Remake legendy jménem System Shock se stává skutečností

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 2.7.2016, 14:13

Publikováno: 2.7.2016, 14:13

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3317 článků

3D střílečka System Shock vyšla před dlouhými dvaadvaceti lety a patří mezi elitní tituly, jež formovaly budoucnost akčních her silným příběhem a revoluční fyzikou. V roce 1994 šlo o přelomový titul a pouhých 170 000 prodaných kopií (jsme v devadesátých letech) stačilo, aby se Looking Glass Technologies pustily do pokračování. Bohužel finance z prodaných kopií nestačily, studio skončilo a 3 bývalí zaměstnanci přesunuli vývoj do nově vzniklého studia Irrational Games, které pokračování pod křídly Electronic Arts dovedlo v roce 1999 do zdárného konce. O 8 let později vychází pod značkou stejných vývojářů BioShock, duchovní nástupce System Shocku.

Ale o tom až jindy. Delším úvodem jsme chtěli mladším hráčům přiblížit, proč je System Shock řazen mezi legendy a proč jeho nová verze vzbuzuje velký ohlas, a to už nějaký ten pátek od chvíle, kdy tvůrčí celek Nightdive Studios získal na značku práva. Vylepšování původní hry dovedlo tvůrce od grafických módů až ke kompletnímu remaku celé hry. Ten teď bojuje na Kickstarteru o peníze na dokončení. I když příliš bojovat nemusí, protože z potřebných 900 000 $ má už přes 700 000 $ jistých. A to do konce kampaně zbývá ještě 26 dní.

Nový System Shock se pochlubí původním příběhem z prostředí vesmírné stanice Citadela, která je pod mocí umělé inteligence SHODAN. Ta ovládá nejen stanici na pokraji zničení, ale také všudypřítomné roboty s mutanty. To vše ve vylepšeném prostředí s moderními herními prvky a zcela novým soundtrackem. Na remaku se podílí i několik zvučných jmen, mezi kterými najdeme designéry Chrise Avellona (Fallout 2, Baldur’s Gate: Dark Alliance, Wasteland 2, Divinity: Original Sin 2), Stephena Kicka nebo producenta Jasona Fadera (Fallout: New Vegas).

Vývojáři dali k dispozici fanouškům vedle několika videí také demo z pre-alpha verze. To je bohužel dostupné pouze pro PC. My všichni ostatní, vlastnící Xbox One musíme doufat, že sbírka dojde šťastnému konci a že tvůrci do konce příštího roku System Shock opravdu dokončí. Právě prosinec 2017 je oním pomyslným majákem, se kterým je spjaté vydání hry. Co myslíte vy, má smysl v dnešní době přivádět k životu více jak dvě dekády starý titul v novém kabátu? Nebo by bylo lepší téměř milión dolarů použít na zcela novou značku?