RECENZE: Wild Hearts

Autor: HusekD Publikováno: 22.2.2023, 13:33

Publikováno: 22.2.2023, 13:33

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 266 článků

Žánr akčních loveckých RPG patřil do nedávné doby pouze jedné dlouholeté sérii od společnosti Capcom pod názvem Monster Hunter. Jednotlivé tituly se bohužel Xboxu dlouhou dobu vyhýbaly a jejich tajuplný svět jsme mohli okusit až s příchodem podtitulů World a Rise.

V roce 2019 jsme se dočkali i jednoho konkurenta v podobě hry Dauntless. Ten se snažil odlišit líbivou kreslenou grafikou po vzoru Fortnite a hlavně zaujmout velké masy hráčů díky free to play modelu. Jeho obsah a kvality ovšem nedokázaly udržet s Monster Hunterem krok a jedná se tedy o pouhou lacinou náhražku pro ty hráče, kteří nechtějí utrácet peníze za AAA hru. Nyní jsme se dostali do roku 2023 a máme tu nového vyzyvatele, který chce sesadit pomyslného krále z trůnu. Titul Wild Hearts od vývojářů z Omega Force/Koei Tecmo a vydavatele Elecronic Arts se na první pohled nemusí od svého vzoru příliš odlišovat, ale ve skutečnosti přichází s hned několika zajímavými inovacemi. Pojďme se podívat na to, zdali si hra zaslouží váš čas a peníze.

Ve Wild Hearts nedostanete do rukou předpřipraveného hlavního hrdinu a tak bude vaším prvním úkolem tvorba vlastního lovce. Zde máte na výběr z poměrně bohaté nabídky a dokážete si udělat postavu přesně podle svých představ. Kromě zvláštních asijských účesů se jednotlivé položky drží v rozumných mezích a vaše postava bude vždy příjemná na pohled. To obecně platí i pro většinu tamních obyvatel. Poté budete bez zbytečného protahování vrženi do nádherného fantasy světa Azuma, které se inspiruje u feudálního Japonska. Zdejší lokace obývají drobní živočichové, divoká zvěř, ale také velká monstra pod názvem Kemono. Tyto děsivá stvoření začali devastovat místní přírodu a také si vytyčila svá teritoria. Kvůli jejich agresi nezbylo místním obyvatelům nic jiného, než se uchýlit do posledního nedotčeného města Minato. Jedná se o bezpečné útočiště do kterého budou směřovat vaše kroky po prvních loveckých výpravách a osvojením základního ovládání. Svět jako celek se mi opravu moc líbil a stejně tak design všech Kemono. Je trochu škoda, že se ale vývojáři drželi v asijském regionu. Zasazení do Evropy, Afriky, nebo Jižní Ameriky by dodalo hře na jedinečnosti oproti konkurenci.

Lovecké výpravy se mohou protáhnout do řádů desítek minut a nejedná se o titul, který si na chvilku pustíte před odchodem do práce. Všechno zde potřebuje svůj čas. Samotný lov se dá zkrátit vaší šikovností, výběrem vhodného vybavení, nebo přizváním dalších lovců. Díky kooperaci se stávají souboje s obrovskými monstry mnohem intenzivnějšími a zábavnějšími. Lov má jasně daný cíl a není tak problém hrát i s cizími hráči. Společníci mají kromě časového urychlení výhodu i v tom, že se můžete navzájem oživovat. Nehody se stávají a je ze začátku poměrně frustrující, když se musíte vracet přes celý ostrov na místo střetu.

Každé Kemono vyžaduje trochu odlišný přístup boje a vás čeká před každou zakázkou důležitá příprava. Důslednost v této části není podmínkou, ale když si zde dáte načas, tak si ušetříte spoustu budoucích komplikací. K dispozici budete mít celkem osm rozdílných zbraní, které definují váš herní styl. Nabídka je opravdu pestrá a najdete zde kromě základního meče i mohutné Nodachi, nebo několik zbraní na dálku v podobě luku či ručního kanónu. Všechny zbraně se dají postupně vylepšit a můžete mít specializované zbraně na konkrétní bestie. Z každého Kemona získáte speciální suroviny a ty následně dokážete přetvořit v unikátní brnění. Nepočítejte s tím, že si oblíbíte jeden vzhled a budete ho nosit až do konce hry. Jednotlivá brnění mají odlišné statistiky a je nutné si na konkrétní Kemono vzít vhodnou vyriantu. Tohle platí obzvlášť v pozdějších fázích hry, kdy se vydáte na náročnější lov.

Pohyb po rozlehlých lokacích a následné lovení obrovských Kemono by se mohlo zdát jako čiré šílenství. Naštěstí si váš hrdina velmi brzy osvojí prastarou magii pod názvem Karakuri, díky které se dostává cestování i samotný lov na mnohem vyšší úroveň. Z počátku je tato funkce velmi omezená, ale za pár hodin se zvládnete naučit spoustu užitečných vychytávek. Cestování si zpříjemníte díky výstavbě krabic, gliderů, nebo lanovek. Postavené předměty ze světa nemizí a je tak možné vytvořit rychlé cestovní trasy. Tato funkce si mě okamžitě získala a jedná se o hlavní rozdíl oproti sérii Monster Hunter. V boji využijete spoustu struktur sloužících k přepravě, ale naučíte se vyrábět i velké množství podpůrných zbraní a pastí. Ve skupině více hráčů není problém obklíčit Kemono několika stěnami, postavit obrovské úderné palice a vše završit automatickými střílnami. Díky této výstavbě nebude žádný lov úplně stejný a umožňuje hráčům mnohem více taktizovat. Také se nemusíte bát, že byste brzy vyčerpali veškeré možnosti Karakuri. Strom těchto dovedností je obrovský a ani po desítkách hodin si neodemknete všechny struktury a vylepšení. Další variantou je stavba vlastních kempů kde můžete mít bod pro rychlé cestování, kovárnu pro vylepšení vybavení, nebo ohniště pro přípravu speciálních pokrmů.

Svět Azuma je nádherné místo se spoustou rozmanitých biomů. Vydáte se na rozlehlé louky plné rozkvetlých květin, zasněžené kopce hor, nebo skalnaté útesy. Po grafické stránce jsem si Wild Hearts opravdu užíval a to i přes to, že se nejedná o dokonalou hru. Lokace vypadají ve velkém měřítku nádherně, ale když se zaměříte na detaily, tak zjistíte, že některé textury nezapadají svojí kvalitou do zbytku okolí. Jedná se o titul vydávaný pouze na Xbox Series X/S a vývojáři tudíž nebyli omezováni minulou generací konzolí a hra mohla vypadat mnohem lépe. Vzhledem k celkové velikosti světa a jeho otevřenosti jsem byl ochoten přimhouřit obě oči a ve výsledku se těmito nedostatky nenechat rozptylovat. K tomu mi pomohl i herní soundtrack, který je opravdu nádherný a dodává hře na celkové atmosféře. V nastavení je na výběr ze dvou grafických režimů, ale v případě Wild Hearts vám doporučuji hrát pouze na režim výkonu. Oproti „hezčí“ grafice tu není tak znatelný rozdíl a 30fps vám v boji bude velkou překážkou. I tak se občas může stát, že klesnou snímky pod únosnou hranici a setkáte se s trháním obrazu. To se děje především ve městě Minato, nebo v boji ve více lidech s obřím Kemonem. Na závěr dodám ještě drobné nedostatky v lock systému, který si ve spoustě případů dělá co chce a občasné problémy s kamerou v těsnějších lokacích. Ve všech bodech se ovšem jedná jen o drobné technické nedotaženosti. Dejte si také pozor na funkci Quick Resume která jako ve spoustě online her moc nefunguje a nedovolí vám pozvat další hráče. Hru tedy vždy manuálně vypínejte.

Pokud patříte mezi hráče her Monster Hunter, tak vám pravděpodobně Wild Hearts moc k srdci nepřiroste a neustále v něm budete vidět pouhý klon své oblíbené značky. V opačném případě se ovšem jedná o vynikající alternativu s několika zajímavými inovacemi a také lepší přístupností pro nové hráče. Titulu může ve výsledku nejvíc uškodit vyšší pořizovací cena a fakt, že jsme se před pár týdny dočkali přidání hry Monster Hunter: Rise do předplatného Xbox Game Pass. Hra si ale rozhodně zaslouží naší pozornost a můžete strávit desítky i stovky hodin v nádherném světě Azuma.

Wild Hearts vyšel pro Xbox Series X/S 17.2.2023 za cenu 2099kč.

         

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Wild Hearts je dechberoucí lovecké RPG, které si zaslouží vaší pozornost. Můžete se těšit na průzkum různorodých lokací, sbírání surovin a lov nebezpečných tvorů Kemono. Pokud jste doposud nehráli žádný díl ze série Monster Hunter, tak se jedná o dobrou alternativu, jak se dostat do tohoto loveckého žánru. Hra má pár technických nedostatků, ale nejedná se o nic vážného.
nádherný světpropady fps
hudbakamera
vzhled Kemonomísty horší grafika
schopnosti Karakuri
kooperace
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»