RETRIX emulátor pro ONE

Publikováno: 7.8.2017, 9:20

Sociální sítě

O autorovi

waggon

Je autorem 300 článků

Dalším emulátorem do naší sbírky je Retrix. Vlastně se jedná o jakousi platformu, která dokáže emulovat vícero konzolí. Tedy něco podobného jako NESBOX, ale na rozdíl od něj zvládá emulovat více konzolí. V současné době se jedná o:

  • Nintendo NES
  • Nintendo SNES
  • Nintendo Gameboy a Gameboy Color
  • Nintendo GBA
  • Nintendo DS (není plně stabilní, vychytávají se bugy)
  • Sega SG-1000
  • Sega Master System
  • Sega Mega Drive
  • Sega Mega CD
  • Sega Game Gear
  • Sony PSX (není plně stabilní, vychytávají se bugy)
  • PC Engine / TurboGrafx-16
  • Neo Geo Pocket + Color
  • WonderSwan + Color

Další konzole budou v nejbližší době přibývat (to mají tvůrci jako prioritu), stejně jako možnosti celého emulátoru, jelikož se kolem něj soustředila živá komunita (do které se také můžete zapojit), což je silný protiklad NESBOXu, jehož vývoj poslední půl rok prakticky stagnuje.

Retrix se spouští pouze přes Developer mód (ten můžete mít zdarma a pokud si nevíte rady, zde máme návod). Tudíž nejprve si ZDE stáhněte nejnovější verzi emulátoru a poté jej nahrajte do Xboxu. K některým konzolím (PSX, DS, Mega CD) je potřeba nahrát jejich BIOS, jenž si stáhnete z internetu. Hry se spouštějí z USB flasky nebo externího harddisku. Na internetu je spousta serverů, které tyto hry nabízejí zdarma ke stažení – Coolroms, RomHustler, Emuparadise, Free Roms, ROMNation atd. RETRIX je zcela zdarma, no i přesto vás prosím o podpoření autora aspoň jedním dolarem, pomůžete tak vylepšit tento projekt. Na rozdíl od jiných má RETRIX transparentní kampaň na Gofundme (zde naleznete přímo odkaz), kde můžete sledovat, jak sbírka probíhá a také napsat vaše přání přímo tvůrcům.
Edit: Jak jste asi poznali, článek aktualizujeme pokaždé, kdy se Retrix rozšíří o další konzole. Jestliže při hraní naleznete nějakou chybu, napište nám do příspěvků. Předáme pak tuto informaci tvůrcům.

 

Trocha historie

Pokud vás zajímají konzole NES, Mega Drive, SNES, GameBoy, GameBoy Advance a PSX, tak jejich historii jsem popsali v článku o NESBOXu. Nyní si chronologicky představíme další konzole.

Sega SG-1000

Tak tohle je bezesporu skutečná rarita v našich končinách. První domácí konzole od společnosti Sega. Vznikla jako reakce na úspěšnou Atari 2600 a prodávat se začala od července 1983. Mimochodem ve stejný den jako Famicon od Nintenda a tím vlastně odstartovala rivalitu mezi oběma společnostmi. Na krátkou dobu urvala SG-1000 pro sebe prvenství, ale podpora her od třetích stran nakonec rozhodla ve prospěch Nintenda a tak Sega přišla s nástupcem v podobě Master Systemu.

Stáhněte si: Girl’s Garden, Sega-Galaga, Star Jacker, H.E.R.O., Choplifter, Space Invaders, Flicky, Hustle Chumy, Doki Doki Penguin Land atd.

CPU: Zilog Z80 @ 3.58 MHz SPU: Texas Instruments SN76489. Paměť: 1 kB RAM, 2 kB VRAM Rozlišení: 256 × 192 pixelů, 16 barev

 

Sega Master System

Jako odpověď na NES přináší o rok později Sega svou 8-bitovou konzoli, která je sice výkonnostně lepší, přesto však nedosáhne takového rozšíření jako konkurenční Nintendo. Výjimkou je evropský a jihoamerický trh, kde jsou prodeje vyrovnané. Velkou popularitu tato konzole má v Brazílii, kde, světe div se, se stále ještě prodává. Pokud mluvíme o Evropském trhu, myslíme tím samozřejmě ten na západ od Aše. U nás a na celém východě vládl komunismus a nedostatek spotřebního zboží byl každodenním standardem (jakýkoliv dovoz ze západu byl přísně omezený). Konzole byla zajímavá tím, že hry se prodávaly jak na kartridžích, tak i na herních kartách. Druhá revize této konzoli (dnes bychom ji označili jako Slim) měla hry již jen na kartridžích a vyznačovala zabudovanou hrou (Alex Kidd In Miracle World nebo Sonic the headgehog). Zajímavostí Master Systemu byly jeho typicke obaly her, no popravdě moc nelákaly k nákupu. Což jen dokazuje, jak důležitý je marketing.

Doporučujeme: Sonic The Hedgehog, Alex Kidd In Miracle World, Wonderboy, Robocop vs Terminator, Line of Fire, Phantasy Star, Out run, R-Type, Spy vs Spy, Psycho Fox, California Games, Baku Baku Animal, After Burner atd…
CPU: Zilog Z80 @ 4 MHz SPU: Texas Instruments SN76489 Paměť: 8 kB RAM, 16 kB VRAM Rozlišení: 256 × 192 pixelů, 32 barev

 

Sega Game Gear

„Když vy máte handhelda, tak to my jej musíme mít taky“ si řekli vedoucí pracovníci Segy na adresu Gemeboye od Nintenda. Samozřejmě v tom byla velká dávka pragmatičnosti, ukrojit si část lukrativního trhu a tak byly zahájen vývoj Game Gearu pod krycím názvem „Project Mercury“, který vyústil v 8-bitový handheld s barevnou obrazovkou (což byl zásadní rozdíl oproti černobílé obrazovce u GameBoye). Svým způsobem to byla přenosná verze Master Systemu s rozšířenou paletou barev (4096), proto zde najdeme hodně společných her. Velký výkon si však vyžádal daň v podobě nízké době provozu – 5 hodin oproti 30 u Gameboye. Krom toho mu byly vytýkány větší rozměry a menší počet atraktivních her. Zajímavostí pak byl TV tuner, díky němuž se Gear Game proměnil v přenosnou TV. Prodeje byly zahájeny v říjnu 1990 (Japonsko), respektive duben 1991 (USA/EU) s úvodní cenou 149 dolarů. I přes svá pozitiva čítaly prodeje 11milonů kusů, ale to byla pouhá destina toho, co prodal Gameboy. Proto Sega nikdy nevytvořila skutečného nástupce Game Gearu. Vznikl sice ještě handeld Nomad, ale to byl už jiný, ačkoliv zajímavý koncept přenosného hraní. Umožňoval totiž hraní Mega Drive cartridží.

Celkem vzniklo 363 her pro GameGear, kde samozřejmě nemůže chybět ježek Sonic v podobě Sonic the Hedgehog 1 a Sonic the Hedgehog 2. Dále stojí za zmínku: The GG Shinobi, Space Harrier, Land of Illusion Starring Mickey Mouse, Sylvan Tale, Shinobi II: The Silent Fury, Shining Force: The Sword of Hajya, Ax Battler: A Legend of Golden Axe atd.

CPU: Zilog Z80 @ 3.5 MHz SPU: Texas Instruments SN76489 Paměť: 8kB RAM, 16kB VRAM Rozlišení: 160 × 144 pixelový LCD display s uhlopříčkou 3,2 palců

 

Sega Mega CD

Zde se nejedná o konzoli v pravém slova smyslu, ale pouze o přídavnou CD-Rom mechaniku pro Mega Drive. Kartridže sice mají své přednosti, ale co se týče kapacity, tak na CD se vleze mnohonásobně více dat a hry díky tomu mohou obsahovat bonusy jako filmové sekvence. Toho si samozřejmě byla Sega plně vědoma a na začátku roku 1990 se spojila se společností JVC pro vytvoření přídavné CD mechaniky pro jejich, tehdy stále ještě novou, konzoli Sega Mega Drive. Na rozdíl od Nintenda a Sony jejich partnerství vydrželo a v prosinci 1991 se na trhu objevuje Mega CD. Opět by to asi nebyla Sega, kdyby americké označení nebylo jiné od zbytku světa a znělo Sega CD, tam ale je k dispozici až v říjnu 1992 a to za cenu 299 dolarů. V Evropě jste ji mohli koupit až na jaře 1993. Pro zvýšení grafických schopností dostala tato mechanika i vlastní CPU, samozřejmě jak jinak než Motorola 68000, použitý i v Mega Drive, ale výkonnější o 5MHz. Jelikož existovali 2 verze Mega Drive, byly v prodeji i 2 verze Mega CD. Perličkou je MultiMega, což je zmenšený Mega Drive s CD mechanikou a schopností přenosného CD přehrávače.
Zajímavostí je také žánr tzv. interaktivních filmů, kde jste vlastně sledovali film, jehož děj jste sem tam ovlivnily hraním. V tomto čase se stává důležitým partnerem, dnes již neexistující, studio Digital Pictures, které vytvořilo několik her, z nich mediálně nejznámější je pravděpodobně Night Trap a to díky kauze a kongresovému slyšení pro údajný „neblahý vliv násilí na děti hrající videohry“.
S příchodem novějších konzolí, jako například Sega Saturn se Mega CD stává nepotřebným a v roce 1996 dochází k ukončení výroby. Prodej činil 2,24 milionů jednotek. Zvláštní situaci u Segy dokumentuje fakt, že ani Saturn ani Dreamcast neměly zpětnou kompatibilitu s Mega CD.

Z 209 her pro tuto nádstavbu Mega Drive doporučujeme především: Sonic CD, Tomcat Alley, Final Fight CD, Shining Force CD, Lunar: The Silver Star, Thunderhawk, Robo Aleste, Fahrenheit, Night Trap, Ground Zero: Texas, Sherlock Holmes: Consulting Detective, Bram Stoker’s Dracula atd.

CPU: Motorola 68000 @ 12,5 MHz
SPU: Ricoh RF5C164
Paměť: 64 kbit RAM

 

PC Engine

V USA známý jako TurboGrafx-16 Entertainment SuperSystem. Jednalo se o první 16.bitová konzoli (ačkoliv CPU bylo na 8bitové bázy), za jejíž výrobou stály firmy Hudson Soft (software) a NEC (hardware). A právě druhý zmíněný byl v 80.letech největším japonským výrobcem počítačů a jeden z prvních partnerů Microsoftu.
PC Engine vyšel v Japonsku v říjnu 1987 a již následující rok dokázal překonat jak Segu, tak i Nintendo v prodejích. K tomu mu dopomohly silný softwarový line up a podpora od hlavních softwarových vydavatelů jako Konami a Namco. Stal se tak jednou z nejúspěšnějších konzolí v zemi vycházejícího slunce.
Ovšem to byl pouze krátkodobý úspěch, neboť prodeje v Severní Americe přinesly velké zklamání a to hlavně z důvodu, že zde PC Engine přišel až po debutu Genesis/Mega Drive. Po tomto neúspěchu se NEC rozhodl upustit od prodeje konzole v Evropě, ale i přesto se uskutečnilo omezení vydání na starém kontinentě. Pro amerického a evropského zákazníka byl změněn design konzole, která nyní působila mnohem moderněji. Trochu překvapí, že PC Engine měl možnost připojení pouze jednoho joypadu. Pokud jste chtěli hrát ve více lidech, bylo nutné dokoupit speciální adaptér – TurboTap.
V prosinci 1988, opět jako první, se na japonský trh dostává přídavná CD-ROM mechanika, ale ani ta nezaznamenává nijak oslnivý úspěch.
Konzole sice ještě dostala následovníky PC Engine 2 a PC-FX, jenže ty skončily neúspěchem. Společnost se ještě podílela na výrobě komponentů pro N64 a Dreamcast, ale to již byla labutí píseň NECu na poli domácích konzolí. Je až neuvěřitelné, kolik variant PC Enginu vzniklo:
PC Engine Duo – upravený PC engine s CD mechanikou
PC Engine LT – zmenšená konzole ve stylu notebooku s vlastní obrazovkou
PC Engine GT – handheld s vnitřnostmi PC Enginu, tak se dá ve zkratce charakterizovat tato přenosná konzole s displayem o uhlopříčce 66mm a rozlišením 400×270 pixelů. Pomocí TurboVisionu jej šlo proměnit v přenosnou TV. Ani to však nepomohlo k úspěchu a prodeje tohoto handhealdu dosáhly pouze 1,5milionů kusů.
PC Engine Shuttle – ořezaná verze konzole, chyběl mimo jiné expansion port, určená pro děti.
HE-System – několik verzí CRT monitorů se zabudovaným PC Enginem.

Stáhněte si: Bomberman’94, Super Star Soldier, Devil Crash, Battle Lode Runner, New Adventure Island, Gekisha Boy, Dracula-X: Rondo Of Blood, PC Kid, Seirei Senshi Spriggan, Gomola Speed, R-Type

CPU: Hudson Soft HuC6280
GPU: 16-bit Hudson Soft graphics processor
Paměť: 8 kB RAM, 64 kB VRAM
Rozlišení: až 565×242

 

Neo Geo Pocket Color

Že tento handheld neznáte? To se ani nedivím, neb jeho hlavní rozšíření bylo hlavně v Japonsku. Jedná se o nástupce černobílého Neo Geo Pocket, se kterým má plnou zpětnou kompatibilitu a jenž také Retrix dokáže emulovat.
Výrobcem je známá softwarová firma SNK. Jeho uvedení na trh přišlo v roce 1999 za hezkých $69,95 a spolu s ním bylo k dostání 14 her. To rozhodně nebylo špatné, jenže mezitím se SNK dostalo do finančních potíží, které vyústily v jeho odkoupeni společností Aruze v lednu 2000. Nový majitel prakticky okamžitě rozhodl o ukončení výroby, a tak se i Pocket se zařadil od početné skupiny handheldů, které nedokázaly sesadit Nintendo z vedoucí pozice na poli přenosných konzolí.
SNK stihlo ještě uvést zmenšenou variantu New Neo Geo Pocket Color a uzavřít partnerství se Segou, což byl vlastně jediný podstatný vývojář z třetí strany. Díky tomu také šlo Propojit Pocket s konzolí Sega Dreamcast.

Celkem na něj vzniklo 83her z nichž vybíráme: SNK Vs Capcom: CardFighter’s Clash, Puzzle Bubble Mini, SNK Vs Capcom: Match Of The Millennium, Neo Turf Masters, Metal Slug 1ST Mission, Sonic The Hedgehog Pocket Adventure, Faselei!, The Last Blade: Beyond The Destiny, Picture Puzzle, Bust a Move Pocket atd.

CPU: 16-bitový Toshiba TLCS900H @ 6.144MHz
SPU: Zilog Z80 @ 3.072MHz
Paměť: 12 KiB RAM pro 900H, 4 KiB RAM pro Z80, 64 KiB ROM
Rozlišení: 160 × 152 pixelový LCD displej s uhlopříčkou 2,7palce

 

WonderSwan

Další pro nás neznámá mašinka a další neúspěšný vyzyvatel Nintenda, kterého však jeho výrobce Bandai nikdy nedistribuoval mimo břehy Japonska. Tomu taky odpovídá žánrové zaměření her. Podobně jako v případě Neo Geo Pocket i zde postupně vzniká model s černobílou a následně i s barevnou obrazovkou. WonderSwan umožňuje hrát jak ve vertikální, tak i v horizontální poloze.
Za vznikem tohoto handheldu stojí Gunpei Yokoi – tvůrce Game Boye. Ovšem uvedení WonderSwanu se nedožil, zemřel při dopravní nehodě v roce 1997. Na trh se tento handheld dostává na začátku roku 1999 v 9 různých barevných provedení. Jeho výhodou byla hlavně nižší cena a dlouhá výdrž baterií.
Později přichází i verze s barevným displayem. Ovšem konkurence byla neúprosná a Nintendo opět zvítězilo. V roce 2003 dochází k ukončení výroby. Prodeje činily 3,5milionů kusů a v jednu dobu dosáhlo Bandaii na 8% trhu.

Stáhněte si: Judgement Silversword, Rhyme Rider Kerorican, SD Gundam Operation U.C., Flash Koibito-kun, Engacho!, Judgement Silversword, One Piece Grand Battle Swan Colosseum, Front Mission, Makaimura for WonderSwan, Klonoa: Moonlight Museum, Mr. Driller atd.

CPU: 16-bitový NEC V20.
Paměť: 512 kbit (64 KB) RAM
Rozlišení: 224 × 144 pixelový TFT LCD displej s uhlopříčkou 7,4 cm

 

Nintendo DS

GameCube rozhodně nebyl pro Nintendo tak úspěšný, jak by si představovalo, ale v handheldech bylo (a pořád je) Nintendo králem. Na konci roku 2004 poprvé představuje novou přenosnou konzoli DS. Tato zkratka značí Dual-screen, což také popisuje unikátní vlastnost tohoto handheldu, tedy dvě obrazovky, z niž spodní je dotyková. DS je kompatibilní s GBA, ale nikoliv s  Gameboyem. Dále má zabudovanou WiFi a mikrofon.
Jako u všech handheladů od Nintenda i DS má možnost komunikovat s domácí konzolí, v tomto případě s Wii, díky čemuž se v některých hrách otevřou skryté možnosti. Hry se prodávají na speciálních kartridžích, které obsahují i EEPROM pro ukládání pozic. Na DS našel uplatnění i stylus, kterým jste na spodní obrazovku mohli kreslit, popřípadě psát zprávy kamarádům přes PictoChat.
Postupně se objevily verze DS lite, DSi a DSi XL. I přestože Sony ve stejné době vydává mnohem výkonnější PSP, je to právě DS, které v tomto souboji vítězí, a to nejenom díky skvělým hrám. O neuvěřitelném úspěchu svědčí i počet prodaných kusů a to 154 milionů, čímž se DS stává nejúspěšnějším herním zařízením.

Vaší pozornosti by nemělo uniknout: Pokemon – The DS generations, Mario Kart DS, Mario and Luigi: Partners in time, Castlevania: Dawn of Sorrow, New Super Mario bros., Professor Layton and the last Specter, The World Ends With You, Animal Crossing: Wild World, Elite Beat Agents, GTA: Chinatown Wars, Fire Emblem: Shadow Dragon, Advance Wars: Dual Strike, The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, Kirby: Mass Attack atd.

CPU: 32bitový ARM946E-S @ 67MHz + 32bitový ARM7TDMI @ 33MHz
Paměť: 4 MB RAM
Rozlišení: dva 256 × 192 pixelové TFT LCD displeje s uhlopříčkou 77mm

 

Napište nám vaše názory, tipy na hry nebo vzpomínky na zmíněné konzole. A kdyby někdo chtěl tyto konzole, jejich příslušenství či hry prodat, kontaktujte mě. Budu mít zájem.

 

 

  • Radkin

    Tak ja Vám jednu spomienku napíšem 🙂
    Ale od začiatku…V roku 2015 som si kúpil XOne,ešte tú velkú „knedlu“.Cca o pol roka som ho musel 🙁 predať.Predal som ho aj s účtom,na ktorom bolo cca 50 hier.Teda účet som ponechal zaheslovaný,ale konzola bola nastavená ako moja domovská,aby týpek mohol hry sťahovať pod svojím účtom.V lete 2016 som kúpil XOne S,prihlásil sa a valil hry pod svojim účtom.Nedávno som sa prihlásil k účtu a Xbox začal sám sťahovať hry z kolekcie Rare replay.Mám za to,že týpek hru kúpil na konzolu,ktorú som mu predal,teda som ju mohol sťahovať aj ja.(ak to tak nieje,všetko ste čítali zbytočne 😛 ).Tak som začal skúmať,čo za hry sa v Rare kolekcii nachádzajú a našiel som tú,ktorou sa moja herná éra začala (a nechce skončiť,trpí hlavne priateľka),keď som ako cca 7-8 ročný chodieval pre kámoša ráno o hodinu skôr do školy len preto,aby som sa mohol zahrať.(jeho mama musela byť nadšená)Tá hra bola úžasná,žral som ju ako cigán údené a volala sa…….Solar Jetman ❤

    • Martin Vondracek

      Rare Replay byl za sledování E3 přes Mixer.

      • Radkin

        Sledoval som cez YT,aj keď Mixer som zapol na cca 2 minúty.Ale podstatu to nemení…

  • StriderCZ

    Povzdech a moje tajné (i když velice naivní) přání: emulátor AMIGY by nebyl ?

  • Roman LW Kočí

    škoda, že není jako Emulátor MAME 32, to by byla šupa 🙂

  • Johny

    Ahoj , bohužel se mi to nepovedlo zprovoznit , nahrál jsem soubor do xboxu , ale bohužel mi nešel spustit , nemáte někdo náhodou podrobnější návod , jelikož jsem asi Lama . Díky za trpělivost 🙂

  • Anonym

    Neviem ako ostatní, ale mňa najviac zaujal psx emulátor. Škoda, že je s tým stále problém a vďaka microsoftu a jeho obmedzeniam v dev mode psx hry sekajú.

    • Jirka Waggon

      Tak MS je v tomhle mozna nevinne, je to proste Developer mod pro nadsence a mas ve omezeni co se tyce vykonu. Kdo chce mit pristup ke vsem jadrum CPU, tak pro nej je ID@Xbox.
      Kazdopadne co se tyce nestability PSX emulatru, tak zde není az takovy problem vykon (mimochodem uz první Xbox dokazal vic jak dobře emulovat PSX a to mel „jenom“ upravene Pentium III se 733MHz), jako samotne jadro emulatoru. Ale neboj, pilne na tom pracuji a vychytavaji bugy.
      Mimochodem včera vysla nejnovejsi verze Retrixu 1.3.9.

      • Anonym

        Nová verzia síce vyšla, ale aj tak to tomu nepomohlo.

        • Jirka Waggon

          Tak on je stale ve vyvoji…

        • Jirka Waggon

          a s kterou hru mas problém? Kazdopadne pokud prispejes, tak jenom podporis vyvoj Retrixu 🙂

          • Anonym

            Skúšal som viac hier. Najčastejšie skúšam crash bandicoot 3. To mi je jasné, že príspevok pomôže, ale ten by samozrejme pomohol aj mne 🙂

          • Jirka Waggon

            a komu ne, ze? 🙂 tak ale například 5euro není nijaka zavratna castka.
            Jinak mas tam nahrany spravny bios PSX konzole v emulatoru?

          • Anonym

            No podľa mňa keby nie je správny tak mi ho ani nevezme či? Skúšal som z rôznych stránok a stále o isté, ale ak máš nejaký overený tak by si mi ho mohol poskytnúť a ja skúsim či to môže byť tým.

          • Jirka Waggon

            Bez Biosu se ti to nerozjede, to mas pravdu. Ale jak jsme jiz psal, emulace PSX je zatím stále ve vývoji a vychytávají se bugy. Samozrejme nejvic to uspisi tvuj příspěvek 🙂

    • pou

      Uprimne nechapu Tvou „zlost“ na MS – opacnym smerem to nepujde nikdy, budme radi za otevrenost „nasi“ konzole – uz vidim, jak Sony zpristupnuje mod, umoznujici spustit hry z XBOXu na svem novem PS… 😀

  • SlimJim

    To je hrůza jak se snažíte ten emulátor protlačit všude kde to jde a ještě až skoro nutit lidi aby přispěli. Kdyby to xbox komunitu zajímalo, tak má tvůrce ty prachy vybrané už dávno. A těch pár jedinců co to zajímá evidentně nechce obětovat pár euro, včetně mě.

    • Jirka Waggon

      Piseme o tom, jelikož tam pribyly nove moznosti, respektive nove konzole k emulovani.

  • KoubecX

    Tak, článek je zase na prvním místě, co tam je nového tentokrát? 🙂

    • Jirka Waggon

      Konzole PC Engine / TurboGrafx-16. Aktualizuji jej pokazde, pokud přibude nějaká konzole. Ted jich během krátké chvilky přislo víc 🙂

  • Jiri Kuthan

    Zdravim chci se zeptat jestli nekdo spustil nejakou hru s psx a jestli ano v jakem formatu ji mam mit.Dik

  • Vrbajz

    Prosím o radu. Když dám do xboxu v dev modu instalovat RetriX.UWP_1.8.16.0_x86_x64_arm.appxbundle tak se zkopíruje do 100% a pak to napíše (Failure reason: Windows cannot install package 15612Aftnet.RetriX_1.8.16.0_x64__tw8pheqffcq7j because this package depends on a framework that could not be found. Provide the framework „Microsoft.NET.Native.Framework.1.7“ published by „CN=Microsoft Corporation, O=Microsoft Corporation, L=Redmond, S=Washington, C=US“, with neutral or x64 processor architecture and minimum version 1.7.25531.0, along with this package to install. The frameworks with name „Microsoft.NET.Native.Framework.1.7“ currently installed are: {} Failure text: Package failed updates, dependency or conflict validation. (0x80073cf3)) co dělám špatně?

    • Ondra Fa

      zkus starší verzi

23. 05. 2018 • tonyskate6

Konference Xbox E3 bude trvat 2 hodiny

Je stále těžší a těžší udržovat naše očekávání na uzdě, ale prostě se na letošní tiskovou konferenci Xbox E3 těšíme stále více a více. Už jsme sice psali, že ačkoliv má teď herní divize volnější ruku a větší rozpočet, největší změny pocítíme až s příští generací, kdy budou hotové hry, jež mohly být odklepnuty loni či letos, ale prostě si nemůžeme pomoc :-). Microsoft už dříve oznámil, že tohle bude jejich...

»
17. 05. 2018 • waggon6

PPSSPP pro Xbox ONE

Co se týče handhealdů, tak zde je jednoznačným králem Nintendo. Řada společností se mu snažila konkurovat, ale každá si pouze vylámala zuby. Tou poslední v řadě neúspěšných je Sony, která sice zaznamenala s PSP relativní úspěch, ovšem s Vitou to bylo něco jiného a od roku 2015 už ji defacto udržuje ve stavu klinické smrti. Posledním hřebíčkem do její rakve pak bylo oznámení o konci výroby médií pro hry. Vraťme se však k PSP,...

»
17. 05. 2018 • tonyskate5

Adaptivní ovladač Xbox pro hráče s omezeními

Před pár dny jsme psali o zcela novém ovladači Xbox, jehož obrázek unikl na internet a možná proto na nic Microsoft nečekal a oficiálně jej představil. Nový produkt se jmenuje Xbox Adaptive Controller, tedy adaptivní ovladač Xbox a je stvořen pro hráče s handicapem či jinými omezeními pohybu. Díky tomuto skvělému zařízení můžete hrát například s pomocí ruky a ramene či ruky a nohy apod. Samozřejmě to není tak jednoduché, ovšem rozhodně...

»
15. 05. 2018 • tonyskate4

Microsoft chystá přístupnější ovladač Xbox

Společnost Microsoft si za léta své existenci hned několikrát zasloužila zmínku za snahu vytvářet technologie přístupné lidem, kteří trpí handicapem či postižením. Určitě už jste slyšeli o případech, kdy si někteří nadaní hráči upravili ovladač pro jednu ruku apod. Velmi to usnadnila možnost naprogramovat si tlačítka ovladače, ovšem zdá se, že Microsoft chce zkusit něco ještě jednoduššího.

»
11. 05. 2018 • tonyskate0

Třetí epizoda Inside Xbox 17. května

Nové epizody exkluzivního pořadu Inside Xbox se dočkáme o týden než obvykle. Tvůrčí tým nejspíše potřeboval více času, aby zpracoval veškerý obsah. Každopádně se třetí epizoda bude vysílat 17. května, ovšem našeho času až v pátek 18. května 00:30. Každopádně největší pozornost bude věnována nové exkluzivní hře State of Decay 2, která vychází 22. května, ovšem embargo padne už příští čtvrtek, takže se hned dozvíme, jestli se i druhý díl kooperativní...

»
10. 05. 2018 • tonyskate50

Xbox Game Pass přijde o 21 her

Zatím ještě neznáme červnové přírůstky do nabídky předplatného Xbox Game Pass, ale už teď víme, že nás příští měsíc opustí hned 21 her. Ovšem nemusíte moc smutnit, devatenáct z nich jsou zpětně kompatibilní hry z Xboxu 360, ačkoliv i mezi nimi se samozřejmě nachází výborné kousky. Z Xboxu One to pak budou Blood Bowl 2 a Defense Grid 2, což není zase taková ztráta. Mezi hrami předešlé generace se nachází například BioShock, Borderlands,...

»
03. 05. 2018 • tonyskate16

Nové hry na Xbox E3 a rekordní úspěchy

Mike Nichols, který je ředitelem marketingu pro herní divizi Microsoftu, uveřejnil článek, v němž popisuje letošní úspěchy Xboxu, které vedou k jejich doposud největšímu E3. Samozřejmě naplno probíhají přípravy skvělé nabídky nových her pro hráče Xboxu, které spatříme na E3 2018, ale Nichols chtěl na chvíli poděkovat za rekordní start tohoto roku.

»
27. 04. 2018 • chaosteorycz34

Herní divize Microsoftu hlásí navýšení obratu

Kdo má rád čísla, obzvláště ta kladná, nechť věnuje pár chvil následujícím řádkům. Microsoft uzavřel třetí čtvrtletí jeho fiskálního roku a pochlubil se výsledky. Než se na ně podíváme, tak jen upřesníme, že v Redmondu mají fiskální rok vždy od července, takže se bavíme o prvních třech měsících letošního roku. Nás, jako hráče, samozřejmě zajímají údaje spojené s Xboxem, ze kterých plyne, že obrat z herní divize se meziročně zvýšil o 18 %....

»