Sea of Thieves je pro Rare přerodovým milníkem

Autor: chaosteoryczPublikováno: 18.6.2017, 12:24

Publikováno: 18.6.2017, 12:24

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1444 článků

Na herním veletrhu E3 nemohlo samozřejmě chybět Sea of Thieves, které v rámci Xbox konference ukázalo gameplay trailer, jenž je dosavadním výsledkem spolupráce vývojářů a herní komunity zapojené do programu testování. Vydání oznámené na první čtvrtletí příštího roku pak jasně dalo najevo, že hru čeká ještě mnoho vylepšení, než se dostane do fáze, s níž se Rare spokojí. Mezi hráči pak často najdeme názory, že studio mělo zůstat u žánru, který umí, a že pirátská tématika zasazená do online světa je další slepou uličkou, do níž Microsoft jedno ze svých studií nechává doplout. Jenže zvučný vývojářský tým si to tak přeje, alespoň podle šéfa studia, Craiga Duncana.

Kratičký rozhovor s ním přinesl redaktor webu Gamespot, který svou zvědavost zaměřil právě tímto směrem. První otázka směřovala na tvorbu, zaměřenou doposud na menší tituly, plošinovky a projekty pro pohybový senzor Kinect, do nichž má Sea of Thieves daleko. Máme to tedy brát jako posun kupředu? Ano a zlomovým okamžikem byla kolekce Rare Replay, která připomněla celou řadu originálních značek, které studio vytvořilo: „V naší historii jsme udělali několik nových IP, ale vždy jsem byli uzavřeni před světem. Sea of Thieves přineslo změnu a umožnilo komunitě nahlédnout do naší práce, která se tak stala naprosto transparentní. Lidé přihlášeni do našeho Insider programu investují do hry mnoho času a aktivně se zajímají o další nové funkce. Dokonce s nimi mluvíme o pořadí, v jakém je vydáme, přičemž aktivně kontrolujeme jejich zpětnou vazbu“

Duncan také dodal, že vazba mezi hráči a vývojářským týmem nebyla nikdy silnější a komunita se stala nejdůležitější součástí vývoje. Další otázka směřovala na aktuální trend velkých otevřených online her a dopad minulé tvorby na aktuální práci. K překvapení mnoha hráčů se šéf Rare vyjádřil takto: „Dlouho před piráty jsme přemýšleli nad konceptem, v němž by hráči vytvářeli vlastní příběh a poté o něm debatovali. Prostřednictvím Twitteru, Facebooku nebo Instagramu by probírali jedinečné vývoje svých her a pak je sdíleli s přáteli. Pirátská tématika se tak stala skvělým prototypem, protože dáte-li hráčům loď, mapu a poklad, automaticky vědí, co mají dělat. Můžeme tak poskytnout známý prvek a představit ho novým způsobem“

Pokud vás stejně, jako redaktora zajímá, zda se autoři dočkali nějakých překvapení v jejich vlastní hře, tak odpověď zní, ano: „Je to zajímavé, víme, jaký svět máme, co se v něm děje, jaké struktury jím prochází a pak systém, nastavující hráčům cíle a mety. Přestože hráči dělají všechny tyto věci, vznikají odlišné a jedinečné momenty. Kupříkladu máme dlouholetého fanouška Jeffa, jenž se na návštěvě našeho studia podělil o zážitek spojený s hraním na hudební nástroje. Nastoupil na loď a začal hrát nějakou melodii, ostatní členové posádky na něj sice chvíli koukali, ale pak se přidali a vytvořili dohromady kapelu, s níž společně vyrazili za dobrodružstvím.“

Závěrem dodal, že největším překvapením nejsou souboje mezi skupinami hráčů, ale organizovaná spojenectví, k nimž dochází. Lidé se spojí jen proto, aby mohli společně řešit hádanky, výzvy nebo hledat poklad. Už jen kvůli tomu se nemůže dočkat dne, kdy NDA padne a hráči dostanou možnost publikovat videa, obrázky a streamovat hraní. Na tento moment se těšíme i my, protože několik testování tento týden nás utvrdilo v tom, že Sea of Thieves za to čekání rozhodně stojí.   

  • KoubecX

    Pokud hra bude mít dostatek obsahu, aby to hráče bavilo i delší dobu, tak to bude nátřesk hra!! ♏

    • Pavel Danes

      uvidíme se na mori 🙂

  • Rado Dračí Bojovník

    A co jiné hry od RARE? Nic jinýho nebude?

    • Chaosteory CZ

      Osobně si nemyslím, že by všech 200+ zaměstnanců dělalo na SoT, spíše to vidím tak, že na něčem budoucím dělají na pozadí a představí to až po vydání pirátů. Phil Spencer tento týden prohlásil, že nemá cenu oznamovat exkluzivní hry 3 roky dopředu, takže na případné další projekty si počkáme.

    • Jirka Waggon

      Xbox avatary vytvořilo RARE a vzhledem k tomu, ze Avatari se na podzim vrati ve vylepsene podobe… Samozrejme je proad nadeje, ze uz vytvareji koncept na další Kameo, Conkera, Banjoo and Kozooi, Perfect dark atd.

  • Ondrej Colon

    Som asi jediny co ho tato hra nezaujma :‘) akoze v Black flag ma to bavilo ale ako MMORPG sa mi to nepaci. Ukazovat tiez potencial Xbox X na hre ktoru utiahne aj xbox360 sa mi tiez nezda. Mali by radsej uz na tom Kameu 2 robit 😐

    • klidas

      neboj…nie si jediny 🙂

      • Ondrej Colon

        Uz som si myslel ze som 🙂 Ta hra ako vykde tak padne do zabudnutia. To nebude nikoho dlho bavit.Ja im prajem ten uspech ale som skepticky. Nejaky novy Perfect Dark by mal isto vyzsie predaje alebo Banjo alebo Conker ..MMORPG na konzolach moc nejde. Tam treba poriadny single zazitok 🙂 Keby to Sea of Thieves bolo koncipovane ako singlac uz by ma to zaujmalo 🎃

    • KoubecX

      Tohle se ale hraje úplně jinak než Black Flag. Black Flag mě nebavil, ale tohle se užívám už teď 🙂

      • Ondrej Colon

        Proste sa mi to nepaci. MMORPG sa mne nepaci celkovo 😃Tak ale tym co sa im to paci to prajem len si myslim ze to nejake predaje mat nebude. Mozno sa ale mylim…

23. 05. 2018 • chaosteorycz0

Rare představuje Hungering Deep pro Sea of Thieves

Přísloví, že nic není starší než včerejší zprávy, je platné i v horizontu několika málo hodin. Systém ještě ani pořádně neuložil novinky o aktualizaci a Rare přišlo s dalšími informacemi o rozšíření Hungering Deep, které vyjde 29. května zcela zdarma. Dáme si tedy posezení u korbele ještě jednou a podíváme se, co nás tedy vlastně čeká.

»
23. 05. 2018 • chaosteorycz0

Co piráti vylepšují před prvním rozšířením?

Už za týden se do neklidných otevřených vod podívá obrovská bestie z hlubin, kterou už nebaví sledovat koráby kroužící nad ní. Ještě, než k tomu ovšem dojde, autoři pokračují ve vylepšování a opravách. Tento týden se update zaměřoval zejména na nastavení a herní možnosti. Potřebujete zrušit výpravu? Tak už nemusíte chodit do kapitánské kajuty, protože ji lehce stornujete z rychlého přístupu. Údržbáři také koukli na chat a přidali ikonku signalizující probíhající debatu. Když...

»
18. 05. 2018 • chaosteorycz1

Megalodon patrně míří do Sea of Thieves

Na konci měsíce se dočkáme prvního obsahového rozšíření pro Sea of Thieves, a aby čekání bylo ještě více natlakované, dostalo se mu pozornosti v posledním díle Inside Xbox. The Hungering Deep vyjde 29. května a již nějaký čas se spekuluje o další mořské bestii, která by doplnila trochu bezzubého Krakena. A jak to vypadá, čeká nás pěkný cvalík z hlubin, kterého už nebaví přijímat oběti. Jak vypráví v traileru starý Merrick, dary moři...

»
16. 05. 2018 • chaosteorycz6

Uzavřené posádky brázdí Sea of Thieves

Studio Rare už předem avizovalo, že piráti dostanou možnost uzavřít loď a zabránit tak připojení jedince slabšího herně, či duševně. Tato funkce přišla s posledním updatem, po němž se při výběru lodi objeví příslušné volby. Zvolením otevřené posádky se nic nemění a hra bude nadále doplňovat počet pirátů náhodnými hráči. Při opačné variantě se však loď uzavře cizím hráčům s tím, že nalodit se mohou jen přátelé. Týká se to obou typů lodí,...

»
11. 05. 2018 • chaosteorycz13

Sea of Thieves dostane soukromé lodě

Mnoho z nás se s tím už setkalo, odpojí se vám parťák ze hry a na vaši loď vleze individuum, které v lepším případě prudí. V tom horším se mění doslova na vyčůraného sabotéra. V Rare tuto nepříjemnost hodlají řešit uzavřenou soukromou posádkou. Jednoduše si vaši crew uděláte privátní a bez pozvánky se k vám nedostane ani samotný Černovous. Původně tato novinka měla být uvolněna již tento týden, ale kvůli probíhajícímu ladění na straně PC platformy...

»
01. 05. 2018 • chaosteorycz18

Vyndejte měšce, Sea of Thieves hlásí nové kosmetické sety

Tímto měsícem má začít postupné rozšiřování pirátské hry Sea of Thieves. Jak v Rare předznamenali, občas půjde o kosmetické serepetičky, jindy přijdou na řadu neokoukané herní mechaniky či další obsah. Dnešní update přináší variantu číslo jedna, takže jestli vám měšce praskají pod náporem zlaťáků, tvůrci vám dají příležitost jim ulevit. K obchodníkům přibyly čtyři hlavní sety, na jejichž plachtách se nesou zbraně, oblečení a přizpůsobení lodí. Jména nesou Grand Admiral, Castaway Bilge...

»
25. 04. 2018 • chaosteorycz4

Aktualizace Sea of Thieves mění pozici munice a láká na nový obsah

Zase se měnilo, fixovalo, zlepšovalo a předělávalo. A tak to má být, třebaže pak v redakci mručíme jak medvěd probuzený v lednu. Update 1.0.5 má čtyři hlavní změny, kterých si všimne téměř každý. Předně, posunula se bedna s municí tak, aby nedocházelo k chybné interakci se skřínkou se zbraněmi. Na malé loďce je teď tak pod oknem. Při skonu čeká překvapení na lodi zatracených. Během čekání na otevření dveří jste si už dříve mohli...

»
25. 04. 2018 • tonyskate6

NPD: Sea of Thieves nejlepším startem studia Rare od roku 1995

Společnost NPD analyzující video herní trh pro Ameriku přes noc vydala svou zprávu za březen a zdá se, že Sea of Thieves si vede lépe, než jsme čekali. V minulém měsíci, kdy hra vyšla, se jednalo o druhý nejprodávanější titul. Překonat akční pecku Far Cry 5 už samozřejmě bylo nad síly pirátů, ale přesto se jedná o úctyhodný výkon, zvláště když hra vyšla 20. března. Nemluvě o tom, že jen na...

»