Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Autor: lindros88cze Publikováno: 15.5.2019, 19:09

Publikováno: 15.5.2019, 19:09

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 121 článků

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem dělaná primárně na konzole, od čehož se odvíjí prostředí a ovládání. Pro nás hráče je to jistě dobrá zpráva, jelikož optimalizace pro ovladače je cítit při každém zmáčknutí tlačítka.

Pokud o hře slyšíte poprvé, tak si dovolím tradiční omáčku na začátek. Člověk by i řekl, že vás zve k simulátoru lodí, ale není tomu tak. Jde o zábavnou hru z velmi oblíbené doby WW2 a poměrně netradičního prostředí „lodí“, jež je určena zejména hráčům, kteří rádi hrají online a poměřují svoje dovednosti se soupeři. Pro autentičnost slouží názvy a vyobrazení lodí, ale tím celá „simulátorová“ část končí. Nebuďte však smutní, hra se hraje výtečně a rozhodně vás jen tak lehce odeplout od monitoru nenechá.

Na začátku máte na výběr po jedné lodi (může se lišit s ohledem na zakoupenou edici) v nejnižším tieru (úrovni) od hlavních národů, které jsou v tuto chvíli do hry nasazeny: USA, Japonsko, Anglie a Rusko. Pokud vyhlížíte mocné bitevní lodě Tirpitz a Bismarck z Německa, tak si asi budete muset ještě chvíli počkat (doufáme, že dorazí). V tuto chvíli máte u každé zmíněné země k dispozici zastoupení všech kategorií až do tieru 7. Hrát můžete za torpédoborce, křižníky a bitevní lodě.
Hráči, kteří se zajímají o tuto hru a čekali na její uvedení na konzole, budou možná trošku zklamáni, jelikož na rozdíl od PC verze nenabízí letadlové lodě. Za sebe doufám, že jde o dočasný stav, a jelikož autoři stále obsah doplňují, je možné, že se letadlových lodí dočkáme v budoucnu.

I přes absenci letadlových lodí se budete bavit, jelikož tři druhy lodí opravdu pro variabilitu a rozdílné strategie stačí. Pro jakou třídu se rozhodnete, bude jenom na vás, ale hra vás od začátku bude motivovat vyzkoušet všechno. Ve hře totiž není klasický tutoriál a po prvotním spuštění vás čeká pouze její torzo. Čím více budete plout a získávat zkušenosti, tím rychleji se vám odemknou další nabídky hry. Myslím, že je to opravdu skvělý model, i když by mohl být klidně ještě přísnější. Zhruba na 5. úrovni se můžete pustit do boje s nepřáteli, kteří nejsou ovládáni AI, ale skutečnými hráči. A právě to je jasná ukázka, že pro většinu lidí je to prostě brzo.
Je totiž potřeba se naučit správně ovládat daný typ lodě, a jelikož se jedná ve finále o týmovou hru, jste odkázaní i na spolupráci s ostatními hráči. Pakliže hrajete s člověkem, co nechápe rozdíl mezi bitevní lodí a torpédoborcem, jste odsouzeni k prohře.

Jak asi tušíte, tak celá hra je založena na zkušenostech a postupném odemykání lodí, ale také jejich vylepšování. Na každou loď si můžete nasadit kapitána, který se také zdokonaluje – můžete jej vytrénovat a tematicky zaměřit s ohledem na své potřeby.
Samotné zkušenosti dostáváte v bitvách, a jak už jsme u WH zvyklí, můžete svůj vývoj uspíšit, pokud si zaplatíte nějakou bonusovou loď nebo členství, které vám znásobuje zkušenosti. Nemá cenu rozebírat, jestli je to dobře, nebo ne, prostě je to fakt – buď se s tím musíte smířit, nebo se poohlédnout po jiném titulu. Osobně jsem hru zkoušel i v době, kdy jsem neměl k dispozici recenzentskou verzi hry, která je přeci jenom trošku „vytuněná“, ale i se základní jsem postupoval naprosto v pohodě.
WG vám totiž servíruje spoustu hodnocených misí, v kterých si všechno můžete v pohodě vystřílet i se základní verzí.

Samotné bojiště bude potřebovat ještě trošku poladit. Za mě je to asi jediná věc, kterou lze v tuto chvíli hře vytknout. Mapy jsou poměrně malé a velmi často se stává, že hned po startu mapy jste již odhaleni. Nevím, jestli je to záměr, ale je to dost frustrující, jelikož pak jakákoliv strategie padá. Pokud se vám takhle odhalí bitevní loď se „skvělou“ ovladatelností, máte hned od začátku o zábavu postaráno. Neříkám, že je to špatně, jelikož přichází hned akce, ale přeci jenom občas byste si na začátku hry třeba chtěli připravit plán, rozmístit lodě podle svých představ a začít bojovat. Bohužel pakliže jste hned odhaleni, tak tohle padá a je to de facto takový styl přepadení – lodě náhodně rozházeny po mapě a teď něco dělej.
Samotná variabilita map je v tuto chvíli asi dostačující, ale věřím, že postupně přibudou další, jak jsme na to u WG zvyklí.

A jak se to vlastně hraje?
Je to klasická multiplayerová hra, kde hrají dvě strany proti sobě. K dispozici mají vždy téměř identické složení s ohledem na fakt, aby startovní podmínky byly co nejvyrovnanější. Dost jsem se obával, kolik lidí bude na startu této hry a jestli nebude dlouhé čekání na soupeře, ale první dny od vydání naprosto rozprášily mé obavy. Hráčů je opravdu dost, takže žádné čekání.

Pro skvělý zážitek ze hry doporučuji najít aspoň další dva námořníky, abyste si alespoň částečně mohli vyhovět. Seženete-li rovnou celou slupinu, tak jenom dobře, zážitek může být o to silnější.

Graficky je hra příjemná, ale jiskru v oku vám nevystřelí
Pokud se podíváme na vizuální stránku hry, tak lodě jsou opravdu krásně vytvořené a při prvním vyplutí jsem si hned vzpomněl na knížky od pana Hubáček, který právě hodně psal o lodních bitvách a na jehož knížkách jsem vyrostl. S hrou WOWs máte možnost se přenést do tohoto úžasného světa vodních kolosů a ovládat stroje, které najdete jenom na fotkách nebo v muzeu.  Lodě jsou tedy skvělé a prostředí také nezklame. Sice bych si dovedl představit lepší efekty při používání různých druhů munice nebo ztvárnění dopadu granátů do vody a trupu lodi, ale pro samotné hraní je to naprosto dostačující. Naopak jsem ocenil plynulost hry. Nevím, jestli běží na 60 FPS, ale rozhodně to vypadá plynule.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jsem s hrou naprosto spokojen. Body dolů strhávám za absenci letadlových lodí a poměrně malé mapy. Jinak jsem se při hraní skvěle bavil a bavit budu, jelikož i po skončení recenze budu brázdit vody oceánu. Pokud váháte nad koupí, tak vám dám ještě jednu radu: baví-li vás třeba tanky od WG, tak lodě budou také, a možná ještě víc!
23. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: In rays of the Light

Vítejte v místě, kde včera neexistuje a zítra již bylo. Ve světě prázdných chodeb, rozpadlých zdí, špinavých ulic a… ne, nejsme v Mostě. Ani sousedním Litvínově. Tentokrát se cestuje mnohem dál na východ. Až za Mrazíkem, nesmrtelnou Ladou Nivou a agresí měnit budoucnost dějin mocí. A přestože by příběh mohl být zasazen kamkoli, zrovna v těchto exteriérech má své nesmazatelné kouzlo a až psychologický přesah. Jen se nesmíte bát samoty. A temnoty.

»
17. 04. 2021 • HusekD0

RECENZE: Spacebase Startopia

Strategie u mě vždy patřily mezi oblíbený žánr her. Ačkoliv se v posledních letech začali objevovat na Xboxu častěji než tomu bylo doposud, tak i přesto jsou stále opomíjeným žánrem. Právě z tohoto důvodu je to pro mě vždy velkým překvapením, když k nám nějaká ta budovatelská strategie zavítá. Přesně tak jsem to měl i se Spacebase Startopia od vývojářů z Realmforge Studios. Už z prvních obrázků a trailerů jsem měl velkou radost a chuť...

»
14. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Paradise Lost

Němci se tváří, že druhá světová byla akce typu „Kulový blesk“, Adolf Hitler byl koordinátor stěhování a počty vojáků v zákopech také nesouhlasí. Nic to však nemění na faktu, že roku 1945 skončily jejich sny o třetí říši a stejně tak poslední globální konflikt naší historie. A teď si vezměte, že by to celé skončilo o dvacet let později a tím nejhorším možným způsobem. Tedy nukleární zimou po použití nejničivějších zbraní,...

»
13. 04. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Tell Me Why

Francouzské studio Dontnod si za dobu své existence vysloužilo poměrně dobrou pověst. Jejich prvotina Remember Me byla vcelku solidní hrou, stejně jako Vampyr, kterému ovšem přílišné ambice studia lámaly vaz. S adventurní sérií Life is Strange se každopádně Francouzi trefili do černého – středoškolské drama o dospívání říznuté trochou toho nadpřirozena zvedlo nejednoho fanouška adventur ze židle.

»
12. 04. 2021 • japo0

Recenze: Lost Words: Beyond the Page

Dnes, v prvním kvartálu 21. století, již není tak jednoduché vymyslet originální herní koncept – za 40 let intenzivního vývoje her už tu bylo spousta fundamentálního řečeno. Ano, je to čím dál těžší a těžší vymyslet něco nového – něco co tu ještě nebylo, zároveň to nebyl ale paskvil a dalo se to slušně hrát. Není tedy divu, že většina herních firem sahá raději po osvědčených konceptech  – vývoj her je...

»
08. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders

Vážení a milí, takhle bychom to daleko nedotáhli. Pořád dokola vám někdo opakuje moudra o vzorném chování k přírodě. Ale je to marné, je to marné, jste prostě tupí. Vážně si myslíte, že se najde jiná planeta, kde skot místo plynů vypouští kyslík, vepřová pečeně se peče sama přímo na seleti v odpoledním slunci a z horských potoků teče šampaňské francouzské chuti? Tak přestaňte koukat na pohádky a dejte si dveřmi přímo mezi...

»
07. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: It Takes Two

Štěstí přeje připraveným. Dvakrát měř, jednou řež. Ve dvou se to lépe táhne. Ano, čtete správně. Pro úvod této recenze jsem si vybral hned tři česká přísloví, která krásně fungují ve skutečném světě, ale stejně tak dobře platí i pro ten herní. Občas má člověk dost štěstí, podaří se mu projít nějakou zapeklitou herní pasáž snadno, ani neví jak. V opačném případě to znamená ztrátu několika minut při opakovaném průchodu. U...

»
31. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: DOOM Eternal: The Ancient Gods

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Ať už má hrdina v ruce pušku typu M4, plazmový kulomet, kuš nebo meč, jeho největším nepřítelem není nikdo jiný než bozi. Jakoby došli maniaci, blázniví imperátoři, pošetilí vědci a kruté nestvůry. Je přitom úplně jedno, která mytologie se rozsápe, znásilní a odkopne do příkopu. Na frak dostávají antika, vikingové, keltové a když dojde historická inspirace, peklo je přeci věčné. Vývojáři akorát zapomínají na to,...

»