Xbox Series S Recenze

Autor: lindros88cze Publikováno: 6.11.2020, 18:16

Publikováno: 6.11.2020, 18:16

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 121 článků

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

O rozbalení a prvních fotkách jsme vás již informovali a dneska je ten velký den, kdy si to popíšeme pěkně od začátku od zapojení.

Zapojení a první dojmy
Samotná konzole je extrémně malá a po zapojení i tichá, čemuž jistě pomůže mohutné chlazení. Pokud byste nevěděli, kde je větrák, tak to je ta obrovská černá kulatá plocha. Po prvním nastartovaní na vás čeká klasický proces instalace, kde si na konci budete moci zvolit české menu (až po instalaci a následné volbě). Pokud někdo přeslechl obavy ohledně kompatibility, tak se ničeho nebojte, přihlásíte se účtem, který jste používali na předchozí verzi a pokud jste měli hry digitálně, hned je budete moci nainstalovat.

SSD disk potěší, kapacita zamrzí 512 GB (reálně 360 GB)
Zde nastává asi první omezení a tou je kapacita uložiště. Přestože konzole má nový SSD disk, což je opravdu při načítání znát, tak vás omezí svojí velikostí. Pokud to přeženu a vyberu ty nejobsáhlejší hry, tak na disk dáte maximálně 3 až 4 hry. Samozřejmě můžete připojit externí disk, ale ten nejde využít v plné síle a může u nových her sloužit pouze jako uložiště, kdy pak případně rychle přesunete hry zpět na hlavní SSD bez nutnosti opětovného stahování z internetu. Lze také použít slot pro rozšíření, což je opravdu elegantní možnost, ale obávám se, že finančně nevýhodná aktivita a pokud nutně potřebujete investovat, tak raději kupte Xbox Series X.

Po stažení prvních her, které měli podporu pro Xbox Series je tady první spuštění a očekávání…

Hrajeme první hry
Při prvním spuštění sledujeme, jak se konzole zapotí a jak budou rychlé načítací časy a musíme říct, že oproti Xbox One X je neskutečný posun. Asi nejvýraznější jsme zaznamenali u Forza Horizon 4 (okolo 35s oproti kávové přestávce na XOX). Sice tabulky od Xboxu měli trošku lepší čísla, ale bavíme se tady o úplně prvním spuštění. Čas se stopkami jsem si porovnal asi u čtyřech AAA her a všude bylo oproti XOX výrazný pokrok. Nutné zdůraznit, že bílý „walkmen“ si ani nijak výrazně nezařval a byl velmi tichý.

Hodně jsem se těšil i na avizovanou novinku Quick Resume, která vám má umožnit rychlé přepínání mezi více hrami, ve kterých pak plynule pokračujete z místa, kde jste minule skončili. Tohle bude chtít ještě více testování. Některé hry mají občas problém, ale do vydání už má být všechno v pořádku. Když se tato služba prezentovala, tak se hodně lidí ptalo, jak to bude fungovat v multiplayeru, to jsme si trošku ťukali na hlavu, jelikož je to přeci technicky nesmysl. Naopak i u her z Xbox 360 to fungovalo velmi dobře.

Výkon a jeho hranice
Xbox Series S je konzole je pro ty, co si rádi zahrají hry, ale nemusí mít úplné grafické orgie a počítají každý snímek. XSS vám za skvělé peníze umožní hrát všechny nové i staré hry, ale v nižším rozlišení. Rozhodně to není žádný velký problém, spíše bych to označil i jako super cestu pro dost domácností, kdy standardní zobrazovací zařízení je FullHD televize s rozlišením 1080p. Series S si na 4K zařízeních moc neužijete, protože takové rozlišení zkrátka většinou nezvládne a cílí především na 1440p. Přestože si konzole vede podobně nebo o malinko lépe než Xbox One X, tak na Xbox Series X ztrácí, ale to je i s ohledem na cenu všem asi jasné. Tím rozhodně nechci říct, že si ve 4K nezahrajete vůbec, naopak pokud je na to hra dělaná, tak vše funguje skvěle, ale v rámci možností.

Ovladač nové generace
Stejně zásadní jako celá konzole je i její ovladač. Už v dobách Xboxu 360 to Microsoft skvěle vychytal a v případě Xbox One to dotáhl skoro k dokonalosti. Další evoluce tak není nijak přelomová a vlastně přináší hybridní směrový ovladač Dpad, tlačítko pro Sdílení a texturované rukojetě, spouště a horní tlačítka. Doufejme, že výdrží budou ovladače přece jen kvalitnější, ale to ukáže až čas. Zásadní inovace se tedy nekoná, ale nemusíte smutnit, protože nejspíše právě díky tomu, jsou s novými konzolemi kompatibilní i ovladače z Xbox One, takže ušetříte když bude chtít řádit na jedné konzoli ve více hráčích. Jestli vás mrzí, že schází vytuněné spouště, které má teď konkurence, tak nemusíte, protože Microsoft je měl už na začátku generace Xbox One a motorky ve spouštích jsou tzv. Impulse triggers. A jak to s nimi dopadlo? Valná většina her je vůbec nevyužívá.

Bude co hrát?
Nové generace přišla a asi největší otázka je, co budeme hrát, na těchto konzolích. MS vsadil hodně na Xbox Game Pass, který aktuálně propojil nejenom s PC, ale nově i mobilem. Dokonce si na datum vydání připravil pro své předplatitele další lahůdku, a to EA PLAY! Pokud vás překvapila cena konzolí, která je opravdu velmi příjemná, tak knihovna her za pár stovek měsíčně vám nabídne stovky her a to i AAA titulů. Když to přeženu, tak za cenu dvou her si pořídíte všechny hry od Microsoftu v den vydání a k nim spoustu dalších her od ostatních studií. K tomu si přičtěte nákupy Microsoftu v poslední době a nabídka Xbox Game Passu je nepřekonatelná.

8

Verdikt

Jsem opravdu rád, že jsme si vyzkoušeli XSS a v úterý se těšíme na XSX. XSS je určitě dobrá konzole, a je určena pro běžné a rodinné hráče. Může skvěle sloužit i jako druhá konzole nebo alternace k jiné konzoli, či PC. Naopak se nevyplatí pro stávající majitele Xbox One X, ti musejí pomýšlet na výkonnějšího sourozence.
Absence disků, ale s tím se u této verze musí počítat. Bazarovku tady nespustíte.
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»
26. 05. 2021 • japo0

Recenze: Subnautica: Below Zero

Hluboké moře dokáže být zrádné. Nikdy nevíte, co se vám může stát – ztratíte při hloubkovém ponoru orientaci mezi korálovými útesy a dojde vám kyslík? Nebo se vám vybije baterka a přepadne vás z temné hlubiny mimozemská mořská příšera, o jejíž přítomnosti jste neměli před sekundou ani tušení? A o tom právě Subnautica je – s každým ponorem přichází strach a zároveň úžas – strach z toho, zda jste dostatečně připraveni překonat sami...

»
25. 05. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: King of Seas

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na...

»
24. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Biomutant

J. R. Ewing by byl hrdý, neboť moc, touha po bohatství a těžká technika opět zvítězila nad zdravým rozumem, připoutanými aktivisty a reklamami na bio produkty. Těžební společnost, jejímž cílem je vycucat svět jak mléčné vaky prvorodičky, narazila na toxickou surovinu neznámého charakteru. Krom toho, že vyvěrá i z poupat mladých jabloní, mutuje se vším živým a postupně zabíjí Strom života. Bylo by snadné ho ochránit, kdyby se společnost nerozdělila na...

»