Sea of Thieves je pro Rare přerodovým milníkem

Autor: chaosteoryczPublikováno: 18.6.2017, 12:24

Publikováno: 18.6.2017, 12:24

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 1145 článků

Na herním veletrhu E3 nemohlo samozřejmě chybět Sea of Thieves, které v rámci Xbox konference ukázalo gameplay trailer, jenž je dosavadním výsledkem spolupráce vývojářů a herní komunity zapojené do programu testování. Vydání oznámené na první čtvrtletí příštího roku pak jasně dalo najevo, že hru čeká ještě mnoho vylepšení, než se dostane do fáze, s níž se Rare spokojí. Mezi hráči pak často najdeme názory, že studio mělo zůstat u žánru, který umí, a že pirátská tématika zasazená do online světa je další slepou uličkou, do níž Microsoft jedno ze svých studií nechává doplout. Jenže zvučný vývojářský tým si to tak přeje, alespoň podle šéfa studia, Craiga Duncana.

Kratičký rozhovor s ním přinesl redaktor webu Gamespot, který svou zvědavost zaměřil právě tímto směrem. První otázka směřovala na tvorbu, zaměřenou doposud na menší tituly, plošinovky a projekty pro pohybový senzor Kinect, do nichž má Sea of Thieves daleko. Máme to tedy brát jako posun kupředu? Ano a zlomovým okamžikem byla kolekce Rare Replay, která připomněla celou řadu originálních značek, které studio vytvořilo: „V naší historii jsme udělali několik nových IP, ale vždy jsem byli uzavřeni před světem. Sea of Thieves přineslo změnu a umožnilo komunitě nahlédnout do naší práce, která se tak stala naprosto transparentní. Lidé přihlášeni do našeho Insider programu investují do hry mnoho času a aktivně se zajímají o další nové funkce. Dokonce s nimi mluvíme o pořadí, v jakém je vydáme, přičemž aktivně kontrolujeme jejich zpětnou vazbu“

Duncan také dodal, že vazba mezi hráči a vývojářským týmem nebyla nikdy silnější a komunita se stala nejdůležitější součástí vývoje. Další otázka směřovala na aktuální trend velkých otevřených online her a dopad minulé tvorby na aktuální práci. K překvapení mnoha hráčů se šéf Rare vyjádřil takto: „Dlouho před piráty jsme přemýšleli nad konceptem, v němž by hráči vytvářeli vlastní příběh a poté o něm debatovali. Prostřednictvím Twitteru, Facebooku nebo Instagramu by probírali jedinečné vývoje svých her a pak je sdíleli s přáteli. Pirátská tématika se tak stala skvělým prototypem, protože dáte-li hráčům loď, mapu a poklad, automaticky vědí, co mají dělat. Můžeme tak poskytnout známý prvek a představit ho novým způsobem“

Pokud vás stejně, jako redaktora zajímá, zda se autoři dočkali nějakých překvapení v jejich vlastní hře, tak odpověď zní, ano: „Je to zajímavé, víme, jaký svět máme, co se v něm děje, jaké struktury jím prochází a pak systém, nastavující hráčům cíle a mety. Přestože hráči dělají všechny tyto věci, vznikají odlišné a jedinečné momenty. Kupříkladu máme dlouholetého fanouška Jeffa, jenž se na návštěvě našeho studia podělil o zážitek spojený s hraním na hudební nástroje. Nastoupil na loď a začal hrát nějakou melodii, ostatní členové posádky na něj sice chvíli koukali, ale pak se přidali a vytvořili dohromady kapelu, s níž společně vyrazili za dobrodružstvím.“

Závěrem dodal, že největším překvapením nejsou souboje mezi skupinami hráčů, ale organizovaná spojenectví, k nimž dochází. Lidé se spojí jen proto, aby mohli společně řešit hádanky, výzvy nebo hledat poklad. Už jen kvůli tomu se nemůže dočkat dne, kdy NDA padne a hráči dostanou možnost publikovat videa, obrázky a streamovat hraní. Na tento moment se těšíme i my, protože několik testování tento týden nás utvrdilo v tom, že Sea of Thieves za to čekání rozhodně stojí.   

  • KoubecX

    Pokud hra bude mít dostatek obsahu, aby to hráče bavilo i delší dobu, tak to bude nátřesk hra!! ♏

    • Pavel Danes

      uvidíme se na mori 🙂

  • Rado Dračí Bojovník

    A co jiné hry od RARE? Nic jinýho nebude?

    • Chaosteory CZ

      Osobně si nemyslím, že by všech 200+ zaměstnanců dělalo na SoT, spíše to vidím tak, že na něčem budoucím dělají na pozadí a představí to až po vydání pirátů. Phil Spencer tento týden prohlásil, že nemá cenu oznamovat exkluzivní hry 3 roky dopředu, takže na případné další projekty si počkáme.

    • Jirka Waggon

      Xbox avatary vytvořilo RARE a vzhledem k tomu, ze Avatari se na podzim vrati ve vylepsene podobe… Samozrejme je proad nadeje, ze uz vytvareji koncept na další Kameo, Conkera, Banjoo and Kozooi, Perfect dark atd.

  • Ondrej Colon

    Som asi jediny co ho tato hra nezaujma :‘) akoze v Black flag ma to bavilo ale ako MMORPG sa mi to nepaci. Ukazovat tiez potencial Xbox X na hre ktoru utiahne aj xbox360 sa mi tiez nezda. Mali by radsej uz na tom Kameu 2 robit 😐

    • klidas

      neboj…nie si jediny 🙂

      • Ondrej Colon

        Uz som si myslel ze som 🙂 Ta hra ako vykde tak padne do zabudnutia. To nebude nikoho dlho bavit.Ja im prajem ten uspech ale som skepticky. Nejaky novy Perfect Dark by mal isto vyzsie predaje alebo Banjo alebo Conker ..MMORPG na konzolach moc nejde. Tam treba poriadny single zazitok 🙂 Keby to Sea of Thieves bolo koncipovane ako singlac uz by ma to zaujmalo 🎃

    • KoubecX

      Tohle se ale hraje úplně jinak než Black Flag. Black Flag mě nebavil, ale tohle se užívám už teď 🙂

      • Ondrej Colon

        Proste sa mi to nepaci. MMORPG sa mne nepaci celkovo 😃Tak ale tym co sa im to paci to prajem len si myslim ze to nejake predaje mat nebude. Mozno sa ale mylim…

15. 12. 2017 • chaosteorycz6

Sea of Thieves v zatím nejlepší ukázce aneb Jak se stát legendárním pirátem

Nadšení, se kterým někteří členové naší redakce přistupují k projektu Sea of Thives, konečně dostává zasloužené odměny. Autoři otáčejí plachty po větru a za zvuku praskajících lan dávají pirátské hře jasné obrysy finální hry. Sea of Thives nebude jen o hledání pokladů, ale promítne do sebe prvky přepravních simulátorů a akčních multiplayerových her. Nová ukázka jako by přeskočila několik měsíců v čase, aby ukázala pravou tvář jedné z exkluzivních her pro příští rok. Ještě,...

»
08. 12. 2017 • chaosteorycz1

Sea of Thieves se otevře pirátům v březnu

Britské studio Rare slibovalo na show The Game Awards 2017 velké oznámení spojené s vydáním hry. Jelikož špatné zprávy se neoznamují na obdobných akcích, bylo jasné, že dostaneme přinejmenším datum vydání. A tak se i stalo. Hra zaměřená na éru pirátů a neustálý hon za pokladem, vyjde 20. března 2018 a vy si ji samozřejmě můžete předobjednat. Sea of Thieves dostalo cenovku 1 809 Kč, předobjednávkový balíček Black Dog, v němž jsou tematické...

»
27. 11. 2017 • chaosteorycz0

Sea of Thieves nemusí procházet certifikací

Certifikace je při vývoji nesmírně důležitým procesem, protože Microsoft během ní titul hodí pod drobnohled. Hra je testována hned z několik úhlů a musí splňovat celou řadu ustanovení, předpisů, paragrafů a bůh ví, co ještě. Nejdůležitější ovšem je, že tento proces může trvat i několik měsíců a občas stojí za odložením vydání, protože není-li něco v pořádku, musí to vývojáři napravit. Jak ale řekl Joe Neate z Rare, na akci PAX AUS,...

»
24. 11. 2017 • chaosteorycz2

Kocábka pro dva nepluje na rum aneb v Rare hrají Sea of Thieves

O pirátech na našich webových stránkách vyšlo už více jak čtyřicet článků a pořád se neprodávají. Sice netušíme, co tím přesně chceme říct, ale jistě víme, že sdílnost autorů se rovná vesnickému tlampači. V Rare se prostřednictvím Sea of Thieves naučili hodně o spolupráci s komunitou a až hra jednou vyjde, mohou být na sebe hrdí všichni účastníci zpětných vazeb. I oni totiž velmi přispívají k tomu, jak se práce na hře...

»
23. 11. 2017 • chaosteorycz1

Sea of Thieves pro všechny insidery

Zdá se, že projekt studia Rare se přehoupne do další fáze. Jak tvůrci informují, technické alfy v podobě, jak je známe, brzy skončí a z toho důvodu budou všichni insideři vpuštěni do prosincového testování. Tam si vyzkouší nejen nynější stav Sea of Thieves, ale také nové prvky, které zatím nebyly představeny. Podmínka účasti je jediná, do 1. prosince se musíte zaregistrovat do insider programu, který je samozřejmě zdarma. Členem programu se může...

»
17. 11. 2017 • chaosteorycz0

Sea of Thieves připomíná podporu pro Xbox One X

V redakci jsme opravdu zvědaví, jak si povedou piráti po vydání. Pokud tedy k němu jednou dojde. Máme totiž pocit, že díky technickým testům, do nichž je pouštěn stále větší počet hráčů, se hry nabaží velká část potencionálních kupců. To jsou ovšem stejné spekulace, jako datum vydání stanovené předběžně na jaro 2018. Jestli mu věříme nebo ne, je momentálně minoritní, protože pozornost byste měli věnovat traileru #BeMorePirate. Sestřih z aktuální podoby hry je...

»
05. 11. 2017 • chaosteorycz1

Může se korzár plavit sám? V Sea of Thieves ano

Celý tento týden mohou vybraní insideři testovat mimo jiné menší lodě, které jsou navrženy pro jednoho až dva piráty. Strašně moc bychom vám chtěli sdělit naše dojmy, protože v posledních dnech jsme strávili na moři opravdu mnoho hodin, nicméně restrikce nepustí. Pokusíme se tedy více rozvést malé lodě, o nichž je řeč v novém deníčku Inn-side Story. Jak potvrzují designéři Shelley a Andrew Prestonovi, menší lodě bylo nutné pojmout jinak. Jelikož původní,...

»
28. 10. 2017 • chaosteorycz0

Sea of Thieves už počítá i s osamocenými piráty

O pirátské hře studia Rare už toho bylo řečeno tolik, že už jen teoreticky nosíme dříví do lesa. Proto tentokrát vynecháme všeobecné informace a dáme přednost novinkách v technické fázi hry. Vy, co už jste o titul ztratili zájem, ještě svůj závěr přehodnoťte. Tvůrci možná pozvolna, nicméně s jistou rukou přidávají funkce, které slíbili na samotném počátku. Až tedy jednou hra vyjde a my stále doufáme, že se tak stane, otevře svět...

»