Recenze: Zombie Army Trilogy pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 12.3.2015, 15:12

Publikováno: 12.3.2015, 15:12

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Úspěch sniperovských her je prostý. Může za to ojedinělost. Nebo zkuste nám vyjmenovat alespoň dvě další hry jiné značky za poslední 3-4 roky, který by měli v názvu slovo sniper, nebo by daný kousek alespoň tlačil hráče do odstřelování. Sniper: Ghost Warrior? A tady se zastavíme. Nejen, že jde v podstatě o simulátor střílení kachen (vojáků), ale zároveň jde o jediný titul stejného ražení. Jinak si své sniperské místo na střeše panelového domu pyšně, ač neoprávněně, drží Rebellion Games se svým Sniper Elite a dnes už i jeho Zombie adaptací. Docela nás překvapilo, že už letos v podstatě rok po Sniper Elite 3 se autoři na pulty obchodů vytasily s pokračováním Nazi Zombie Army, a to dokonce v kompletu s předchozími dvěma hrami vydávané pod názvem Zombie Army Trilogy, kde si už poněkolikáté zabijeme Führera a to rovnou v nemrtvém provedení. No a toho mi zabíjíme i na podesáté tuze rádi.

Ono zabíjení a nejen Hitlera je vlastně největší náplní hry, tedy vlastně jediné, tam kde jste v Sniper Elite rozmyšleně umisťovali miny a potichu sundávali nácky, zde budete bezmyšlenkovitě střílet do všeho, co se jen o centimetr pohne, dokud vám nedojde munice. Na začátku si zvolíte, jestli chcete hrát sólo, nebo v kooperaci až pro čtyři hráče ať už s kámošem nebo s náhodným hráčem. Vyberete jednu ze čtyř pánských postav, či takřka totožných čtyřech ženských, které se sobě podobají jako vejce vejci. Na hratelnost nemá zvolená postava žádný vliv, a tak můžete klidně výběr rozpočítat. Následně jednu z tria obtížností a jaké množství zombie se má ve hře objevovat. Poté už jen jednu misi, ze všech tří dostupných kampaní, kterou začnete. A tady mimochodem doporučujeme v případě nezkušenosti začít od té první, jelikož je nejlehčí. Dáte pokračovat, vyberete výbavu (zbraně na blízko, sniperku, záložní zbraň, dva druhy min, TNT, granát) a START.

Videosekvence nastiňující příběh… přeskočit… videosekvence k mapě pro efekt… přeskočit. Vycházím ze startovního místa a dávám se vpřed. Tři polomrtví nacisti. Vzít sniperku, zamířit na hlavu, příblížit, zadržet dech, zmáčknout spoušť. Hlava se rozstříkla po okolí. Haha, tohle bude sranda. Druhý… bez hlavy. Třetí… vedle. Ještě jednou… jedna ruka dole… druhá ruka dole. Zamířit naposledy… rozkrok dole. Je po něm. Dva kroky, zombie podruhé vstává z mrtvých. Hážu granát. Původně nácek se teď někde opaluje na poli dvacet metrů daleko, to že svým tělem zabírá padesátimetrový okruh, mu zjevně nevadí. Jdu dál…

image

Postup opakuji 10x. Najednou horda čítající dvacet hlav. Heh, pro másla. Pokračuji. Skupina o padesáti zombie. Sice jsem málem umřel, ale zvládl jsem to. Vydávám se kupředu. Nepřetržitě spawnující se skupina sto a více zombíků jdoucí ze všech stran. Jsem mrtvý. Znovu a znovu. Úspěch! Další mise. Až na výjimečné kliknutí na nějaký předmět a dveře a výjimečné videosekvence jde o ten a tatáž samý zážitek jako v úplně první misi, jen v různorodých prostředích a vždy v noci. Všechno se opakuje, objevují se nové druhy nepřátel, pěkně zákeřných a pak se hraní zase jen opakuje a opakuje, neustále dokola a já si říkám, jestli mám vůbec pokračovat. Přesto pokračuji a slibuji si, že pokud se následující mise v něčem nezmění, hru vypínám a ukládám na polici do zapomnění.

První mise třetí kampaně. Zombie Hitler pořádá konferenci. Městečko má problém. Objevují se NPC, které mi zadávají úkoly, které sice nikde nejsou označené, ale přesto je úspěšně plním. Zkouším jednoho zabít. Všichni ostatní mě bezlítostně popraví. Změna? Konečně. Opravdu, třetí díl v podobě kampaně krom kýženého uzavření trilogie přináší do hratelnosti nové typy úkolů (trošku jsme s tím zabíjením možná přeháněli), dává hře druhý dech a docela nás začala i bavit. Je pravda, že v coopu, by to byla větší švanda, ale mi systém připojování do hry zprvu nějak nepochopili. A když jsme pak zjistili, že nás Xbox upozorní, že hra je ready a připojí nás skrze systém, ať už jste ve hře, nebo ne, tak jsme narazli na problémy s latencí, jelikož záleží na daném jedinci, co hru hostuje. Takže jsme raději hráli sami, a právě proto jsme se velmi často zapotili a i rozčilovali z našeho opakovaného neúspěchu.

dgdf

Byť je sorta nepřátel široká, těžko můžete ve hře hledat něco více než jen slušné „zastříleníčko“. Rebellion hodil zombie adaptaci Sniper Elite do Full HD a zrychlil na 60 FPS, což je oproti původním hrám dost znát. Nesmí samozřejmě chybět ani známí Kill Cam, kdy se čas od času spustí videosekvence záběru, jak kulka prolítává daným orgánem, nebo i více, když se vám jich povede trefit více najednou (myslíme nepřátel), ale průstřel už tak odrovnaných orgánů a částí těla nám nepřišel tolik efektivní a zábavný, jako třeba v Sniper Elite III. A pokud by vám to nestačilo, u každé mise najdete leaderboard s počtem bodů, jelikož efektivita provedeného výstřelu se bodově ohodnocuje v každé hře. No a nakonec tu pro lovce achievementů máme ještě jednu takovou vychytávku, a to že se postup achievementů ukazuje přímo ve hře, když se k danému jeden ten bodík přidá (např. zabij 20 zombie do rozkroku apod.). A to je vlastně všechno. Nic víc Zombie Army Trilogy nenabízí, a proto v něm ani více nehledejte. Jen slušně dlouhou herní dobu, hromadu nacistických nemrtvých a solidní oddechovou střílečku. Teda jen v případě, že neskapete už u první hordy zombie, to pak budete v rozhořčení oddechovat celé plíce.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jestli jste četli celou recenzi, verdikt nepotřebujete. Pokud čtete jen verdikty, přečtěte si poslední odstavec. Ten mluví za vše.
08. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders

Vážení a milí, takhle bychom to daleko nedotáhli. Pořád dokola vám někdo opakuje moudra o vzorném chování k přírodě. Ale je to marné, je to marné, jste prostě tupí. Vážně si myslíte, že se najde jiná planeta, kde skot místo plynů vypouští kyslík, vepřová pečeně se peče sama přímo na seleti v odpoledním slunci a z horských potoků teče šampaňské francouzské chuti? Tak přestaňte koukat na pohádky a dejte si dveřmi přímo mezi...

»
07. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: It Takes Two

Štěstí přeje připraveným. Dvakrát měř, jednou řež. Ve dvou se to lépe táhne. Ano, čtete správně. Pro úvod této recenze jsem si vybral hned tři česká přísloví, která krásně fungují ve skutečném světě, ale stejně tak dobře platí i pro ten herní. Občas má člověk dost štěstí, podaří se mu projít nějakou zapeklitou herní pasáž snadno, ani neví jak. V opačném případě to znamená ztrátu několika minut při opakovaném průchodu. U...

»
31. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: DOOM Eternal: The Ancient Gods

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Ať už má hrdina v ruce pušku typu M4, plazmový kulomet, kuš nebo meč, jeho největším nepřítelem není nikdo jiný než bozi. Jakoby došli maniaci, blázniví imperátoři, pošetilí vědci a kruté nestvůry. Je přitom úplně jedno, která mytologie se rozsápe, znásilní a odkopne do příkopu. Na frak dostávají antika, vikingové, keltové a když dojde historická inspirace, peklo je přeci věčné. Vývojáři akorát zapomínají na to,...

»
26. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Black Legend

Když se mágové nechali utáhnout ve svírací kazajce, byli blázni, jistě. Ale jen do chvíle, než se z ní ve zdraví dostali, čímž otevřeli dveře modernímu pojetí kouzelníků, kde jsou vystoupení vším, jen ne přehlídkou magie a opravdových čárů. Jenže v 17. století se oblbováním lidí nevydělávalo na hypotéku a auto na leasing. Uvrhnutí města do věčné mlhy mělo mnohem démoničtější důvod, při kterém asistovala skutečná síla z jiného světa. A i tehdy...

»
25. 03. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: El Hijo – A Wild West Tale

Když se řekne divoký západ nebo Mexiko, většina z nás si představí přestřelky, drogy, kovboje a další s tím spojené věci. Stejně tak se toho většinou chytnou i vývojáři a naservírují nám podobný herní zážitek. Někdy se však objeví titul, který na první pohled vypadá jako Hitman z tohoto prostředí, ale bez jakéhokoliv násilí.

»
19. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Beach Buggy Racing 2: Island Adventure

Společnost Vector Unit nám již přinesla pár závodních her. Žádný z předešlých projektů ale nepřirostl hráčům příliš k srdci a jednalo se převážně o jednohubky, které se brzy odložili. Nyní nám představili nové pokračovaní ze série Beach Buggy pod názvem Beach Buggy Racing 2: Island Adventure. A mohu s klidným hráčským srdcem říct, že se jedná o nejlepší titul, jaký jsme od Vector Unit doposud dostali. Pokud máte chuť na motokárové závody, ale...

»
17. 03. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý...

»
09. 03. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Tales from the Borderlands

Když v roce 2009 vyšla postapokalyptická střílečka s RPG prvky Borderlands, způsobila tak trochu malou revoluci. Záhy se série rozrostla o další díly, přičemž nemohla chybět ani adventura Tales from the Borderlands z dílny dnes již zrušeného Telltale Games. Toho času bylo nicméně studio na vrcholu a plodilo jednu adventuru za druhou.

»