Spekulace: Project Scarlett s 12 TFLOPS, 8jádrovým CPU 3.5 GHz a 16 GB RAM

Autor: tonyskatePublikováno: 9.12.2019, 21:02

Publikováno: 9.12.2019, 21:02

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 4135 článků

Zahraniční server Windows Central přišel s technickými specifikacemi pro next-gen Xbox, který známe jako Project Scarlett, k jehož vydání by mělo dojít příští podzim ve dvou variantách. Opět se vyskytuje informace z minulého týdne, že by nová konzole měla mít super výkonnou variantu s kódovým označením Anaconda a méně výkonnou, ovšem cenově dostupně variantu, která je zatím známa pod kódovým označením Scarlett. Z více zdrojů teď přišli první informace o konkrétních specifikacích, které nejspíše pochází od vývojářů, kteří obdrželi vývojářské konzole.

Pro výkonnější konzoli Anaconda Microsoft cílí na grafický výkon 12 TFLOPS, což je dvakrát více než Xbox One X a mnohem více než Xbox One S, který má 1,4 teraflopů. Levnější Lockhart by pak po grafické stránce měl disponovat výkonem o 4 TFLOPS. Zde ovšem zásadní rozdíly mezi konzolemi končí. Obě by totiž měly mít 8jádrový procesor o taktu 3.5 GHz, ačkoliv Anaconda bude mít trochu větší takt. Oproti současné generaci to nemusí působit jako velký skok, ovšem díky rozsáhlým vylepšením ukládání v cache (caching), nové silikonové architektuře a další optimalizaci bude Anaconda předvádět čtyři až pětkrát lepší výsledky než Xbox One X.

Anaconda by pak měla mít 16 GB paměti RAM, kdy 13 GB bude vyhrazeno pro hry a zbývající 3 GB pak pro operační systém. Časem by se ale poměr pro hry mohl díky dodatečné optimalizaci zlepšit, ale to už spekuluje. Xbox One X momentálně využívá pro hry 9 GB z celkových dvanácti. Pro Lockhart nebyla velikost paměti zmíněna, ale jelikož bude cílit na nižší rozlišení – přibližně 1440p při 60 fps, bude nejspíše menší (9/3). Anaconda pak bude cílit hraní ve 4K při 60 fps. Samozřejmě bude na vývojářích, aby toho dosáhli, ale nějak takhle si to představuje Microsoft.

Daleko důležitější je, že obě konzole budou disponovat SSD disky s rozhraním NVMe, což dramaticky sníží načítací časy a dosti možná načítání eliminuje úplně. Hry, které se načítali až minutu, se teď načtou během pár sekund. Díky propojení se službou xCloud napříč všemi systémy Xbox pak budete moci začít ihned hrát skrze herní streamování, zatímco se bude hra stahovat do vaší konzole. Příští generace je tedy o ušetření vašeho času, ať už díky SSD diskům či kombinaci s herním streamováním.

Ačkoliv už víme, že některé next-gen hry budou šlapat i na současné generaci či třeba jen na Xbox One X, pro konzole Scarlett nejspíše budou výhradně dostupné next-gen funkce jako třeba ray tracing pro dynamické odrazy. Nesmíme také zapomínat na zpětnou kompatibilitu, a to nejen s hrami předchozích generací Xboxu, ale i s veškerým příslušenstvím pro Xbox One.

Stávající hry z Xboxu One pak na Scarlett samozřejmě poběží lépe, a to nejen díky mizivým načítacím dobám, ale pokud má hra odemknuté snímkování fps a dynamické rozlišení, snadno využijete našlapaného výkonu příští generace.

Na závěr je samozřejmě třeba říct, že se jedná o nepotvrzené informace, ale snad se ukáží pravdivé. Project Scarlett ve variantě Anaconda totiž zní jako řádné monstrum, zatímco Lockhart sice bude strádat po grafické stránce, ale ve smyslu herních funkcí na tom bude stejně a za přijatelnější cenu.

  • tonyskate

    Kdo půjde do varianty Anaconda a kdo do Lockhart? 🙂

    • MockStudent4364

      Rozhodne Anacondu 💚👌

    • Radek Picek

      Anaconda

    • JN

      Ted mam xko a tak je jasny, ze anaconda.:-)
      Na kokotzolistovi pod stejným clankem jedou bomby. Poník si vždy najde důvod proc PS5. Asi nejvíc je ze modra bude mit dusi. To me fakt baví. Modry proste xbox nesnáší a mají s nim proste problem. Jejich chyba. Moznost volby mi dává svobodu.

      • Lubos

        Taky jsem to tam cetl…tam jsou fakt nekteri dobri dementi 😁.Ja si zatim vystacim s xbox x a pak se uvidi😎

    • Peterek82

      Anaconda

  • MockStudent4364

    Nova generace bude uzasna 💚💚👌

  • Ondrej Colon

    Podľa mňa zbytočná lacnejšia varianta ale že úplne . Veď kto chce lacnejšiu variantu tak siahne po Xbox one X . Či v tom MS už nikto nerozmýšľa ?

    • franta986

      Spíš jestli přemýšlíš ty. Není to přece jen o MS, ale i ostatních firmách. Navíc i MS třeba bude podporovat novými hrami Xbox One X jen rok dva a pak už plně přejde na next-gen, což ostatní udělají třeba i dříve. Lockhart tak bude plně next-gen a bude podporovat všechny hry své generace, zatímco Xbox One X bude mít podporu next-genu nejspíše jen po určitou dobu.

      • Ondrej Colon

        Tak vydam jednu konzolu a hotovo dam only tituly na XBOX2 aby sa dobre predaval a podporim aj starsi XBOX X. Ta lacnejsia varianta je len taky ojeb na zakaznika nic viac .

        • jenže máš plno lidí, kteří hrají jen občas a kterým je tohle jedno… viz pořád nejprodávanější verze konzolí jsou XO/PS4 v základní verzi. Přitom dnes jde prakticky o historický kus HW. Kdyby to fungovalo, jak píšeš, po vydání Pro a XOX by se přestaly prodávat původní verze, což se neděje. Některým jednoduše stačí i to horší, zaplatí méně a udělá jim to stejnou službu. Naopak je dost možné, že ta dražší verze by jim ani nestála za koupi, případně by čekali několik le , než to klesne na pro ně přijatelnou cenu

  • FABIOOZO

    Ja jsem hardcore hrac – hraju nekolik hodin denne temer 25 let a nechapu proc vsichni resite jaky bude dalsi xbox. Hral jsem na puvodnim xboxu, na Sku a ted mam XOX se 4k projektorem a uprimne nevidim zadne rozdily. Je jasny ze to budou vetsi svety, ale uz ted je to luxus 😀 Nechapu co hraci jeste chteji – aby pri prestrelce u RDR3 a GTA 6 az budou sli videt chlupi na bimbasech jak se vlni pod tlakovou vlnou vystrelu ?? Nic vezlym hosi tak prosim zadny hejty 😀 😀
    Kdyby byly alespon nejaky solidni bodykity ala XOX gear 5.

    • Maladava

      Já zas nechápu řešení bodykitů. Je mi úplně jedno, jestli je konzole modrá, bílá nebo růžová.

      • Josef Behounek

        +1, presne, kor, kdyz je schovana v polici, nebo pokud mozno za televizi, at neni videt…

    • p.a.c.o

      Už lidi, kteří viděli prvního Pacmana si říkala, že to je pecka a jim to stačí. S tímto pohledem však není možný žádný postup, který je třeba. Další generace se soustředí na více FPS, což je jistě dobrá cesta, byť ty rozdíly na první pohled nebudou tak patrné, budou tam. Až se vývojáři naučí ještě více pracovat s RTX technologií, bude ten progres ještě větší, obzvláště v kombinaci s HDR to bude neskutečná podívaná. Na to všechno je ale třeba výkon.
      Na bodykit jim prdím, beztak je Xko v poličce a není na něj pořádně vidět 😀

  • Radushak

    Ahoj kluci, urcite Anaconda. A jen k zamysleni, videl jsem gears 5 na pc ve 2k na monitoru a musim rict, ze zazitek byl uzasny, bylo to rychlejsi, plynulejsi a to proto ze se drzeli fps nad 80 a vetsinou 100-120 fps. Nacpe se vam vic snimku do mozku a pusobi to intenzivneji. Za me se malo tlaci na FPS a az moc na 4k. Chapu opodstatneni ze my konzolisti mame velky televize a tak na plochu potrebujem vetsi rozliseni, ale stejne… oslavovat 60FPS neni vyhra ale minimum. Pod 60fps je hra vlastne trhana… co vy na to?
    Ps: pskari si o xboxarich mysli ze jsou meneceni.. a vite co si mysli xboxari o pskarich? Vubec nic… my hrajem.

    • p.a.c.o

      Přijde mi to jako nedávno, kdy jsme si u her přáli, aby běžela alespoň 30FPS a jak jsme z toho byli všichni vyndaný, když to běželo. Dneska už jsme rozmlsaný a chceme aspoň 60FPS, kdy souhlas s tím, že obraz je na první pohled plynulejší.
      Je ale otázka, zda někdo dokáže na konzoli ocenit 100 a více FPS, když panel většiny uživatelů je 50Hz. 100Hz televizi má málokdo a s více jsem snad ani neviděl. Takže se ptám, je mi na konzoli, která je primárně připojena ke televizi 100 a více FPS vůbec k něčemu, pokud hraju jako normální smrtelník? Je to asi stejný jako 120Hz displej u mobilu. Na papíru super, ale v praxi k ničemu…

      • OndrejBakan

        Asi před měsícem nebo dvěma jsem z Xboxu přešel zpět na PC. Teď, když náhodou zapnu Sea of Thieves na Xboxu, nechápu, jak jsem to vůbec mohl hrát.

        Na PC hraju na +- střední detaily, ale mám těch 60 fps. Na XOX to sice vypadá krásně (hlavně voda, renderuje se 4k, ale mám jen Full HD TV), ale to trhání je otřesný.

        Dokud člověk nemá s čím porovnávat, tak je to asi dostačující. Ale jakmile hraje jeden den na PC a druhý den na Xboxu, je to děs.

        Takže 60 fps je na next-gen konzolích nutnost, i kdyby jen v 1080p nebo 1440p.

        • Peterek82

          Neřeknu s jistotou, že je to díky TV (mám 4K se 100Hz panelem), ale v SoT na XOX jsem teda žádné kolísání plynulosti hry nezaznamenal…

        • tady si taky dovolim trosku pochybovat, vlastnim oboje a to i pc a kvalitni monitor a SOT na X1X je naprosto v pohode. Ale to pisu jenom k SOT, akcni hry obecne moc nehraju, takze nedokazu posoudit.

    • Peterek82

      No, vzhledem k tomu, že každý jedinec má jedinečné vizuální vnímání, ti tvůj názor nebudu ani vyvracet, ale ani ti na něj nekývnu. Je to strašně složité téma o němž čtu od doby, kdy jsem se začal pracovně zabývat fungováním zobrazovačů.

      Fyzika je neoklamatelná mrška a fyzikální limity každého jedinečného oka a práce mozku budou jiné. Mě stačí 60fps, tobě nemusí. Já vidím plynulý obraz, ty trhaný. V obou případech je to v pořádku. V obecné herní hantýrce platí, že pokud jsi schopen (bez rozdílu periferie) hrát rychlé akční hry, tvé oko je na vyšší fyziologické úrovni, než toho, kdo „na to nemá“, protože musíš v prostoru vnímat více cílů a jejich pohyb. Počet snímků ti může, ale nemusí pomoci v lepším výkonu. Jiné obecné pravidlo říká, že pohyb vykreslený ve 200+FPS je už prakticky totožný s vnímáním oka pohybu v reálném světě.

      Uzavřel bych to tím, že chápu, že někdo může mít potřebu hrát minimálně na 144Hz zobrazovadlech, stejně tak uvěřím hráči, který je schopný vystřihnout desítkový kill streak v CoDu na 30fps. Dostat na konzoli jako standard 60fps pro televize je velmi příjemné a jak zmiňuje p.a.c.o., honba za pseudo FPS je zbytečná. Přece i eSportová konzolová scéna s tímto nemá problém.

      PS: S tvým PS nelze, než souhlasit 😉

17. 01. 2020 • tonyskate28

Herní streamování z konzole Xbox pro všechny Insidery

Herní streamování nejspíše bude velkým trendem nové dekády a Microsoft už se na něj připravuje několik let. Jistě jste už slyšeli o službě xCloud, která vám umožní hrát hry pro Xbox včetně těch z předplatného Xbox Game Pass na svém telefonu, aniž byste vlastnili konzoli. Tato služba určitě bude nějak zpoplatněna, ovšem bude zde i bezplatná varianta pro majitele konzole Xbox.

»
14. 01. 2020 • tonyskate7

Xbox potvrzuje svou účast na E3 2020

Zatímco Sony letos opět vynechá herní veletrh E3, Microsoft a Xbox už se připravují na svou velkou návštěvu Los Angeles. Phil Spencer na svém Twitteru ujistil fanoušky, že tým tvrdě pracuje na přípravách pro E3 a těší se, až se konečně budou moci podělit o novinky, které nás čekají. Samozřejmě mezi ně budou patřit i exkluzivní hry, kterých je ve vývoji více než kdy dříve a už letos uslyšíme o...

»
13. 01. 2020 • tonyskate22

Xbox Series X zvládne spustit více her najednou

Dnes umí všechny konzole současné generace ponechat hru pozastavenou, když jdete do rozhraní konzole, tedy v našem případě do dashboardu. Xbox Series X, next-gen konzole, ovšem umožní mít v pohotovostním režimu více her najednou, takže přepínání mezi nimi bude ještě snazší a především podstatně rychlejší. Jason Ronald z Týmu Xbox potvrdil, že budete moci najednou hrát více her a libovolně mezi nimi přepínat, aniž by museli znovu nabíhat, takže ihned navážete tam, kde...

»
07. 01. 2020 • tonyskate4

Čip a falešný 3D model Xbox Series X na CES 2020

Přes noc se nám vyrojily dvě zajímavé informace ohledně Xbox Series X, které souvisí s veletrhem CES 2020 v Las Vegas. Prvně se podíváme na tu, která je hezky oficiální, protože pochází přímo z  Twitteru Phila Spencera. Šéf Xboxu si totiž změnil profilovku na procesor konzole Xbox Series X, který je jejich vlastním čipem, jež Microsoft stvořil ve spolupráci s AMD. Jak můžete sami vidět, čip nese kódové označení Project Scarlett a taktéž...

»
03. 01. 2020 • tonyskate1

Xbox studio The Initiative ukáže svou hru letos

V našem velkém speciálu o všech 15 studiích Xbox Game Studios jsme u The Initiative, které vzniklo v roce 2018, poznamenali, že pracují na velkém projektu. Svědčí o tom nejen důkladné přípravy, ale i talentovaný tým vývojářů s bohatým portfoliem. Naposledy například najali Erika Jacobsena ze studia Sony Santa Monica, kde pracoval jako Senior Staff Environment Artist pro God of War. Doposud se ale stále jedná o partu méně než 50 lidí a...

»
23. 12. 2019 • p.a.c.o1

XKO MAG komentuje nový Xbox

Vánoce jsou svátky klidu, odpočinku a také splněných přání a zázraků. Jedním z nich, alespoň tedy podle nás, by se mohl stát nový díl XKO MAGu. Navzdory všem překážkám, které nám aktuálně osud klade do cesty, se opět podařilo sejít redakční dvojici Lukášů a téma MAGu snad ani nemohlo být jasnější. Zevrubně jsem rozebrali, jak se nám jeví chystaný Xbox Series X od designu, přes výkon až po věci, jež...

»
22. 12. 2019 • tonyskate9

SPECIÁL: Přehled studií Xbox Game Studios

Začátkem června 2018 měl Xbox šest herních studií, teď jich má 15. Během jednoho jediného roku se herní divize Microsoftu známá jako Xbox Game Studios rozšířila o devět studií. Současná generace sice byla pro tuto značku obtížnou zkouškou, ale zmíněná expanze je jasným důkazem, že hraní je pro Microsoft jedním ze základních pilířů jejich byznysu.

»
19. 12. 2019 • tonyskate1

Spekulace: Xbox chce koupit herní studio v Polsku

Phil Spencer i Matt Booty na X019 řekli, že se teď chtějí především soustředit na tvorbu her a momentálně jsou se stavem rodiny Xbox Game Studios spokojení, ale i tak zmínili, že stále pokukují po dalších studiích, která by mohla rozšířit řady herní divize Microsoftu. A zdá se, že to mysleli opravdu doslova. Jeden z fanoušků totiž teď na Twitteru přišel se zprávou, že polský dokumentarista Borys Nieśpielak, který stojí za...

»