Recenze: Surviving Mars

Autor: DandyCZE Publikováno: 23.5.2018, 16:58

Publikováno: 23.5.2018, 16:58

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 92 článků

V dnešní době se od slov pomalu přechází k činům. Mám na mysli začátek vesmírného cestování a tím pádem další úžasnou dobu. Já osobně jsem vyrůstal na knížkách od J. Verna, a tak jsem hrozně rád, že mnohé jeho náměty si dnes můžu i zahrát. Rudá planeta je velká výzva: co se týče osídlení, ale především stran udržení a přežití obyvatel na této nehostinné planetě.

Pokud jste snili o vybudování kolonie ve vesmíru, tak tato hra je přesně pro vás. Budovatelských strategii nemáme na Xboxu mnoho, a tak moje strategické srdíčko zaplesalo při pohledu na tuto hru. Je čas se jít podívat hře Surviving Mars na zoubek.

Nastal ten velký den, probouzíte se a čeká vás obrovské rozhodnutí. Na výběr totiž máte nabídku hned od několika států a subjektů, které vás chtějí podpořit na koloniální misi na Mars. Kryštof Kolumbus by vám záviděl, jelikož on musel prosit, ale vy si můžete vybírat.
Samozřejmě už na první pohled je jasné, že někteří vás chtějí doslova vyždímat a celý úspěch mise přetavit ve vlastní obohacení. Každému totiž nezáleží na lidech, ve hře je totiž i nerostné bohatství nepředstavitelné hodnoty.
Tak nějak začíná rozhodování u nově založené hry. Budete mít na výběr několik scénářů, kde budete plnit požadavky věřitelů, a ti vám podle toho dají prostředky pro úspěšnou misi.
Autoři odvedli skvělou práci a díky opravdu různorodým scénářům je už samotný začátek velká zábava.

V první řadě si musíme vybrat sponzora mise, následně šéfa mise, jenž má vždy nějaké rozdílné bonusy, které je dobré skloubit s požadavky sponzora. Variace je od vědců přes zahradníky po psychology.

Každá úspěšná věc musí mít svoji zástavu, z našich luhů a hájů víme, že to může být například stádo sviní :-), ale v tomto případě to bude majestátní logo, které bude vynikat na vašich expedičních lodích.
Autoři neopomněli ani neobyvatelnost Marsu, takže na výběr máte i několik záhad, na něž můžete v průběhu narazit.

Smlouva podepsaná, je čas vyrazit do vesmíru. Od našeho sponzora máme dvě rakety, které nás budou postupně zásobovat. Nyní je nejvyšší čas naplnit lodě materiálem, abychom dokázali vybudovat zařízení a prostory, které již brzy (v rámci další rakety) přivítají první obyvatele.
Ano, čtete správně, lidi na Mars hned nepoletí, nejdříve musíte zajistit životní podmínky na planetě, jako je voda, vzduch a samozřejmě nějaký ten gáblík.
Do rakety můžete kromě jednotlivých surovin, jako je třeba železo či stavební materiál, narvat i celé moduly zařízení. Náklad své první rakety tak musíte hodně promyslet, jelikož pokud bude něco chybět, tak si to hned tak na Marsu nezajistíte. Povezete s sebou i první pracovníky v podobě dronů, kterým ke spokojenosti bude stačit trošku šťávy.

Sláva naší cestě, loď je naložená a můžeme vyrazit. Uvidíme se nahoře, nebo v dalším životě. J

Další etapou mise je vybrat ideální místo k přistání a založení vaší kolonie. Budete volit mezi třemi ukazateli, a to množstvím vody, nerostného bohatství a ukázkou síly Marsu, což jsou přírodní katastrofy. Vybírejte s rozmyslem! Jestliže s sebou vezete pomocné průzkumné vrtací sondy, budete to mít s výběrem místa přistání snazší. Pokud ne, tak to prostě někam napalte.

Navzdory těžkému přistání jsme tady. Bohužel někdo zapomněl vzít průzkumné sondy, takže teďka jsme na místě, kde by nechtěl bydlet ani Marťan! Sakra! Pojďte vykládat.

Ihned po přistání začne vykládání lodi a vaším úkolem je zapojit mozek a vybudovat funkční základnu. Zde bych pochválil autory, jelikož variabilita je velká. Nesmíte třeba zapomínat, že energie je základ a že vybudování slunečních panelů je velmi výhodné, ale v noci energie dojde, takže buď musíte postavit baterie a ty nabíjet, abyste noc přežili, nebo postavit třeba větrné sloupy. Hra je prošpikována kombinacemi a garantuji vám, že vás to bude bavit.
Hned na začátku můžete postavit i nějaké továrny, které si vystačí s prací dronů, a tudíž nepotřebují lidské mozky a pracky.
Vrcholem první rakety by mělo být vybudování základny, která dokáže vytvářet kyslík a mít energii a dostatek vody pro první raketu s obyvateli. Nezapomeňte, že abyste raketu mohli poslat zpět pro další věci nebo lidi, musíte získat palivo.

No, život na Marsu ještě není, a už se musíte pořádně otáčet. Připravte základnu na první obyvatele. Raketa právě startuje ze Země a kromě lidí přiveze i ty průzkumné sondy, co ten blbec zapomněl přibalit do té první. Jinak bychom tady museli hledat všechno naslepo.

Jakmile přistane druhá raketa (pro nějaké smolaře to může být klidně až pátá), objeví se první obyvatelé a vy se budete muset postarat o další rozvoj kolonie. Ten už se bude odvíjet od cíle vaší mise. Ovlivňovat bude možné i samotný výběr obyvatel, jelikož si můžete diktovat, koho chcete – od pohlaví a věku přes znalosti až po sociální soužití. Zahrajete se na takového poloboha 🙂

Postupně budete budovat svoji základnu k dokonalosti. Po odhalení většího kousku mapy se můžete rozhodnout, jestli vám stačí jedna velká základna, nebo spíše několik menších. Když už si myslíte, že vše máte odladěné a vše funguje jak švýcarské hodinky, tak se objeví přírodní pohromy v podobě roje meteoritů, písečné bouře a dalších příjemných výjevů. Asi nemusím říkat, co se stane, pokud třeba meteorit zasáhne potrubí se vzduchem nebo písek ucpe vodní filtry. Moc času nemáte a hra je poměrně přísná. Smrt číhá na Marsu úplně všude.

Přežili jsme katastrofy, přežili jsme nemoci, vybudovali více základen, a teď tohle! To si z nás dělají prdel, to nevědí, že jsme tu měli roj meteoritů, a tudíž nezvládneme plnit ty limity!

Takhle zoufale si budete připadat, jelikož scénář má vždy svůj cíl a věřitele nebo sponzory nezajímá, jestli vám kolem hlavy létá meteorit nebo písek zacpal oči. Chtějí výsledky, proto vám dali prachy, a teď jdou po vás.

Jsme na konci jednoho z přibližně 12 scénářů, které vám nabídnou skvělou porci hratelnosti. Dovolím si říct, že hra díky nastavením přináší budovatelům X hodin úžasné zábavy. Z pohledu hratelnosti a zábavnosti mohu snad jenom pozvednout obočí a přát si DLC, kdy ze země začnou vystrkovat růžky emzáci a já se přenesu do filmového světa Riddicka nebo Total Recall.

Rozplývání nad hratelností neskončí ani při pohledu na grafiku a hudební doprovod. Grafika je velmi pěkná, a to od krajiny přes modely k samotnému rozhraní hry. Díky ní jsem se pořádně vžil do hry, k čemuž přispěla i skvělá scénická hudba.

Snad jedinou kaňkou je absence multiplayeru. Bylo by fajn, kolonizovat planetu ve dvou nebo závodit o první metu na planetě.

Nesmím ani zapomenout na šťourali, kteří budou určitě narážet na ovládání, tak to se povedlo na jedničku. Autoři využili možnosti ovladače na maximum a po půlhodince hraní, už budete dělat vše automaticky.

8

Budovatelská hra, která nadchne. Měl jsem pocit, že se stále něco děje. Hra, ve které jsem hrál primárně scénáře, což většinou nemusím, jelikož mám raději jednu dlouhou hru. Možnosti jsou tak široké, že hraní dlouhé hry jsem bral za ztrátu času. Uvidíme se na Marsu!
hratelnostpro někoho může být málo obsahu
ovládáníabsence multiplayeru
systém vývoje budov
hudba

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»
07. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: God’s Trigger

Top-down titulů, tedy her, které sledujeme z horního pohledu, bylo hodně už před třiceti lety. S ohledem na výkon herních strojů šlo kdysi o univerzální perspektivu, která skvěle posloužila strategiím, střílečkám, městským akcím, budovatelským ságám či hrám na hrdiny. A ačkoliv bychom dnes měli oslavovat virtuální realitu, rozlišení ostřejší než skutečnost a efekty zahanbující přírodní zákony, mezi levnými střílečkami se zpracování stále těší velké oblibě. A když se na něj naroubuje brutální...

»
04. 05. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Access Denied

Logické hry jsou tu pro cvičení našeho důvtipu, postřehu, logického myšlení nebo matematických úkolů. Ani u herního zpracování logických her tomu není jinak a upřímně se musím přiznat, že mám logické hry velice rád. Je to příjemný protiklad pro hektické střílení a srdceryvné příběhy. Her s touto tématikou je dostatek, ale každá další se vždycky hodí. Tím spíš, když budeme otevírat tajemná zařízení.

»
04. 05. 2019 • chaosteorycz2

Recenze: Fade to Silence

Komfort moderní doby je samozřejmostí, kterou ani nevnímáme. Slovo „zásoby“ degradovalo do pouhého obsahu lednice a symbolem tepla se staly radiátory na zdech. Je to nuda, když se netaháte se šelmami o kus žvance. Když nezačínáte den rozcvičkou se sekerou v nebližším lese a když vám mrazem netuhnou bradavky. Možná byste dokonce i přežili. Však sledujete naučné pořady a z dob dětských let vlastníte pár skautských odznáčků. Jenže cestou k přežití může...

»