RECENZE: Zaklínač 3: Divoký Hon pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 20.5.2015, 16:25

Publikováno: 20.5.2015, 16:25

Je autorem 740 článků

Zaklínač 3 byl nejočekávanější hrou tohoto roku, a proto by se dalo říct, že launch hry byl opravdu velkou událostí. Obchody dělaly pro tak velkou hru dokonce noční otvíračku, aby si každý natěšený fanoušek mohl tu svoji kopii už v 00:01 koupit, odnést domů, vložit do mechaniky a hrát. A mezitím, co mnoha z vás si šla stoupnout ve dvanáct hodin dopoledne do celodenní fronty na půlnoční prodej, tou dobou se nám už dávno proháněl Geralt na obrazovce. Normálně si sice tričko před vámi nehoníme, ale Zaklínač 3: Divoký Hon je tak zatraceně, setsakramentsky dobrá hra, že nám to prostě nedalo a museli se pochlubit a rýpnout si. Tak, ego jsme si zvedli a teď se ponoříme do Sapkowskeho univerza…

Běžně bychom začali v úvodu psát o grafice, jelikož je to většinou to první co na hře vidíte, avšak na(ne?)štěstí tady je to první, co vás osloví a omotá si kolem prstu – příběh. Ten nepřímo navazuje na druhý díl, a byť si načte z vašeho původního savu několik informací, žádnou změnu jsme nezaznamenali. Nicméně překvapivě se začne odehrávat v pevnosti Kaer Morhen, tedy na tom samém místě, kde se začínal i první díl, akorát momentálně na mnohem hezčí místě, kam zavítá… no a teď jsme v háji, protože ať řekneme, co řekneme, vždycky to bude spoiler a my spoilovat nechceme, víte? V Divokém Honu je totiž oproti předešlým dílům mnoho nepředvídatelných zvratů, které jen opravdu málo z vás odhadne předem, ne-li nikdo. Nicméně po situacích na Kaer Morhen se vydáte hledat Yennefer z Vengerbergu, jeho dávnou a opravdovou lásku, jak jsme se dozvěděli z druhého dílu. Po Geraltově boku bude stát starý a ostřílený zaklínač Vesemir, jenž si pamatujeme také z prvního dílu, akorát teda trošku zestárnul. Pravda, Geralt taky trošku sešel, ale pořád je to fešák. Mimo to se během dějové linie střetnete se spoustou dalších postav z prvního ale především druhého dílu, na který, jak jsme avizovali, trojka pochopitelně navazuje a ukončuje trilogii.

the-witcher-3-3

Své putování započnete v malebném Bělosadu, kde teprve poznáte sílu next-genu a navíc v 60 snímkách za sekundu. Bělosad je rozlehlé údolí obklopené lesem skoro ze všech stran, kde nenajdete ani jedno místo, které by bylo stejné jako některé další, každý metr světa a nejen Bělosad je tu odlišný od ostatních, každý je něčím specifický a každý si zapamatujete. A to nemluvíme jen o krajině. Takto odlišné jsou i vesničky, kde přebývá mnoho postav s odlišným charakterem. Mají svojí osobnost, jakou ovlivňujete jednáním a chováním během dialogů, a tak vždy máte při rozhovorech pocit, že cokoliv řeknete špatně, tak si NPC zapamatuje, a dokonce tomu tak i je. Jen škoda, že rozsáhlá možnost volby už není tak frekventovaná jako v druhém dílu. Ve zmiňovaných, lepších případech, proto volte slova, vaše činy totiž mají někdy neblahý dopad na děj a chod hry a k tomu občas máte i omezenou dobu na odpověď. Samozřejmě jde především o odměny, které kupodivu pro vás hodně znamenají, jelikož obtížnost přežívání v divočině stoupla neuvěřitelně vysoko, a teď nemyslíme tu plnou zajíců, kterého si můžete ulovit coby žvanec pro regeneraci zdraví při boji, ale tu se všemi těmi roztodivnými potvorami uvnitř, co se vás snaží zabít ať už z hladu nebo pro zábavu. A když už jsme u těch postav, musíme se vám za autory pochlubit, jak si dali záležet na animaci všech postav právě především v dialozích, kde konečně jen nestojí jako tvrdé Y, ale při rozmlouvání, pohybují celým tělem, jsou v konfrontaci s okolními charaktery, volně a smysluplně pochodují, mávají rukama, hýbou obličejovými svaly, a konečně tak působí věrohodně a více filmově.

image

Abychom však nestáli jen na bodě, co všechno Zaklínač potřetí nabízí, tak bychom si mohli vypsat, jak se svým časem ve hře naložit. No… vlastně teď si tak říkáme, že nemohli. Spolu s otevřeností, totiž CD Project Red implementovali do hry více aktivit, vedlejších úkolů a kontraktů než dává jednička a dvojka dohromady. Popravdě nás na rozdíl od předchozích dílů začali i bavit, plus si sem tam můžete i sami určit cenu své práce. Většinu času beztak používáte své Zaklínačské schopnosti k vyčenichání kdejakého pachatele či monstra pomocí stop a důkazů, což nás náramně bavilo. Krom toho v tomto velikánském světě najdete nemálo náhlých událostí, jakože monstra se vrhli na kemp, nebo těch trvalých jako třeba usídlení banditi, opuštěná truhla, hnízdo ghúlů, které je třeba zasypat, kámen síly, kdy získáte několik málo zkušeností a jeden bod do talentového stromu. Zkrátka dnes v tomto kouzelném světě najdete daleko více možností nežli dřív a jestli vám to přijde i tak málo, můžete si ve virtuálním světě začít sbírat kartičky a v hospodě (ve hře) hrát karetní variaci oblíbené sběratelské hry Magic The Gathering nebo Hearthstone, akorát s tou výjimkou, že nelížete karty a neútočíte – nalízáte si 10 karet ze svého balíčku a musíte mít na stole větší armádu než protivník. Ale když už jsme se dostali k tématu talentový strom, rádi bychom vyzdvihli jednu maličkost, a to změnu fungování. V předchozích dílech, jste sázeli jeden bod za druhým a obrovských větví, ale nyní je nejen o mnoho méně talentů, které mimochodem při místním pomalém levelování nemáte šanci stejně všechny uplatnit, ale navíc můžete vždy mít aktivovanou jen určitou množinu talentů podle toho, jak velký level jste. Můžete mít aktivovaných jen 9 talentů najednou (na začátku hry jen 2) a 4 mutageny, které pak pro sortu talentů má nějaký bonus navíc, a to bez ohledu na to, kolik talentů celkem vyzobali, vždy budou fungovat jen ty, jež určitě za aktivní.

image (1)

Možná to zní děsivě, což zprvu i je, ale časem přijdete na to, že záměr autorů je naprosto očividný. Už od první konference a ukázky se chlubili tím, že ve třetím dílu je nutno maximálně dbát na přípravu před bojem s monstry. Geralt s sebou nosí bestiář, kde najdete slabosti všech příšer, jako třeba: v jaký denní čas a v jakém počasí jsou nejslabší, k čemuž slouží přehledné hodiny s jednou minutou rovnající se šesti reálným sekundám, dále pak rady tipy a triky, jak se na monstra vlastně připravit, ovšem pokud je jejich level (nově) mnohem větší než jste vy sami, utíkejte, tady vám rady k ničemu nebudou. Ty získáte, buď jakožto informace od obyvatel místního světa, knih voně nalezitelných, anebo přímou zkušeností s daným monstrem. K tomu patři příprava lektvarů, namáčení čepele do oleje, jenž už nemá (sláva bohu) časovou trvanlivost, nastavení známých run, z nichž se na první úrovni změnilo jen několik run, a to hlavně Yerden, magická past, avšak v pozdějších fázích vývoje v talentovém stromu najdete i jejich schopnosti, které se podobají těm z předchozích dílů. Ovšem zdá-li se, že se jejich vlastnosti posunuly k horšímu, tak jste na omylu, naopak. Efekty znamení jdou daleko sofistikovanější, přehlednější a jejich schopnosti jsou mnohem užitečnější, než se tvůrci snažili nastavit ve dvojce. Pravda, že jejich upotřebení se odráží v jedné ze čtyř zvolených úrovní na stupnici od „občas je potřebuješ“ – „bez nich nepřežiješ“, což samozřejmě platí i pro další, jakoukoliv jinou přípravu před bojem. Boje jsou už v základu dosti tuhé, jak je pro zaklínačskou sérii zvykem, avšak na čtvrtou obtížnost jsme si netroufli a na třetí, u nichž se navíc ani u meditace nedobíjí zdraví, nemáme nervy, jakože u druhé je občas taky ztrácíme. Jestliže jdete ale především za příběhem, hrábněte po té první. Celkově jsou boje ovšem hodně tuhé, čemuž naštěstí disponuje ještě lépe rozvržené ovládání skrze ovladač, akorát tedy jen nerozumíme tomu, koho a proč napadlo vyměnit tlačítka pro menu a herní interface. My se totiž neustále pod levým palcem objevujeme v menu hry a nikoliv Geraltově batůžku. Na to jsme si prostě nemohli zvyknout.

11194433_1594639247446282_7122569674426632718_o

Do Geraltových kapes se teď vejde o pár věcí navíc, tím nejužitečnějším je jídlo sloužící jako doplňovač zdraví v boji, které stejně jako lektvary můžete navolit na tlačítko pro rychlé použití. Zmizely dýky a naoplátku přibyly šípy (nemusí se dokupovat) a kuš, jež se nám moc neosvědčila, protože neuděluje zásadní dmg, leč jsme ji na některé létající potvory potřebovali. Co se týče samotného batohu, ten má odteď pět naprosto přehledných kapes. Jedna je pro vybavení, druhá pro použitelné předměty, třetí pro úkolové předměty, další pro zbytečný bordel a poslední pro předměty na výrobu lektvarů a pro craftění. Všem předmětům se vesele zabarvuje pozadí, podle jejich vzácnosti. Vrátíme se však k výrobě, která doznala obrovských změn. Ani ne tak alchymie (pořád sbíráte plánky a vyrábíte lektvary bomby oleje apod. na koleni z nasbíraných bylinek a jiného potřebného matroše), jako spíše výroba pomůcek, jež se nezměnila v principu – pořád musíte přijít ke kováři, který umí věc, co zrovna potřebujete a chcete, a pak jen zvolíte možnost výroby z vašich nasbíraných či zakoupených materiálů, ale námi obrovsky kvitovanou novinkou je možnost u kováře rozebrat cokoliv na suroviny a suroviny pak ještě několikrát rozložit na hrubý materiál, bohužel ne však takovým způsobem, že danou věc můžete zase složit zpátky, protože dostanete jen hrstku materiálu a k tomu ji ještě musí pan kovář umět. Na druhou stranu to má svoje výhody především u nasbíraného bordelu, který vždy sloužil jen k získáním pár drobných za prodej u obchodníka. No a i penízky prošly svou změnou. Nyní se platí ve zlatě, a pokud někde najdete staré Orény, jediné co s nimi až na rozebrání u kováře můžete udělat, je vzít neplatnou měnu do banky a nechat si je směnit. Originální, je vidět polští sousedé mysleli i na detaily.

vfdgsd

A taky mysleli na hráčův čas! Největší novinkou se totiž stává…. Tam ta da dá… kůň (klisna) Klepna, jehož si kdykoliv a takřka kdekoliv přivoláte hvízdnutím, čímž se stává vaším primárním dopravním prostředkem, byť je dobré tu a tam na velké vzdálenosti využít rychlý přesun v podobě ukazatele, k němuž musíte dojít, abyste se k dalšímu, který jste předtím objevili, přesunuli. Klepna běhá třemi rychlosti, z toho jedna spotřebovává výdrž určenou výbavou – sedlo, oplátování, batoh, co nese (určuje taky nosnost pro položky ve vašem inventáři) a samozřejmě trofej z nějakého toho bosse. Bohužel koník trpí malými neduhy. Klisna samovolně přes překážky neskáče, jak to třeba známe ze série Assassin’s Creed, ale pro skok třeba zmáčknout příslušné tlačítko. Normálně by to od věci nebylo, ale naši milý sousedé se rozhodli nastavit tlačítko pro slezení z koně a skok s koněm to a samé tlačítko, což vyvolává problémy prakticky pořád. Nicméně když už jsme to tak nakousli, (ne)rádi bychom teď přestali třetího Zaklínače chválit a trošku se i opřeli do bodů, co mu chceme náležitě vytknout.

hgfh
Netýká se to ani hratelnosti, ani příběhu, dokonce kupodivu ani ovládání koně, o kterém jsme mluvili teď, ale o technických chybách a glitchích. Zrovna s koníkem máme takovou zajímavou příhodu. Když jsme tuhle šli pomoct babce vloupat se do domu pro její ukradenou pánvičku, tak při dobývání do onoho domu se na nás vykašlal a dal najevo, že půjde první, záhadně prolítl zamčenými dveřmi a tam se postavil a stál jak tykev. Vyjet s nim z dveří nešlo a jelikož jsme nepřišli na to, jak ho dostat z té chatrče, tak jsme utekli kousek dál z dohledu a zavolali si ho, přiběhl. No úsměvná historka. Naneštěstí zábavných historek s bugy moc není, ba naopak. Nad zasekáváním o objekty a problémy s lezením přes ně jsme se přenesli, ale když se nám hra i po restartu nechtěla načíst z uložené pozice, tak to už nás zvedlo ze židle. Naštěstí strýček Google nalezl podobný problém hráčů a stačilo konzoli natvrdo vypnout. Pro nás to znamená nepříjemnosti a fakt, že Poláci mohli ten beta test ještě krapet protáhnout. Ale zase musíme uznat, že by toto rozhodnutí nebylo lehké vzhledem k tomu, kolikrát už datum vydání odložili. „No ale vono by to něják šlo, ne že ne!“. A tady máte kdyžtak jednu úsměvnou momentku, co jsme našli:

Chcete něco říct? My ty chyby se zavřenýma očima nevidíme a vidět nechceme. Za Zaklínače trojku bychom dali ruku do ohně, že je to nejlepší RPG zážitek tohoto století, předčil veškerá očekávání a sám sebe. Občas nás sice pozlobí, ale kompenzuje to 150 procentním zážitkem, který těžko pohledáte. Dělat si můžete, co se vám zamane a konečně vám v tom nebrání žádné koridory. Budete jezdit na koni porážet monstra, vařit lektvary, vyrábět brnění, rozebírat to staré, rozdávat odvety, honit se za spravedlností, nebo jen tak osedláte koně a půjdete lovit zajíce pro jídlo, až potkáte chabou stařenku, která bude potřebovat pomoct s triviálním úkolem, shrábnete odměnu, vyslechnete sipár rad, dozvíte se několik málo zajímavostí a půjdete dál do světa, pak hru vypnete, půjdete spát a v práci/škole nebudete myslet na nic jiného, jen na to, co podniknete ve světě ze Sapkowskeho pera až se vrátíte domů, a jelikož vám v tom nebude ani bránit žádné pitomé načítání nebo přechody z domu a ven, tak si takhle budete počínat několik dní a týdnů, než po nějakých 50-100 hodinách nebudete mít dost. My ještě dost nemáme, tak zatím ahoj. Snad do té doby nezapomeneme, jak vypadá svět tam venku. A hlavně! Mládeži! Do osmnácti nepřístupno! Moc krve a obzvlášť sexuálních scén těch nám přišlo, že se taky objevuje nějak více. No, říkáme si, když to může být ve filmech, tak nakonec proč ne ve hrách? Poláci se toho prostě nebojí!

10

Z přenádherném světa plného neočekávaného dobrodružství a skvěle napsaných postav se posunul Zaklínač z druhého dílu na nový level ještě dokonalejší hry. Sice nás občas pozlobily technické chyby, ale bez problémů děláme, že je nevidíme. Pokud jsme dvojce udělili 10 z 10, třetí díl by si podle tohoto měřítka měl vysloužit 11 z 10. Škoda, že to nejde...
  • Jan Cisar

Pokud koupim pres xbox store bude cesky? diky

• ano bude v CZ

• Jan Cisar

dekuji

• dewann

Souhlas,souhlas,souhlas recenze výtečně napsaná a to dost podrobně také dávám hodnocení 10*.Opravdu hodně povedená hra a ještě v češtině.Jen jsem nepřišel kde jse nastaví ty dlc Sada temerské zbroje, Sada vousů a účesů které jsem nainstaloval.
    S Pozdravem ,,Kdo si hraje nezlobí,, zdravím všechny Zaklínače i Zaklínačky :-))

• Díky, díky! Ty DLC si musíš skočit na store nainstalovat.

• dewann

Zdarec tak jak jsem psal nainstaloval jsem ale kde je najdu ve hře jsem myslel díky :-))

• Marťas Z KáHá

nekde sem cetl, ze to pak je u urcitejch obchodniku k dispozici 😉

• dewann

Díky tak už jsem našel ,,Lazebníka ten oholí,ostříhá ale za penízky,,

ted ještě zbroj a čekáme na další dlc.Jinak s pozdravem ,,Kdo si hraje nezlobí,, zdravím všechny příznivce Zaklínače :-))

• Marťas Z KáHá

“ Zbroj prodává týpek s tím excelentním sestřihem, kterého jste zachránili před griffem. Stojí kousek od krčmy. „

• dewann

Díky s Pozdravem Zaklinač Ostravák :-))

• https://www.youtube.com/watch?v=o10TnrF7BJw – Přidáváme video od XKOTV, kteří Zaklínače streamovali. Koukněte na jejich reakce!

• Majkl Pišťál

Hele sice sem asi kkt ale kurna nepochopil sem co znamená Chcete simulovat uložena data ze Zaklínače 2 jk se tam ty save dostali ???:D

Simulace je o tom, že vybereš například jak jsi odpovídal ve 2. dílu.. Tak to bylo např u nového Dragon Age. Nevím přesně jak to je u zaklínače ale bude to podobně

• Marťas Z KáHá

dal sem ano a ono se to na nic neptalo a rozjel se pribeh 🙂 takze to proste neco vybralo automaticky rekl bych 🙂

• Phill Welcome

Odpovědi budeš vybírat až se dostaneš z první lokace. Příběh tě navede:o)

• Marťas Z KáHá

ach tak 🙂 zatím sem hrál jen krátce a plnil sem si vedlejší questy, to bude ono 🙂

• Pepíno Janeček

TOPství…zatím jsme unesenej, grindim každý den…sice po málu ale jedu dál ! 😉

• Mirec

60 snímkov za sekundu? recenzent tú hru aj hral?

• Ano, výrobce udává 60 FPS, ale dost to kolísá, někdy se dostaneš až na 45. A ano hrál jsem jí, jak bych asi mohl hodnotit něco, co jsem nehrál? 😉

• Mirec

nechcem kaziť recenziu ale písať čo udáva výrobca je hlúposť…nevravím že to ide zle ale max. 40fps a v priemere cca 33+-

• Připadá ti, že věta „Své putování započnete v malebném Bělosadu, kde teprve poznáte sílu next-genu a navíc v 60 snímkách za sekundu.“ znamená, že jede neustále v 60FPS? Nám zprvu jela a v tom je podstata této věty. Pokud se v krajině neobjevuje mnoho NPC a složitých objektů, tak těch 60FPS tam hravě naskočí ;). Nepřeskládávej nám význam vět.

• Daniel Pavlík

No, to se mi nezdá. Ještě jsem snad neviděl, aby mi v Zaklínači na Xbox One naskočilo 60 fps. Je to vždycky lehce nad 30. Víc ne. Ale PS4 je na tom hůře. Omlouvám se, ale plných 60 fps je u takové hry s výkonem konzole nesmysl.

• No, je pravda, že mezi takřka 50 a 60 FPS těžko pozná na první pohled rozdíl. Každopádně zprvu jsme ten dojem měli, teď už ho tolik nemáme po nějaké té době hraní. Možná to bylo ze strany autorů záměrné, že se nám to mělo zdát od začátku. Takže tak nějak ustupujeme. Ale lehce nad 30 to fakt nejelo, to už bychom poznali.

• Daniel Pavlík

No, i těch 50 se mi zdá příliš, ale tomu bych i věřil. Teda pokud široko daleko nikdo není a váš pohled nevyžaduje vykreslení vzdálených objektů. Vesměs mi to souhlasí s videem, které přihodil Mirec.

• Loudal_TD

Zajímalo by mě jestli k té hře existuje nějaký návod. Myslím třeba obrázek HUD kde by bylo napsáno co který ukazatel znamená. Já to neobjevil. Dřív to bylo u her celkem běžné. Jasně že na to časem přijdu, ale bylo by milé vědět to od začátku.

• Rasto1979

Tak ja len toľko, že hra u mňa čo dostane 10/10 vyzerá trochu inak. Myslím že W3 je moc prehypovaný a prepáčte ten pohyb Geralda to je ako čo? Na PS2 by som to toleroval… A prosím bez flamu, je to len moj názor. S pozdravom Rasto1979.

• Dominik

Chtěl jsem si ho stáhnout z US storu protože je to levnější než na našem, ale píše mi to že mám použít jinou metodu.. Nechápu, v minulosti jsem takto hry kupoval. Neví si s tím někdo rady?

• Kuba Pešat

A nevíš, jestli i tak jsou české titulky?

• petrik85

Musim říct, že ač tento styl her moc nehraju, tak tohle mě chytlo. Za mě, naprostá bomba! 10/10

18. 07. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: DeadCore

Skákání, postřeh, zručnost a rychlé rozhodování. Přesně tyhle dovednosti se dají trénovat nejen ve skutečném životě, ale stejně dobře i v rámci hraní. Prostě vezmete gamepad do ruky, k tomu nějakou těžkou hru a jedete. To pak nevíte, kde vám ruce s hlavou stojí a pokud jste výbušnější povahy, jako třeba já, mohou se sousedovic děti naučit celou řadu nových slov, pokud jsou tedy mladší. Jsou totiž hry, které vám zadarmo nic nedají...

»
17. 07. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: AereA

O recenzi se postarala redakční důvěrnice Kristine4Chaos Za devatero oblačnostmi a devatero bouřkovými mraky je vzdušný svět AereA, jehož existence stojí a padá s hudbou. Není nic, co by zde nebylo v moci notového zápisu, a tak nikoho nepřekvapí, že na správný chod dohlíží Velký Maestro Guido, který je zároveň mentorem studentů jeho školy. Ovšem plovoucí hudební ráj je stižen neštěstím, když někdo odcizí kouzelné hudební nástroje, které vytvářejí harmonii držící Aereu...

»
14. 07. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Black the Fall

S odstupem času je možné rok 2014 označit za start jedné dystopické herní éry. Na celé řadě projektů se pozvolna začínalo pracovat (We Happy Few), jiné se představily publiku na herních veletrzích, jako třeba Inside v rámci Xbox konference a další se snažily upoutat pozornost komunity prostřednictvím Kickstarteru. Sem patří dnes recenzovaný Black the Fall, který má se zmíněným Inside společného mnohem více, než jen rok představení a obecné téma. Jenže zatímco...

»
05. 07. 2017 • chaosteorycz4

Recenze: Micro Machines World Series

Codemasters mají můj respekt, protože se během třiceti let dokázali vyprofilovat jako studio, které má závodní žánr v krvi bez ohledu na skutečnost, jde-li o arkádové blbnutí nebo pocit ze skutečné jízdy. Nyní si k superlativům můžu připsat označení „mágové“, protože ani šaman, který olízal všechny žáby v amazonském pralese, by nedokázal legendární značku přetavit do jednoho obrovského neonového banneru, a to s minimálními náklady, iniciativou a studem. Chápu, že když vám do kanceláře...

»
03. 07. 2017 • chaosteorycz8

Recenze: Dead by Daylight

„Ahoj, říkají mi Chaos a mám problém, libuji si totiž v hororech, zejména slasherech. Moje obsese začala už v ranném věku, kdy jsem místo sledování Vegy, Magionu a Studia Rosa upřednostňoval ponocování, během něhož mi byli společníky Freddy Krueger, Jason Voorhees, Michael Myers, Thomas Hewitt nebo roztomilý Chucky. Bohužel, jako každého závisláka, i mě po letech začal tížit pocit, že už mi jejich přátelství nevyhovuje a chtěl jsem víc. Než jsem odhalil...

»
23. 06. 2017 • chaosteorycz5

Recenze: Cars 3: Driven to Win

Blesk McQueen je zpět a sním další dobrodružství z animovaného světa, kde jsou nárazníky aut ukecanější než amplión obecního rozhlasu. Jenže tentokrát má červený rychlík problém a tím je technologická omladina, která mu bere pozici nejrychlejšího závodníka. Blesk má tak před sebou dlouho cestu, během níž musí chytit druhou mízu a ukázat moderním floutkům, kde Bosch nechal svíčky. Pokud máte děti, neříkám vám nic nového, neboť pod pohrůžkou nekonečného pláče jste...

»
23. 06. 2017 • p.a.c.o0

RECENZE: MotoGP 17

Rok od roku se mi stále hůře začínají všechny recenze her, které se každý rok opakují a jsou od Milestone. Jiskřičku naděje ve mně vyvolal poslední ročník jejich blátivé motorkové verze MXGP 3, který se mi ve výsledku hrál pěkně. Ještě aby ne, když nabídl technický upgrade a příjemné ježdění. Další na řadě je prestižní podnik MotoGP a všechny ostatní silniční okruhové podniky, jaké se jezdí a na něž mají...

»
21. 06. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Get Even

Za našimi severovýchodními hranicemi, pro mnohé co by kamenem dohodil, operuje polské studio The Farm 51, které v roce 2005 založilo pár tvůrců série Painkiller. Za dobu své existence se jim podařilo vydat 5 her, nicméně nezpochybnitelnou díru do herní historie neudělali, přičemž po nevýrazných Deadfall Adventures na autory blaženě vzpomíná jen málokdo. Jenže to bylo před čtyřmi lety, kdy „farmáři“ začali pracovat na novém projektu, který měl konečně ukázat jejich...

»