Recenze Surviving Mars

Autor: DandyCZE Publikováno: 23.5.2018, 16:58

Publikováno: 23.5.2018, 16:58

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 68 článků

V dnešní době se od slov pomalu přechází k činům. Mám na mysli začátek vesmírného cestování a tím pádem další úžasnou dobu. Já osobně jsem vyrůstal na knížkách od J. Verna, a tak jsem hrozně rád, že mnohé jeho náměty si dnes můžu i zahrát. Rudá planeta je velká výzva: co se týče osídlení, ale především stran udržení a přežití obyvatel na této nehostinné planetě.

Pokud jste snili o vybudování kolonie ve vesmíru, tak tato hra je přesně pro vás. Budovatelských strategii nemáme na Xboxu mnoho, a tak moje strategické srdíčko zaplesalo při pohledu na tuto hru. Je čas se jít podívat hře Surviving Mars na zoubek.

Nastal ten velký den, probouzíte se a čeká vás obrovské rozhodnutí. Na výběr totiž máte nabídku hned od několika států a subjektů, které vás chtějí podpořit na koloniální misi na Mars. Kryštof Kolumbus by vám záviděl, jelikož on musel prosit, ale vy si můžete vybírat.
Samozřejmě už na první pohled je jasné, že někteří vás chtějí doslova vyždímat a celý úspěch mise přetavit ve vlastní obohacení. Každému totiž nezáleží na lidech, ve hře je totiž i nerostné bohatství nepředstavitelné hodnoty.
Tak nějak začíná rozhodování u nově založené hry. Budete mít na výběr několik scénářů, kde budete plnit požadavky věřitelů, a ti vám podle toho dají prostředky pro úspěšnou misi.
Autoři odvedli skvělou práci a díky opravdu různorodým scénářům je už samotný začátek velká zábava.

V první řadě si musíme vybrat sponzora mise, následně šéfa mise, jenž má vždy nějaké rozdílné bonusy, které je dobré skloubit s požadavky sponzora. Variace je od vědců přes zahradníky po psychology.

Každá úspěšná věc musí mít svoji zástavu, z našich luhů a hájů víme, že to může být například stádo sviní :-), ale v tomto případě to bude majestátní logo, které bude vynikat na vašich expedičních lodích.
Autoři neopomněli ani neobyvatelnost Marsu, takže na výběr máte i několik záhad, na něž můžete v průběhu narazit.

Smlouva podepsaná, je čas vyrazit do vesmíru. Od našeho sponzora máme dvě rakety, které nás budou postupně zásobovat. Nyní je nejvyšší čas naplnit lodě materiálem, abychom dokázali vybudovat zařízení a prostory, které již brzy (v rámci další rakety) přivítají první obyvatele.
Ano, čtete správně, lidi na Mars hned nepoletí, nejdříve musíte zajistit životní podmínky na planetě, jako je voda, vzduch a samozřejmě nějaký ten gáblík.
Do rakety můžete kromě jednotlivých surovin, jako je třeba železo či stavební materiál, narvat i celé moduly zařízení. Náklad své první rakety tak musíte hodně promyslet, jelikož pokud bude něco chybět, tak si to hned tak na Marsu nezajistíte. Povezete s sebou i první pracovníky v podobě dronů, kterým ke spokojenosti bude stačit trošku šťávy.

Sláva naší cestě, loď je naložená a můžeme vyrazit. Uvidíme se nahoře, nebo v dalším životě. J

Další etapou mise je vybrat ideální místo k přistání a založení vaší kolonie. Budete volit mezi třemi ukazateli, a to množstvím vody, nerostného bohatství a ukázkou síly Marsu, což jsou přírodní katastrofy. Vybírejte s rozmyslem! Jestliže s sebou vezete pomocné průzkumné vrtací sondy, budete to mít s výběrem místa přistání snazší. Pokud ne, tak to prostě někam napalte.

Navzdory těžkému přistání jsme tady. Bohužel někdo zapomněl vzít průzkumné sondy, takže teďka jsme na místě, kde by nechtěl bydlet ani Marťan! Sakra! Pojďte vykládat.

Ihned po přistání začne vykládání lodi a vaším úkolem je zapojit mozek a vybudovat funkční základnu. Zde bych pochválil autory, jelikož variabilita je velká. Nesmíte třeba zapomínat, že energie je základ a že vybudování slunečních panelů je velmi výhodné, ale v noci energie dojde, takže buď musíte postavit baterie a ty nabíjet, abyste noc přežili, nebo postavit třeba větrné sloupy. Hra je prošpikována kombinacemi a garantuji vám, že vás to bude bavit.
Hned na začátku můžete postavit i nějaké továrny, které si vystačí s prací dronů, a tudíž nepotřebují lidské mozky a pracky.
Vrcholem první rakety by mělo být vybudování základny, která dokáže vytvářet kyslík a mít energii a dostatek vody pro první raketu s obyvateli. Nezapomeňte, že abyste raketu mohli poslat zpět pro další věci nebo lidi, musíte získat palivo.

No, život na Marsu ještě není, a už se musíte pořádně otáčet. Připravte základnu na první obyvatele. Raketa právě startuje ze Země a kromě lidí přiveze i ty průzkumné sondy, co ten blbec zapomněl přibalit do té první. Jinak bychom tady museli hledat všechno naslepo.

Jakmile přistane druhá raketa (pro nějaké smolaře to může být klidně až pátá), objeví se první obyvatelé a vy se budete muset postarat o další rozvoj kolonie. Ten už se bude odvíjet od cíle vaší mise. Ovlivňovat bude možné i samotný výběr obyvatel, jelikož si můžete diktovat, koho chcete – od pohlaví a věku přes znalosti až po sociální soužití. Zahrajete se na takového poloboha 🙂

Postupně budete budovat svoji základnu k dokonalosti. Po odhalení většího kousku mapy se můžete rozhodnout, jestli vám stačí jedna velká základna, nebo spíše několik menších. Když už si myslíte, že vše máte odladěné a vše funguje jak švýcarské hodinky, tak se objeví přírodní pohromy v podobě roje meteoritů, písečné bouře a dalších příjemných výjevů. Asi nemusím říkat, co se stane, pokud třeba meteorit zasáhne potrubí se vzduchem nebo písek ucpe vodní filtry. Moc času nemáte a hra je poměrně přísná. Smrt číhá na Marsu úplně všude.

Přežili jsme katastrofy, přežili jsme nemoci, vybudovali více základen, a teď tohle! To si z nás dělají prdel, to nevědí, že jsme tu měli roj meteoritů, a tudíž nezvládneme plnit ty limity!

Takhle zoufale si budete připadat, jelikož scénář má vždy svůj cíl a věřitele nebo sponzory nezajímá, jestli vám kolem hlavy létá meteorit nebo písek zacpal oči. Chtějí výsledky, proto vám dali prachy, a teď jdou po vás.

Jsme na konci jednoho z přibližně 12 scénářů, které vám nabídnou skvělou porci hratelnosti. Dovolím si říct, že hra díky nastavením přináší budovatelům X hodin úžasné zábavy. Z pohledu hratelnosti a zábavnosti mohu snad jenom pozvednout obočí a přát si DLC, kdy ze země začnou vystrkovat růžky emzáci a já se přenesu do filmového světa Riddicka nebo Total Recall.

Rozplývání nad hratelností neskončí ani při pohledu na grafiku a hudební doprovod. Grafika je velmi pěkná, a to od krajiny přes modely k samotnému rozhraní hry. Díky ní jsem se pořádně vžil do hry, k čemuž přispěla i skvělá scénická hudba.

Snad jedinou kaňkou je absence multiplayeru. Bylo by fajn, kolonizovat planetu ve dvou nebo závodit o první metu na planetě.

Nesmím ani zapomenout na šťourali, kteří budou určitě narážet na ovládání, tak to se povedlo na jedničku. Autoři využili možnosti ovladače na maximum a po půlhodince hraní, už budete dělat vše automaticky.

8

Budovatelská hra, která nadchne. Měl jsem pocit, že se stále něco děje. Hra, ve které jsem hrál primárně scénáře, což většinou nemusím, jelikož mám raději jednu dlouhou hru. Možnosti jsou tak široké, že hraní dlouhé hry jsem bral za ztrátu času. Uvidíme se na Marsu!
hratelnostpro někoho může být málo obsahu
ovládáníabsence multiplayeru
systém vývoje budov
hudba
17. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»
29. 05. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Yoku’s Island Express

Skutečnost, že jste malí vzrůstem, by vám neměla bránit dělat velké věci. To není titulek reklamy na kramfleky, jak by se mohlo zdát, ale jakési poselství prvotiny švédského studia Villa Gorilla. Sami autoři sice o svém projektu mluví jako o návratu do dětství, kdy každé dveře představovaly dobrodružnou cestu do neznáma, ale já tu vidím určitý myšlenkový přesah. Nebo si to alespoň myslím. Na každý pád, Yoku’s Island Express je...

»
29. 05. 2018 • waggon3

Recenze: Sega Mega Drive Classics

Jestliže jsem si kladl otázku, kdy asi tak Sega zpřístupní do zpětné kompatibility kompilaci Sonic’s Ultimate Genesis Collection, tak teď už znám odpověď – nikdy, neb raději znovu vybere penízky za (skoro) to samé. Ta vytrvalost, s jakou je nám každou generaci servírovaná kompilace her z Mega Drive je až zarážející. I kaviáru se člověk přejí, když vám ho budou servírovat každý den. Navíc zásadní roly hraje fakt, že na Xboxu existují...

»
28. 05. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: Dark Souls Remastered

Asi už jste slyšeli frázi, že současná generace je generací remasterů, předělávek a kolekcí. Sami jste se přesvědčili, že tomu tak opravdu je a další z nich vyšel minulý týden. Samozřejmě máme na mysli Dark Souls Remastered. Původní hra vyšla v říjnu 2011, takže to ještě není moc dlouho, ale přeci jen postupem času získala série mnohem více na oblibě a někteří z vás určitě zváží, zda se do temného hardcore světa znovu...

»