Spekulace: Microsoft by rád delší konzolovou exkluzivitu pro PlayerUnknown’s Battleground

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 3.10.2017, 16:07

Publikováno: 3.10.2017, 16:07

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Ty časy, kdy se hry rozdělovaly jednoduše na exkluzivní a ty třetích stran, jsou už delší dobu historií. Teď jsou v módě exkluzivity časové, konzolové, u nichž titul vychází taktéž na PC a pak termín „exkluzivní launch“, jenž se dá chápat jako kratší verze časové exkluzivity. Pod tímto označením Microsoft také propaguje multiplayerovou akci PlayerUnknown’s Battleground, která by co nevidět měla započít svou konzolovou pouť právě na konzoli Xbox One. A jelikož jde o jedno z největších herních překvapení letošního roku, je vcelku logické, že by výrobce operačního systému Windows exkluzivní nálepku udržel co nejdéle.

Jak psal například web Bloomberg, Microsoft prý usilovně jedná s korejským vydavatelstvím Bluehole Inc. o prodloužení konzolové exkluzivity. Z několika měsíců by se tak teoreticky mohl stát kupříkladu rok, jako v případě Rise of the Tomb Raider nebo Dead Rising 4. Zdroje ze zákulisí samozřejmě nechtějí být jmenovány, nicméně je-li to pravda, bude úspěch jednání záležet na sumě, kterou je Microsoft ochotný zaplatit. Na vydavatele totiž tlačí i firmy Sony či Tencent Holdings, které chtějí hru pro své konzole, potažmo mobilní platformu. Samotný zámořský gigant se ke spekulacím nevyjadřuje: „Právě teď se tým soustředí jen na to, aby hru co možná nejlépe dostal na Xbox One a PC. Momentálně nemáme nic dalšího, co bychom mohli oznámit“.

Možná vám šílenství kolem PlayerUnknown’s Battleground přijde přehnané, ale s prodeji, které na PC už trhly 13 miliónů prodaných kopií (hra je stále v Early Access), jde nejen o potenciální zlaté prase, ale také o hru, kvůli níž si hráč koupí právě Xbox. Uvidíme, jak moc se drby promítnou do reality a na jak dlouho se letošní hit usadí exkluzivně na naší konzoli. Jen tak mimochodem, hodnota společnosti Bluehole Inc. se pohybuje kolem 4,5 miliardy $, takže osud podobný Minecraftu asi nehrozí.