Šéfové PlatinumGames mají zájem oživit Scalebound

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 9.2.2022, 9:48

Publikováno: 9.2.2022, 9:48

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Čas ukázal, že zrušení některých projektů nebyl zase tak špatný nápad. Nicméně jsou hry, u nichž se k ledu odporoučel koncept, jehož náplň nebyla úplně zlá a za kterým stálo věhlasné studio. Ano, v tomto případě opět mluvíme o prokleté RPG Scalebound, jejíž osud po čtyřech letech vývoje zpečetil Microsoft zrušením. V dalších letech se pak objevovaly různé informace. Některé házely vinu na divizi Xbox, jejíž vedení už prý nechtělo čekat a dotovat zdlouhavý vývoj. Jiné, ty přímo od studia PlatinumGames, pak uvedly fakta na pravou míru. Atsushi Inaba a Hideki Kamiya měli jednoduše velké oči a vysněný projekt, o hrdinovi s drakem, chtěli vytvořit, ačkoliv na něj jejich tým neměl dostatečné zázemí a zkušenosti s online prvky. Teď se však situace začíná lehce měnit.

Alespoň na japonské straně. Oba pánové, ze známého tvůrčího celku, byli hosté IGN Japan, kde prozradili, že chtějí o hře jednat přímo s Philem Spencerem. Ten, potažmo Xbox, vlastí kompletní práva na značku Scalebound, stejně jako na materiál již vytvořený, tudíž případné „obnovení výroby“ je v jeho moci.

Inaba prozradil, že Kamiya neustále hovoří o dokončení Scaleboundu… jen kdyby k tomu dostal příležitost. Je to něco, co chce opravdu udělat a hodlá o tom hovořit s Microsoftem. K tomu se následně přidal i sám Kamiya: „Udělali jsme na Scaleboundu hromadu práce a ze strany Microsoftu není důvod se ho ujmout. Chci s tím něco udělat“. Následně přešel z rodné japonštiny do angličtiny a dodal: „Phile! Pojďme to udělat společně!“

Co bude dál? Vyšle PlatinumGames své posly přes půlku světa? A přijme je království Redmondské vůbec? Ba ne, vtípky stranou. Je otázka, zda herní divize o Scalebound ještě stojí. Jelikož mělo jít o online záležitost, nejspíš i o live service, protože exkluzivní hry bývají dlouhodobě podporovány, pak by fantasy RPG byla stále vítaná. Navíc v době Game Passu by Xbox mohl získat další zajímavý titul lákající nové předplatitele. Na druhou stranu, doba se posunula, je tu nová generace konzolí a již vytvořené by stejně muselo projít rozsáhlou modernizací.

21. 11. 2021 • Lukáš Urban0

Hideki Kamiya zavzpomínal na Scalebound

Některé herní projekty se prostě nepodaří a navzdory všemu snažení, skončí jako položka zapomenuté historie, na kterou občas někdo zavzpomíná. To je případ i exkluzivní fantasy RPG Scalebound, jejíž osud zpečetil Microsoft před pár lety zrušením, a to navzdory několikaletému vývoji. Tehdy, a u mnohých nejspíš i doteď, byli ti špatní vedoucí herní divize Xbox, kteří si jednoduše našli důvod, aby projekt stopli. Jenže po letech se ukazuje, že měli...

»
21. 02. 2019 • tonyskate0

Rozhodnutí zrušit Scalebound bylo vzájemné

Možná jste si v posledních dnech všimli spekulací, že by zrušená exkluzivita Scalebound měla být oživena pro Nintendo Switch. Nepsali jsme o tom, jelikož nám to přišlo jako naprostá hovadina a pořád přijde. Studio PlatinumGames je jednak naplno vytížené, ale především veškerá práva na značku Scalebound vlastní Microsoft a musel by tedy povolit americký gigant. K tomu ale nedojde, jelikož by si tak celkově uškodil, i když by to byla jen nafouklá...

»
18. 05. 2017 • Lukáš Urban2

Microsoft si pojistil značku Scalebound, přesunul snad vývoj jinam?

Zrušení akční RPG od studia Platinum Games ještě teď možná mrzí nejednoho hráče, který dlouho vyvíjenou hru sledoval a bral ji jako nedílnou součást letošního exkluzivního line-upu. Japonští tvůrci bohužel nenašli po dlouhém vývoji další společnou řeč se zdrojem financí, což mělo za následek zavření kohoutku a odebrání projektu. Zbylé události už byly holé jak větev po vichřici a po jméně Scalebound se slehla zem. Ovšem poslední dny ho vrátili...

»
16. 01. 2017 • tonyskate8

Xbox bude dál riskovat s novými značkami

Zrušení japonské exkluzivní hry Scalebound pochopitelně vyvolalo řadu negativních ohlasů. Těžko říct, v čem přesně byl zakopán pes, ale nejspíše se pokazilo něco během podzimu, protože na E3 ještě Microsoft s hrou naplno počítal. Po Fable Legends to ale bylo zrušení druhého velkého projektu během jednoho roku a na MS se tak snesla kritika, zvláště na Phila Spencera. U Fable to sice nebylo takové překvapení, ale bohužel to odnesla celá značka.

»
10. 01. 2017 • tonyskate19

Microsoft ruší Scalebound

Microsoft do roku 2017 vkročil opravdu špatně. Stejně jako loni hned zkraje roku oznámil odklad akčního RPG Scalebound, teď přes noc potvrdil jeho zrušení, o kterém se v posledních hodinách spekulovalo. O tomto projektu, na kterém pracuje uznávané japonské studio Platinum Games, jsme již dosti dlouho neslyšeli a podle všeho se již delší dobu vývoj potýkal s problémy. Na hru se těšila řada fanoušků, protože na ní pracoval Hideki Kamiya, o jehož...

»
18. 08. 2016 • tonyskate0

Spolupráce a vývoj draka ve Scalebound

Japonská akční záležitost Scalebound od PlatinumGames vypadá velmi nadějně a jak víme, hra se bude točit okolo hlavního hrdiny jménem Drew a jeho draka Thubana. Společně bojovat jsme je mohli vidět loni na gamescomu a i letos na E3, ovšem letošní část německé výstavy věnovali tvůrci možnostem úprav vašeho draka a co to znamená bojovat s ním bok po boku.

»
10. 08. 2016 • tonyskate0

Spekulace: Scalebound na konci dubna

Japonské akční RPG Scalebound je jednou z mnoha chystaných exkluzivit, které mají příští rok vyjít pro Xbox One. Na tomto díle už studio PlatinumGames a legendární vývojář Hideki Kamiya pracují dosti dlouho a snad už slíbené jarní vydání klapne. Nyní se na jednom ze zahraničních obchodů objevilo možné datum vydání, které značí, že by hra mohla vyjít na konci dubna. Stalo se tak na Amazonu, který u objednávek na tuto...

»
13. 06. 2016 • tonyskate1

E3 2016: Scalebound na nových záběrech

Japonské akční RPG Scalebound od PlatinumGames jsme poprvé v akci viděli loni na gamescomu a letos hra nechyběla ani na E3, a to opět s ukázkou ze hry. Tentokrát se tvůrci zaměřili na kooperativní multiplayer až pro 4 hráče, v němž se postavili proti vskutku masivnímu bossovi, kterým byl přerostlý škorpión. Nadále platí, že hry se dočkáme až v roce 2017 a snad bude čekání stát za to, protože byla...

»