Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Autor: lindros88cze Publikováno: 15.5.2019, 19:09

Publikováno: 15.5.2019, 19:09

Je autorem 116 článků

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem dělaná primárně na konzole, od čehož se odvíjí prostředí a ovládání. Pro nás hráče je to jistě dobrá zpráva, jelikož optimalizace pro ovladače je cítit při každém zmáčknutí tlačítka.

Pokud o hře slyšíte poprvé, tak si dovolím tradiční omáčku na začátek. Člověk by i řekl, že vás zve k simulátoru lodí, ale není tomu tak. Jde o zábavnou hru z velmi oblíbené doby WW2 a poměrně netradičního prostředí „lodí“, jež je určena zejména hráčům, kteří rádi hrají online a poměřují svoje dovednosti se soupeři. Pro autentičnost slouží názvy a vyobrazení lodí, ale tím celá „simulátorová“ část končí. Nebuďte však smutní, hra se hraje výtečně a rozhodně vás jen tak lehce odeplout od monitoru nenechá.

Na začátku máte na výběr po jedné lodi (může se lišit s ohledem na zakoupenou edici) v nejnižším tieru (úrovni) od hlavních národů, které jsou v tuto chvíli do hry nasazeny: USA, Japonsko, Anglie a Rusko. Pokud vyhlížíte mocné bitevní lodě Tirpitz a Bismarck z Německa, tak si asi budete muset ještě chvíli počkat (doufáme, že dorazí). V tuto chvíli máte u každé zmíněné země k dispozici zastoupení všech kategorií až do tieru 7. Hrát můžete za torpédoborce, křižníky a bitevní lodě.
Hráči, kteří se zajímají o tuto hru a čekali na její uvedení na konzole, budou možná trošku zklamáni, jelikož na rozdíl od PC verze nenabízí letadlové lodě. Za sebe doufám, že jde o dočasný stav, a jelikož autoři stále obsah doplňují, je možné, že se letadlových lodí dočkáme v budoucnu.

I přes absenci letadlových lodí se budete bavit, jelikož tři druhy lodí opravdu pro variabilitu a rozdílné strategie stačí. Pro jakou třídu se rozhodnete, bude jenom na vás, ale hra vás od začátku bude motivovat vyzkoušet všechno. Ve hře totiž není klasický tutoriál a po prvotním spuštění vás čeká pouze její torzo. Čím více budete plout a získávat zkušenosti, tím rychleji se vám odemknou další nabídky hry. Myslím, že je to opravdu skvělý model, i když by mohl být klidně ještě přísnější. Zhruba na 5. úrovni se můžete pustit do boje s nepřáteli, kteří nejsou ovládáni AI, ale skutečnými hráči. A právě to je jasná ukázka, že pro většinu lidí je to prostě brzo.
Je totiž potřeba se naučit správně ovládat daný typ lodě, a jelikož se jedná ve finále o týmovou hru, jste odkázaní i na spolupráci s ostatními hráči. Pakliže hrajete s člověkem, co nechápe rozdíl mezi bitevní lodí a torpédoborcem, jste odsouzeni k prohře.

Jak asi tušíte, tak celá hra je založena na zkušenostech a postupném odemykání lodí, ale také jejich vylepšování. Na každou loď si můžete nasadit kapitána, který se také zdokonaluje – můžete jej vytrénovat a tematicky zaměřit s ohledem na své potřeby.
Samotné zkušenosti dostáváte v bitvách, a jak už jsme u WH zvyklí, můžete svůj vývoj uspíšit, pokud si zaplatíte nějakou bonusovou loď nebo členství, které vám znásobuje zkušenosti. Nemá cenu rozebírat, jestli je to dobře, nebo ne, prostě je to fakt – buď se s tím musíte smířit, nebo se poohlédnout po jiném titulu. Osobně jsem hru zkoušel i v době, kdy jsem neměl k dispozici recenzentskou verzi hry, která je přeci jenom trošku „vytuněná“, ale i se základní jsem postupoval naprosto v pohodě.
WG vám totiž servíruje spoustu hodnocených misí, v kterých si všechno můžete v pohodě vystřílet i se základní verzí.

Samotné bojiště bude potřebovat ještě trošku poladit. Za mě je to asi jediná věc, kterou lze v tuto chvíli hře vytknout. Mapy jsou poměrně malé a velmi často se stává, že hned po startu mapy jste již odhaleni. Nevím, jestli je to záměr, ale je to dost frustrující, jelikož pak jakákoliv strategie padá. Pokud se vám takhle odhalí bitevní loď se „skvělou“ ovladatelností, máte hned od začátku o zábavu postaráno. Neříkám, že je to špatně, jelikož přichází hned akce, ale přeci jenom občas byste si na začátku hry třeba chtěli připravit plán, rozmístit lodě podle svých představ a začít bojovat. Bohužel pakliže jste hned odhaleni, tak tohle padá a je to de facto takový styl přepadení – lodě náhodně rozházeny po mapě a teď něco dělej.
Samotná variabilita map je v tuto chvíli asi dostačující, ale věřím, že postupně přibudou další, jak jsme na to u WG zvyklí.

A jak se to vlastně hraje?
Je to klasická multiplayerová hra, kde hrají dvě strany proti sobě. K dispozici mají vždy téměř identické složení s ohledem na fakt, aby startovní podmínky byly co nejvyrovnanější. Dost jsem se obával, kolik lidí bude na startu této hry a jestli nebude dlouhé čekání na soupeře, ale první dny od vydání naprosto rozprášily mé obavy. Hráčů je opravdu dost, takže žádné čekání.

Pro skvělý zážitek ze hry doporučuji najít aspoň další dva námořníky, abyste si alespoň částečně mohli vyhovět. Seženete-li rovnou celou slupinu, tak jenom dobře, zážitek může být o to silnější.

Graficky je hra příjemná, ale jiskru v oku vám nevystřelí
Pokud se podíváme na vizuální stránku hry, tak lodě jsou opravdu krásně vytvořené a při prvním vyplutí jsem si hned vzpomněl na knížky od pana Hubáček, který právě hodně psal o lodních bitvách a na jehož knížkách jsem vyrostl. S hrou WOWs máte možnost se přenést do tohoto úžasného světa vodních kolosů a ovládat stroje, které najdete jenom na fotkách nebo v muzeu.  Lodě jsou tedy skvělé a prostředí také nezklame. Sice bych si dovedl představit lepší efekty při používání různých druhů munice nebo ztvárnění dopadu granátů do vody a trupu lodi, ale pro samotné hraní je to naprosto dostačující. Naopak jsem ocenil plynulost hry. Nevím, jestli běží na 60 FPS, ale rozhodně to vypadá plynule.

7

Jsem s hrou naprosto spokojen. Body dolů strhávám za absenci letadlových lodí a poměrně malé mapy. Jinak jsem se při hraní skvěle bavil a bavit budu, jelikož i po skončení recenze budu brázdit vody oceánu. Pokud váháte nad koupí, tak vám dám ještě jednu radu: baví-li vás třeba tanky od WG, tak lodě budou také, a možná ještě víc!

Ten autor se nejmenuje Hubač, ale Miloš Hubáček. Taky jsem četl jeho knížky o bojích v pacifiku. Dík za dobrou zprávu, že se ovládání gamepadem povedlo. U tanků tak moc ne.

• DandyCZE

za sebe můžu říct, že se to hraje fakt dobře, ale je to trošku jiné než tanky, celkově pomalejší a chybný manévrh hned nenapravíš. Takže chce to přemýšlet.

• diky, uz je to preci jenom dyl, taky jsem si to mohl cheknout googlem

• Tomáš Burda

Hře nechybí bitevní lodě,ale letadlové(viz. verdikt). Jinak s recenzí souhlasim,jako víceméně občasný hráč wot je pro mne wow příjemné překvapení od WG. Brzká detekce je asi největší problém hry,ovšem nezvětšoval bych mapy,ale spíš bych snížil spotting. Ovladatelnost a plynulost hry je dobrá,možná bych jen uvítal možnost svého nastavení ovládání i když přednastavené je celkem intuitivní. O proti wot je to klidnější,hra netrpí na neduhy jako je přehnané rng a když se člověk naučí lod ovládat se všemi aspekty,dokáže to být zábava na dlouho. Já začal s bojovkama,pro začátek jsou nejjednoduší,torpédoborci mi dělají problémy s manévry a vypouštěním torpéd,ale je to o cviku. Celkově hra působí dobře,minimálně ze začátku motivuje úkoly,kde je možno nasbírat i nějaký ten prémiový den a na 4-5 tier se člověk dostane poměrně rychle. Zatím je to stále v předběžném přístupu a věřím že nás spousta obsahu ještě čeká,jen Bismarck a podobné věci budou nejspíš prémiové zboží. Každopádně jak znám WG,tak lodí bude spousta možných i nemožných,ale budoucnost to asi má.

• DandyCZE

sorry ve verdiktu jsem se upsal, opraveno. V clanku je to v poradku

• DandyCZE

opraveno v závěru, v textu to bylo dobře, diky.

20. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Stranded Sails: Explorers of the Cursed Islands

Přijměte pozvání od studia Lemonbomb, které z přístavu kočíruje průzkumnou loď. Kocábku se sympatickou posádkou. A samozřejmě také s vámi, co by potomkem kapitána a vrchním důstojníkem. Jen se příliš nenechte unést modravou dálí. Počasí nemá chuť řídit se předpovědí a brzy nabídne zamračenou tvář. Takovou, po jejímž pohledu končí plachetnice roztříštěná o skaliska ostrovů. A jak jste skončili vy? Váš otec? A vaše posádka? To už vám poví malinký titul Stranded...

»
14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»