Silvestrovský speciál: Jak vidíme rok 2015?

Autor: Josef BrožekPublikováno: 30.12.2015, 10:01

Publikováno: 30.12.2015, 10:01

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Jak jistě víte, recenze vždy píšeme objektivně. Za ty léta už víme, co je standartem, co se sluší a patří, a dokonce máme i na oznámené hry takový nějaký šestý smysl, kdy už předem víme, která hra bude dobrá a která ne. Bohužel, mnohdy však bohudík (že?) se na náš osobní názor nedostane, když jde co se hodnocení týče o rozdíl pár bodů, udržíme se, ovšem pokud je rozdíl markantní, neodoláme v různé části recenzí pak zazní nějaká naše osobní poznámka, kterou si nemůžeme odpustit. Jenže k tomu je tu nový rok,  hlavně tedy Silvestr nesoucí se v duchu lehkovážněji a zábavy, což nám dává prostor se v posledních hodinách roku 2015 vyjádřit k uplynulému roku tak, jak nejste zvyklý. Osobně.

Jakožto komunikační specialista a dvorní šašek našeho webu jsem chytil pod krkem každého z redakce a donutil oba Lukáše i Filipa k sepsání několika řádků o tom, jak letošní rok probíhal, co se jim líbilo a nelíbilo, co byl totální průs*r a co naopak je samotné nejvíce dostalo do kolen. Nechci nikomu dávat přednost, páč by si mě pak kluci našli a mučili, a tak to vezmu hezky podle abecedy:

Filip „Tonyskate“ Richter

Rok 2015 se chýlí ke konci a podle mého názoru to bylo vydařené období. Xbox One se pod vedením Phila Spencera dostal pěkně do formy a zvláště podzim byl nabit exkluzivními hrami, ačkoliv byste mezi nimi marně hledali nové značky, což se ale příští rok změní. Například hned 5. dubna se dočkáme exkluzivní pecky Quantum Break od studia Remedy.

 A co se mi tento rok nejvíce líbilo? Kromě vydařených konferencí na E3 a gamescomu, které byly pravděpodobně nejlepší od zlaté doby Xboxu 360, to samozřejmě byly i hry. Nicméně nebyla to žádná „tříáčková“ pecka, jak by možná někdo čekal, ale fantastická plošinovka Ori and the Blind Forest od Moon Studios, která si to v březnu zamířila exkluzivně na Xbox One. V létě oznámené definitivní edice se ale dočkáme až příští rok. V případě velkých her u mne zvítězil Zaklínač 3: Divoký hon, Rise of the Tomb Raider a Batman: Arkham Knight. Symbolické zmínění na konec si pak určitě zaslouží Life is Strange.

Josef „tilo“ Brožek

Celý rok byl ve znamení zbrusu nových značek, zpropadených remasterů a hlavně návratu velkých značek, čímž vlastně můžeme říct, že rok 2015 lze shrnout dvěma jmény, a to Zaklínač 3 a Fallout 4. Letošní E3 mě mile překvapilo hlavně tím, že se Microsoft, přesněji Phil Spencer konečně dokopal k tomu aby na Xboxovou divizi tlačil ve směru exkluzivních her, na některé z nichž se příští rok těším. Já jen doufám, že na příští E3 odhalení exkluzivních her bude pokračovat, protože přece jen dočasné exkluzivity jako Tomb Raider není to pravé ořechové. Rád bych ale upozornil top hrou, na níž se těším úplně nejvíce, bude Overwatch snažící se napodobit a vylepšit a znovu vytáhnout úspěch Team Fortress 2 samozřejmě ve vlastním podání a s daleko více hratelnými postavami. Věřím, že se to povede. Letos jsem sice také věřil, že Evolve vykope zašlou slávu Valváckého Left for Dead, ale bohužel jsem se po pár odehraných měsících zmýlil. jenže pozor Overwatch dělá Blizzard a teď se přiznejte. Udělal Blizzard někdy špatnou hru?

Velkou událostí jistě byla zpětná kompatibilita, která rozhodně udělala konkurenční drahé půjčovací službě čáru přes rozpočet a samozřejmě také přechod na nový, rychlejší a přehlednější systém Windows 10 nabízející velký potenciál v ohledu aplikací do budoucna. Jako jablíčkář si přeju jen podporu iTunes, jež se zatím točí v mých naivních představách. Nejlepší hru vyberu asi těžko, protože se mi toho pod rukama protočilo letos přece jen hodně, nicméně u Falloutu jsem strávil asi nejvíce hodin, byť mě svojí jednoduchostí trochu zklamal. Life is Strange mě však letos dostalo nejvíce do kolen a mohu ho pasovat na objev roku. A co mě nejvíce zklamalo? Ubisoft. mezitím co se ostatní velcí vydavatelé rozhodli zdarma cestou, kdy se snaží alespoň minimálně utišit nářky hráčů po bonusovém obsahu bez ceny, se Ubisoft rozhodl naprosto opačnou cestou a na to jak jsem měl vždycky hry tohoto vydavatele rád, u mě klesnul kamsi daleko pod nejspodnější hranici Activisionu, co se vyšvihnul díky návratu multiplayerové stránky CoD k starým a zábavným kořenům (nemluvím o vychytávkách z budoucnosti ale celého konceptu hraní).

Lukáš „PaCO“ Michal

Čas bilancování je tady, takže se pojďme podívat na to, co bylo podle mě letos tím nejzásadnějším na Xbox One. Velkou pozornost vzbudily ukázky HoloLens, které vypadají zajímavě a řekl bych až lépe, než virtuální realita, která je zatím z mého pohledu hodně rozpačitá hlavně po obsahové stránce. Další věcí je zpětná kompatibilita, ale spíš by mohl Microsoft věnovat tento čas a prostředky do nových exkluzivit, ale co už, spoustě lidí to prý udělalo radost.

Po herní stránce letos určitě super Rise of Tomb Raider, Fifa a NHL, velkou radost mi udělal PES 2016, Battlefiled Hardline se taky hrál moc hezky. Králem je ale Ultimate edice Gears of War. Černým koněm a pro mě milým překvapením se stal Super Mega Basseball. Herním zklamáním pak jsou nový Rainbow Six, kteří toho nabízejí málo za hodně peněz, navíc s hodně rozpačitou hratelností, která stojí a padá s ostatními hráči. Pomyslné poslední místo letos s přehledem obsadily nové NFS.

Co ale charakterizuje letošní rok, jsou bugy a nedodělané hry. Častým prohřeškem je padající počet snímků pod únosnou mez a bugy na místech, kde by vůbec nemusely a hlavně neměly být. Příští rok je ve znamení těch nejočekávanějších her a já tajně doufám, že těm se tyto problémy vyhnou a my si za své peníze budeme moct užívat plnohodnotné tituly a ne jenom nějaké nedodělané verze.  Tak hraní zdar a přes svátky zvlášť, vždyť kdy jindy dohnat resty.

LUKÁŠ „CHAOSTEORYCZ“ Urban

Herní událost roku? Ori and the Blind Forest naprosto bez váhání. Ano, letos byly mraky skvělých her a ano, ve svých téměř třiceti letech bych měl mít asi dospělejší výběr, ale nejde si pomoc. Od prvních tónů soundtracku po poslední pixel na obrazovce jsem byl v hraní potopený jak Titanic a najednou mi bylo zase 7. Všechny starosti všedního života si vzaly volno a mozkovou aktivitu poháněla kupředu jen touha po odhalení dalšího koutu herní mapy a po získání nové dovednosti, abych mohl konečně toho „kulibrka“ odklonit do sloupu. Jako událost roku vnímám také Windows 10, který přes Xbox aplikaci umožňuje streamování z Xboxu One a to ve FullHD, včetně možnosti nahrávání přímo do PC.

Ani u zklamání roku nemusím dlouho přemýšlet a rovnou popravím Need For Speed. Nemám absolutně nic proti EA, a přestože i já považuji Underground 2 za vrchol série, s chutí si zahraji The Run a dokonce i Hot Pursuit. Ale ohánět se restartem série a doufat, že oprášení tuningu aut bude stačit k úspěchu, když město je naprosto bez nápadu, příběh s ingame videy jen otravuje a trhá vám i ty malé nitky touhy k hraní,je čiré bláznovství. Tvůrci stále nepochopili o čem série NFS bývala, z bažiny se přesunuli vedle do močálu a poplácávají se po ramenou, jak dělají první a poslední, když vezmou 10 let starý prvek a naroubují ho na dnešní nefunkční koncept.


To je pro tento rok vše. Doufáme, že jste si s námi po celý rok užili spoustu zábavy při čtení našich někdy neotřelých článků a přítí rok se zase sejdeme pod těmito řádky v úplně stejném stavu jako letos. Přejeme hodně štěstí zdraví a spoustu času na hraní videoher, které jste letos nestihli a které nás čekají příští rok! Doufáme, že skvěle oslavíte konec letošního roku, protože věříme, že až na některé krizové světové události je rozhodně co slavit, tedy alespoň co se týče hraní. Ovšem neslavte příliš, aby vás nebolela hlava až do třetího ledna, to jsme totiž opět zpátky s články v plné parádě. Tak šťastný nový rok 2016!