S vývojem Project CARS 2 pomáhají závodníci i automobilky

Autor: chaosteoryczPublikováno: 18.5.2017, 13:37

Publikováno: 18.5.2017, 13:37

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1145 článků

To je samo o sobě stejné, jako říci, že nebe je modré nebo voda mokrá. Věrohodnost u závodního simulátoru je jednoduše nutnost, která je žádaná a nevyhnutelná, kdežto spolupráce s vrcholnými závodníky, celými týmy nebo dokonce automobilkami je nezbytná část vývoje. Pokračování Project CARS se už dříve pochlubilo spojením s týmem OMSE, který s Hondami Civic soutěží v rallycrossových klání, a bylo více než jisté, že nezůstane jen u něj. Během příštích měsíců se budeme pravidelně potkávat se šestidílným dokumentem „Built by Drivers“, v němž se dozvíme více nejen ze zákulisí vývoje, ale také o lidech z automobilové branže. Prvním je Chris Goodwin, britský závodní veterán a šéf testování u automobilky McLaren.

S tím je spojená i druhá hvězda tohoto videa, kterou je McLaren 720S. Nejen na jeho věrné zpracování Goodwin dohlížel a dokument se snaží vystihnout „symbiózu“ vládnoucí mezi herními vývojáři a lidmi stojícími za těmi nejrychlejšími vozy. Herní ředitel Stephen Viljoen toto spojení okomentoval slovy: „Skenováním vozu do posledního šroubku a přenesením dat do našeho fyzikálního modelu sice můžeme dostat ta správná čísla, nicméně skutečný pocit z jízdy docílíme jen prostřednictvím závodníků.“ Spolupracující řidiči a inženýři tak nejsou jen ambasadory svých automobilek, ale reálně se podílejí na výsledném dojmu. Seriál krátkých filmů ze zákulisí nebude však patřit jen značce McLaren, v budoucích dílech se můžeme těšit na Patricka Longa (Porsche), Tommyho Milnera (Corvette) nebo Vaughna Gittina (Ford).

  • BaRReLL

    Po vyzkoušení PC1 pristupuju s druhému dilu chladny jak lavicka v parku v lednu. Ve Forzach mam straveny týdny čistého casu, ale PC1 jsem neprekousnul. Nerad to říkám jako fanda zavodnich her, ale PC2 zkusím jako test refundace peněz za hry, co Microsoft umoznuje.

    • zkoušel si na gamepadu nebo na volantu?

      • BaRReLL

        Na gamepadu. Jsem běžný hráč jako většina. Ovládání nebyl jediný důvod. Hra se mi fakt hodně trhala, což nechápu u konzole. Bohužel už nemám video, protože jsem mazal Game DVR filmy kvůli nedostatku místa. Měl jsem i video s pravidelným zasekávání nejen hry, ale i úvodního videa.

        • Forza je velice dobře odladěná na gamepady, což se ale vůbec nedá říct o Project CARS. Znám pár lidí co mají volant a jakmile začali hrát Project CARS, ta už nechtějí hrát Forzu, protože PC je na volantu úplně jiný zažitek.

    • Jaroslav Houdek

      Mám to podobně, jen gamepad nebo laciný volant. Požitek ze hry je prostě daleko lepší ve Forze. Zkoušel jsem i nové Need for Speed a taky Crew, ale když si chci zajezdit, Forza je to pravé.

    • Ser Hashut

      Project Cars 1 a Forza (je celkem jedno, o které iteraci se bavíme) jsou v mnoha ohledech nesrovnatelné. Za Forzou stojí obrovský tým a podpora Microsoftu, kdežto Project Cars 1 byl v podstatě komunitní projekt. Má hromadu technických problémů, ale naštěstí si na trhu své místo našla. Project Cars 2 už bude plnohodnotný komerční titul s úplně jiným rozpočtem. Chápu tvé výhrady k prvnímu dílu, ale ten druhý bych určitě předem do stejného pytle neházel 😉

24. 11. 2017 • chaosteorycz2

Vyzkoušejte si Project CARS 2 v demoverzi

Slightly Mad Studios letos pomyslně zasadily klín mezi letitou rivalitu sérií Forza a Gran Turismo. Jejich Project CARS 2 se totiž neomezuje exkluzivitou a hráči napříč platformami si tak mohou užívat výtečně zpracovaný jízdní model, širokou paletu tratí a podařené počasí. Ovšem pro někoho už mohou být tyto závody na hraně hratelnosti. Stejně tak se mohou milovníci závodních her bát ovládání, které u prvního dílu nebylo příliš přívětivé k řízení na...

»
16. 10. 2017 • chaosteorycz2

Hráč proti závodníkovi v Project CARS 2

Kdybychom Project CARS 2 recenzovali o pár týdnů později, řekněme na konzoli Xbox One X, hodnocení by bylo určitě lepší, než 7/10. Tím chceme říct, že odmyslíme-li si grafiku a technické výkyvy, je tento závodní počin dokonalým závodním simulátorem, který letos nemá konkurenci. A že nemluvíme jen do větru potvrzují i dva profesionální závodníci, jenž se spolu střetli na trati. Prvním je virtuální závodník Martin Štefanko z Republic of Gamers a...

»
27. 09. 2017 • chaosteorycz9

Recenze: Project CARS 2

Mám takovou teorii, že recenze jsou jako závody. Jak je člověk začne, rozhodne o tom, jak dopadnou v samém závěru. Pokud mám alespoň trochu pravdu, tak je úplně jedno, co v nejbližších řádcích napíšu, protože bednu neuvidím. A to mám skvělý tým vedený samotnými Slightly Mad Studios a nejmodernější techniku obstaranou systémem Project CARS 2. Jenže zázemí, know-how a šikovné ruce nejsou všechno, když cestu k úspěchu kříží hladová konkurence, nevyzpytatelné počasí a...

»
22. 09. 2017 • chaosteorycz1

XKO Guru a seznámení s Project CARS 2

Dnes se určitě stane nepřeberné množství zajímavých událostí, ale pro milovníky závoděních her je tou nejpodstatnější vydání Project CARS 2. Pokračování hry, před níž i Forza Motorsport musí stranou, porovnává-li se jízdní model, zkusí zaujmout především ty, kterým jde o co nejvěrnější jízdní model. Cryptah se samozřejmě nevyhnul přímému porovnání s předchozím dílem, a když zrovna nekrotil agresivní výkon, stačil vytáhnout z rukávu i několik zajímavostí. Jestli nad hrou přemýšlíte, možná vám...

»
20. 08. 2017 • chaosteorycz2

gamescom 2017: Project CARS 2 sází na osudovost

Teoreticky pouhý týden dělí vydání závodních her Project CARS 2 a Forza Motorsport 7, a tak už teď je jasné, že dojde na porovnávání, souzení, vyčítání, razení a všechny ty disciplíny, v nichž jsou internetoví diskutující přeborníky. Včera jsem se dozvěděli něco více o tratích ve Forze a na dnešek jsme si nechali trailer věnovaný letmému přehledu kategorií automobilových tříd v pokračování Project CARS. Je už předem známo, že kariéru si do...

»
08. 08. 2017 • chaosteorycz9

Project CARS 2 chytne Xbox One X za pačesy

Během posledních měsíců se celá řada vývojářů vyjádřila, že ačkoli Microsoft dodá na trh nejvýkonnější konzoli na trhu a k ní i exkluzivní tituly, na úspěchu se velkou měrou budou podílet tvůrci třetích stran. Ti buď svůj projekt vypilují, aby ho ukázali v tom nejlepším možném světle nebo ho v rámci „konzolové korektnosti“ jen trochu pocukrují. Co kdyby se konkurence urazila. Teprve čas tedy ukáže, kdo má zájem dělat hry a kdo obchod,...

»
03. 08. 2017 • chaosteorycz1

Vzpírající se koně v Project CARS 2

Kdo by neznal jednu z nejslavnějších automobilek historie i současnosti, kterou symbolizuje rudá barva a nepodmanitelný oř na žlutém pozadí v podobě loga. Jak by se díval Enzo Ferrari na to, že jeho auta nemohou chybět téměř v žádné závodní hře, se už dnes nedozvíme, nicméně jeho odkaz na virtuální silnice vytáhl asi každý hráč fandící benzínovému žánru. Hoši ze Slightly Mad Studios vybrali celkem 10 modelů, které jsou podle nich tím nejlepším,...

»
11. 07. 2017 • chaosteorycz1

Závodník Tommy Milner jako součást vývoje Project CARS 2

Když Slightly Mad Studios oznámila sérii videí Built by Drviers, avizovala hned několik zvučných jmen, která nejsou v motorsportu žádnými nováčky. Třebaže Chris Goodwin a Patrick Long byli obrovským přínosem pro vývojáře, ani jeden s nimi neměl takové vztahy, jako Tommy Milner, dvojnásobný šampion čtyřiadvacetihodinovky Le Mans a tovární jezdec stáje Corvette. Se zakládajícími členy studia ho totiž nepojí jen práce na Project CARS 2, ale také přátelství, které začalo dlouho před...

»