Recenze: Surviving Mars

Autor: DandyCZE Publikováno: 23.5.2018, 16:58

Publikováno: 23.5.2018, 16:58

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 70 článků

V dnešní době se od slov pomalu přechází k činům. Mám na mysli začátek vesmírného cestování a tím pádem další úžasnou dobu. Já osobně jsem vyrůstal na knížkách od J. Verna, a tak jsem hrozně rád, že mnohé jeho náměty si dnes můžu i zahrát. Rudá planeta je velká výzva: co se týče osídlení, ale především stran udržení a přežití obyvatel na této nehostinné planetě.

Pokud jste snili o vybudování kolonie ve vesmíru, tak tato hra je přesně pro vás. Budovatelských strategii nemáme na Xboxu mnoho, a tak moje strategické srdíčko zaplesalo při pohledu na tuto hru. Je čas se jít podívat hře Surviving Mars na zoubek.

Nastal ten velký den, probouzíte se a čeká vás obrovské rozhodnutí. Na výběr totiž máte nabídku hned od několika států a subjektů, které vás chtějí podpořit na koloniální misi na Mars. Kryštof Kolumbus by vám záviděl, jelikož on musel prosit, ale vy si můžete vybírat.
Samozřejmě už na první pohled je jasné, že někteří vás chtějí doslova vyždímat a celý úspěch mise přetavit ve vlastní obohacení. Každému totiž nezáleží na lidech, ve hře je totiž i nerostné bohatství nepředstavitelné hodnoty.
Tak nějak začíná rozhodování u nově založené hry. Budete mít na výběr několik scénářů, kde budete plnit požadavky věřitelů, a ti vám podle toho dají prostředky pro úspěšnou misi.
Autoři odvedli skvělou práci a díky opravdu různorodým scénářům je už samotný začátek velká zábava.

V první řadě si musíme vybrat sponzora mise, následně šéfa mise, jenž má vždy nějaké rozdílné bonusy, které je dobré skloubit s požadavky sponzora. Variace je od vědců přes zahradníky po psychology.

Každá úspěšná věc musí mít svoji zástavu, z našich luhů a hájů víme, že to může být například stádo sviní :-), ale v tomto případě to bude majestátní logo, které bude vynikat na vašich expedičních lodích.
Autoři neopomněli ani neobyvatelnost Marsu, takže na výběr máte i několik záhad, na něž můžete v průběhu narazit.

Smlouva podepsaná, je čas vyrazit do vesmíru. Od našeho sponzora máme dvě rakety, které nás budou postupně zásobovat. Nyní je nejvyšší čas naplnit lodě materiálem, abychom dokázali vybudovat zařízení a prostory, které již brzy (v rámci další rakety) přivítají první obyvatele.
Ano, čtete správně, lidi na Mars hned nepoletí, nejdříve musíte zajistit životní podmínky na planetě, jako je voda, vzduch a samozřejmě nějaký ten gáblík.
Do rakety můžete kromě jednotlivých surovin, jako je třeba železo či stavební materiál, narvat i celé moduly zařízení. Náklad své první rakety tak musíte hodně promyslet, jelikož pokud bude něco chybět, tak si to hned tak na Marsu nezajistíte. Povezete s sebou i první pracovníky v podobě dronů, kterým ke spokojenosti bude stačit trošku šťávy.

Sláva naší cestě, loď je naložená a můžeme vyrazit. Uvidíme se nahoře, nebo v dalším životě. J

Další etapou mise je vybrat ideální místo k přistání a založení vaší kolonie. Budete volit mezi třemi ukazateli, a to množstvím vody, nerostného bohatství a ukázkou síly Marsu, což jsou přírodní katastrofy. Vybírejte s rozmyslem! Jestliže s sebou vezete pomocné průzkumné vrtací sondy, budete to mít s výběrem místa přistání snazší. Pokud ne, tak to prostě někam napalte.

Navzdory těžkému přistání jsme tady. Bohužel někdo zapomněl vzít průzkumné sondy, takže teďka jsme na místě, kde by nechtěl bydlet ani Marťan! Sakra! Pojďte vykládat.

Ihned po přistání začne vykládání lodi a vaším úkolem je zapojit mozek a vybudovat funkční základnu. Zde bych pochválil autory, jelikož variabilita je velká. Nesmíte třeba zapomínat, že energie je základ a že vybudování slunečních panelů je velmi výhodné, ale v noci energie dojde, takže buď musíte postavit baterie a ty nabíjet, abyste noc přežili, nebo postavit třeba větrné sloupy. Hra je prošpikována kombinacemi a garantuji vám, že vás to bude bavit.
Hned na začátku můžete postavit i nějaké továrny, které si vystačí s prací dronů, a tudíž nepotřebují lidské mozky a pracky.
Vrcholem první rakety by mělo být vybudování základny, která dokáže vytvářet kyslík a mít energii a dostatek vody pro první raketu s obyvateli. Nezapomeňte, že abyste raketu mohli poslat zpět pro další věci nebo lidi, musíte získat palivo.

No, život na Marsu ještě není, a už se musíte pořádně otáčet. Připravte základnu na první obyvatele. Raketa právě startuje ze Země a kromě lidí přiveze i ty průzkumné sondy, co ten blbec zapomněl přibalit do té první. Jinak bychom tady museli hledat všechno naslepo.

Jakmile přistane druhá raketa (pro nějaké smolaře to může být klidně až pátá), objeví se první obyvatelé a vy se budete muset postarat o další rozvoj kolonie. Ten už se bude odvíjet od cíle vaší mise. Ovlivňovat bude možné i samotný výběr obyvatel, jelikož si můžete diktovat, koho chcete – od pohlaví a věku přes znalosti až po sociální soužití. Zahrajete se na takového poloboha 🙂

Postupně budete budovat svoji základnu k dokonalosti. Po odhalení většího kousku mapy se můžete rozhodnout, jestli vám stačí jedna velká základna, nebo spíše několik menších. Když už si myslíte, že vše máte odladěné a vše funguje jak švýcarské hodinky, tak se objeví přírodní pohromy v podobě roje meteoritů, písečné bouře a dalších příjemných výjevů. Asi nemusím říkat, co se stane, pokud třeba meteorit zasáhne potrubí se vzduchem nebo písek ucpe vodní filtry. Moc času nemáte a hra je poměrně přísná. Smrt číhá na Marsu úplně všude.

Přežili jsme katastrofy, přežili jsme nemoci, vybudovali více základen, a teď tohle! To si z nás dělají prdel, to nevědí, že jsme tu měli roj meteoritů, a tudíž nezvládneme plnit ty limity!

Takhle zoufale si budete připadat, jelikož scénář má vždy svůj cíl a věřitele nebo sponzory nezajímá, jestli vám kolem hlavy létá meteorit nebo písek zacpal oči. Chtějí výsledky, proto vám dali prachy, a teď jdou po vás.

Jsme na konci jednoho z přibližně 12 scénářů, které vám nabídnou skvělou porci hratelnosti. Dovolím si říct, že hra díky nastavením přináší budovatelům X hodin úžasné zábavy. Z pohledu hratelnosti a zábavnosti mohu snad jenom pozvednout obočí a přát si DLC, kdy ze země začnou vystrkovat růžky emzáci a já se přenesu do filmového světa Riddicka nebo Total Recall.

Rozplývání nad hratelností neskončí ani při pohledu na grafiku a hudební doprovod. Grafika je velmi pěkná, a to od krajiny přes modely k samotnému rozhraní hry. Díky ní jsem se pořádně vžil do hry, k čemuž přispěla i skvělá scénická hudba.

Snad jedinou kaňkou je absence multiplayeru. Bylo by fajn, kolonizovat planetu ve dvou nebo závodit o první metu na planetě.

Nesmím ani zapomenout na šťourali, kteří budou určitě narážet na ovládání, tak to se povedlo na jedničku. Autoři využili možnosti ovladače na maximum a po půlhodince hraní, už budete dělat vše automaticky.

8

Budovatelská hra, která nadchne. Měl jsem pocit, že se stále něco děje. Hra, ve které jsem hrál primárně scénáře, což většinou nemusím, jelikož mám raději jednu dlouhou hru. Možnosti jsou tak široké, že hraní dlouhé hry jsem bral za ztrátu času. Uvidíme se na Marsu!
hratelnostpro někoho může být málo obsahu
ovládáníabsence multiplayeru
systém vývoje budov
hudba
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»