Sea of Thieves je pro Rare přerodovým milníkem

Autor: chaosteoryczPublikováno: 18.6.2017, 12:24

Publikováno: 18.6.2017, 12:24

Sociální sítě

O autorovi

chaosteorycz

chaosteorycz

Je autorem 794 článků

Na herním veletrhu E3 nemohlo samozřejmě chybět Sea of Thieves, které v rámci Xbox konference ukázalo gameplay trailer, jenž je dosavadním výsledkem spolupráce vývojářů a herní komunity zapojené do programu testování. Vydání oznámené na první čtvrtletí příštího roku pak jasně dalo najevo, že hru čeká ještě mnoho vylepšení, než se dostane do fáze, s níž se Rare spokojí. Mezi hráči pak často najdeme názory, že studio mělo zůstat u žánru, který umí, a že pirátská tématika zasazená do online světa je další slepou uličkou, do níž Microsoft jedno ze svých studií nechává doplout. Jenže zvučný vývojářský tým si to tak přeje, alespoň podle šéfa studia, Craiga Duncana.

Kratičký rozhovor s ním přinesl redaktor webu Gamespot, který svou zvědavost zaměřil právě tímto směrem. První otázka směřovala na tvorbu, zaměřenou doposud na menší tituly, plošinovky a projekty pro pohybový senzor Kinect, do nichž má Sea of Thieves daleko. Máme to tedy brát jako posun kupředu? Ano a zlomovým okamžikem byla kolekce Rare Replay, která připomněla celou řadu originálních značek, které studio vytvořilo: „V naší historii jsme udělali několik nových IP, ale vždy jsem byli uzavřeni před světem. Sea of Thieves přineslo změnu a umožnilo komunitě nahlédnout do naší práce, která se tak stala naprosto transparentní. Lidé přihlášeni do našeho Insider programu investují do hry mnoho času a aktivně se zajímají o další nové funkce. Dokonce s nimi mluvíme o pořadí, v jakém je vydáme, přičemž aktivně kontrolujeme jejich zpětnou vazbu“

Duncan také dodal, že vazba mezi hráči a vývojářským týmem nebyla nikdy silnější a komunita se stala nejdůležitější součástí vývoje. Další otázka směřovala na aktuální trend velkých otevřených online her a dopad minulé tvorby na aktuální práci. K překvapení mnoha hráčů se šéf Rare vyjádřil takto: „Dlouho před piráty jsme přemýšleli nad konceptem, v němž by hráči vytvářeli vlastní příběh a poté o něm debatovali. Prostřednictvím Twitteru, Facebooku nebo Instagramu by probírali jedinečné vývoje svých her a pak je sdíleli s přáteli. Pirátská tématika se tak stala skvělým prototypem, protože dáte-li hráčům loď, mapu a poklad, automaticky vědí, co mají dělat. Můžeme tak poskytnout známý prvek a představit ho novým způsobem“

Pokud vás stejně, jako redaktora zajímá, zda se autoři dočkali nějakých překvapení v jejich vlastní hře, tak odpověď zní, ano: „Je to zajímavé, víme, jaký svět máme, co se v něm děje, jaké struktury jím prochází a pak systém, nastavující hráčům cíle a mety. Přestože hráči dělají všechny tyto věci, vznikají odlišné a jedinečné momenty. Kupříkladu máme dlouholetého fanouška Jeffa, jenž se na návštěvě našeho studia podělil o zážitek spojený s hraním na hudební nástroje. Nastoupil na loď a začal hrát nějakou melodii, ostatní členové posádky na něj sice chvíli koukali, ale pak se přidali a vytvořili dohromady kapelu, s níž společně vyrazili za dobrodružstvím.“

Závěrem dodal, že největším překvapením nejsou souboje mezi skupinami hráčů, ale organizovaná spojenectví, k nimž dochází. Lidé se spojí jen proto, aby mohli společně řešit hádanky, výzvy nebo hledat poklad. Už jen kvůli tomu se nemůže dočkat dne, kdy NDA padne a hráči dostanou možnost publikovat videa, obrázky a streamovat hraní. Na tento moment se těšíme i my, protože několik testování tento týden nás utvrdilo v tom, že Sea of Thieves za to čekání rozhodně stojí.   

  • KoubecX

    Pokud hra bude mít dostatek obsahu, aby to hráče bavilo i delší dobu, tak to bude nátřesk hra!! ♏

    • Pavel Danes

      uvidíme se na mori 🙂

  • Rado Dračí Bojovník

    A co jiné hry od RARE? Nic jinýho nebude?

    • Chaosteory CZ

      Osobně si nemyslím, že by všech 200+ zaměstnanců dělalo na SoT, spíše to vidím tak, že na něčem budoucím dělají na pozadí a představí to až po vydání pirátů. Phil Spencer tento týden prohlásil, že nemá cenu oznamovat exkluzivní hry 3 roky dopředu, takže na případné další projekty si počkáme.

    • Jirka Waggon

      Xbox avatary vytvořilo RARE a vzhledem k tomu, ze Avatari se na podzim vrati ve vylepsene podobe… Samozrejme je proad nadeje, ze uz vytvareji koncept na další Kameo, Conkera, Banjoo and Kozooi, Perfect dark atd.

  • Ondrej Colon

    Som asi jediny co ho tato hra nezaujma :‘) akoze v Black flag ma to bavilo ale ako MMORPG sa mi to nepaci. Ukazovat tiez potencial Xbox X na hre ktoru utiahne aj xbox360 sa mi tiez nezda. Mali by radsej uz na tom Kameu 2 robit 😐

    • klidas

      neboj…nie si jediny 🙂

      • Ondrej Colon

        Uz som si myslel ze som 🙂 Ta hra ako vykde tak padne do zabudnutia. To nebude nikoho dlho bavit.Ja im prajem ten uspech ale som skepticky. Nejaky novy Perfect Dark by mal isto vyzsie predaje alebo Banjo alebo Conker ..MMORPG na konzolach moc nejde. Tam treba poriadny single zazitok 🙂 Keby to Sea of Thieves bolo koncipovane ako singlac uz by ma to zaujmalo 🎃

    • KoubecX

      Tohle se ale hraje úplně jinak než Black Flag. Black Flag mě nebavil, ale tohle se užívám už teď 🙂

      • Ondrej Colon

        Proste sa mi to nepaci. MMORPG sa mne nepaci celkovo 😃Tak ale tym co sa im to paci to prajem len si myslim ze to nejake predaje mat nebude. Mozno sa ale mylim…

17. 06. 2017 • chaosteorycz6

E3 2017 po telegrafním drátě

Za normálních okolností bychom pro vás připravili speciál o desetitisících slovech, který by nejlépe vystihl skončený herní veletrh, ale. S ohledem na mimořádné Redakční plky a podrobné informování během samotné akce, ohlédnutí vměstnáme do kratší podoby, kterou obohatíme hrami a vydavateli, na něž se za poslední dny nedostalo. Vezměte místo, čaj, štrůdl nebo kávu a udělejte si společně s námi resumé za E3 2017. EA Electronic Arts začala jako první se svým...

»
12. 06. 2017 • chaosteorycz1

E3 2017: Sea of Thieves

Ani piráti studia Rare nemůžou chybět ve výčtu budoucích her. Kooperativní záležitost prochází už dlouhou dobu testováním, které má za následek neustálé zlepšování. Poměrně dlouhá ukázka tak mohla představit celou řadu věcí, na jejímž odladění se podílela komunita. Hra již tradičně těží z výborné stylizace, o níž se může opřít opravdu výtečná grafika ukazující rozmanitý pirátský svět v plné kráse. A nejde zdaleka jen o střídání počasí či denní doby, ale...

»
05. 05. 2017 • chaosteorycz0

Phil Spencer podebatoval v hospůdce o Sea of Thieves

Hned v úvodu zklameme všechny, kteří očekávají na šrot zlámaného šéfa divize Xbox, jak nesouvisle diskutuje s tekutým kolegou Jimem nad vyvíjenou hrou. Tou nálevnou samozřejmě myslíme prostředí Inn-side Story deníčků studia Rare, kde jeho členové pravidelně mluví o Sea of Thieves a novinkách s ním spojených. Jak jsme nedávno informovali, Phil si odskočil do Anglie vyzkoušet aktuální podobu dobrodružné hry a už ze záznamu bylo vidět, že he neskutečně baví. Nicméně v rámci gameplay...

»
28. 04. 2017 • chaosteorycz0

Phil Spencer korzárem v Sea of Thieves

Třetí vývojářský deníček, v němž členové studia Rare hrají proti ostatním hráčům, je tu, a tentokrát se speciálními hosty. Už předem bylo avizováno, že do centrály anglického vývojářského celku míří hráči milovaný Phil Spencer, a že se zapojí do nadcházejícího testu. Jeho účast ve video deníčku pak byla spíše jen přislíbena, nicméně všichni to brali jako samozřejmou věc. Malým překvapením je, že ve hře nebyl jedinou VIP osobou. Pojmenování „We Look...

»
20. 04. 2017 • chaosteorycz1

Sea of Thieves neustále navyšuje počet zkušebních hráčů

Již několikrát jsme vám doporučovali, abyste se stali členy Insider programu, pakliže je aktuální projekt studia Rare nakloněný vaším srdcím. Možná jste to nebrali úplně vážně, protože do Alpha testů byli přednostně vybíráni hráči aktivní na fóru, nicméně s tím, jak se mění frekvence pravidelných zkoušek, jsou přidáváni hráči po tisících. Příští zkušební hraní, naplánované na sobotní večer, tak bude početnější než kdykoli dříve, protože skupina vybraných účastníků se rozroste o...

»
01. 04. 2017 • chaosteorycz2

Nabroušený pohled do zákulisí Sea of Thieves

Z připravovaného pirátského dobrodružství už jsme viděli relativně dost. Jednou to byla ukázka prostředí, jindy zase počasí a v poslední době čím dál častěji herní záběry zprostředkované samotnými vývojáři. S tím, jak hra dostává kontury blížící se vzdáleně finálnímu produktu a jak stoupá počet hráčů přizvaných do pravidelného testování, rozšiřuje se záběr vývojářských deníčků. Ten poslední je zaměřen na boj s mečem, a to se vším všudy. Sea of Thieves nemá ambice středověkého RPG,...

»
10. 03. 2017 • chaosteorycz0

Autoři Sea of Thieves se opět chopili ovladačů

Nemohu si pomoci, ale kdykoliv vidím herní záběry z neustále propíraného Sea of Thieves, začne mi v uších znít hudba Hanse Zimmera. Což je asi ta nejlepší vizitka dobře odváděné práce, protože z nynějšího projektu studia Rare jde neskutečná atmosféra, z níž pirátské dobrodružství táhne každou minutou. Ale to jen na okraj. Vývojáři se hlásí s dalším dílem svých gameplay záběrů, během nichž se tentokrát postavili proti ostatním hráčům v rámci technického testování. Veškeré konfrontace jsou...

»
09. 03. 2017 • wellkeybig1

Sea of Thieves si pozvaní hráči zahrají každý týden

Sea of Thieves nemusím dlouho představovat, pirátské výpravy v kooperaci, na které se těší celý svět od prvních záběrů na E3 2015. Včera studio Rare rozeslalo e-mail s pozitivním prohlášením, že všichni pozvaní insideři mohou hru testovat každou středu od 20:00 do 23:00 V tuto chvíli je pozváno 16 000 hráčů a poslední ohlasy jsou zatím velmi pozitivní. Hra bude samozřejmě každý týden aktualizovaná a opravována aby byla co nejvyladěnější....

»