Sea of Thieves je pro Rare přerodovým milníkem

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 18.6.2017, 12:24

Publikováno: 18.6.2017, 12:24

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Na herním veletrhu E3 nemohlo samozřejmě chybět Sea of Thieves, které v rámci Xbox konference ukázalo gameplay trailer, jenž je dosavadním výsledkem spolupráce vývojářů a herní komunity zapojené do programu testování. Vydání oznámené na první čtvrtletí příštího roku pak jasně dalo najevo, že hru čeká ještě mnoho vylepšení, než se dostane do fáze, s níž se Rare spokojí. Mezi hráči pak často najdeme názory, že studio mělo zůstat u žánru, který umí, a že pirátská tématika zasazená do online světa je další slepou uličkou, do níž Microsoft jedno ze svých studií nechává doplout. Jenže zvučný vývojářský tým si to tak přeje, alespoň podle šéfa studia, Craiga Duncana.

Kratičký rozhovor s ním přinesl redaktor webu Gamespot, který svou zvědavost zaměřil právě tímto směrem. První otázka směřovala na tvorbu, zaměřenou doposud na menší tituly, plošinovky a projekty pro pohybový senzor Kinect, do nichž má Sea of Thieves daleko. Máme to tedy brát jako posun kupředu? Ano a zlomovým okamžikem byla kolekce Rare Replay, která připomněla celou řadu originálních značek, které studio vytvořilo: „V naší historii jsme udělali několik nových IP, ale vždy jsem byli uzavřeni před světem. Sea of Thieves přineslo změnu a umožnilo komunitě nahlédnout do naší práce, která se tak stala naprosto transparentní. Lidé přihlášeni do našeho Insider programu investují do hry mnoho času a aktivně se zajímají o další nové funkce. Dokonce s nimi mluvíme o pořadí, v jakém je vydáme, přičemž aktivně kontrolujeme jejich zpětnou vazbu“

Duncan také dodal, že vazba mezi hráči a vývojářským týmem nebyla nikdy silnější a komunita se stala nejdůležitější součástí vývoje. Další otázka směřovala na aktuální trend velkých otevřených online her a dopad minulé tvorby na aktuální práci. K překvapení mnoha hráčů se šéf Rare vyjádřil takto: „Dlouho před piráty jsme přemýšleli nad konceptem, v němž by hráči vytvářeli vlastní příběh a poté o něm debatovali. Prostřednictvím Twitteru, Facebooku nebo Instagramu by probírali jedinečné vývoje svých her a pak je sdíleli s přáteli. Pirátská tématika se tak stala skvělým prototypem, protože dáte-li hráčům loď, mapu a poklad, automaticky vědí, co mají dělat. Můžeme tak poskytnout známý prvek a představit ho novým způsobem“

Pokud vás stejně, jako redaktora zajímá, zda se autoři dočkali nějakých překvapení v jejich vlastní hře, tak odpověď zní, ano: „Je to zajímavé, víme, jaký svět máme, co se v něm děje, jaké struktury jím prochází a pak systém, nastavující hráčům cíle a mety. Přestože hráči dělají všechny tyto věci, vznikají odlišné a jedinečné momenty. Kupříkladu máme dlouholetého fanouška Jeffa, jenž se na návštěvě našeho studia podělil o zážitek spojený s hraním na hudební nástroje. Nastoupil na loď a začal hrát nějakou melodii, ostatní členové posádky na něj sice chvíli koukali, ale pak se přidali a vytvořili dohromady kapelu, s níž společně vyrazili za dobrodružstvím.“

Závěrem dodal, že největším překvapením nejsou souboje mezi skupinami hráčů, ale organizovaná spojenectví, k nimž dochází. Lidé se spojí jen proto, aby mohli společně řešit hádanky, výzvy nebo hledat poklad. Už jen kvůli tomu se nemůže dočkat dne, kdy NDA padne a hráči dostanou možnost publikovat videa, obrázky a streamovat hraní. Na tento moment se těšíme i my, protože několik testování tento týden nás utvrdilo v tom, že Sea of Thieves za to čekání rozhodně stojí.   

08. 03. 2024 • HusekD0

Sea of Thieves obdrží novou ochranu EAC

Titul Sea of Thieves přináší hráčům nepřeberné množství různorodých výzev a patálií. Na rozbouřeném moři se můžete střetnout s nepřátelskými piráty, duchy, nebo obávaným Krakenem. Nic z toho se ovšem nemůže rovnat s tím nejhorším stvořením na herní scéně, kterým je Cheater. Naše oblíbené pirátské dobrodružství se doposud potýkalo s obrovským množstvím hráčů, kteří nehrají podle zavedených pravidel a využívali nelegální programy pro svoje obohacování a výhodu nad ostatními hráči....

»
07. 12. 2023 • p.a.c.o0

Vzhůru do bezpečných moří v Sea of Thieves

Další obsah desáté sezóny Sea of Thieves právě dorazil a jak bylo slibováno dříve, jde o možnost hrát v „bezpečných mořích“. Tato aktualizace, která umožňuje průzkum a dobrodružství na serveru s jednou posádkou, ať už samostatně, nebo s posádkou vybraných přátel, otevírá dveře zcela novému způsobu hraní hry. Ve hře Safer Seas se hráči mohou rozhodnout, zda poplují sami, nebo s posádkou až tří přátel, přičemž ve světě nebudou přítomny žádné jiné...

»
26. 10. 2023 • Lukáš Urban0

Xko Focus zkouší piráty s novým updatem

Nebudeme si nalhávat, že každý, kdo byl při spuštění Sea of Thieves, s ním také vydržel doteď. Ovšem kdo setrval nebo se občas vrátí, musí být nadšený tím, kam studio Rare hru dostalo. Přidání příběhů, singleplayerových částí, mnoha nepřátel a aktivit, které doplňují vlastní lodě a průběžné ukládání, prezentují titul, jehož náplň je úplně někde jinde než před léty. A teď se k výčtu prvků přidávají guildy, s jejichž pomocí se můžete družit...

»
03. 08. 2023 • Lukáš Urban0

Nový příběh do Sea of Thieves v XKO Focus

V letních dnech, potažmo v době prázdnin, se dá očekávat zvýšené množství střetů s opicemi. Důvod je prostý, lidé ve větší míře navštěvují zoologické zahrady a cestují do tropických oblastí, které jsou rájem lidoopů. Ti chudší se pak vydávají do nejbližších restauračních zařízeních, kde opici vyvolávají kombinací lihových a kvašených nápojů. Proč se ale někam handrkovat, když můžete odpoledne strávit se Sea of Thieves, kde se od 20. července pátrá po legendě Opičího...

»
29. 07. 2023 • HusekD0

Sea of Thieves odkládá desátou sezónu na říjen

Máme špatnou zprávu pro všechny zdejší piráty. Desátá sezóna se odkládá na 19. října 2023. Tuto zprávu jsme se dozvěděli na komunitním blogu od Christina McGratha. „Není to rozhodnutí, které jsme brali na lehkou váhu a sdílíme vaše zklamání, ale je to něco, co jsme museli udělat. Po pečlivém zvážení jsme došli k přesvědčení, že je to to nejlepší, co můžeme udělat pro kvalitu obsahu a udržet vývojový proces ve...

»
20. 07. 2023 • xkotv0

Piráti do kajut, Sea of Thieves píše nový příběh

Piráti do kajut, Sea of Thieves píše nový příběh. Tímto týdnem startuje další speciální rozšíření, a to The Legend of Monkey Island. V něm do nekonečných vod Xboxové exkluzivity zavítají hrdinové oblíbené adventury, kteří zažijí nevšední dobrodružství. Připravte se na nové lokace, nové skiny, nové postavy a příběh, který snoubí humor s akcí. Už od 20. července v Sea of Thieves, které naleznete i v Game Passu.

»
11. 06. 2023 • p.a.c.o0

Oznámeno Sea of Thieves: The Legend of Monkey Island

Legendární The Legend of Monkey Island spojí své síly s piráty ze Sea of Thieves. Hra bude rozdělena do tří příběhů plných tajemství a vedlejších úkolů. The Legend of Monkey Island zve piráty na setkání s klasickými postavami v novém příběhu, který přenáší ikonické lokace do Sea of Thieves. Dobrodružství začíná na ostrově Mêlée, kde se piráti mohou kochat památkami, vůněmi a rošťáckou nádherou ostrova, zatímco se snaží odhalit, proč mají všichni najednou...

»
21. 03. 2023 • tonyskate0

Dokument o vývoji Sea of Thieves

Dokument Sea of Thieves: Voyage of a Lifetime si odbyl premiéru včera k příležitosti 5. výročí vydání dobrodružné hry Sea of Thieves. Tato záležitost, v níž si můžete užívat pirátský život plnými doušky grogu, neměla úplně snadný start, ačkoliv původní prototyp byl zábavný a nabízel více prvků než finální verze při vydání. To ostatně spatříme v přiloženém dokumentu, jak prototyp vypadal, jak jej poprvé hráli zástupci Xboxu, jaké byly reakce komunity, jak došlo...

»