkém měřítku nádherně, ale když se zaměříte na detaily, tak zjistíte, že některé textury nezapadají svojí kvalitou do zbytku okolí. Jedná se o titul vydávaný pouze na Xbox Series X/S a vývojáři tudíž nebyli omezováni minulou generací konzolí a hra mohla vypadat mnohem lépe. Vzhledem k celkové velikosti světa a jeho otevřenosti jsem byl ochoten přimhouřit obě oči a ve výsledku se těmito nedostatky nenechat rozptylovat. K tomu mi pomohl i herní soundtrack, který je opravdu nádherný a dodává hře na celkové atmosféře. V nastavení je na výběr ze dvou grafických režimů, ale v případě Wild Hearts vám doporučuji hrát pouze na režim výkonu. Oproti „hezčí“ grafice tu není tak znatelný rozdíl a 30fps vám v boji bude velkou překážkou. I tak se občas může stát, že klesnou snímky pod únosnou hranici a setkáte se s trháním obrazu. To se děje především ve městě Minato, nebo v boji ve více lidech s obřím Kemonem. Na závěr dodám ještě drobné nedostatky v lock systému, který si ve spoustě případů dělá co chce a občasné problémy s kamerou v těsnějších lokacích. Ve všech bodech se ovšem jedná jen o drobné technické nedotaženosti. Dejte si také pozor na funkci Quick Resume která jako ve spoustě online her moc nefunguje a nedovolí vám pozvat další hráče. Hru tedy vždy manuálně vypínejte.
Pokud patříte mezi hráče her Monster Hunter, tak vám pravděpodobně Wild Hearts moc k srdci nepřiroste a neustále v něm budete vidět pouhý klon své oblíbené značky. V opačném případě se ovšem jedná o vynikající alternativu s několika zajímavými inovacemi a také lepší přístupností pro nové hráče. Titulu může ve výsledku nejvíc uškodit vyšší pořizovací cena a fakt, že jsme se před pár týdny dočkali přidání hry Monster Hunter: Rise do předplatného Xbox Game Pass. Hra si ale rozhodně zaslouží naší pozornost a můžete strávit desítky i stovky hodin v nádherném světě Azuma.

Wild Hearts vyšel pro Xbox Series X/S 17.2.2023 za cenu 2099kč.
Verdikt
Wild Hearts je dechberoucí lovecké RPG, které si zaslouží vaší pozornost. Můžete se těšit na průzkum různorodých lokací, sbírání surovin a lov nebezpečných tvorů Kemono. Pokud jste doposud nehráli žádný díl ze série Monster Hunter, tak se jedná o dobrou alternativu, jak se dostat do tohoto loveckého žánru. Hra má pár technických nedostatků, ale nejedná se o nic vážného.nádherný svět | propady fps |
hudba | kamera |
vzhled Kemono | místy horší grafika |
schopnosti Karakuri | |
kooperace |

Recenze: Transport Fever 2
Na konzole dorazila skvělá budovatelská strategie, která se točí kolem dopravy. Vaším úkolem bude vymýšlet cesty a tratě pro vaše dopravní prostředky, aby se dařilo plnit cíle v kampani nebo vaše osobní ve volné hře. Jak se to hraje a co hra nabídne se podíváme v dnešní recenzi.

RECENZE: Monster Energy Supercross 6
Přijde mi to jako včera, kdy jsem dostal na recenzování pátý díl ze závodní série Monster Energy Supercross. Čas se ovšem nezastavitelně žene kupředu a vývojáři z italského studia Milestone nám přinášejí již šesté pokračování. Předchozí tituly se od sebe odlišovaly pouze v drobných detailech a držely se velmi podobné šablony. K nejnovějšímu dílu jsme nedostali příliš předběžných informací a tak jsme byli opravdu zvědaví, jestli se konečně dočkáme zásadnějších...

RECENZE: Blood Bowl III
Trvalo to dlouhých osm let, ale dočkali jsme se. Herní série Blood Bowl obdržela své třetí videoherní pokračování a můžeme se tak opět vrhnout do brutálních zápasů plných krve, taktizování a všudypřítomné náhody. Hru vytvořili vývojáři z Cyanide Studios a vydala společnost Nacon. Základy samotného Blood Bowl sahají až do roku 1986, kdy vytvořil Jervis Johnson první deskovou verzi pro společnost Games Workshop.

Recenze: Fernbus Coach Simulator
Už od dětství mají hlavně kluci chuť si vyzkoušet úlohu řidiče. Většina z nich sní o pořádném tahači a nekonečných dobrodružných cestách. Asi o něco menší skupina sní o vlacích, ale najdou se i snílci o autobusech. Pokud patříte mezi poslední skupinu, tak si možná splníte svůj sen, ale pojeďme postupně.

Recenze: SimAirport
Na Xbox míří SimAirport (24. 2. 2023 vychází) a na vás bude stát se majitelem letiště a světovou jedničkou v dopravě. Jedná se o hru, kterou hráči mohli vyzkoušet na PC v roce 2020, kde se těší celkem dobrému hodnocení (79% na Steamu). Uvidíme, jak se studiu LVGameDev LLC povedlo předělání hry na Xbox. Hra je velmi komplexní a vaše práce se bude týkat všech aktivit na letišti.

RECENZE: Chef Life: A Restaurant Simulator
Jídlo je nedílnou součástí našich životů. Ne každý má potřebu dávat si nejrůznější speciality, ale všichni ho musíme konzumovat hlavně proto, abychom vůbec mohli existovat. Jeho příprava často bývá kreativní záležitostí, a tak není divu, že jídla a situací s ním spojených se často chytá také herní průmysl. Snad každý někdy zkoušel nějakou takovou hru, i když většina z nich se nejčastěji odehrává na displeji mobilních telefonů. Dneska se však podíváme na...

RECENZE: Atomic Heart
Herní vývoj by se při troše představivosti dal přirovnat k maratonskému běhu, i když spousta hráčů si ho nejspíš představuje jako sprint. Než se vydáte na trať, je třeba docela dost trénovat, ideálně postavit silný tým a ani tak není jisté, že do cíle doběhnete v čase, v jakém jste na začátku předpokládali. A jak ukazuje herní historie, kolikrát se může stát, že do cíle vývojáři nedoběhnou vůbec. Je přitom jedno, zda se...

RECENZE: Wanted: Dead
Herní únor zaslouženě patří novému dobrodružství z kouzelnického světa pod názvem Hogwards Legacy. Pokud se vám ovšem tato výpravná hra z nějakého důvodu netrefila do vkusu, nebo jen nemáte čas na herní dobu v řádech desítek hodin, tak tu pro vás máme recenzi pro Wanted: Dead. Připravte se ale na to, že ani v nejmenším nepůjde o zábavu pro celou rodinu. Představte si titul, který by vsázel na akční stránku...