Recenze: Zombie Army Trilogy pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 12.3.2015, 15:12

Publikováno: 12.3.2015, 15:12

Je autorem 748 článků

Úspěch sniperovských her je prostý. Může za to ojedinělost. Nebo zkuste nám vyjmenovat alespoň dvě další hry jiné značky za poslední 3-4 roky, který by měli v názvu slovo sniper, nebo by daný kousek alespoň tlačil hráče do odstřelování. Sniper: Ghost Warrior? A tady se zastavíme. Nejen, že jde v podstatě o simulátor střílení kachen (vojáků), ale zároveň jde o jediný titul stejného ražení. Jinak si své sniperské místo na střeše panelového domu pyšně, ač neoprávněně, drží Rebellion Games se svým Sniper Elite a dnes už i jeho Zombie adaptací. Docela nás překvapilo, že už letos v podstatě rok po Sniper Elite 3 se autoři na pulty obchodů vytasily s pokračováním Nazi Zombie Army, a to dokonce v kompletu s předchozími dvěma hrami vydávané pod názvem Zombie Army Trilogy, kde si už poněkolikáté zabijeme Führera a to rovnou v nemrtvém provedení. No a toho mi zabíjíme i na podesáté tuze rádi.

Ono zabíjení a nejen Hitlera je vlastně největší náplní hry, tedy vlastně jediné, tam kde jste v Sniper Elite rozmyšleně umisťovali miny a potichu sundávali nácky, zde budete bezmyšlenkovitě střílet do všeho, co se jen o centimetr pohne, dokud vám nedojde munice. Na začátku si zvolíte, jestli chcete hrát sólo, nebo v kooperaci až pro čtyři hráče ať už s kámošem nebo s náhodným hráčem. Vyberete jednu ze čtyř pánských postav, či takřka totožných čtyřech ženských, které se sobě podobají jako vejce vejci. Na hratelnost nemá zvolená postava žádný vliv, a tak můžete klidně výběr rozpočítat. Následně jednu z tria obtížností a jaké množství zombie se má ve hře objevovat. Poté už jen jednu misi, ze všech tří dostupných kampaní, kterou začnete. A tady mimochodem doporučujeme v případě nezkušenosti začít od té první, jelikož je nejlehčí. Dáte pokračovat, vyberete výbavu (zbraně na blízko, sniperku, záložní zbraň, dva druhy min, TNT, granát) a START.

Videosekvence nastiňující příběh… přeskočit… videosekvence k mapě pro efekt… přeskočit. Vycházím ze startovního místa a dávám se vpřed. Tři polomrtví nacisti. Vzít sniperku, zamířit na hlavu, příblížit, zadržet dech, zmáčknout spoušť. Hlava se rozstříkla po okolí. Haha, tohle bude sranda. Druhý… bez hlavy. Třetí… vedle. Ještě jednou… jedna ruka dole… druhá ruka dole. Zamířit naposledy… rozkrok dole. Je po něm. Dva kroky, zombie podruhé vstává z mrtvých. Hážu granát. Původně nácek se teď někde opaluje na poli dvacet metrů daleko, to že svým tělem zabírá padesátimetrový okruh, mu zjevně nevadí. Jdu dál…

image

Postup opakuji 10x. Najednou horda čítající dvacet hlav. Heh, pro másla. Pokračuji. Skupina o padesáti zombie. Sice jsem málem umřel, ale zvládl jsem to. Vydávám se kupředu. Nepřetržitě spawnující se skupina sto a více zombíků jdoucí ze všech stran. Jsem mrtvý. Znovu a znovu. Úspěch! Další mise. Až na výjimečné kliknutí na nějaký předmět a dveře a výjimečné videosekvence jde o ten a tatáž samý zážitek jako v úplně první misi, jen v různorodých prostředích a vždy v noci. Všechno se opakuje, objevují se nové druhy nepřátel, pěkně zákeřných a pak se hraní zase jen opakuje a opakuje, neustále dokola a já si říkám, jestli mám vůbec pokračovat. Přesto pokračuji a slibuji si, že pokud se následující mise v něčem nezmění, hru vypínám a ukládám na polici do zapomnění.

První mise třetí kampaně. Zombie Hitler pořádá konferenci. Městečko má problém. Objevují se NPC, které mi zadávají úkoly, které sice nikde nejsou označené, ale přesto je úspěšně plním. Zkouším jednoho zabít. Všichni ostatní mě bezlítostně popraví. Změna? Konečně. Opravdu, třetí díl v podobě kampaně krom kýženého uzavření trilogie přináší do hratelnosti nové typy úkolů (trošku jsme s tím zabíjením možná přeháněli), dává hře druhý dech a docela nás začala i bavit. Je pravda, že v coopu, by to byla větší švanda, ale mi systém připojování do hry zprvu nějak nepochopili. A když jsme pak zjistili, že nás Xbox upozorní, že hra je ready a připojí nás skrze systém, ať už jste ve hře, nebo ne, tak jsme narazli na problémy s latencí, jelikož záleží na daném jedinci, co hru hostuje. Takže jsme raději hráli sami, a právě proto jsme se velmi často zapotili a i rozčilovali z našeho opakovaného neúspěchu.

dgdf

Byť je sorta nepřátel široká, těžko můžete ve hře hledat něco více než jen slušné „zastříleníčko“. Rebellion hodil zombie adaptaci Sniper Elite do Full HD a zrychlil na 60 FPS, což je oproti původním hrám dost znát. Nesmí samozřejmě chybět ani známí Kill Cam, kdy se čas od času spustí videosekvence záběru, jak kulka prolítává daným orgánem, nebo i více, když se vám jich povede trefit více najednou (myslíme nepřátel), ale průstřel už tak odrovnaných orgánů a částí těla nám nepřišel tolik efektivní a zábavný, jako třeba v Sniper Elite III. A pokud by vám to nestačilo, u každé mise najdete leaderboard s počtem bodů, jelikož efektivita provedeného výstřelu se bodově ohodnocuje v každé hře. No a nakonec tu pro lovce achievementů máme ještě jednu takovou vychytávku, a to že se postup achievementů ukazuje přímo ve hře, když se k danému jeden ten bodík přidá (např. zabij 20 zombie do rozkroku apod.). A to je vlastně všechno. Nic víc Zombie Army Trilogy nenabízí, a proto v něm ani více nehledejte. Jen slušně dlouhou herní dobu, hromadu nacistických nemrtvých a solidní oddechovou střílečku. Teda jen v případě, že neskapete už u první hordy zombie, to pak budete v rozhořčení oddechovat celé plíce.

7

Jestli jste četli celou recenzi, verdikt nepotřebujete. Pokud čtete jen verdikty, přečtěte si poslední odstavec. Ten mluví za vše.
  • Pro mě zatím asi nejzábavnější hra na x1. Člověk by řekl že je to „jen“ sniper elite s přidanýma zombíkama ale zvuky a hudba z toho vytvářejí překvapivě děsivý zážitek. Kam se sere Resident Evil! tohle je pecka a rozhodně doporučuju.

• Baron von Maršmeloun

Už jsem na X1 hrál relativně dost her abych mohl říct že v tomhle případě se jedná zatim o jeden z nejzábavnějších kousků. Nejenže má ta hra tak ponurou atmosféru a ošklivou hudbu že tim likviduje KAŽDOU hororovou hru za posledních pár let, ale taky jen tak neomrzí protože koncept sniperování a zpomalenejch záběrů nepřestane bavit ani pokud jste hráli Sniper Elite 2 a 3. Díky tomu že konzole má funkci natáčení klipů se taky člověk může během pár minut pochlubit nějakým crazy zásahem. Celá Sniper značka si vybudovala takový jméno že každej novej díl je prakticky sázka na jistotu a bude u mě mít přednost před jakoukoliv áčkovou sračkou pro masy.

• tak sup s crazy videem k nam na FB nebo na XKO TV.

• Nezapomeň, že musíme hry hodnotit objektivně. To že tebe hra baví a její aspekty ti naprosto sedí, ještě neznamená, že tomu musí být pro jiné stejně. Recenze jsou od toho, abychom vyzdvyhli, co je dobré, zmínili to špatné, porovnali s jinými tituly a následně zhodnotili. Ne abychom si vylili srdéčko. Tvoje pocity ze hry chápeme, nicméně se s nimi nestotožňujeme.

• Baron von Maršmeloun

Pak musim vyzdvihnout to abnormální množství hrubek.

• To nepopíráme, přece jen korektora momentálně nemáme a číst po sobě několikrát text v tom kvantu článků jednoduše nestíháme a přece jen text po někom se opravuje lépe než ten svůj vlastní. Jestli máš nějaký konkrétní poznatek, rádi se o něm dozvíme.

Šest set her už docela ujde, nicméně jedna věc je hry hrát a druhá hodnotit je. 🙂

»

»