RECENZE: Zaklínač 3: Divoký Hon pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 20.5.2015, 16:25

Publikováno: 20.5.2015, 16:25

Je autorem 748 článků

Zaklínač 3 byl nejočekávanější hrou tohoto roku, a proto by se dalo říct, že launch hry byl opravdu velkou událostí. Obchody dělaly pro tak velkou hru dokonce noční otvíračku, aby si každý natěšený fanoušek mohl tu svoji kopii už v 00:01 koupit, odnést domů, vložit do mechaniky a hrát. A mezitím, co mnoha z vás si šla stoupnout ve dvanáct hodin dopoledne do celodenní fronty na půlnoční prodej, tou dobou se nám už dávno proháněl Geralt na obrazovce. Normálně si sice tričko před vámi nehoníme, ale Zaklínač 3: Divoký Hon je tak zatraceně, setsakramentsky dobrá hra, že nám to prostě nedalo a museli se pochlubit a rýpnout si. Tak, ego jsme si zvedli a teď se ponoříme do Sapkowskeho univerza…

Běžně bychom začali v úvodu psát o grafice, jelikož je to většinou to první co na hře vidíte, avšak na(ne?)štěstí tady je to první, co vás osloví a omotá si kolem prstu – příběh. Ten nepřímo navazuje na druhý díl, a byť si načte z vašeho původního savu několik informací, žádnou změnu jsme nezaznamenali. Nicméně překvapivě se začne odehrávat v pevnosti Kaer Morhen, tedy na tom samém místě, kde se začínal i první díl, akorát momentálně na mnohem hezčí místě, kam zavítá… no a teď jsme v háji, protože ať řekneme, co řekneme, vždycky to bude spoiler a my spoilovat nechceme, víte? V Divokém Honu je totiž oproti předešlým dílům mnoho nepředvídatelných zvratů, které jen opravdu málo z vás odhadne předem, ne-li nikdo. Nicméně po situacích na Kaer Morhen se vydáte hledat Yennefer z Vengerbergu, jeho dávnou a opravdovou lásku, jak jsme se dozvěděli z druhého dílu. Po Geraltově boku bude stát starý a ostřílený zaklínač Vesemir, jenž si pamatujeme také z prvního dílu, akorát teda trošku zestárnul. Pravda, Geralt taky trošku sešel, ale pořád je to fešák. Mimo to se během dějové linie střetnete se spoustou dalších postav z prvního ale především druhého dílu, na který, jak jsme avizovali, trojka pochopitelně navazuje a ukončuje trilogii.

the-witcher-3-3

Své putování započnete v malebném Bělosadu, kde teprve poznáte sílu next-genu a navíc v 60 snímkách za sekundu. Bělosad je rozlehlé údolí obklopené lesem skoro ze všech stran, kde nenajdete ani jedno místo, které by bylo stejné jako některé další, každý metr světa a nejen Bělosad je tu odlišný od ostatních, každý je něčím specifický a každý si zapamatujete. A to nemluvíme jen o krajině. Takto odlišné jsou i vesničky, kde přebývá mnoho postav s odlišným charakterem. Mají svojí osobnost, jakou ovlivňujete jednáním a chováním během dialogů, a tak vždy máte při rozhovorech pocit, že cokoliv řeknete špatně, tak si NPC zapamatuje, a dokonce tomu tak i je. Jen škoda, že rozsáhlá možnost volby už není tak frekventovaná jako v druhém dílu. Ve zmiňovaných, lepších případech, proto volte slova, vaše činy totiž mají někdy neblahý dopad na děj a chod hry a k tomu občas máte i omezenou dobu na odpověď. Samozřejmě jde především o odměny, které kupodivu pro vás hodně znamenají, jelikož obtížnost přežívání v divočině stoupla neuvěřitelně vysoko, a teď nemyslíme tu plnou zajíců, kterého si můžete ulovit coby žvanec pro regeneraci zdraví při boji, ale tu se všemi těmi roztodivnými potvorami uvnitř, co se vás snaží zabít ať už z hladu nebo pro zábavu. A když už jsme u těch postav, musíme se vám za autory pochlubit, jak si dali záležet na animaci všech postav právě především v dialozích, kde konečně jen nestojí jako tvrdé Y, ale při rozmlouvání, pohybují celým tělem, jsou v konfrontaci s okolními charaktery, volně a smysluplně pochodují, mávají rukama, hýbou obličejovými svaly, a konečně tak působí věrohodně a více filmově.

image

Abychom však nestáli jen na bodě, co všechno Zaklínač potřetí nabízí, tak bychom si mohli vypsat, jak se svým časem ve hře naložit. No… vlastně teď si tak říkáme, že nemohli. Spolu s otevřeností, totiž CD Project Red implementovali do hry více aktivit, vedlejších úkolů a kontraktů než dává jednička a dvojka dohromady. Popravdě nás na rozdíl od předchozích dílů začali i bavit, plus si sem tam můžete i sami určit cenu své práce. Většinu času beztak používáte své Zaklínačské schopnosti k vyčenichání kdejakého pachatele či monstra pomocí stop a důkazů, což nás náramně bavilo. Krom toho v tomto velikánském světě najdete nemálo náhlých událostí, jakože monstra se vrhli na kemp, nebo těch trvalých jako třeba usídlení banditi, opuštěná truhla, hnízdo ghúlů, které je třeba zasypat, kámen síly, kdy získáte několik málo zkušeností a jeden bod do talentového stromu. Zkrátka dnes v tomto kouzelném světě najdete daleko více možností nežli dřív a jestli vám to přijde i tak málo, můžete si ve virtuálním světě začít sbírat kartičky a v hospodě (ve hře) hrát karetní variaci oblíbené sběratelské hry Magic The Gathering nebo Hearthstone, akorát s tou výjimkou, že nelížete karty a neútočíte – nalízáte si 10 karet ze svého balíčku a musíte mít na stole větší armádu než protivník. Ale když už jsme se dostali k tématu talentový strom, rádi bychom vyzdvihli jednu maličkost, a to změnu fungování. V předchozích dílech, jste sázeli jeden bod za druhým a obrovských větví, ale nyní je nejen o mnoho méně talentů, které mimochodem při místním pomalém levelování nemáte šanci stejně všechny uplatnit, ale navíc můžete vždy mít aktivovanou jen určitou množinu talentů podle toho, jak velký level jste. Můžete mít aktivovaných jen 9 talentů najednou (na začátku hry jen 2) a 4 mutageny, které pak pro sortu talentů má nějaký bonus navíc, a to bez ohledu na to, kolik talentů celkem vyzobali, vždy budou fungovat jen ty, jež určitě za aktivní.

image (1)

Možná to zní děsivě, což zprvu i je, ale časem přijdete na to, že záměr autorů je naprosto očividný. Už od první konference a ukázky se chlubili tím, že ve třetím dílu je nutno maximálně dbát na přípravu před bojem s monstry. Geralt s sebou nosí bestiář, kde najdete slabosti všech příšer, jako třeba: v jaký denní čas a v jakém počasí jsou nejslabší, k čemuž slouží přehledné hodiny s jednou minutou rovnající se šesti reálným sekundám, dále pak rady tipy a triky, jak se na monstra vlastně připravit, ovšem pokud je jejich level (nově) mnohem větší než jste vy sami, utíkejte, tady vám rady k ničemu nebudou. Ty získáte, buď jakožto informace od obyvatel místního světa, knih voně nalezitelných, anebo přímou zkušeností s daným monstrem. K tomu patři příprava lektvarů, namáčení čepele do oleje, jenž už nemá (sláva bohu) časovou trvanlivost, nastavení známých run, z nichž se na první úrovni změnilo jen několik run, a to hlavně Yerden, magická past, avšak v pozdějších fázích vývoje v talentovém stromu najdete i jejich schopnosti, které se podobají těm z předchozích dílů. Ovšem zdá-li se, že se jejich vlastnosti posunuly k horšímu, tak jste na omylu, naopak. Efekty znamení jdou daleko sofistikovanější, přehlednější a jejich schopnosti jsou mnohem užitečnější, než se tvůrci snažili nastavit ve dvojce. Pravda, že jejich upotřebení se odráží v jedné ze čtyř zvolených úrovní na stupnici od „občas je potřebuješ“ – „bez nich nepřežiješ“, což samozřejmě platí i pro další, jakoukoliv jinou přípravu před bojem. Boje jsou už v základu dosti tuhé, jak je pro zaklínačskou sérii zvykem, avšak na čtvrtou obtížnost jsme si netroufli a na třetí, u nichž se navíc ani u meditace nedobíjí zdraví, nemáme nervy, jakože u druhé je občas taky ztrácíme. Jestliže jdete ale především za příběhem, hrábněte po té první. Celkově jsou boje ovšem hodně tuhé, čemuž naštěstí disponuje ještě lépe rozvržené ovládání skrze ovladač, akorát tedy jen nerozumíme tomu, koho a proč napadlo vyměnit tlačítka pro menu a herní interface. My se totiž neustále pod levým palcem objevujeme v menu hry a nikoliv Geraltově batůžku. Na to jsme si prostě nemohli zvyknout.

11194433_1594639247446282_7122569674426632718_o

Do Geraltových kapes se teď vejde o pár věcí navíc, tím nejužitečnějším je jídlo sloužící jako doplňovač zdraví v boji, které stejně jako lektvary můžete navolit na tlačítko pro rychlé použití. Zmizely dýky a naoplátku přibyly šípy (nemusí se dokupovat) a kuš, jež se nám moc neosvědčila, protože neuděluje zásadní dmg, leč jsme ji na některé létající potvory potřebovali. Co se týče samotného batohu, ten má odteď pět naprosto přehledných kapes. Jedna je pro vybavení, druhá pro použitelné předměty, třetí pro úkolové předměty, další pro zbytečný bordel a poslední pro předměty na výrobu lektvarů a pro craftění. Všem předmětům se vesele zabarvuje pozadí, podle jejich vzácnosti. Vrátíme se však k výrobě, která doznala obrovských změn. Ani ne tak alchymie (pořád sbíráte plánky a vyrábíte lektvary bomby oleje apod. na koleni z nasbíraných bylinek a jiného potřebného matroše), jako spíše výroba pomůcek, jež se nezměnila v principu – pořád musíte přijít ke kováři, který umí věc, co zrovna potřebujete a chcete, a pak jen zvolíte možnost výroby z vašich nasbíraných či zakoupených materiálů, ale námi obrovsky kvitovanou novinkou je možnost u kováře rozebrat cokoliv na suroviny a suroviny pak ještě několikrát rozložit na hrubý materiál, bohužel ne však takovým způsobem, že danou věc můžete zase složit zpátky, protože dostanete jen hrstku materiálu a k tomu ji ještě musí pan kovář umět. Na druhou stranu to má svoje výhody především u nasbíraného bordelu, který vždy sloužil jen k získáním pár drobných za prodej u obchodníka. No a i penízky prošly svou změnou. Nyní se platí ve zlatě, a pokud někde najdete staré Orény, jediné co s nimi až na rozebrání u kováře můžete udělat, je vzít neplatnou měnu do banky a nechat si je směnit. Originální, je vidět polští sousedé mysleli i na detaily.

vfdgsd

A taky mysleli na hráčův čas! Největší novinkou se totiž stává…. Tam ta da dá… kůň (klisna) Klepna, jehož si kdykoliv a takřka kdekoliv přivoláte hvízdnutím, čímž se stává vaším primárním dopravním prostředkem, byť je dobré tu a tam na velké vzdálenosti využít rychlý přesun v podobě ukazatele, k němuž musíte dojít, abyste se k dalšímu, který jste předtím objevili, přesunuli. Klepna běhá třemi rychlosti, z toho jedna spotřebovává výdrž určenou výbavou – sedlo, oplátování, batoh, co nese (určuje taky nosnost pro položky ve vašem inventáři) a samozřejmě trofej z nějakého toho bosse. Bohužel koník trpí malými neduhy. Klisna samovolně přes překážky neskáče, jak to třeba známe ze série Assassin’s Creed, ale pro skok třeba zmáčknout příslušné tlačítko. Normálně by to od věci nebylo, ale naši milý sousedé se rozhodli nastavit tlačítko pro slezení z koně a skok s koněm to a samé tlačítko, což vyvolává problémy prakticky pořád. Nicméně když už jsme to tak nakousli, (ne)rádi bychom teď přestali třetího Zaklínače chválit a trošku se i opřeli do bodů, co mu chceme náležitě vytknout.

hgfh
Netýká se to ani hratelnosti, ani příběhu, dokonce kupodivu ani ovládání koně, o kterém jsme mluvili teď, ale o technických chybách a glitchích. Zrovna s koníkem máme takovou zajímavou příhodu. Když jsme tuhle šli pomoct babce vloupat se do domu pro její ukradenou pánvičku, tak při dobývání do onoho domu se na nás vykašlal a dal najevo, že půjde první, záhadně prolítl zamčenými dveřmi a tam se postavil a stál jak tykev. Vyjet s nim z dveří nešlo a jelikož jsme nepřišli na to, jak ho dostat z té chatrče, tak jsme utekli kousek dál z dohledu a zavolali si ho, přiběhl. No úsměvná historka. Naneštěstí zábavných historek s bugy moc není, ba naopak. Nad zasekáváním o objekty a problémy s lezením přes ně jsme se přenesli, ale když se nám hra i po restartu nechtěla načíst z uložené pozice, tak to už nás zvedlo ze židle. Naštěstí strýček Google nalezl podobný problém hráčů a stačilo konzoli natvrdo vypnout. Pro nás to znamená nepříjemnosti a fakt, že Poláci mohli ten beta test ještě krapet protáhnout. Ale zase musíme uznat, že by toto rozhodnutí nebylo lehké vzhledem k tomu, kolikrát už datum vydání odložili. „No ale vono by to něják šlo, ne že ne!“. A tady máte kdyžtak jednu úsměvnou momentku, co jsme našli:

Chcete něco říct? My ty chyby se zavřenýma očima nevidíme a vidět nechceme. Za Zaklínače trojku bychom dali ruku do ohně, že je to nejlepší RPG zážitek tohoto století, předčil veškerá očekávání a sám sebe. Občas nás sice pozlobí, ale kompenzuje to 150 procentním zážitkem, který těžko pohledáte. Dělat si můžete, co se vám zamane a konečně vám v tom nebrání žádné koridory. Budete jezdit na koni porážet monstra, vařit lektvary, vyrábět brnění, rozebírat to staré, rozdávat odvety, honit se za spravedlností, nebo jen tak osedláte koně a půjdete lovit zajíce pro jídlo, až potkáte chabou stařenku, která bude potřebovat pomoct s triviálním úkolem, shrábnete odměnu, vyslechnete sipár rad, dozvíte se několik málo zajímavostí a půjdete dál do světa, pak hru vypnete, půjdete spát a v práci/škole nebudete myslet na nic jiného, jen na to, co podniknete ve světě ze Sapkowskeho pera až se vrátíte domů, a jelikož vám v tom nebude ani bránit žádné pitomé načítání nebo přechody z domu a ven, tak si takhle budete počínat několik dní a týdnů, než po nějakých 50-100 hodinách nebudete mít dost. My ještě dost nemáme, tak zatím ahoj. Snad do té doby nezapomeneme, jak vypadá svět tam venku. A hlavně! Mládeži! Do osmnácti nepřístupno! Moc krve a obzvlášť sexuálních scén těch nám přišlo, že se taky objevuje nějak více. No, říkáme si, když to může být ve filmech, tak nakonec proč ne ve hrách? Poláci se toho prostě nebojí!

10

Z přenádherném světa plného neočekávaného dobrodružství a skvěle napsaných postav se posunul Zaklínač z druhého dílu na nový level ještě dokonalejší hry. Sice nás občas pozlobily technické chyby, ale bez problémů děláme, že je nevidíme. Pokud jsme dvojce udělili 10 z 10, třetí díl by si podle tohoto měřítka měl vysloužit 11 z 10. Škoda, že to nejde...
  • Jan Cisar

Pokud koupim pres xbox store bude cesky? diky

• ano bude v CZ

• Jan Cisar

dekuji

• dewann

Souhlas,souhlas,souhlas recenze výtečně napsaná a to dost podrobně také dávám hodnocení 10*.Opravdu hodně povedená hra a ještě v češtině.Jen jsem nepřišel kde jse nastaví ty dlc Sada temerské zbroje, Sada vousů a účesů které jsem nainstaloval.
    S Pozdravem ,,Kdo si hraje nezlobí,, zdravím všechny Zaklínače i Zaklínačky :-))

• Díky, díky! Ty DLC si musíš skočit na store nainstalovat.

• dewann

Zdarec tak jak jsem psal nainstaloval jsem ale kde je najdu ve hře jsem myslel díky :-))

• Marťas Z KáHá

nekde sem cetl, ze to pak je u urcitejch obchodniku k dispozici 😉

• dewann

Díky tak už jsem našel ,,Lazebníka ten oholí,ostříhá ale za penízky,,

ted ještě zbroj a čekáme na další dlc.Jinak s pozdravem ,,Kdo si hraje nezlobí,, zdravím všechny příznivce Zaklínače :-))

• Marťas Z KáHá

“ Zbroj prodává týpek s tím excelentním sestřihem, kterého jste zachránili před griffem. Stojí kousek od krčmy. „

• dewann

Díky s Pozdravem Zaklinač Ostravák :-))

• https://www.youtube.com/watch?v=o10TnrF7BJw – Přidáváme video od XKOTV, kteří Zaklínače streamovali. Koukněte na jejich reakce!

• Majkl Pišťál

Hele sice sem asi kkt ale kurna nepochopil sem co znamená Chcete simulovat uložena data ze Zaklínače 2 jk se tam ty save dostali ???:D

Simulace je o tom, že vybereš například jak jsi odpovídal ve 2. dílu.. Tak to bylo např u nového Dragon Age. Nevím přesně jak to je u zaklínače ale bude to podobně

• Marťas Z KáHá

dal sem ano a ono se to na nic neptalo a rozjel se pribeh 🙂 takze to proste neco vybralo automaticky rekl bych 🙂

• Phill Welcome

Odpovědi budeš vybírat až se dostaneš z první lokace. Příběh tě navede:o)

• Marťas Z KáHá

ach tak 🙂 zatím sem hrál jen krátce a plnil sem si vedlejší questy, to bude ono 🙂

• Pepíno Janeček

TOPství…zatím jsme unesenej, grindim každý den…sice po málu ale jedu dál ! 😉

• Mirec

60 snímkov za sekundu? recenzent tú hru aj hral?

• Ano, výrobce udává 60 FPS, ale dost to kolísá, někdy se dostaneš až na 45. A ano hrál jsem jí, jak bych asi mohl hodnotit něco, co jsem nehrál? 😉

• Mirec

nechcem kaziť recenziu ale písať čo udáva výrobca je hlúposť…nevravím že to ide zle ale max. 40fps a v priemere cca 33+-

• Připadá ti, že věta „Své putování započnete v malebném Bělosadu, kde teprve poznáte sílu next-genu a navíc v 60 snímkách za sekundu.“ znamená, že jede neustále v 60FPS? Nám zprvu jela a v tom je podstata této věty. Pokud se v krajině neobjevuje mnoho NPC a složitých objektů, tak těch 60FPS tam hravě naskočí ;). Nepřeskládávej nám význam vět.

• Daniel Pavlík

No, to se mi nezdá. Ještě jsem snad neviděl, aby mi v Zaklínači na Xbox One naskočilo 60 fps. Je to vždycky lehce nad 30. Víc ne. Ale PS4 je na tom hůře. Omlouvám se, ale plných 60 fps je u takové hry s výkonem konzole nesmysl.

• No, je pravda, že mezi takřka 50 a 60 FPS těžko pozná na první pohled rozdíl. Každopádně zprvu jsme ten dojem měli, teď už ho tolik nemáme po nějaké té době hraní. Možná to bylo ze strany autorů záměrné, že se nám to mělo zdát od začátku. Takže tak nějak ustupujeme. Ale lehce nad 30 to fakt nejelo, to už bychom poznali.

• Daniel Pavlík

No, i těch 50 se mi zdá příliš, ale tomu bych i věřil. Teda pokud široko daleko nikdo není a váš pohled nevyžaduje vykreslení vzdálených objektů. Vesměs mi to souhlasí s videem, které přihodil Mirec.

• Loudal_TD

Zajímalo by mě jestli k té hře existuje nějaký návod. Myslím třeba obrázek HUD kde by bylo napsáno co který ukazatel znamená. Já to neobjevil. Dřív to bylo u her celkem běžné. Jasně že na to časem přijdu, ale bylo by milé vědět to od začátku.

• Rasto1979

Tak ja len toľko, že hra u mňa čo dostane 10/10 vyzerá trochu inak. Myslím že W3 je moc prehypovaný a prepáčte ten pohyb Geralda to je ako čo? Na PS2 by som to toleroval… A prosím bez flamu, je to len moj názor. S pozdravom Rasto1979.

• Dominik

Chtěl jsem si ho stáhnout z US storu protože je to levnější než na našem, ale píše mi to že mám použít jinou metodu.. Nechápu, v minulosti jsem takto hry kupoval. Neví si s tím někdo rady?

• Kuba Pešat

A nevíš, jestli i tak jsou české titulky?

• petrik85

Musim říct, že ač tento styl her moc nehraju, tak tohle mě chytlo. Za mě, naprostá bomba! 10/10

19. 09. 2019 • Lukáš Urban6

Recenze: Borderlands 3

I kdyby Hulk už nikdy nezezelenal. I kdyby Batman už nikdy neopustil jeskyni. I kdyby Peter Parker natahoval sítě jen mezi palmami. A i kdybych už nikdy nevyslovil, že nemám rád Marvel. Stejně se nic nezmění na faktu, že komiksy vládnou světu ve všech podobách a na všech platformách. Kdy jindy tedy vrátit značku, která si na komiksech postavila jméno, když ne teď. Borderlands 3 tak přicházejí jak imperiální velmoc,...

»
18. 09. 2019 • p.a.c.o8

RECENZE: eFootball PES 2020

Stejně jako každý rok startují naplno fotbalové soutěže po celém světě, tak každý rok nemůže chybět aktuální zpracování nejpopulárnějšího sportu na světě formou hry. A stejně jako každý rok se nám do rukou dostanou osvědčené série PES a FIFA, které se rozhodně nebudou šetřit a o přízeň hráčů si to rozdají na ostří nože. Souboje jsou to čím dál zajímavější, kdy spousta z nich se odehrála ještě před samotným výkopem.

»
12. 09. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: NBA 2K20

Témat, o kterých se před recenzí může člověk zmínit je celá řada, a hlavně díky nim se dá krásně natáhnout celý text. Dnes se proto budeme věnovat pojmu bezedný koš, protože by se dal označit za klíčové slovo následující recenze. Kdo si znechuceně odplivl v domnění, že následující řádky se budou věnovat nějakému marketingovému programu pro bezdomovce, může zůstat v klidu. Spojení bezedný koš má i velice seriózní význam pro aktivitu mající...

»
11. 09. 2019 • Lukáš Urban0

Recenze: Monster Hunter World: Iceborne

Reálný lov asi nebude příliš zábavný. Se zbraní pochybné minulosti a pověsti stopujete něco, k čemu se musí vystavit doklad. Navíc v určeném období a lokalitě. To často obnáší výpravy v nepohodlnou dobu. Nebo s nepohodlnými kolegy. Pak si ještě musíte dávat pozor, aby ten paroháč byl skutečně jelen, a ne soused Olda. A proto je tu Monster Hunter World. Když dostane spoluhráč po kebuli půltunovým mečem, řeší to omluva. Na lov si jdete,...

»
10. 09. 2019 • tonyskate2

RECENZE: GreedFall

Tento týden nám francouzské vydavatelství naservíruje další zajímavý titul v podobě akční RPG GreedFall od studia Spiders. Mediální masáž před vydáním byla pěkně rozjetá a řekli bychom, že i úspěšná, protože jsme se na tento titul docela těšili. Jestli ovšem půjde v úspěšných stopách dobrodružné akce o krysím moru, která vyšla taktéž pod Focus Home, to se dozvíte v naší recenzi.

»
08. 09. 2019 • CryLineT14

Recenze: WRC 8

Jak se vrací školáci do lavic, začíná příval herních novinek. Do těch letošních opět zasahuje WRC, aby zaplnil místo odloženého pokračování hry GRIP. Jenže. I když mám závody ráda, nejsem tou pravou na jejich kritizování. Můj pohled je až příliš obyčejný, což mi bylo nejednou připomenuto. Nebudu tedy zdejší návštěvníky hladit proti srsti. Můj pohled konfrontuji s Lukášem Urbanem. Členem redakce, jehož znalosti závodních her jsou nejširší.

»
04. 09. 2019 • p.a.c.o23

RECENZE: Gears 5

Správnej akční hrdina do toho jde naplno, nehledě na důsledky. V případě akční hry musí krev stříkat na všechny strany, trupy se pořádně půlit a nepřátelé umírat v bolestech. Tak nějak by měla vypadat opravdová akční záležitost a je škoda, že akční hry posledních let tak trochu vyměkly. Ti tam jsou hrdinní gerojové trousící jednu drsnou hlášku za druhou, kouřící doutníky a dorážející na dívky. Do her se nám vkrádá stále více...

»
03. 09. 2019 • Lukáš Urban16

Recenze: Blair Witch

Zeptejte se mě o půlnoci na oblíbené hororové studio a určitě řeknu Bloober Team. Poláci si za poslední roky našli čitelný styl, který je rozpoznatelný a mně sedí. Z trouchnivějícího domu postavili uměleckou galerii, hnusným panelákem vzdali poctu Blade Runnerovi a liduprázdné kajuty dotáhly na Broadway. Tak co asi udělají s legendou Blair Witch? S kultem, který na přelomu tisíciletí přepsal hororovou kroniku a umetl cestičku found footage žánru. Stane se hluboký les...

»